background img
banner
banner

Να ταξιδεύουμε όσο πιο ψηλά την πόλη χωρίς να πετάμε στα σύννεφα

ΆΛΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΑΡΚΑ ΜΑΣ !…

-Του Ηλία Ασπρούκου Περιβαλλοντολόγου-

Τα τελευταία χρόνια έχει χυθεί άπειρο μελάνι για εκείνο το έργο της ανάπλασης της πλατείας Αγίας Λαύρας. Η αλήθεια είναι πως όλο αυτό μοιάζει λίγο με της Άρτας το γεφύρι ολημερίς το χτίζανε το βράδυ γκρεμίζονταν. Μόνο που στης Άρτας το γεφύρι, στο πρώτο πόδι χτίσανε την Λιγερή την γυναίκα του πρωτομάστορα και έτσι τελειώνει ο μύθος. Στην πλατεία Αγίας Λαύρας πάλι βλέπω να μας χτίζουν όλους μαζί, μια και έχουν να σπάσουν πολλά χειροπόδαρα στην αλάνα. Η ουσία είναι μια για να φανεί η τότε δημοτική αρχή πως κάνει έργο άρον -άρον έδωσε σε μειοδοτικό διαγωνισμό ένα έργο, υψηλών απαιτήσεων… Αλήθεια πριν δοθεί το έργο δεν θα έπρεπε να ρίξουν μια ματιά στην ανάδοχο εταιρία και να δουν αν πληροί τις προϋποθέσεις, για τόσο μεγάλη έκπτωση (56%) που έδωσε; Αλλά μπροστά στις φωτογραφίες, στα δελτία τύπου και στον ντόρο ότι τα έργα αρχίζουν που να τα σκεφτούν αυτά … Ψιλά γράμματα. Έτσι λοιπόν τα έργα άρχισαν μόνο που στην πορεία, οι παθογένειες έκαναν την εμφάνισή τους, λογικό ήταν και να τελματώσουμε όλοι μαζί… Η πλατεία της αγαπημένης μας πόλης μετατράπηκε σε πλατεία Αφγανιστάν, βομβαρδισμένο τοπίο που δεν τολμάς να περάσεις.

Μέσα σε όλο αυτό τον ορυμαγδό, με τις καταγγελίες, τις κόντρες , τους διαξιφισμούς, επιτέλους βρέθηκε υποτυπωδώς μία λύση.Ελέω Σωκράτη Κόκκαλη και Intrakat. Η εταιρεία αυτή που ανέλαβε το άλλο μεγάλο έργο του αποχετευτικού 24,5 εκ. ευρώ (σύμβαση) στην Αιγιάλεια, μέσα από την στήριξη και μεσολάβηση της Αποκεντρωμένης Περιφέρειας και της ευστροφίας του Δημήτρη Καλογερόπουλου πήρε την ευθύνη να αποπερατώσει και την πλατεία. Μην βιαστείτε φίλοι μου να πάρετε ανάσα, γιατί τίποτα δεν έχει τελειώσει ακόμα η ιστορία συνεχίζεται… απλώς θα ήθελα να σταθώ με λίγα λόγια στην ιστορία της Intrakat.

H Intrakat ανήκει στον όμιλο του Σωκράτη Κόκκαλη Intracom, δραστηριοποιείται στον χώρο των κατασκευών. Όπως λένε διάφοροι οικονομικοί κύκλοι η εταιρεία αυτή αποτελεί το αντίπαλο δέος του Άκτωρα αν και το 2005 είχαν αναλάβει από κοινού έργα υποδομών στην Ρουμανία. Από τότε μέχρι σήμερα έχουν περάσει πολλά χρόνια και η Intrakat αποτελεί ανερχόμενη δύναμη στον χώρο των κατασκευών. Λίγο πριν εκπνεύσει το 2021 προχώρησε σε αύξηση κεφαλαίου 50 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα αντλεί 80 εκατ. ευρώ με την έκδοση ομολόγου που τρέχουν η ΕΤΕ και η Τρ. Πειραιώς. Η Intrakat αναλαμβάνει δημόσια έργα, συμμετέχει σε ΣΔΙΤ σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα, δραστηριοποιείται στο χώρο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας καθώς και της ανάπτυξης ακινήτων στον κλάδο του τουρισμού. Ενώ διεκπεραιώνει σύνθετα κατασκευαστικά έργα μεγάλης κλίμακας, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, έχοντας παρουσία σε συνολικά έξι χώρες (Ελλάδα, Ρουμανία, Πολωνία, Κύπρο, Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία).

Ο Σωκράτης Κόκκαλης στο τιμόνι όμως έχει μια σειρά από καταξιωμένους συνεργάτες στο ΔΣ όπως Ο κ. Πέτρος Σουρέτης, Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat , εξαιρετικός γνώστης του αντικειμένου αλλά και το Εκτελεστικό Μέλος Δημήτρης Θεοδωρίδης γιος της Ελένης Κόκαλη, από τον πρώτο της γάμο με τον διεθνή ποδοσφαιριστή Σάββα Θεοδωρίδη και σύζυγο της Δούκισσας Νουμικού με την οποία έχουν αποκτήσει δύο παιδιά. Ένας νέος άνθρωπος με εξαιρετικές σπουδές στο πανεπιστήμιο Tuffs της Βοστώνης.

Τώρα γιατί τα γράφω όλα αυτά; Γιατί είναι πραγματικό κατόρθωμα μια τόσο δυνατή εταιρεία να παίρνει στις πλάτες της την κατασκευή της πλατείας Αγίας Λαύρας, ενός εγκαταλελειμμένου χωραφιού , που με τις πρώτες στάλες τις βροχής οι περίοικοι θα αρχίσουν να αναζητούν βάρκα, μια και θα μετατραπεί σε αυτοσχέδια λίμνη.

Αντί λοιπόν να ανάψουν κανένα κερί και να ευχαριστήσουν τον Θεό που επιτέλους βρέθηκε λύση. Άρχισαν την μικροπολιτική σπέκουλα. Άνθρωποι που είτε δεν ζουν στο Αίγιο, είτε δεν κατοικούν πέριξ της πλατείας, είτε δεν δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στο Αίγιο για να νοιώσουν τον πόνο όλων αυτών που έχουν μαραζώσει οικονομικά. Είτε γιατί οι επισκέψεις τους στο Αίγιο περιορίζονται στα ψηλά αλώνια. Ακόμα χειρότερα γιατί αποκτούν λόγο ύπαρξης και παρουσία μέσα από την αντιπαράθεση. Γιατί πως αλλιώς να το εξηγήσει κανείς την στάση που κρατούν. Τους ενοχλεί ο Καλογερόπουλος που επιτέλους θα κάνει το έργο, δεν τους ενοχλεί όλο αυτό το μπάχαλο που έχει δημιουργηθεί γύρω από την καρδιά της πόλης εδώ και δυο χρόνια.

Αλήθεια τους είπε κανείς , ότι αν το έργο δεν γίνει τώρα, θα γίνει σε 6 περίπου χρόνια όπως το πάνε; Τέλος του 2022 πρακτικά μπαίνουμε σε προεκλογική φάση . Πάει πέταξε το πουλί από το κλουβί του. Έπειτα γίνονται εκλογές μέχρι να αναλάβει καθήκοντα η νέα δημοτική αρχή πέρασε και το 2023 καλό 2024, να ενημερωθεί ο αντιδήμαρχος έργων , να επαναπροκηρυχθεί το έργο , να βρεθεί ανάδοχος εταιρεία, να αναλάβει η ανάδοχος να τρέχουν στα δικαστήρια με την πρώτη εταιρεία. Με λίγα λόγια θα είμαστε όλοι πρωταγωνιστές στο θέατρο του παραλόγου. Με τούτα και με εκείνα θα καταλάβουμε πως το γεφύρι της Άρτας πιο γρήγορα αποπερατώθηκε από ότι η πλατεία Αγίας Λαύρας στο Αίγιο. Άντε μετά να διαπιστώσουμε τις κακοτεχνίες και το ράβε ξήλωνε.
Πάρτε το χαμπάρι το όχι προσδιορίζει συνήθως το μέλλον και οι συμπατριώτες μας λένε όχι στις ενστάσεις διότι αυτές δεν καταδικάζουν τον Δήμαρχο, αλλά την πόλη. Άμα εκτιμούν κάποιοι ότι ο Δήμαρχος δεν είναι σωστός έχουν την ευκαιρία σύντομα στις δημοτικές εκλογές να τον καταψηφίσουν. Θα πρέπει να κατανοήσουμε όλοι ότι πρέπει να αναθεωρήσουμε τους λόγους της υπερψήφισης των υποψηφίων γιατί με τα μέχρι τώρα κριτήρια είμαστε χαμένοι από πρώτο χέρι.

Κάποτε όταν κάποιος… έφτιαχνε σπίτι όλο το χωριό βοηθούσε. Τώρα όταν φτιάνει σπίτι κάποιος… το μισό χωριό καλεί την πολεοδομία και το άλλο μισό την Αστυνομία… Όπως διαπιστώνετε συνεχίζουμε δυστυχώς να κινούμαστε στο ίδιο μοτίβο. Έχουμε ανάγκη από ενεργούς εκλεγμένους πολίτες και όχι από τουρίστες ή κουτσομπόλες του θανατά ή σκοπευτές του χιλιάρικου στον αέρα.

Κάπως έτσι έγινε και σε κεντρικό πεζόδρομο πριν από πάρα πολλά χρόνια γειτονικής μας πόλης, με αποτέλεσμα σήμερα ο κόσμος να ανοίγει τα κεφάλια του και να σπάει τα πόδια του όταν πέφτουν οι πρώτες σταγόνες βροχής, καθώς η ανάδοχος εταιρεία χρησιμοποίησε, από τα νεοκλασικά του Ναυπλίου που είχε αναλάβει την κατασκευή τους, τα σπασμένα μάρμαρα για να στρώσει τον πεζόδρομο.

Προς γνώση και συμμόρφωση και άλλο κακό να μην μας βρει από αριβισμό, από όπου και αν αυτός προέρχεται !


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΑΠΟΨΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr