ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΜΕ ΓΕΝΝΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ – ΟΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΕ – ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ
Με προσφορές που έφταναν έως και 50% κύλησε το διήμερο της εβδομάδας του εκπτωτικού “Black Friday” που έφερε… χαμόγελα στους εμπόρους της Αιγιάλειας και κόσμο στους κεντρικούς δρόμους. Βέβαια, η… ζημιά που “απέφερε” ο άσχημος καιρός το πρωί της Παρασκευής 26/11 ίσως στιγμιαία να απογοήτευσε, όμως η κίνηση και το ενδιαφέρον του κοινού για ψώνια το ίδιο απόγευμα αλλά και την επόμενη μέρα το πρωί, τους αποζημίωσε πλήρως. Τελικά οι δημότες και βγήκαν, και κυκλοφόρησαν, και ψώνισαν!
Παρ’ όλα τα ιδιαίτερα υγειονομικά μέτρα που ισχύουν για την εμπορική κίνηση, τη διαδικασία των αγορών και τον άστατο κατά γενική ομολογία καιρό, ο καταναλωτής θέλησε να συμμετάσχει ενεργά στο… ξενόφερτο tip της “Μαύρης Παρασκευής” που ακολουθεί και η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Το πρόγραμμα “έτρεξε” καθ’ όλη την περασμένη εβδομάδα, με πολλούς Αιγιαλείς να επιχειρούν να ψωνίσουν ρούχα, ηλεκτρικές συσκευές, παπούτσια, διάφορα αξεσουάρ και δωράκια τουλάχιστον σε διπλάσια ποσοστά, ενώ δεν έλειψαν και αυτοί που επωφελήθηκαν των ειδικών προσφορών σε είδη καλλωπισμού, κομμωτήρια και ηλεκτρονικά είδη, είδη δώρων – παιχνίδια και αξεσουάρ πάσης φύσεως.
Αύξηση της κίνησης τουλάχιστον κατά 40%
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που κατεγράφησαν, η αγορά στο κέντρο της πόλης σημείωσε αύξηση κατά 40% τουλάχιστον την τελευταία εβδομάδα βάσει κίνησης, στην οποία,αν εξαιρέσουμε το πρωινό της Παρασκευής με την καταιγίδα να μην σταματά με… τίποτα, όλη η υπόλοιπη βδομάδα “δίνει” ένα πολύ ενθαρρυντικό και θετικό αποτέλεσμα ότι το χρήμα… κινήθηκε. Ταυτόχρονα, αύξηση πελατείας σημείωσαν και τα μαγαζιά με ηλεκτρικά και λευκά είδη, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και τα καταστήματα με βιολογικά προϊόντα και αρωματοποιία. Επίσης, με τεράστια επιτυχία, σε ρυθμούς «Black Friday» κινήθηκε και η παροχή υπηρεσιών, κυρίως στον τομέα της ομορφιάς.
Συνηθίζεται το «τσεκάρισμα» στην πόρτα
Οι μικρές “ουρές” που παρατηρήθηκαν στους κεντρικούς δρόμους Κλ. Οικονόμου, Μητροπόλεως, Ανδ. Λόντου και Παναγιωτοπούλων, αφορούσαν την υποχρεωτική ταυτοποίηση των πελατών (έλεγχος ταυτότητας και μπαρκόουντ εμβολιασμού – νόσησης) και λιγότερο από αγοραστικό συνωστισμό και όγκο πελατείας. Όμως αυτό δεν ήταν το κύριο χαρακτηριστικό του παλμού της αγοράς. Αυτός, αφορούσε τη… δίψα του κοινού για shopping και έρευνα αγοράς και βεβαίως (αυτό που κυριάρχησε για άλλη μια χρονιά) ήταν η περίπτωση του γνωστού… “το έχω βάλει στο μάτι” περιμένοντας οι καταναλωτές να αποκτήσουν το εκάστοτε προϊόν σε πραγματική “ευκαιρία”, όπως παραδείγματος χάριν η εβδομάδα που πέρασε, με την ευκαιρία του “Black Friday”. Τη Παρασκευή δε, τα ψώνια έγιναν υπό τους ήχους της μουσικής για την οποία είχε μεριμνήσει ο Εμπορικός Σύλλογος Αιγιάλειας σε συνεννόηση με την δημοτική αρχή.
Με “γερή” και αισθητή έκπτωση
“Το πρωί της Παρασκευής, λόγω της πολύ έντονης βροχόπτωσης, δεν υπήρχε κίνηση και ο κόσμος δεν κυκλοφόρησε. Ευτυχώς, το απόγευμα ο καιρός είχε καλυτερεύσει αισθητά και όχι μόνο βγήκε ο καταναλωτής, αλλά και προέβη σε αγορές. Υπήρξε ανταπόκριση στο κάλεσμα των ημερών και το “Black Friday” και οι Αιγιαλείς έκαναν shopping, δοκίμασαν, είδαν και αγόρασαν, τελικά. Όσο πλησιάζουν οι γιορτές των Χριστουγέννων τόσο πιο πολύ ο κόσμος νιώθει την ανάγκη να βγει και να ψωνίσει, να ξεχαστεί. Εμείς ήδη κινούμαστε σε γιορτινή διάθεση και όπως πάντα, παρέχουμε κάθε ανάγκη στον πελάτη μας” τονίζει στo protionline.gr ο εκπρόσωπος του καταστήματος “Σπυρόπουλος” Σπύρος Σπυρόπουλος. Ερωτώμενος δε για τα είδη και τις εκπτώσεις τους, επισήμανε: “Στα παπούτσια ήταν η χαμηλότερη έκπτωση που ήταν μέχρι και 20%. Στα ρούχα και γενικά στην ένδυση, οι περισσότεροι κωδικοί είχαν έκπτωση έως και 50%. Μιλάμε για μία “γερή” και αισθητή έκπτωση, ουσιαστικά τα περισσότερα προϊόντα μας ήταν στην μισή τιμή!” κατέληξε να πει ο γνωστός επιχειρηματίας.
Αν βοηθούσε ο καιρός ακόμα καλύτερα
“Η σημερινή ημέρα είναι μία “φερτή” από την Αμερική τεχνοτροπία του εμπορικού κόσμου προκειμένου να δοθεί το κίνητρο στον πελάτη να ψωνίσει εκείνη την ημέρα και να επωφεληθεί από τις εκπτώσεις στις όποιες παροχές, δεν είναι ελληνική… πατέντα” τονίζει στo protionline.gr ο ιδιοκτήτης του καταστήματος ¨Ροδοσταλίς¨ Μανώλης Βλαχάκης. Ερωτώμενος ποιος ήταν ο “παλμός” της αγοράς καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ανέφερε: “Οι καιροί είναι δύσκολοι και όλοι οι επιχειρηματίες προσπαθούμε να βγάλουμε μία δυναμική. Ο καιρός σήμερα δεν μας βοήθησε ιδιαίτερα λόγω της βροχόπτωσης. Πιστεύω ότι αν οι καιρικές συνθήκες ήταν καλύτερες θα “δούλευε” πιο πολύ η αγορά και θα υπήρχε περισσότερη συμμετοχή…”.
Και η παροχή υπηρεσιών κινήθηκε δυναμικά
“Συμμετέχω κάθε χρόνο στη δράση Black Friday ενεργά. Αυτό που πρέπει να καταλάβουν οι επιχειρήσεις της Αιγιάλειας είναι ότι πρέπει όντως να έχεις προσφορές σε όλα τα είδη και όχι επιλεκτικά μόνο σε διάφορους κωδικούς, όποιο και αν είναι το αντικείμενο του κλάδου σου. Ο πελάτης πρέπει να απολαμβάνει αυτή την ξεχωριστή ημέρα προσφοράς στις παροχές και τα προϊόντα, με τις πραγματικές εκπτώσεις που αντιπροσωπεύει η ημέρα… Αυτό αποτελεί και μία ένδειξη ευγνωμοσύνης από εμάς, προς την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν” αναφέρει η ιδιοκτήτρια του κέντρου ομορφιάς «Shimmary» Μαίρη Καβούνη, ενώ σε άλλη ερώτηση τoυ protionline.gr για αν αυξήθηκε η πελατεία της την συγκεκριμένη ημέρα, επισημαίνει: “Υπήρξε πολύ μεγάλη κινητικότητα στα πιο ακριβά είδη και παροχές. Για παράδειγμα, για μία παρέμβαση που μένει και το κόστος είναι πιο υψηλό, συνέφερε πολύ η μισή τιμή που εφαρμόσαμε την ημέρα αυτή, καθώς η διαφορά ήταν τεράστια. Στον κόσμο πρέπει να λες την αλήθεια, αυτό είναι το μυστικό για κάθε επαγγελματία που θέλει να είναι και να λογίζεται επιτυχημένος και σωστός”.
“Είχε ανταπόκριση και ο κόσμος, κινήθηκε η αγορά”
“Για εμάς είναι η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που συμμετέχουμε στην “Black Friday” ακολουθώντας το νόημα της ημέρας να “χαμηλώσουμε” τις τιμές, προς όφελος του πελάτη. Το κάνουμε – για όσους δεν ξέρουν – για να μπορέσει να δοκιμάσει και να γνωρίσει κάποιος τα προϊόντα μας, που δεν τα ξέρει. Είχε ανταπόκριση και ο κόσμος κινήθηκε η αγορά. Σε ορισμένους κωδικούς μάλιστα – κυρίως σε χριστουγεννιάτικα προϊόντα – πωλήθηκαν σε κόστος πρώτης ύλης, κυριολεκτικά…” λέει στo protionline.gr ο Μένιος Κουτρόπουλος, εκπρόσωπος του ομώνυμου καταστήματος αρτοποιίας. Σε άλλη ερώτηση, ο γνωστός επιχειρηματίας ανέφερε για το ποια ήταν η προτίμηση του κόσμου: “Τα παραδοσιακά μας γλυκά είχαν μια γενναία μείωση που κινήθηκε μεταξύ του 20% και του 50%. Ο πελάτης μπόρεσε και βρήκε γλυκά σε πολύ καλές τιμές και έδειξε ότι συμμετέχει ενεργά. Το νόημα είναι, πέρα από το την ουσία της συγκεκριμένης ημέρας και της έκπτωσης, να σέβεσαι τον καταναλωτή. Οι επιχειρήσεις που κατανοούν την οικονομική δυνατότητα του κόσμου και προσαρμόζεται ανάλογα, πάντα υπερέχει και θα κερδίζει. Αυτό κάνουμε ως επιχείρηση”.