background img
banner
banner

“Γλυκόπικρες” οι γιορτές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς για τους εμπόρους

ΜΕ ΔΥΟ “ΠΡΟΣΩΠΑ” Η ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ

“Κυριακής χαρά Δευτέρας λύπη” ήταν η εορταστική περίοδος για την τοπική αγορά. Η εμπορική κίνηση ήταν καλή παραμονές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, όμως οι υπόλοιπες ημέρες της εορταστικής περιόδου δεν θύμισαν σε τίποτα καλές, προ κορωνοϊού εποχές.

Η φετινή εικόνα της αγοράς δεν μπορεί να συγκριθεί με τίποτα με τις “χαμογελαστές” ημέρες του ‘19, την ώρα που τα έξοδα και οι απαιτήσεις γίνονται… θηλιά στον λαιμό των μικρομεσαίων. Όλοι ελπίζουν, η “παρτίδα” να… κερδηθεί σύντομα, καθώς από σήμερα αρχίζουν και τυπικά οι εκπτώσεις, οι οποίες φέτος αναμένεται να είναι πιο “λαρτζ” και γενναίες από ποτέ άλλοτε.

Ημέρες… δύο ταχυτήτων

Σύμφωνα με τα λεγόμενα των καταστηματαρχών και των εμπόρων ένδυσης και υπόδησης, τις δύο βδομάδες των εορτών στην Αιγιάλεια και συγκεκριμένα από την Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου έως τις 5 Ιανουαρίου ημέρα Τετάρτη, η συνολική εικόνα της κίνησης και της… τάσης της αγοράς ήταν σε πολύ καλά επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα, κάνουν λόγο για καταστάσεις με “δύο πρόσωπα” σε εισπρακτικό επίπεδο. Αυτό σημαίνει ότι υπήρξαν ορισμένες ημερομηνίες που η κίνηση στο κέντρο της πόλης (και όχι μόνο) ήταν αρκετά μεγάλη και με καλούς για την εποχή τζίρους, ενώ οι υπόλοιπες ήταν αρκετά υποτονικές. Έτσι, η κατάσταση που καταγράφεται από πλευράς κόσμου και εσόδων για τις προπαραμονές και τις παραμονές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, ήταν πάρα πολύ καλή και σαφώς με θετικό πρόσημο από κάθε άποψη. Ενώ οι άλλες όχι.

Αρκετό στοκ στα καταστήματα με πρόθεση “γενναίας” έκπτωσης

Το “μούδιασμα” που υπήρχε τις υπόλοιπες ημέρες των εορτών, κατά γενική ομολογία ήταν μεγάλο. Το εντονότερο άγχος αλλά και ο φόβος των καταναλωτών για τον covid, έδινε πολύ… εύκολα τη “σκυτάλη” στη γενική δυστοκία και τα περιορισμένα οικονομικά στην τσέπη του κάθε καταναλωτή. Αυτό που επίσης καταγράφεται και ισχύει για την εικόνα σε επίπεδο δήμου, είναι μια μέτρια κατάσταση που… “θέλει μα δεν μπορεί”.

Έτσι, οι γιορτές δίνουν την σειρά τους στις εκπτώσεις, οι οποίες ισχύουν από σήμερα Δευτέρα 10 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν μέχρι τα τέλη του ερχόμενου μήνα. Να σημειωθεί ότι, οι φετινές εκπτώσεις θα πάνε “κλιμακωτά” όσον αφορά τις προσφορές και τις μειώσεις των τιμών, ενώ αναμένεται να γίνει νέο “ρεκόρ” στην Αιγιάλεια, με τους επιχειρηματίες να διαθέτουν αρκετό στοκ και να έχουν την πρόθεση να κάνουν πολύ γενναίες εκπτώσεις, προκειμένου να “φύγει” το εμπόρευμά τους πιο εύκολα και γρήγορα.

Ο κόσμος ψώνιζε μεν, αλλά με μεγάλο φόβο λόγω covid-19

Με μία εκτεταμένη έρευνα του protionline.gr και σύμφωνα με την “τάση” των καταναλωτών (στις όποιες αγορές του) αυτές τις εορτές που μόλις πέρασαν τα καταστήματα με παιχνίδια, είδη δώρων και παιδικό ντύσιμο, τα κοσμηματοπωλεία και οι συνθέσεις λουλουδιών ήταν και το “νούμερο ένα” των επιλογών. Αυτό που εντυπωσιάζει δε, είναι ότι στα καταστήματα ρουχισμού, τα παιδικά και γυναικεία ενδύματα “άγγιζαν” μαζί το 85% πρόθεσης αγοράς, ενώ μόνο το 15% ψώνιζε αντρικό ρούχο. Αυτό μάλιστα, ίσχυε σχεδόν σε όλα τα ανάλογα καταστήματα και για όλες τις ημέρες των εορτών.

Ένα άλλο σημείο που αξίζει να επισημανθεί, είναι ότι παρ’ όλο που τα κρούσματα του κορωνοϊού ήταν σε τρομερή έξαρση και παρ’ ότι η μετάλλαξη “Όμικρον” έχει… πετάξει στο “κρεβάτι” πολύ κόσμο, το αγοραστικό κοινό δεν έδειξε να… έχει θορυβηθεί και πολύ, με αποτέλεσμα πολλές φορές να ξεπερνούν τα συνολικά επιτρεπόμενα άτομα σε κάθε κατάστημα, με το ενδεχόμενο “πρόστιμο” σε ανάλογο έλεγχο, να περνάει σε δεύτερη μοίρα.

Λ. Παπαδόπουλος: “Τα μέτρα λειτουργούν εντελώς αποτρεπτικά”

Μιλώντας στo protionline.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αιγιάλειας Λάμπης Παπαδόπουλος και σχολιάζοντας την κίνηση και την δυναμική που εμφάνισε η αγορά τις τελευταίες δύο εβδομάδες των εορτών, ανέφερε: “Φέτος ήταν σαφώς καλύτερα τα πράγματα από την περσινή, δραματική χρόνια. Όμως δεν κατάφερε η αγορά να πιάσει τα επίπεδα του ‘19, δηλαδή τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς που ζούσαμε πριν ξεσπάσει η πανδημία. Αυτό που συμβαίνει ακόμα στα εμπορικά καταστήματα και βέβαια ισχύει σε κάθε περίπτωση, είναι ότι τα μέτρα που ακολουθούνται κατά του ιού (αποστάσεις, μάσκες, συγχρωτισμός ή ιικό φορτίο) λειτουργεί εντελώς αποτρεπτικά στο κοινό. Δηλαδή, τα επιβαλλόμενα μέτρα εμποδίζουν την ομαλή λειτουργία των καταναλωτών, στο πώς θα ψωνίσουν. Θεωρώ ότι τα υγειονομικά μέτρα που ισχύουν, “κατευθύνουν” τον κόσμο προς τα πολυκαταστήματα, προς τις μεγάλες επιχειρήσεις υψηλών συμφερόντων, με αποτέλεσμα τα μικρά μαγαζιά και τα συνοικιακά καταστήματα, να αργοπεθαίνουν”.

“Τις δύο Κυριακές που τα καταστήματα ήταν ανοιχτά, η κίνηση ήταν ικανοποιητική”

Ερωτώμενος ο υπεύθυνος της επιχείρησης “Αφοί Σπυρόπουλοι” Σπύρος Σπυρόπουλος της οδού Ε. Γάτου και αναλύοντας την αγοραστική δύναμη τις μέρες των γιορτών, επισήμανε: “Οι φετινές γιορτές ήταν καλές και η κίνηση στα καταστήματα σημειώνουν θετικό πρόσημο. Όμως αν εξαιρέσουμε την καταστροφική περσινή χρονιά, δεν… πιάσαμε τα επίπεδα της προπέρσινης αγοραστικής δύναμης. Η απόκλιση ήταν δηλαδή μεταξύ του 15% με 20%” ανέφερε ο γνωστός επιχειρηματίας, ο οποίος απασχολεί πάνω από 8 άτομα προσωπικό συνολικά και συμπλήρωσε: “Οι δύο Κυριακές που είχαμε τα καταστήματα ανοιχτά, η κίνηση ήταν απόλυτα ικανοποιητική. Το ίδιο συνέβη και τις προπαραμονές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, με αποκορύφωμα βεβαίως, τις δύο παραμονές που ο κόσμος πραγματικά ήταν πάρα πολύς”.

Είναι πλέον ορατό, ότι τα μαγαζιά που εμπορεύονται ρούχα, παπούτσια, είδη δώρων, κοσμήματα, λευκά είδη, καλλυντικά και ηλεκτρικές συσκευές, είχαν την “τιμητική” τους, αναγκάζοντας σε πολλές περιπτώσεις τους Αιγιαλείς να… αφήσουν τον μισό μισθό τους (!) σε αναγκαία και γιορτινά δώρα για φίλους, συγγενείς και γνωστούς, εορτάζοντες ή μη. Το χρήμα… τις συγκεκριμένες ημερομηνίες “χάρισε” στην αγορά έναν αρκετά καλό τζίρο, ανάλογο με τις “χρυσοφόρες” ημέρες των γιορτών του ‘18 προς ‘19, όπου η οικονομική ζωή της κοινωνίας δεν είχε ταλαιπωρηθεί από τον κορωνοϊό και τα δυσβάσταχτα έξοδα που τον “συνοδεύουν”. Το αποτέλεσμα αυτών, έχει γίνει αφορμή να “γελάσει το χειλάκι” των εμπόρων και των επιχειρηματιών στο κέντρο της πόλης κυρίως, οι οποίοι εκπροσωπούν οποιοδήποτε αγαθό και προϊόν πρώτης ανάγκης ή μη.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr