background img
banner
banner

«Πάγωσε» σε πολλές οθόνες η τηλεκπαίδευση

ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΕ ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΑΝ ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΟΥΝ

Αδιάβαστο… πιάστηκε το υπουργείο τη Δευτέρα 24 Ιανουαρίου, καθώς, παρά το γεγονός ότι ο χιονιάς είχε… προειδοποιήσει, η ανακοίνωση της τηλεκπαίδευσης «ήρθε» την τελευταία στιγμή, με αποτέλεσμα σε πολλά τμήματα σχολείων της Αιγιάλειας, να μην πραγματοποιηθεί! Το βράδυ της Κυριακής αλλά και το επόμενο πρωί, εκπαιδευτικοί και γονείς της περιοχής «μπήκαν στην πρίζα» όμως σε πολλές περιπτώσεις το σύστημα αποδείχθηκε κατώτερο των περιστάσεων…

Η προσπάθεια της ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. να πείσει την κοινωνία ότι έχει μεριμνήσει για τα πάντα και ότι όλα είναι έτοιμα προκειμένου τα σχολεία να λειτουργήσουν λόγω κακοκαιρίας με… τηλεκπαίδευση, ήταν άτοπη. Παρότι άπαντες γνώριζαν για την επέλαση της σφοδρής κακοκαιρίας, δεν ελήφθη κάποιο μέτρο και δεν δόθηκαν οδηγίες προς τα σχολεία για την περίπτωση που δεν θα ήταν δυνατή η λειτουργία τους. Τα σχολεία της Αιγιάλειας έκλεισαν μετά της απόφασης που έλαβε το απόγευμα της Κυριακής ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας, όμως το βράδυ της Κυριακής οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούσαν να προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες για την τηλεκπαίδευση.

«Έπεφτε» το σύστημα…

Πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές δεν διαθέτουν τεχνολογικό εξοπλισμό στα σπίτια τους και δεν είναι υποχρεωμένοι να διαθέτουν για υπηρεσιακή χρήση, ενώ κάποιοι αναγκάστηκαν να μεταβούν στα σχολεία και να χρησιμοποιήσουν τον εξοπλισμό των σχολικών μονάδων για την τηλεκπαίδευση αλλά και πάλι το σύστημα τους «πρόδωσε» και μάθημα σε πολλές περιπτώσεις δεν πραγματοποιήθηκε. Έτσι, στα τμήματα σε επίπεδο Αιγιάλειας, παρατηρήθηκαν τη Δευτέρα 24 Ιανουαρίου τα εξής: Ή δεν πραγματοποιήθηκε καμία σύνδεση γιατί η Webex παρουσιάστηκε αδύναμη να «σηκώσει» το βάρος Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μαζί, ή πραγματοποιούνταν συνδέσεις που χάνονταν άρα ήταν αδύνατον να γίνει μάθημα, ή υπήρξαν συνδέσεις όμως το μάθημα της τηλεκπαίδευσης, κατά τα λεγόμενα των εκπαιδευτικών δεν… αγγίζει καν αυτό της δια ζώσης διδασκαλίας…

Βεβαίως υπήρξαν γονείς που άφησαν την εργασία τους για να μείνουν στο σπίτι ώστε να διευκολύνουν τα μικρά παιδιά τους που δεν είναι εξοικειωμένα με την τηλεκπαίδευση, ενώ οι οικογένειες εκπαιδευτικών με παιδιά βρέθηκαν σε αδιέξοδο αφού έπρεπε να διαθέτουν πληθώρα συσκευών και συνδέσεων ίντερνετ…

Η «βόμβα» της Κυριακής και ο πανικός…

Ερωτηθείσα από το protionline.gr για την πρώτη μέρα… επιστροφής στην τηλεκπαίδευση, η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνά Σκανδάμη, μίλησε για μία τραγική κατάσταση! Όπως είπε, ΄΄η χθεσινή πρώτη μέρα ήταν τραγική και το μέτρο δυστυχώς απέτυχε εξαιτίας της προχειρότητας που αντιμετωπίστηκε η κατάσταση. Από τη στιγμή που όλοι γνώριζαν για το σφοδρό ψύχος και την κακοκαιρία, ήξεραν πως δεν μπορούν να γίνουν μαθήματα με ανοιχτά παράθυρα, γιατί δεν προνόησαν να ενημερώσουν νωρίτερα, ώστε να μπορούν οι συνάδελφοι να πάρουν ό,τι χρειάζονται από το ψηφιακό εργαστήρι του σχολείου; Αλλιώς προετοιμάζεται ένας εκπαιδευτικός για το μάθημα στην αίθουσα κι αλλιώς μέσω του διαδικτύου΄΄.

Πρόσθεσε ακόμη πως επικράτησε ένας πανικός, σημειώνοντας: ΄΄Κάποιοι συνάδελφοι είδαν όλο αυτό σαν… πραξικόπημα. Δεν πρόλαβαν να προμηθευτούν συσκευές. Όσο κι αν επιβάλεις στον άλλο να κάνει τηλεκπαίδευση δεν μπορείς να απαιτείς να είναι έτοιμος. Όλο αυτό ήταν σαν μία βόμβα που μας πέταξαν Κυριακή βράδυ. Γονείς σε απόγνωση επικοινωνούσαν μαζί μας και μας ρωτούσαν τι θα κάνουν. Κάποιοι έχουν τρία παιδιά και αναρωτιούνταν πώς θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν. Και βέβαια σε αυτές τις περιπτώσεις δόθηκε προτεραιότητα στα μεγαλύτερα παιδιά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, τμήματα Νηπιαγωγείων να μην λειτουργήσουν με τηλεκπαίδευση ή να έχουμε π.χ. 23 παιδάκια σε ένα τμήμα και να παρουσιαστούν μόνο τα 5.΄΄

Ωθούνται στη λογική της διεκπεραίωσης και χάνεται η ουσία…

«Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι υποχρεωμένοι να οργανώνουν από το σπίτι τους, με ίδια μέσα, την τηλεκπαίδευση», σχολίασε στo protionline.gr η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας Δώρα Μαστραπά. Στο ερώτημα εάν στα τμήματα Γυμνασίων και Λυκείων της Αιγιάλειας έγινε τη Δευτέρα η τηλεκπαίδευση, η κ. Μαστραπά, είπε: ΄΄Απ’ όσο γνωρίζουμε έγινε με προβλήματα. Όμως το θέμα δεν είναι αν γίνεται τηλεκπαίδευση, αλλά το τι εκπαίδευση γίνεται μέσω αυτής. Το να λέμε ότι βάλαμε τα παιδιά μέσα και κάναμε το μάθημα δεν λέει κάτι. Το ζητούμενο είναι να έμαθαν, κι όχι απλώς οι εκπαιδευτικοί να κάνουν διεκπεραίωση. Και είναι αποδεδειγμένο πως η τηλεκπαίδευση δεν προσφέρεται για μάθηση.
Θλίβομαι βαθύτατα γιατί κι εμείς εκπαιδευόμαστε στη λογική της διεκπεραίωσης από τον φόβο μην μας στήσουν στον τοίχο΄΄. Ακόμη, έθεσε τα εξής ερωτήματα: «Ποια νομοθεσία με υποχρεώνει να κάνω το σπίτι μου γραφείο;», «Το σπίτι μας είναι χώρος παροχής υπηρεσιών;»

Και συνέχισε: ΄΄Τα 200 ευρώ του voucher για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού που ανακοινώθηκαν, δεν είναι τίποτα άλλο από ένα «κόκαλο για όλους» που στην ουσία δεν επαρκεί για τίποτα. Αντί το υπουργείο να στηρίξει τα σχολεία και το δίκτυο, να ενισχύσει τις υφιστάμενες υποδομές, μοιράζει ψίχουλα΄΄. Ανέφερε ακόμη τα εξής: ΄΄Ζούμε πρωτοφανείς όσο και εξευτελιστικές καταστάσεις. Είναι σίγουρο πως οδηγούμαστε σε επικίνδυνες καταστάσεις. Σε δέκα με δεκαπέντε χρόνια τα σχολεία δεν θα υπάρχουν με τη σημερινή τους μορφή. Θα περιμένουν τους Συλλόγους Γονέων μέσω χορηγιών να προσπαθούν να καλύψουν τα στοιχειώδη για τη λειτουργία τους΄΄…

 

Χωρίς τηλεκπαίδευση την Τρίτη η Αιγιάλεια

Το αλαλούμ συνεχίστηκε το βράδυ της Δευτέρας 24/1, όταν οι διευθυντές εκπαίδευσης του νομού Αχαΐας, ενημερώθηκαν ότι το υπουργείο Παιδείας, διαχωρίζει τη θέση του από τις δηλώσεις του υπουργού Πολιτικής Προστασίας, Χρήστου Στυλιανίδη, που δεν είχαν στο χάρτη της αργίας την περιοχή.

Έτσι, στα σχολεία της Αχαΐας και κατ’ επέκταση της Αιγιάλειας, που παραμένουν κλειστά και σήμερα Τρίτη 25 Ιανουαρίου λόγω κακοκαιρίας, δε θα λειτουργήσει η τηλεκπαίδευση!


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr