background img
banner
banner

«Ομπρέλα» για αδύναμες κοινωνικά ομάδες το Κέντρο Κοινότητας

ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ – ΕΧΟΥΝ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ 4.427 ΑΤΟΜΑ!

Ως μία «ομπρέλα» για τους πολίτες που χρήζουν οποιασδήποτε στήριξης λειτουργεί το Κέντρο Κοινότητας Δήμου Αιγιαλείας. Από το 2017 ως σήμερα παρέχει τις υπηρεσίες του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μέσω εξατομικευμένης ολιστικής προσέγγισης και υποστηρίζοντας και συνεργώντας με την Κοινωνική Υπηρεσία του δήμου, ώστε να εφαρμόζονται πολιτικές κοινωνικής προστασίας, καταπολέμησης του κοινωνικού αποκλεισμού και βελτίωσης του βιοτικού επιπέδου.

Από την διαδικτυακή ημερίδα που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 22 Οκτωβρίου, και η οποία αφορούσε την παρουσίαση του Κέντρου, τους σκοπούς, τις δράσεις και τις παροχές του, προκύπτει το συμπέρασμα της σημαντικής συμβολής του στην αντιμετώπιση των σύγχρονων προβλημάτων των κατοίκων του δήμου αλλά και η αναγκαιότητα συνέχισης και περαιτέρω ενίσχυσης του έργου του. Επιπλέον, τα νούμερα που παρουσιάστηκαν φανερώνουν τη δεινή θέση στην οποία έχουν περιέλθει για διάφορους λόγους πολλοί Αιγιαλείς. Χαιρετισμό στην ημερίδα απηύθυνε ο αντιδήμαρχος Πρόνοιας Παναγιώτης Ανδριόπουλος, ενώ ομιλητές ήταν οι κοινωνικοί λειτουργοί Όλγα Κοσσαρά, Μιχάλης Γραμματικόπουλος και Βασιλική Λάσκου.

Όπως μεταφέρει στo protionline.gr ο προϊστάμενος της Υπηρεσίας Κοινωνικής Πρόνοιας του δήμου Δημήτρης Καΐτσας, ΄΄το πρώτο στάδιο της ημερίδας αφορούσε τον οικονομικό πυλώνα δηλαδή την πολιτική του κράτους, τις παροχές και όσα επιδόματα αφορούν απολαβές, όπως για παράδειγμα το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης ή το Επίδομα Στέγασης και το πιλοτικό πρόγραμμα ανασφάλιστων. Σε αυτό το πρώτο στάδιο μάλιστα, συγκαταλέγονται και τα προνοιακά επιδόματα που αφορούν άτομα με ειδικές ανάγκες. Το δεύτερο στάδιο, αφορούσε τις συνολικές δραστηριότητες του Κέντρου Κοινότητας. Σε αυτό κυρίως, συγκαταλέγονται η συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη, ενώ το άλλο κομμάτι αφορά στη συμμετοχή των προγραμμάτων σε εργασιακό πυλώνα, τα οποία επιβλέπει και εποπτεύει ο ΟΑΕΔ΄΄.

Θα πρέπει να σημειωθεί, όπως προέκυψε, πως ο κορωνοϊός και τα μέτρα αυτού μείωσαν τους ωφελούμενους αφού πριν ξεσπάσει η πανδημία, υπερέβαιναν τα 1200 άτομα σε ετήσια βάση οι πολίτες που απευθύνονταν στο Κέντρο Κοινότητας του δήμου ενώ πέρυσι τέτοια εποχή περίπου, η συμμετοχή ήταν περίπου 700 άνθρωποι.

Η δομή και οι αρμοδιότητες

Το Κέντρο Κοινότητας του δήμου Αιγιαλείας ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Σεπτέμβριο 2017 και στελεχώνεται από έξι άτομα, πέντε κοινωνικούς λειτουργούς και έναν οδηγό. Συστεγάζεται με το Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Αθλητισμού του Δήμου μας στην διεύθυνση Ρήγα Φεραίου και Αράτου 67 και λειτουργεί καθημερινά από τις 8:00 έως τις 16:00 ενώ κάθε Τετάρτη το ωράριο διευρύνεται έως τις 20:00. Είναι από τα Κέντρα που διαθέτουν κινητή μονάδα, εξυπηρετώντας τις ανάγκες των πολιτών της Ανατολικής και Δυτικής Αιγιάλειας.

Οι αρμοδιότητες του Κέντρου Κοινότητας δήμου Αιγιαλείας, είναι:

Α.Η Υποδοχή-Ενημέρωση-Υποστήριξη πολιτών.

Β. Η συνεργασία με υπηρεσίες και δομές με την οποία επιτυγχάνεται η παραπομπή αιτημάτων σε άλλες δομές και υπηρεσίες όπως το κοινωνικό φροντιστήριο, το κοινωνικό φαρμακείο, την κοινωνική ιματιοθήκη, δομές για ΑΜΕΑ, ΟΑΕΔ, ΕΦΚΑ, σε φορείς αρμόδιους για την εφαρμογή προγραμμάτων της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, με την τοπική αγορά εργασίας με στόχο την ένταξη ανέργων κ.ά.

Και Γ. Η παροχή υπηρεσιών που αποσκοπούν στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και διασφαλίζουν την κοινωνική ένταξη των πολιτών όπως η συμβουλευτική υποστήριξη για την ένταξη στην αγορά εργασίας, η συμβουλευτική και ψυχοκοινωνική στήριξη σε παιδιά, ενήλικες και οικογένειες, η διοργάνωση εκδηλώσεων με επιμορφωτικό και κοινωνικό περιεχόμενο, δράσεις προληπτικής ιατρικής, συγκέντρωση και διανομή βασικών αγαθών, ανάπτυξη δικτύου εθελοντισμού κ.ά. Η πληροφόρηση, υποστήριξη και διεκπεραίωση των παραπάνω αιτημάτων πραγματοποιείται και στα κατά τόπους δημοτικά διαμερίσματα σε εβδομαδιαία βάση, με τη συμβολή της κινητής μονάδας η οποία στην ουσία αποτελεί ένα μετακινούμενο Κέντρο Κοινότητας. Πιο συγκεκριμένα στη Συμπολιτεία, στις Καμάρες, στο Διακοπτό, στην Ακράτα και στην Αιγείρα, μας έχει παραχωρηθεί από το Δήμο, γραφείο υποδοχής και ο απαραίτητος εξοπλισμός για την εξυπηρέτηση των πολιτών και την κάλυψη των αναγκών τους.

Τι αφορούν τα αιτήματα και ποιοι απευθύνονται στο Κέντρο

Ενδεικτικά, κάποια από τα αιτήματα που δύναται να διεκπεραιωθούν στο Κέντρο Κοινότητας είναι το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, το επίδομα στέγασης, το προνοιακό επίδομα αναπηρίας, το κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης ανασφαλίστων υπερηλίκων το επίδομα γέννησης και τα έξοδα κηδείας ανασφαλίστων.

Ένα ακόμα προνοιακό πρόγραμμα το οποίο ξεκίνησε να υλοποιείται από τον Μάρτιο 2019 και διεκπεραιώνεται στο Κέντρο Κοινότητας είναι το επίδομα στέγασης. Επιπλέον,στα καθήκοντα του Κέντρου Κοινότητας, είναι η ηλεκτρονική αίτηση για την απονομή προνοιακών επιδομάτων σε άτομα με αναπηρία.

Στις αρμοδιότητες του Κέντρου Κοινότητας περιλαμβάνεται και η πληροφόρηση και η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης για το Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανασφάλιστων Υπερηλίκων. Το επίδομα γέννησης ξεκίνησε να χορηγείται στη χώρα μας από την 1/1/2020 και οι αιτήσεις δύναται να διεκπεραιωθούν και από το Κέντρο Κοινότητας.

Για τη διευθέτηση των παραπάνω αιτημάτων θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι πολλές οι φορές που απαιτείται κοινωνική έρευνα, ένα «εργαλείο» για τη διερεύνηση των συνθηκών διαβίωσης των ωφελούμενων, κάτι το οποίο αποτελεί σημαντικό και παράλληλα δύσκολο κομμάτι της δουλειάς των κοινωνικών λειτουργών του Κέντρου μας , ενώ ιδιαίτερα δύσκολη και παράλληλα χρήσιμη ήταν η καταγραφή των οικισμών Ρομά.

Ένα μεγάλο κομμάτι που απασχολεί το Κέντρο Κοινότητας είναι η ένταξη των ανέργων πολιτών μας στην αγορά εργασίας. Όταν κάποιος πολίτης προσέρχεται με αυτό το αίτημα, του παρέχεται μία ολιστική προσέγγιση που περιλαμβάνει την επαγγελματική συμβουλευτική , έχοντας ως γνώμονα το που θα ήθελε να εργαστεί.

Εκτός από την καθημερινή ενασχόληση του προσωπικού του Κέντρου με την υποστήριξη και εξυπηρέτηση των πολιτών αλλά και τη διεκπεραίωση πλήθους αιτημάτων αυτών, ανά τακτά χρονικά διαστήματα διοργανώνει δράσεις ποικίλου περιεχομένου, αποσκοπώντας στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών και διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο, την κοινωνική τους ένταξη.
Αναλύοντας το προφίλ των καταγεγραμμένων ωφελουμένων, βλέπουμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των εισερχομένων είναι άνεργοι και διαβιούν σε συνθήκες φτώχειας.

Ακολουθούν οι μετανάστες, τα ΑΜΕΑ, οι μονογονεϊκες οικογένειες και οι Ρομά. Το μεγαλύτερο ποσοστό ανήκει στην ηλικιακή κατηγορία των 25-54 ετών, ακολουθούν τα άτομα από 55-64 ετών, και είναι κατώτερης ή μέσης εκπαίδευσης. Τα αιτήματα με τα οποία προσέρχονται οι πολίτες ποικίλουν, με πρώτο να έρχεται το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα και το Ταμείο Επισιτιστικής βοήθειας Απόρων, ακολουθούν οι αιτήσεις για προνοιακά αναπηρικά επιδόματα, το επίδομα στέγασης και το κοινωνικό επίδομα ανασφαλίστων υπερηλίκων. Αξίζει να σημειωθεί πως ένας σημαντικός αριθμός πολιτών επισκέπτεται το Κέντρο Κοινότητας με αίτημα τη συμβουλευτική και ψυχοκοινωνική υποστήριξη. Το έργο αυτό αναλάμβανε, κατά κύριο λόγο ο ψυχολόγος του Κέντρου, μέχρι και τέλος του 2020 που απασχολήθηκε στη δομή, ο οποίος πραγματοποίησε 670 συνεδρίες σε περίπου 150 πολίτες. Σήμερα το παραπάνω έργο αναλαμβάνουν τα υπόλοιπα στελέχη της δομής κατόπιν προγραμματισμένων ραντεβού.

Το Κέντρο Κοινότητας με αριθμούς

Το 2017, από τον Σεπτέμβριο που ξεκίνησε να λειτουργεί η δομή, εξυπηρέτησε 614 ωφελούμενους με συνολικά 902 αιτήματα. Το 2018, κατέγραψε 1659 νέους ωφελούμενους και τα αιτήματα έφτασαν τα 4829 και το 2019, 1066 νέους ωφελούμενους με τον αριθμό των αιτημάτων να φτάνει τα 5303. Το 2020, παρά την παράταση των επιδομάτων και άλλων διευκολύνσεων που δόθηκε από το υπουργείο στους πολίτες, ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η φυσική παρουσία των πολιτών όσον αφορά την διεκπεραίωση διαφόρων αιτημάτων, το Κ.Κ. υποδέχθηκε 735 νέους ωφελούμενους και προχώρησε στην υλοποίηση 4196 αιτημάτων. Τέλος, για το 2021 και συγκεκριμένα έως και τον Αύγουστο, οι νέοι ωφελούμενοι που επισκέφτηκαν τη δομή ήταν 332 άτομα με 1777 αιτήματα, δεδομένου των παρατάσεων των προνοιακών επιδομάτων και την δυνατότητα διεκπεραίωσης άλλων αιτημάτων με ηλεκτρονική αλληλογραφία. Η κινητή μονάδα του Κέντρου Κοινότητας έχει επίσης προσφέρει σημαντικό έργο, παρέχοντας τις υπηρεσίες του σε 287 Πολίτες.

Δεδομένων όλων των παραπάνω και με το συνολικό αριθμό των πολιτών που απευθύνθηκε στη δομή από την έναρξη της λειτουργίας της έως και τον Αύγουστο του 2021, να φτάνει στα 4427 άτομα, με τους ωφελούμενους να είναι καταγεγραμμένοι μοναδική φορά ενώ μπορεί να το έχουν επισκεφτεί περισσότερες από μία φορές με ένα ή περισσότερα αιτήματα, είναι φανερό πως το Κέντρο Κοινότητας του Δήμου Αιγιαλείας έχει ήδη προσφέρει τις υπηρεσίες του σε ένα μεγάλο ποσοστό των πολιτών, γεγονός που δικαιώνει τις προσπάθειες του δήμου αλλά και την πεποίθηση ότι αποτελεί αναγκαιότητα για την τοπική κοινωνία.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close