background img
banner
banner

Μέτρα covid και διεθνείς εξελίξεις… πολεμούν τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων

ΕΛΑΦΡΩΣ ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΧΑΪΑ ΤΟ 2021 ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΟ 2020 ΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ

Μία νέα τάξη πραγμάτων διαμορφώνεται στην αγορά αυτοκινήτου και σε τοπικό επίπεδο, με την κατάσταση να συνεχίζει να είναι ρευστή, ακολουθώντας τις διεθνείς εξελίξεις. Κι ενώ οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων παρουσίαζαν μία σταθερότητα αν όχι ανοδική τάση, το «έμφραγμα» στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, επηρέασε και αυτό τον κλάδο, με τον χρόνο παράδοσης να λειτουργεί ανασταλτικά για τις παραγγελίες. Και πώς να μην επηρεαστεί άλλωστε η Αχαΐα, ένας από τους πιο φτωχούς νομούς τής χώρας, βρισκόμενη μάλιστα σε ένα σταυροδρόμι αρνητικών συγκυριών. Μετά το τέλος της οικονομικής κρίσης κι ενώ οι πωλήσεις αυτοκινήτου άρχιζαν να… παίρνουν τα πάνω τους, ήρθε ο κορωνοϊός.

Τα μέτρα που τον συνόδευσαν, η απώλεια εισοδημάτων και η καραντίνα απέτρεψαν πολλούς υποψήφιους αγοραστές αυτοκινήτου, καθώς δεν ήξεραν αν θα μπορούν να αντεπεξέλθουν και τι τους… ξημερώνει. Η αναταραχή στην Ουκρανία και εν τέλει ο πόλεμος, δημιούργησαν μία νέα προβληματική περίοδο που ουδείς γνωρίζει πόσο θα διαρκέσει. Κύκλοι της αγοράς αναφέρουν μάλιστα πως η «τρελή πορεία» των τιμών των καυσίμων θα παίξει καθοριστικό ρόλο και θα ωθήσει τους υποψήφιους αγοραστές σε αυτοκίνητα άλλων κατηγοριών. Αρκεί βέβαια να γίνουν αγορές, διότι η αύξηση και στις τιμές των βασικών ειδών διατροφής, δεν αφήνει περιθώρια για μεγάλες αγορές.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία σχετικά με τις πωλήσεις σε τοπικό επίπεδο, που πραγματοποιήθηκαν σε καινούρια αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του 2021. Βέβαια, θα πρέπει να τονιστεί το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια δεν άλλαξαν μόνο οι ανάγκες και οι προτιμήσεις του καταναλωτή, άλλαξε και ο τρόπος που λειτουργούν οι αρμόδιες υπηρεσίες. Έτσι, δεδομένου π.χ. ότι στην αρμόδια Υπηρεσία Συγκοινωνιών Αιγίου μπορούν να γίνουν ταξινομήσεις αυτοκινήτων από οποιαδήποτε περιοχή, το protionline.gr παρουσιάζει σήμερα τις πωλήσεις σε επίπεδο νομού Αχαΐας.

Οι πωλήσεις σε αριθμούς στον νομό την περίοδο 2019 – 2021

Από την 1/1/21 μέχρι και τις 31/12/21, πωλήθηκαν στον νομό Αχαΐας 1.055 επιβατικά αυτοκίνητα και μόλις 88 αγροτικά και φορτηγά. Τα 1.055 ήταν αυτοκίνητα είκοσι δύο μαρκών ενώ τα 88 δεκατεσσάρων. Από τα 1.055, τα 151 ήταν εταιρικά, δηλαδή για επιχειρήσεις, ξενοδοχεία κ.ο.κ. ενώ από τα 88 φορτηγά, τα 56 ήταν εταιρικά. Όπως διαπιστώνει κανείς, ελάχιστα αυτοκίνητα πωλήθηκαν για αγροτική χρήση. Κι αν συνεκτιμήσει ότι ανέκαθεν η Αιγιάλεια είχε σταθερά υψηλές πωλήσεις σε αγροτικά, διαπιστώνει πως ελάχιστοι αγρότες προχώρησαν σε μία τέτοιου είδους «επένδυση» κι αυτό είναι σαφές ότι απορρέει από την μεγάλη μείωση του αγροτικού εισοδήματος.

Κατά τη διάρκεια του 2020, από την αρχή δηλαδή ως το τέλος του έτους, πωλήθηκαν 980 επιβατικά, εκ των οποίων τα 112 εταιρικά και 72 φορτηγά από τα οποία τα 32 εταιρικά. Τα νούμερα αυτά δείχνουν ότι το 2020 υπήρξε σαφής επιρροή από τον κορωνοϊό και το lockdown που ανέτρεψε τα κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα.

Ωστόσο, αισθητά καλύτερο ήταν το 2019 όπου είχαν πωληθεί 1.119 αυτοκίνητα στον νομό, από τα οποία τα 188 εταιρικά, καθώς επίσης και 72 φορτηγά από τα οποία τα 35 εταιρικά. Αύξηση παρουσιάζεται φέτος στον αριθμό των εταιρικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στον τομέα των φορτηγών εν συγκρίσει με τα δύο προηγούμενα έτη. Σε γενικές γραμμές πάντως οι πωλήσεις κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα. Μία άλλη παράμετρος που θίγουν άνθρωποι του χώρου είναι ότι από τα 1.055 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν τη χρονιά που πέρασε, στον νομό προτιμήθηκαν μόνο μοντέλα από 22 μάρκες. Αυτό σημαίνει ότι υπήρξαν εταιρείες που δεν πούλησαν καθόλου στην περιοχή…

«Στροφή» προς το μεταχειρισμένο

Αντιθέτως, η «στροφή» των τελευταίων χρόνων προς την αγορά μεταχειρισμένου, μεγάλωσε ακόμη περισσότερο. Αυτό, σύμφωνα με τους ανθρώπους της αγοράς, συμβαίνει για δύο λόγους: Ο πρώτος είναι γιατί στην αγορά υπάρχει υπερπληθώρα μεταχειρισμένων τριών και τεσσάρων ετών σε πολύ καλή κατάσταση και δελεαστικές τιμές και ο δεύτερος και κυριότερος ότι το τελευταίο τρίμηνο τουλάχιστον, όσοι παράγγειλαν καινούριο αυτοκίνητο σε αντιπροσωπεία, χρειάστηκε να περιμένουν πέντε, έξι και… εννέα μήνες σε μία περίπτωση, μέχρι να το παραλάβουν. Η κατάσταση αυτή παρατηρήθηκε σε λίγο μικρότερη έκταση όλο το 2021 με αποτέλεσμα κάποιοι να έχουν κατασταλάξει σε καινούριο κι όταν άκουγαν τον χρόνο που χρειαζόταν να αναμένουν, να στρέφονται σε μεταχειρισμένο που ήταν ετοιμοπαράδοτο. Βεβαίως σημαντικός παράγοντας παραμένει η οικονομική αδυναμία απόκτησης ενός νέου αυτοκινήτου.

Τόσο οι μεταβιβάσεις εγχώριων Ι.Χ. όσο και οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εμφανίζουν σημαντική άνοδο. Παρά το γεγονός ότι παραμένει η εκκρεμότητα του περιβαλλοντικού τέλους που έχει επιβληθεί στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, οι καταναλωτές φαίνεται ότι εξακολουθούν να καταφεύγουν στη λύση αυτών των οχημάτων είτε λόγω οικονομικής συγκυρίας, που δεν επιτρέπει την αγορά νέου Ι.Χ., είτε λόγω των καθυστερήσεων που εμφανίζει η αγορά στην παράδοση των νέων αυτοκινήτων.

Η περίπτωση της αγοράς αυτοκινήτου είναι ίσως η πιο χαρακτηριστική για το σοκ που έχει προκληθεί τον τελευταίο χρόνο σε όλη την αλυσίδα παραγωγής και διακίνησης εμπορευμάτων λόγω των περιορισμών της πανδημίας. Κι εννοείται ότι όχι μόνο προσφορές δεν υπάρχουν, αλλά παράλληλα επιβάλλονται πλέον και οι νέοι τιμοκατάλογοι από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που εμπεριέχουν σημαντικές αυξήσεις ώστε να μετακυλήσουν το αυξημένο κόστος παραγωγής.

Παλιώνουν τα οχήματα, «αραιώνουν» τα σέρβις

Την ίδια στιγμή, και στην Αιγιάλεια παρατηρείται το φαινόμενο να παλαιώνουν τα οχήματα στους δρόμους, δεδομένου ότι ο κύριος όγκος αυτών που κυκλοφορούν, αποκτήθηκε τη δεκαετία του 2000 -2010 πριν η κρίση… χτυπήσει την πόρτα της μέσης ελληνικής οικογένειας. Εν τω μεταξύ, όπως έκαναν γνωστό στo protionline.gr ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων, υπάρχει μεγάλη ασυνέπεια ως προς τα σέρβις, καθώς οι οικονομικές δυνατότητες είναι περιορισμένες. Έτσι, γίνονται σέρβις μόνο όταν καλύπτονται από την εγγύηση. Διαφορετικά, πηγαίνουν τα αυτοκίνητα στα συνεργεία μόνο όταν παρουσιάσουν βλάβη, όμως ίσως τότε το κόστος να είναι υψηλότερο… Αυτός είναι και ο λόγος που κυκλοφορούν πολλά οχήματα με φθαρμένα ελαστικά, με όποιους κινδύνους μπορεί να εγκυμονεί αυτό για τους άλλους…


Κατηγορίες Άρθρου
AUTO · ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr