background img
banner
banner

Aνάπτυξη ισχυρής ταυτότητας και σύγχρονου branding

ΤΟ F.A.M.E. ROAD ΕΔΕΙΞΕ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ

Πολύτιμο εργαλείο στην προσπάθεια του δήμου Αιγιαλείας να αναδείξει την περιοχή ως τουριστικό προορισμό, αποτελεί το ευρωπαϊκό έργο F.A.M.E.ROAD, εκδηλώσεις του οποίου διοργανώθηκαν στο Αίγιο το τριήμερο 8- 10 Οκτωβρίου, με μεγάλη επιτυχία. Καταγραφική, αποκαλυπτική και δεικτική ήταν η στρογγυλή τράπεζα που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Παρασκευής στο πρώην δημαρχείο Συμπολιτείας, με θέμα τη σημασία του branding στην προώθηση του τόπου.

Η εν λόγω εκδήλωση, που προβλήθηκε και διαδικτυακά, είναι βέβαιο ότι ώθησε πολλούς στο να αναθεωρήσουν τα όσα μέχρι στιγμής γνώριζαν για την περιοχή σε σχέση με τον τουρισμό, γνωστοποιώντας παράλληλα τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν ώστε να μπει σε νέα βάση η προώθηση του τουριστικού προϊόντος που… ακούσει στο όνομα «Αιγιάλεια». Το «παρών» μεταξύ άλλων, έδωσαν, εκπροσωπώντας τον Μητροπολίτη κ. Ιερώνυμο, ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Λουκάς Τσούλης, εφημέριος Ιερού Ναού Παμμεγίστων Ταξιαρχών Αβύθου, ο δήμαρχος Αιγιαλείας Δημήτρης Καλογερόπουλος, οι αντιδήμαρχοι Βασίλης Χριστόπουλος, Στράτος Βαρδάκης και Νίκος Καραΐσκος, η πρόεδρος της ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α. Μαρία Τσουκαλά, ο α΄ αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Αρίστος Τηλιγάδης, ο πρώην αντιδήμαρχος Λεωνίδας Μαυρουδής, η πρόεδρος της Ι.Λ.Ε.Α. Βάνα Μπεντεβή, καθώς επίσης και οι εταίροι του FoodArtMovement Energy – The RoadtoCountryExperience από την Ιταλία.

Από την υπεύθυνη του προγράμματος Χρυσούλα Χρηστιά που είχε και τον συντονισμό, διαβάστηκε ο χαιρετισμός του προέδρου του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Πατρών Ιωάννη Αίσωπου, γνωστοποιώντας την πρόθεση πραγματοποίησης εκδήλωσης, σε συνεργασία με τον δήμο Αιγιαλείας, για το έργο του αρχιτέκτονα Ερνέστου Τσίλλερ, δεδομένου ότι την πόλη κοσμούν σημαντικά έργα του. Στη συνέχεια έγινε παρουσίαση του προγράμματος με αναφορά στο χρηματοδοτούμενο έργο της αποκατάστασης των παλαιών σφαγείων Αιγίου, στο οποίο οι εργασίες βρίσκονται σε πολύ καλό στάδιο, ενώ έγινε γνωστό πως ο καθένας μπορεί να καταθέσει πρόταση στο πρόγραμμα στο πλαίσιο των ενεργειών ανάδειξης της Αιγιάλειας.

Κατευθυντικός ο λόγος της Δρ Γεωργίας Ζούνη

Η Γεωργία Ζούνη, Δρ Τουριστικού Marketing έδωσε απαντήσεις σε ερωτήματα που ίσως πολλοί δεν γνώριζαν καν ότι είχαν, τονίζοντας ούτε λίγο ούτε πολύ, πως αν δεν έχουμε κατασταλάξει στο όραμα που έχουμε για τον τόπο μας, τότε ένα λογότυπο, ακόμη κι αν είναι το πιο ελκυστικό, αποδεικνύεται άχρηστο. Με τρόπο άμεσο και παραστατικό τόνιζε πως είναι χρηστό να αναδειχθεί αυτό που έχει ο κάθε τόπος, κάτι που αποτελεί κομμάτι της στρατηγικής του marketing. Παρουσίασε το πόσο έχουν αλλάξει οι συσχετισμοί, η ροή των πραγμάτων, οι τάσεις και η ζήτηση εξαιτίας της πανδημίας, σημειώνοντας πως από το παγκόσμιο σοκ που προκάλεσε ξαναμοιράζεται πλέον η «πίτα». Προχώρησε σε μία αποκαλυπτική ανάλυση του δήμου ως τουριστικού προορισμού, την οποία επιμελήθηκε το Πανεπιστήμιο Πειραιά και η οποία μπορεί να αποτελέσει «μπούσουλα» για τον δήμο Αιγιαλείας. Στάθηκε στο πώς έχει ως σήμερα η κατάσταση, στην έλλειψη υποδομών και στοιχειωδών στοιχείων που να καταστούν την περιοχή επισκέψιμη, ξεκαθαρίζοντας πως ούτε η Αιγιάλεια αλλά ούτε και η Πάτρα είναι διεθνείς προορισμοί. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε σε αυτά που πρέπει να βελτιώσει ο δήμος Αιγιαλείας ώστε να θεωρηθεί ελκυστικός τουριστικός προορισμός.

Αναλυτικότερα, επέστησε την προσοχή του δήμου στο γεγονός ότι στη δημιουργία της τουριστικής ταυτότητας συμβάλλουν η ιστορικότητα, η καθημερινή ζωή, τα δρώμενα, οι υπηρεσίες, οι υποδομές και οι τουριστικοί πόροι. Στα θετικά της περιοχής συμπεριέλαβε τα αξιοθέατα, τους χώρους πολιτισμού, τους αρχαιολογικούς χώρους, τους φυσικούς πόρους, τις πολιτιστικές εκδηλώσεις και το απόθεμα, καθώς και τα τοπικά προϊόντα. Ακόμη στην εγγύτητα στην Αθήνα και την Πάτρα, στο καλό οδικό δίκτυο, την ήπια τουριστική ανάπτυξη και το ανταγωνιστικό περιβάλλον. Στα αρνητικά, συμπεριέλαβε την έλλειψη τουριστικού σχεδιασμού, το γεγονός ότι είναι άγνωστος τουριστικός προορισμός, στην ελλιπή προώθηση τοπικών προϊόντων, στη χαμηλή διείσδυση στην τουριστική αγορά, στην υστέρηση σε ξενοδοχειακές μονάδες, τη μεγάλη εποχικότητα, τον υψηλό ανταγωνισμό από γειτονικές περιοχές και τη χαμηλή μέση δαπάνη ανά επισκέπτη.

Κατέστησε επιτακτική την ανάγκη διαμόρφωσης τουριστικής ταυτότητας και σύγχρονου brand name, ενώ στάθηκε στην αξιοποίηση της διασυνοριακής διαδρομής τονίζοντας πως η Πελοπόννησος είναι «ένα» και ότι είναι απαράδεκτο να περνούν εκατομμύρια τουρίστες για την Αρχαία Ολυμπία χωρίς κάποιοι να σταματούν στο Αίγιο. Η κ. Ζούνη ανέλυσε ακόμη τους στρατηγικούς στόχους για το branding της Αιγιάλειας με πρώτο τον ανάπτυξη ισχυρής ταυτότητας που θα τονώσει την εικόνα της περιοχής και θα βελτιώσει την ελκυστικότητά της. Τόνισε δε πως το όραμα πρέπει να είναι… «Αιγιάλεια ανάπτυξη καθ’ οδόν, ενώ ανέλυσε το τι πρέπει να εξασφαλιστεί ώστε να είναι αποτελεσματική η εφαρμογή της brand στρατηγικής στην Αιγιάλεια.

Μέσω του προγράμματος η διαμόρφωση των παλαιών σφαγείων

Στον χαιρετισμό του, ο δήμαρχος τόνισε πως μέσω του προγράμματος δίνεται η δυνατότητα για ουσιαστική και αποδοτική συνεργασία και γι’ αυτό και ο δήμος έχει στο πρόγραμμά του τέτοιες δράσεις που δείχνουν συνεργασιμότητα και αποτελεσματικότητα προς ωφέλεια των φορέων που συνδημιουργούν. ΄΄Έχοντας πάντα υπόψη μας ότι ο καθένας μας έχει υποχρέωση και δικαίωμα να κρατά την ιδιαιτερότητα και την ταυτότητά του μπορούμε να ανταλλάξουμε εμπειρίες και ιδέες΄΄, όπως χαρακτηριστικά είπε. Ο αντιδήμαρχος Βασίλης Χριστόπουλος αναφέρθηκε στις ενέργειες ένταξης του δήμου από το 2015 όταν ο ίδιος ήταν αντιδήμαρχος Ανάπτυξης, στα προγράμματα Interreg το ένα εκ των οποίων είναι το F.A.M.E.ROAD. Τόνισε πως το εν λόγω πρόγραμμα θα μας… αφήσει πίσω του πέρα από τις εκδηλώσεις και τα συμπεράσματά τους, το ανακαινισμένο κτίριο των παλαιών σφαγείων που είναι κοντά στην παραλιακή ζώνη ευελπιστώντας ότι η τελευταία εκδήλωση τον Μάρτιο θα γίνει εκεί, αφού υπολογίζεται πως θα ολοκληρωθεί τέλη Νοεμβρίου. Επίσης, ευχαρίστησε τους υπαλλήλους του δήμου που ασχολήθηκαν με την κατάθεση και υλοποίηση των προγραμμάτων.

Κεραμική τέχνη και… λογότυπα

Στη συνέχεια, ο Βασίλης Παπαϊωάννου από την Ομάδα «Κεραμέων ίχνη» αναφέρθηκε στη συμβολή της τέχνης στην προβολή του τόπου, ενώ ο εκπρόσωπος της εταιρείας ΕΤΑΜ Α.Ε., ανάδοχος του F.A.M.E. ROAD αναφέρθηκε στις δραστηριότητες branding στην περιοχή της Αιγιάλειας, παρουσιάζοντας τα οκτώ λογότυπα που η εταιρεία του δημιούργησε τα οποία μπορούν να τεθούν σε διαβούλευση εφόσον ο δήμος επιθυμεί να υιοθετήσει. Να σημειωθεί ότι είναι εμπνευσμένα από το «α» (Αιγιάλεια), τα τοπικά προϊόντα (ελιά, κρασί), τον ήλιο, τη θάλασσα, αλλά και το τρένο θεωρώντας πως συνδέει πλέον την περιοχή με τη σύγχρονη εποχή.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, εγκαινιάστηκε το μεσημέρι του Σαββάτου, η έκθεση Μοντέρνας Κεραμικής Τέχνης, στο Αρχοντικό Παναγιωτόπουλου, δεδομένου ότι το πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάδειξη των περιοχών – εταίρων του, μέσω μιας ολοκληρωμένης και αειφόρου προσέγγισης.
Στην έκθεση συμμετέχουν με τις δημιουργίες τους τα μέλη της Ομάδας «Κεραμέων Ίχνη», η οποία δημιουργήθηκε στην Πάτρα το 2011 με σκοπό την ανάδειξη και την προώθηση της Σύγχρονης Ελληνικής Κεραμικής Τέχνης.

Η Ομάδα «Κεραμέων Ίχνη» αποτελείται από τους κεραμίστες: Βασίλειο Αναστασόπουλο, Χαρούλα Κοροπούλη, Μαριλένα Λιβιεράτου, Βασίλη Παπαϊωάννου, Ηλία Χριστόπουλο. Στα δέκα χρόνια πορείας της, έχει διοργανώσει πέντε ομαδικές εκθέσεις κεραμικής και τρία σεμινάρια κεραμικής με κεραμίστες από την Ελλάδα και το εξωτερικό σε συνεργασία με τις Εφορείες Αρχαιοτήτων Αχαΐας, Φωκίδος, Μεσσηνίας, Ηλείας και το Δήμο Πατρέων, ένα Συμπόσιο Κεραμικής καθώς και άλλες δράσεις και συνεργασίες με φορείς από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Τη «σκυτάλη» πήραν χθες Κυριακή οι Β2Β συναντήσεις οι οποίες έγιναν στο Πολιτιστικό Κέντρο Αιγίου. Τέλος, χθες βράδυ επρόκειτο να πραγματοποιηθεί διαγωνισμός παραδοσιακού φαγητού στο «Λιόπετρο».


Κατηγορίες Άρθρου
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr