background img
banner
banner

To αυτοκίνητο σε προειδοποιεί: Τα “συμπτώματα” που δεν μπορείς να αγνοήσεις

Η παραμέληση αυτών των προβλημάτων μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρές συνέπειες και δαπανηρές επισκευές.

Τα αυτοκίνητα, όπως και όλες οι μηχανές, μας “μιλάνε” και μας προειδοποιούν με διάφορες ενδείξεις ότι κάτι δεν πάει καλά στα περιφερειακά ή τα σωθικά τους. Μια ζημιά στο αυτοκίνητο αποτελεί ευχάριστο γεγονός μόνο για τα συνεργεία, για αυτό και αρκετοί οδηγοί προσπαθούν όσο μπορούν να αναβάλουν διάφορες επισκευές, ειδικά όταν πρόκειται για κάτι που δεν μοιάζει σοβαρό. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που επιβάλλουν επίσκεψη στον μηχανικό μας και δεν σηκώνουν αναβολές.

Παρακάτω θα διαβάσετε για μερικές ενδείξεις που μαρτυρούν επερχόμενη βλάβη και απαιτούν άμεση επίσκεψη στο συνεργείο. Μόνο έτσι θα μπορέσετε να αποφύγετε μεγαλύτερες συνέπειες, τόσο για το αυτόκινητό σας όσο και για το πορτοφόλι σας.

Πρόβλημα αρθρώσεων: Η κακή κατάσταση των δρόμων και το συχνό φόρτωμα μπορούν να βλάψουν όλες τις αρθρώσεις και τους μεντεσέδες. Αν κατά την διάρκεια της οδήγησης ακούτε τριξίματα και χτυπήματα, τότε μάλλον έχει έρθει η ώρα να πάτε στο συνεργείο για συσφίξεις και αλλαγή ορισμένων αρθρωτών τμημάτων.

Δυσλειτουργία φρένων: Είναι αυτονόητο ότι τα φθαρμένα ή ελλαττωματικά φρένα αποτελούν σημαντικό πρόβλημα και θέμα ασφάλειας. Η αγνόησή τους εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους, επομένως είναι σημαντικό να δώσετε την δέουσα προσοχή σε όποια προβλήματα παρουσιάζουν. Συνιστάται, για παράδειγμα, να ελέγχετε οπτικά τις δαγκάνες και τα σωληνάκια των φρένων, ενώ ανά τακτά χρονικά διαστήματα πρέπει να ελέγχετε τη στάθμη του υγρού φρένων. Μπορείτε επίσης να ελέγχετε και την φθορά των δίσκων μόνοι σας, καθώς το “νύχι” που δημιουργείται περιμετρικά δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 10 χλστ.

Φθαρμένα ελαστικά: Αρκετοί είναι οι οδηγοί που αναβάλουν την αντικατάσταση των ελαστικών τους και θεωρούν ότι μπορούν να βγάλουν άλλη μία “σεζόν” χωρίς να τα αλλάξουν. Οι κανόνες όμως των ελαστικών υπάρχουν για κάποιο λόγο. Το ελάχιστο νόμιμο βάθος είναι 1,6 χλστ. Παρόλα αυτά, οι ουσιαστικές ιδιότητες για την ασφάλεια απουσιάζουν ήδη πριν από αυτό το όριο. Γι’ αυτό ένα καλοκαιρινό λάστιχο χρειάζεται αντικατάσταση μόλις το βάθος του πέλματος -και όχι ο ώμος του ελαστικού- φτάσει στα 3 χλστ. Τα φθαρμένα ελαστικά είναι επικίνδυνα ακόμα και σε στεγνό οδόστρωμα. Η απόσταση ακινητοποίησης κατά το φρενάρισμα είναι αυξημένη και το αυτοκίνητο σε γενικές γραμμές δεν ακούει στις εντολές μας. Το να αγνοήσετε σκισίματα, ρωγμές και εξογκώματα (βυζί) στο ελαστικό είναι επικίνδυνο καθώς είναι σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα σκάσει απροειδοποίητα.

Διαρροές: Πρέπει να δίνετε μεγάλη προσοχή σε τυχόν σημάδια από διαρροές στον χώρο που παρκάρετε. Σε περίπτωση που παρατηρήσετε κάτι να ξέρετε δεν είναι φυσιολογικό και ορισμένες φορές μπορεί να θέσει την ζωή σας σε κίνδυνο. Αυτό συμβαίνει για παράδειγμα από διαρροή καυσίμου, υγρών φρένων κ.α.

Βλάβες στο τιμόνι: Εάν αισθανθείτε μια χαλαρότητα στο σύστημα διεύθυνσης και υστέρηση στις εντολές που του δίνετε, θα πρέπει να επικοινωνήσετε άμεσα με τον μηχανικό σας για επισκευή. Σε αυτές τις συνθήκες θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, ειδικά εάν παρτηρήσετε κραδασμούς στο τιμόνι κατά την επιτάχυνση ή το στρίψιμο.

Πηγή


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
AUTO

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr