background img
banner

Οδοιπορικό του Protionline.gr στην ορεινή Ακράτα | ΦΩΤΟ

ΣΚΗΝΙΚΟ ΑΠΟ ΑΛΠΕΙΣ ΣΤΑ ΧΙΟΝΙΣΜΕΝΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΝΩΝΑΚΡΙΔΑΣ

Η Αιγιάλεια γιόρταζε την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου και στο Protionline.gr, βρήκαμε την ευκαιρία για επίσκεψη στην χιονισμένη Νωνάκριδα, που ήταν η περιοχή του δήμου Αιγιαλείας που ταλαιπώρησε περισσότερο η κακοκαιρία «Ελπίδα».

Ξεκινήσαμε από το Αίγιο στις 10 το πρωί, μία στάση στα ΣΕΑ Ακράτας για καφέ και στη συνέχεια Ακράτα για να πιάσουμε το «νήμα» από την αρχή.

Βγαίνοντας από την Κοινότητα της ανατολικής Αιγιάλειας, αντικρίσαμε τα πρώτα χιόνια και ακολουθώντας τις συμβουλές της αντιδημάρχου Μαρίας Σταυροπούλου, που μας είχε δώσει «πράσινο» με σημειώσεις, κατευθυνθήκαμε προς την Βαλιμή όπου εκεί πλέον το χιόνι ήταν στους 40 πόντους και ο δρόμος ήταν παγωμένος.

Στα δεξιά, ένας κτηνοτρόφος προσπαθούσε να περιποιηθεί τα ζωντανά και λίγο πιο πάνω η αλατιέρα της Περιφέρειας που ροβολούσε τον κατήφορο ανοίγοντας δρόμο στο πέρασμά της. Ο ήλιος ήταν σύμμαχος μας, ο δρόμος βατός, έτσι γρήγορα κάναμε την πρώτη στάση στο Αγρίδι και προσπαθήσαμε να διασχίσουμε τη μικρή πλατεία, όμως είχε στρωθεί από ένα παχύ και απροσπέλαστο στρώμα χιονιού.

Στον ιστορικό οικισμό,  απ’ όπου ξεκίνησε η Επανάσταση του 1821, εμείς δώσαμε τη δική μας… μάχη με χιονόμπαλες πριν συνεχίσουμε τη διαδρομή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι λίγο νωρίτερα, προσπαθήσαμε να επισκεφθούμε τον Τσιβλό, αλλά ο δρόμος ήταν κλειστός από το χιόνι, έτσι χάσαμε λίγη από τη μαγεία της παγωμένης λίμνης.

Η Ζαρούχλα όμορφη και ήσυχη

Η διαδρομή μέχρι τη Ζαρούχλα, ήταν ευχάριστη χωρίς παγίδες, με τα έλατα να τινάζουν χιόνι από πάνω τους και το τοπίο κάτι παραπάνω από μαγικό. Η φημισμένη Κοινότητα, όταν φτάσαμε γύρω στις 12:30 το μεσημέρι, ήταν ήσυχη και μόνο ο ήχος της μηχανής μίας μπουλντόζας «χαλούσε» την ηρεμία.

Τα εστιατόρια και καφέ κλειστά, ο κόσμος ανύπαρκτος στο κέντρο του χωριού, εκτός από ένα νεαρό ζευγάρι που είχε καταλύσει στο ξενοδοχείο «στης Έλενας» και προσπαθούσε να καθαρίσει το αυτοκίνητό του από το χιόνι. Εξαίρεση αποτελούν οι “Νύμφες” στην είσοδο της Κοινότητας, καταφύγιο για τον επισκέπτη κάθε εποχή.

Κάναμε μία βόλτα στο χωριό, πήραμε ωραίες φωτογραφίες για το αρχείο της «Πρώτης» και συναντήσαμε τον άνθρωπο που ετοιμαζόταν να βγει… παγανιά  με την μπουλντόζα για να ξύσει το οδόστρωμα, ώστε να μη γλιστρά από τον πάγο. Ήταν ο αδελφός του προέδρου Παναγιώτη Ντρίβα, Χρήστος, ο οποίος μας συνόδευσε μέχρι τη διασταύρωση για Περιστέρα, για το νέο μας προορισμό.

Οι «Θερμοπύλες» του Ντίνου στο Μεσορρούγι

«Που θα φάμε;» ρωτήσαμε, αν και ξέραμε λόγω εμπειρίας ότι ο Ντίνος Παπαγιαννόπουλος στο Μεσορρούγι είναι πάντα εκεί στην όμορφη ταβέρνα του.  Τα χρειαστήκαμε λίγο μέχρι να φτάσουμε στην πλατεία του χωριού, αφού ο δρόμος παρά την ισχυρή ηλιοφάνεια ήταν ακόμα παγωμένος και επικίνδυνος.

Φτάσαμε όμως και μπήκαμε στο φιλόξενο μαγαζί του Ντίνου, που μας υποδέχθηκε μαζί με τη σύζυγό του με χαρά. Παπαγιαννόπουλος αυτός, Παπαγιαννόπουλοι κι εμείς, Παπαγιαννόπουλος και στην τηλεόραση, με τον αείμνηστο Διονύση να δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας στο έργο «Κάτι κουρασμένα παλικάρια» με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα.

Με φόντο την χιονισμένη πλατεία με το λάβαρο της επετείου για τα 200 χρόνια της ελληνικής Επανάστασης, απολαύσαμε βεργάδι βραστό και τα συνοδευτικά, ακούσαμε τον Ντίνο να μιλά με αρμόδιους για να μείνει ο δρόμος και τα αγροτικά δρομάκια ανοιχτά και ενημερωθήκαμε για το πολικό ψύχος που επικρατεί το βράδυ που φτάνει τους –15οC.

Ο δρόμος για το χιονοδρομικό των Καλαβρύτων θα μείνει μέχρι την Παρασκευή κλειστός, εκτίμησε ο Ντίνος που φυλάει… Θερμοπύλες, σε μία τόσο δύσκολη περίοδο για τα χωριά της ορεινής Ακράτας.

Επιστροφή με προσοχή στη βάση

Ήταν γύρω στις 3 μετά το μεσημέρι και είχε έρθει η ώρα του γυρισμού για να προλάβουμε πριν παγώσει το οδόστρωμα.

Η επιστροφή ήταν εξίσου ευχάριστη, όσο ο ήλιος ζέσταινε το τοπίο, αλλά ο κόσμος που συναντήσαμε λιγοστός. Ο κόσμος παρά την αργία, προτίμησε να μην ταξιδέψει στην περιοχή, ακούγοντας τις συμβουλές των αρμόδιων φορέων, έτσι στο βουβό και πανέμορφο τοπίο, οι μόνες παραφωνίες ήταν τα σκεπασμένα από χιόνι σκαπτικά μηχανήματα, για να θυμίζουν ότι ο κίνδυνος είναι υπαρκτός και οι μετακινήσεις χρειάζονται προσοχή.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής, η θερμοκρασία ανεβοκατέβαινε από τους 0οC στους -2oC, με τον ζεστό ήλιο να κρατά τη θερμοκρασία που ξέφευγε προς τα κάτω στις σκιάδες, και τον πάγο να δείχνει απειλητικά τα «δόντια του».

Επιστρέψαμε στο Αίγιο στις 4:30, ξέροντας ότι όσο περνούσε ο χρόνος άρχιζαν τα δύσκολα για την ορεινή περιοχή με το απαράμιλλο κάλλος, που όπως όλα δείχνουν θα σφύζει από ζωή το Σαββατοκύριακο που έρχεται καιρού επιτρέποντος.