background img
banner
banner

Οι αφορισμοί και η απαξιωτική απάντηση Χωμενίδη…

 «Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΤΟΝ ΘΕΟ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙ» ΣΗΜΕΙΩΣΕ

Τους αφορισμούς του για τον καθηγητή Πολιτικής της Υγείας Ηλία Μόσιαλο και τον συγγραφέα Χρήστο Χωμενίδη, τους οποίους ανέγνωσε την Κυριακή 9 Ιανουαρίου (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ) από το ιερό βήμα του Μητροπολιτικού Ναού Φανερωμένης έδωσε στη δημοσιότητα ο Μητροπολίτης πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος. Μάλιστα, ο κ. Χωμενίδης, ερωτηθείς για τον αφορισμού του απάντησε με άκρως απαξιωτικά λόγια για τον Μητροπολίτη χαρακτηρίζοντας ως «αστείο» το γεγονός…

Οι λόγοι των αφορισμών

Για τον μεν κ. Μόσιαλο κι αυτό παραθέτει το επίμαχο σκίτσο, τονίζει πως τον αφόρισε για του εξής λόγους: ΤΟΝ ΥΠΕΜΕΤΡΟΝ ΣΚΑΝΔΑΛΙΣΜΟΝ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΕΚΝΩΝ, και ΤΗΝ ΑΡΝΗΣΙΝ ΔΙΟΡΘΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΘΕΝΤΟΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑ ΤΙΝΟΣ ΝΕΩΤΕΡΑΣ ΔΗΛΩΣΕΩΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ.

Για δε τον κ. Χωμενίδη εξηγώντας τους λόγους, αναφέρει: α) ΤΗΝ ΒΛΑΣΦΗΜΟΝ ΓΡΑΦΗΝ ΚΑΙ ΔΙΗΓΗΣΙΝ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ, ΩΣ ΑΥΤΗ ΠΑΡΑΤΙΘΕΤΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ https://www.in.gr/2021/12/20/entertainment/book/…. β) ΗΤΟΙ ΕΙΣ ΤΟ ΚΑΤΑΠΤΥΣΟΝ ΑΡΘΡΟΝ ΜΕ ΤΙΤΛΟΝ: «Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΩΜΕΝΙΔΗΣ ΨΑΧΝΕΙ ΤΗ ΜΑΡΙΑ ΣΤΗ ΓΑΛΙΛΑΙΑ» ΤΗΣ 20ης ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021, όπου «….-ούτε λίγο, ούτε πολύ- ισχυρίζεται ότι, η Παναγία είχε παράνομη σχέση με ένα Ρωμαίο στρατιώτη και ο Ιησούς ήταν καρπός διαφόρων συνευρέσεων, που είχε με νεαρούς» (βλ.https://www.newsbomb.gr/bomber/story/1266943/mosialos-kai-xomenidis….) και γ) ΕΙΔΙΚΩΤΕΡΟΝ, ΤOΚΑΤΩΤΕΡΩ ΠΑΡΑΤΙΘΕΜΕΝΟΝ ΑΚΡΩΣ ΒΛΑΣΦΗΜΟΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΟΝ AΠΟΣΠΑΣΜΑ ΕΚ ΤΟΥΣ ΑΝΩ ΑΡΘΡΟΥ ΤΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟΝ «….ΨΑΧΝΕΙ ΤΗ ΜΑΡΙΑ ΣΤΗ ΓΑΛΙΛΑΙΑ», όπου κάποιος δήθεν Ρωμαίος στρατιώτης εμφανίζεται διηγούμενος περί της Υπεραγίας Θεοτόκου και Αειπαρθένου Μαρίας, την Οποίαν μάλιστα αποκαλεί «μικρή λαντζέρισσα»  τα κάτωθι φρικτά και άκρως βλάσφημα λόγια: «….Έτσι έλυσε τα μαλλιά της  και γδύθηκε το μπαλωμένο της φουστάνι. Και κόλλησε το σώμα της στο σώμα μου…. Με τη μικρή λαντζέρισσα σμίγαμε σαρκικά ένα ολόκληρο χειμώνα. Κάθε μέρα σχεδόν. Όποτε διαφεύγαμε της προσοχής των αξιωματικών, των φαντάρων, των κρατουμένων και του βοηθη-τικού προσωπικού του στρατοπέδου. Κλεινόμασταν στο γραφείο μου. Τραβούσα τον σύρτη. Την ξάπλωνα στο πάτωμα. Ή στο σανιδένιο τραπέζι. Ή την έπαιρνα στα όρθια, στηρίζοντάς την στον τοίχο. Βαστικά. Λαχανιαστά. Εξαίσια…» (βλ. https://www.in.gr/ 2021/12/20/entertainment/book/….).

Αναφέρει πως κάποιοι Μητροπολίτες δεν ξέρουν τι θα πει τέχνη…

Όταν ο τελευταίος κλήθηκε να σχολιάσει την αφορισμό του, είπε: ΄΄Εγώ σέβομαι τη μεγάλη ηλικία του ανθρώπου (Μητροπολίτη κ. Αμβροσίου), δεν ξέρουμε κι εμείς πώς θα είμαστε στα 85 και τα 90 μας χρόνια. Προσδοκώ όταν θα είμαι σε αυτή την ηλικία να με αντιμετωπίζουν με ευγένεια και τρυφερότητα σε ό,τι κι αν λέω. Ο συγκεκριμένος άνθρωπος και δύο – τρεις άλλοι Μητροπολίτες δεν ξέρουν τι θα πει τέχνη. Νομίζουν ότι επειδή υποστήριξα έναν χαρακτήρα ενός διηγήματος, γιατί δεν είναι ούτε άρθρο ούτε δοκίμιο, ότι είναι άποψη δική μου για την Παναγία και τη ζωή της. Σιγά μην έχω άποψη εγώ για την Παναγία. Γιατί τι είμαι; Ένας συγγραφέας είμαι. Αυτό που εμπνεύστηκα αναφέρεται στο ότι ένας Ρωμαίος ισχυρίζεται πως είχε ερωτικές σχέσεις με ένα πρόσωπο, το οποίο έχει εκλεκτική συγγένεια με την Παναγία. Αυτά γίνονταν πάντα. Τι να πούμε τότε για τον «Τελευταίο πειρασμό»;΄΄.

Παραθέτοντάς του το επιχείρημα από την πλευρά των πιστών ότι σε όλη αυτή τη διαδικασία έχουν βρεθεί στο στόχαστρο για τις δικές τους απόψεις, από τη στιγμή που βγαίνουν επιφανείς και με διάφορους τρόπους λοιδορούν αυτό που οι χριστιανοί πιστεύουν, ο κ. Χωμενίδης, σχολίασε: ΄΄Δηλαδή αυτός (Μητροπολίτης κ. Αμβρόσιος) έχει ιδιοκτησιακή σχέση με την Παναγία, τον Χριστό και τη χριστιανοσύνη; Εγώ δεν μπορώ να έχω τη δική μου σχέση; Ή είναι τόσο ανασφαλής που ο καθένας μπορεί να τον θίξει; Αυτές οι απαντήσεις μιλάνε για ένα περιθωριακό κομμάτι της κοινωνίας. Το πιο επικίνδυνο είναι ότι αν τα είχαμε πει αυτά για τον Μωάμεθ θα μας είχαν επικηρύξει ή σφάξει, ενώ μπορούμε να λέμε για την Παναγία και τον Χριστό. Αυτή όμως είναι η ανωτερότητα του δικού μας πολιτισμού γιατί έχουμε ελευθερία γνώμης, ο καθένας μπορεί να αντιλαμβάνεται τον Θεό όπως ο ίδιος θέλει. Αλίμονο εάν θεωρούμε ότι κάτι οικτρό και φοβερό που συμβαίνει με τους ακραίους φανατικούς μουσουλμάνους αποτελεί μέτρο για εμάς. Δικαίωμά του εν λόγω, να λέει ό,τι θέλει΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr