background img
banner
banner

«Όχι» στο σχολείο του εκφοβισμού και της χειραγώγησης

ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΟΡΦΗ

Ο καταιγισμός εντολών του υπουργείου Παιδείας και η αξιολόγηση με τον τρόπο που επιβάλλεται, αποτέλεσαν το αντικείμενο συζήτησης της χθεσινής συνάντησης των διευθυντών και προϊσταμένων Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της Αιγιάλειας, που έλαβε χώρα στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου. Ο προβληματισμός όλων των παριστάμενων ήταν έκδηλος όσο και η αντίδραση στο «απειλητικό», όπως χαρακτηρίστηκε, σημείωμα του γενικού γραμματέα του υπουργείου, ότι σε περίπτωση μη συμμόρφωσης και μη συμμετοχής στην αξιολόγηση, ενεργοποιούνται κυρώσεις…

Στη συνάντηση, που συνεκλήθη από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας, εκφράστηκε προβληματισμός για την πληθώρα εντολών που καταφθάνουν κάθε μέρα στους διευθυντές και για το γεγονός ότι λειτουργούν υπό ένα καθεστώς φόβου και τρομοκρατίας, όπως επισημάνθηκε. Σύμφωνα με την πρόεδρο του Συλλόγου Αθηνά Σκανδάμη αλλά και με βάση τα όσα ανέφεραν οι συνάδελφοί της, ΄΄εμείς την αξιολόγηση δεν την φοβόμαστε, αντιθέτως την έχουμε ψηφίσει και μέσω της Ομοσπονδίας μας, ενώ αξιολογούμαστε καθημερινά από γονείς, μαθητές και την κοινωνία γενικότερα. Όμως η αξιολόγηση με εκφοβισμό και με αυτή τη μορφή και με αυτές τις παραμέτρους, δεν έχει να προσδώσει κάτι στα παιδιά και το εκπαιδευτικό έργο΄΄.

Η «απειλή» της ενεργοποίησης των προβλεπόμενων από τον νόμο διαδικασιών…

Οι διευθυντές καταδίκασαν ακόμη την τακτική του υπουργείου να τους προειδοποιήσει ότι «η συμμετοχή στις διαδικασίες αξιολόγησης αποτελεί εκπλήρωση υπαλληλικού καθήκοντος και υποχρέωση, η οποία απορρέει από τους με αριθμό 4692/2020 (Α’ 111) και 4823/2021 (Α’ 136) νόμους», τονίζοντάς τους πως «σε περίπτωση μη συμμόρφωσης ενεργοποιούνται οι προβλεπόμενες από τον νόμο διαδικασίες»… Ξεκαθάρισαν πως ΄΄το «όχι» της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν απευθύνεται στην ιδέα της αξιολόγησης, αλλά απαντά σε εκείνα με τα οποία συνδέεται η συγκεκριμένη πρόταση αξιολόγησης και σε όλα όσα άμεσα ή μακροπρόθεσμα θα φέρει μαζί της΄΄.

Συγκεκριμένα, τονίστηκε πως στο προτεινόμενο πλαίσιο αξιολόγησης η ατομική ευθύνη πρωταγωνιστεί εκτοπίζοντας την πολιτική, τις ελλείψεις και τις –συχνά απροκάλυπτες- διακρίσεις της και ότι τα χωροταξικά και κοινωνικοοικονομικά δεδομένα των σχολείων, που θέτουν ασφυκτικούς περιορισμούς στις επιδόσεις τους, δε λαμβάνονται υπόψη και σίγουρα δε γίνεται λόγος για εξομάλυνσή τους με προνοιακά μέτρα και χρηματοδοτήσεις από την Πολιτεία. Αντίθετα, όπως αναφέρθηκε, η ρητή διάκρισή τους σε λιγότερο και περισσότερο αποδοτικά θα βαθύνει το χάσμα μεταξύ τους και θα δημιουργήσει εκπαίδευση πολλών ταχυτήτων.

«Αμφίβολης εγκυρότητας τα σχολεία που ορίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία»

Εκφράστηκαν ακόμη φόβοι ότι ο εκ του νέου εκπαιδευτικού νομοσχεδίου σαφής προσανατολισμός των σχολικών μονάδων σε χορηγούς, συνδέει την κατάταξή τους σε λιγότερο ή περισσότερο «καλές» με κριτήρια την ευμάρεια και τις διασυνδέσεις τους, ενώ προκαλεί νέο ρήγμα στον ενιαίο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Ακόμη, αναφέρθηκε πως ΄΄τα στοιχεία που ορίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία είναι αμφίβολης εγκυρότητας και ότι η κατάταξη των εκπαιδευτικών σε μία από τις τέσσερις «κατηγορίες» (εξαιρετικός, πολύ καλός, ικανοποιητικός, μη ικανοποιητικός) υποσκάπτει το καλό σχολικό κλίμα, την ομόνοια και τη συνεργασία μεταξύ τους’’.

Κατέληξαν μάλιστα στο ότι η όλη διαδικασία της αξιολόγησης προβληματίζει για την αντικειμενικότητα, σφαιρικότητα και τη διαθεματικότητα στην επιλογή και εφαρμογή των κριτηρίων της.
Ακόμη, συζήτηση έγινε για την επίπονη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, για την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών, για την πανδημία και τις κοινότητες που θα έπρεπε να έχουν lockdown βάσει κρουσμάτων, για την προβληματική τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων λόγω μείωσης των εργατοωρών των καθαριστριών κ.ά.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr