background img
banner
banner

“ZANΤE DILEMMA”: Δεν χάνει ματς του Κεραυνού ο ιδρυτής του συγκροτήματος Κώστας Εφέπουλος!

ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΓΙΟΥ ΤΟΥ, ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΑΙΓΙΟΥ – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤO PROTIONLINE.GR

Ένας καταξιωμένος καλλιτέχνης στο χώρο της μουσικής, αποτελεί τους τελευταίους μήνες έναν από τους πιο ένθερμους φίλους του Κεραυνού Αιγίου που δεν χάνει αγώνα της ομάδας τόσο εντός όσο και εκτός έδρας. Ο λόγος, για τον Κώστα Εφέπουλο, ιδρυτή, συνθέτη, πιανίστα και βασικό τραγουδιστή του γνωστού συγκροτήματος “Zante Dilemma”, ο οποίος είναι πατέρας του νεοαποκτηθέντα γκαρντ της ομάδας, Γιώργου Εφέπουλου που προστέθηκε στο ρόστερ τον προηγούμενο Ιανουάριο. Η παρουσία του Κώστα Εφέπουλου στο Αίγιο, σε συνδυασμό με τη μεταγραφή του Γιώργου στην ομάδα, ήταν η αφορμή για τη σημερινή συνέντευξη…

Ο Κώστας Εφέπουλος γεννήθηκε στη Μελβούρνη και επιστρέφοντας στην Ελλάδα δημιούργησε μαζί με φίλους του μουσικούς, την πρώτη τους μπάντα στη Θεσσαλονίκη το 1985, με την ονομασία Enola Gay. Ακολουθούν και άλλα συγκροτήματα που ιδρύει ο ίδιος και το 1997 δημιουργεί το Zante Dilemma στη Ζάκυνθο. Eίναι ο συνθέτης, πιανίστας και βασικός τραγουδιστής του συγκροτήματος. Οι Zante Dilemma σήμερα αποτελούνται από τους: Κώστα Αλμπάνη (κιθάρα, μπάσο, πιάνο), Avet¬ Kizirian (πλήκτρα, πιάνο) και Κώστα Εφέπουλο (φωνητικά, κρουστά, πλήκτρα, τσέλο).

Υπογράφουν σπουδαίες δισκογραφικές δουλειές (25 τον αριθμό) και πραγματοποιούν δεκάδες συναυλίες που γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία. Αγαπήθηκαν από τον κόσμο και γνώρισαν μεγάλη επιτυχία σε Ελλάδα και εξωτερικό. Το τραγούδι τους «Χριστίνα» γίνεται πολύ μεγάλη ραδιοφωνική επιτυχία, ενώ όλο το αγγλόφωνο υλικό του δίσκου μαζί με κάποια νέα τραγούδια κυκλοφόρησαν από τη Warner Music Σκανδιναβίας σε όλα τα Σκανδιναβικά κράτη και στη Γερμανία

“Η διαδρομή για να δημιουργήσεις κάτι καινοτόμο δεν είναι εύκολη”

Πριν οι «Zante Dilemma» πάρουν σάρκα και οστά και συγκεκριμένα το 1998, πειραματιστήκατε με άλλα συγκροτήματα. Αυτός ο πειραματισμός θεωρείτε πως σας βοήθησε να ωριμάσετε καλλιτεχνικά και με αυτό τον τρόπο να δημιουργήσετε τους «Zante Dilemma», ένα συγκρότημα που μετράει σχεδόν 25 χρόνια ζωής;

Μέσα από μία σειρά πειραματισμών θελήσαμε να βρούμε τη δική μας ταυτότητα για τον καινούργιο αυτόν ήχο που προωθήσαμε. Η διαδρομή για να δημιουργήσεις κάτι εντελώς καινοτόμο στο δύσκολο αυτό χώρο της παραγωγής, δεν είναι εύκολη. Χρειάστηκαν πολλά χρόνια ώστε να είμαστε τώρα στη θέση να αναγνωρίζουν τον ήχο μας, χωρίς να έχουνε πληροφορίες. Θέλω να εξαιρεθεί η φωνή μου στο παράδειγμα.

Η μουσική σας ακροβατεί σε διάφορα είδη και ακούσματα. Τι είναι αυτό που σας εμπνέει να γράψετε ένα τραγούδι;

Όλα μου τα τραγούδια είναι βιωματικά. Γράφω όταν φορτίζομαι συναισθηματικά. Μία πολύ κακή μέρα μπορεί εύκολα να με οδηγήσει στο στούντιο. Όπως σας είπα και πριν, χρειάστηκαν πολλά χρόνια να δώσουμε μία ιδιαιτερότητα στο ύφος των ZANTE DILEMMA. Ίσως αυτή η χρυσή τομή που ανακαλύψαμε, να συμπλέουν ηλεκτρονικοί ήχοι , με κλασσικά όργανα. Δύσκολη η ισορροπία, αλλά νομίζω πως μέχρι ένα επίπεδο το έχουμε καταφέρει.

Στην μέχρι τώρα πορεία σας, έχετε συνεργαστεί με ονόματα που δημιουργούν έκπληξη στους θαυμαστές σας, για την διαφορετικότητα τους. Για παράδειγμα έχετε συνεργαστεί με την Samantha Fox αλλά και με τον Φίλιππο Νικολάου. Δύο πρόσωπα που είναι εκ διαμέτρου αντίθετα μεταξύ τους. Με ποια κριτήρια αποφασίζετε να συνεργαστείτε με κάποιον καλλιτέχνη;

Αυτό που με διεγείρει, δεν είναι η μουσική πορεία που είχαν και έχουν αυτοί οι πολύ ιδιαίτεροι άνθρωποι , αλλά η απλότητα και η ποιότητα των χαρακτήρων τους. Με τρελαίνει η ιδέα, για το πώς αυτοί οι άνθρωποι παρέμειναν απλοί, προσιτοί και σκότωσαν μέσα τους την έπαρση. Ας κρατήσουμε χαμηλούς τόνους παιδιά.

Η μουσική σας γνωρίζει μεγάλη επιτυχία και στο εξωτερικό, όπως στην Σκανδιναβία και στην Γερμανία. Ποια στοιχεία της μουσικής σας, πιστεύετε πως είναι αυτά που βοήθησαν να αναγνωριστείτε και εκτός Ελλάδας;

Νομίζω πρωταρχικό ρόλο για την θετική απήχηση που είχαμε στο εξωτερικό, έχει παίξει η σκληρή πολύωρη δουλειά στο στούντιο. Να μπαίνεις στο στούντιο στις 9 το πρωί της Δευτέρας και να βγαίνεις Τετάρτη βράδυ. Είναι χρονοβόρος ο τρόπος ανάλυσης των ήχων. Μια ιδιαίτερη ενορχήστρωση θέλει χρόνο και ιδιαίτερα όταν δημιουργείς από μηδενική βάση. Σέβονται τις παραγωγές μας στο εξωτερικό και αυτό μας κάνει να νιώθουμε καλά.

Αν και ταξιδεύετε μουσικά πολλά χρόνια, η αναγνώριση, μιλώντας με βάση τα μεγέθη που θεωρούνται ιδανικά στην εποχή που ζούμε, δεν είναι τόσο μεγάλη. Το γεγονός αυτό σε τι οφείλεται; Έγκειται στην δική σας τακτική και επιλογή;

Το μέγεθος της αναγνώρισης δεν φαίνεται στα πόσα πληρωμένα views σερφάρουν στο διαδίκτυο για σένα. Αν καταφέρεις να ταυτιστούν με μια παραγωγή σου, περισσότερα από είκοσι άτομα , τότε αυτό είναι αναγνώριση. Να περιμένουν πότε θα ξημερώσει για να συνδέσουν το i-pad με το αυτί τους. Να προβληματιστούν και να έχουν ώθηση να ψάξουν πολύ βαθιά γιατί φτιάχτηκε αυτό το τραγούδι. Γιατί έχει λόγο ύπαρξης? Αυτό είναι αναγνώριση και μέγεθος για μένα.

Μιλώντας για την σημερινή μουσική σκηνή, πως θα σχολιάζατε το γεγονός πως πλέον «επιτυχία» γνωρίζουν καλλιτέχνες, οι οποίοι παρουσιάζονται στο κοινό με τραγούδια που δεν έχουν τίποτα να δώσουν στον ακροατή και ίσως αυτό που «μετράει» περισσότερο είναι η εικόνα και οι δημόσιες σχέσεις;

Η επιτυχία στην Ελλάδα έχει πάρα πολλά πρόσωπα. Άλλα είναι χαμογελαστά , άλλα σκυθρωπά και άλλα σκοτεινά. Είναι ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο για το πώς κάποιοι ημιεπαγγελματίες διαχειρίζονται την προώθηση κάποιας παραγωγής. Δυστυχώς η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας. Οι ‘’έντεχνοι’’ επαναπαύθηκαν στις Δάφνες τους. Δεν γνώριζαν πως η βιομηχανία της ‘’πίστας’’, παραμόνευε στη γωνία. Οι ZANTE DILEMMA δεν θα μπουν σε αυτό το glamour λεωφορείο της παρακμής μουσικών δεδομένων.

Ας υποθέσουμε, πως έρχεται μία αναγνωρισμένη δισκογραφική εταιρεία, προτείνοντας σας πολυετές συμβόλαιο με θετικούς όρους, ζητώντας σας όμως να αλλάξετε την εικόνα σας ή την επιλογή των τραγουδιών σας. Θα μπαίνατε στο δίλημμα να υπογράψετε;

Δεν υπάρχει star system στην Ελλάδα, όποιος νομίζει πως είναι star σε μια χώρα που είναι πρόχειρα τα στερεότυπα των ακουσμάτων δεν μπορεί να εξελιχθεί σε ένα σκορποχώρι μαζικής δικτύωσης. Είναι ματαιόδοξος και αφελής όποιος πιστεύει πως είναι star στις τονικές βραχονησίδες της μικρής Ψωροκώσταινας .Έκανα αυτή την εισαγωγή για να σας προετοιμάσω πως δεν αλλάζω την PLUS RECORDS . Είναι μια σταθερή και ανερχόμενη δύναμη όχι μόνο για τα Ελληνικά δεδομένα αλλά και διεθνώς.

“Η πανδημία μας επηρέασε θετικά”

Η νέα κατάσταση που ζούμε όλοι μας, με αφορμή την πανδημία που έχει πλήξει την παγκόσμια κοινότητα, πόσο σας επηρέασε, είτε θετικά είτε αρνητικά;

Νομίζω πως μας επηρέασε θετικά. Μας δόθηκε η ευκαιρία να δουλέψουμε στο στούντιο, χωρίς να έχουμε το άγχος της πίεσης και του χρόνου. Οι συγκυρίες δεν μπορούν να αλλοιώσουν τη δυναμική της δημιουργίας. Οι λεπτομέρειες είναι εκείνες που έχουν σημαντική βαρύτητα, στις μουσικές παραγωγές και ευτυχώς είχαμε άπλετο χρόνο για να δώσουμε κάτι καλύτερο.

Ο χώρος της τέχνης, θεωρείται πως είναι αυτός που «χτυπήθηκε» περισσότερο από όλους τους άλλους, λόγω της καραντίνας. Τι πιστεύετε πως έγινε λάθος και τι θα είχατε να προτείνετε ως λύσεις;

Νομίζω πως όλοι οι ‘’χώροι’’ έχουν υποστεί τραγικές συνέπειες αυτής της πανδημίας. Σίγουρα έχουν γίνει λάθος χειρισμοί. Αλλά και πώς μπορεί κάποιος να χειρισθεί κάτι εντελώς καινούργιο , που ακόμη και οι ‘’ειδήμονες’’ βρέθηκαν να πειραματίζονται.

Πέρα από δημιουργός ενός ιστορικού συγκροτήματος όπως είναι οι Zante Dilemma , πέρα από τη διεθνή και εγχώρια επιτυχία των τελευταίων 20 χρόνων, υπάρχει και κάτι άλλο που οι περισσότεροι ραδιοφωνικοί παραγωγοί σ’ όλο τον κόσμο δεν γνωρίζουν. Δεν σε γνωρίζουν ως πρωταθλητή Ελλάδας στις ταχύτητες, την ιδιότητά σου ως γυμναστής και αθλητικού ψυχολόγου στην Ελβετία.

Νομίζω πως όλοι πρέπει να κρατήσουμε ένα χαμηλό προφίλ, και δεν νομίζω να αφορά κανέναν το ακαδημαϊκό επίπεδο. Όταν κάποιος κοιμάται3με 3,5 ώρες το εικοσιτετράωρο τότε του απομένουν άλλες 20 ώρες να ασχοληθεί λίγο πιο συγκεντρωμένος , με κάτι άλλο. Αυτό λέω και στο γιό μου ‘’Όταν οι άλλοι κοιμούνται , εσύ δουλεύεις σκληρά. Όταν οι άλλοι δουλεύουν εσύ δουλεύεις μέχρι εξάντλησης’’. Αν κάποιος ξεφύγει έστω και ένα χιλιοστό από τον στόχο του, κατά τη δική μου άποψη φυσικά, δεν έχει καμία τύχη.

Μιας και μιλήσατε για τον γιό σας, στο Αίγιο χάρηκε πολύ ο κόσμος του μπάσκετ , όταν ήρθε πριν λίγο καιρό και υπέγραψε για τον ΚΕΡΑΥΝΟ ΑΙΓΙΟΥ. Πως έγινε όλο αυτό;

Όταν είχαμε έρθει από τη Ζάκυνθο πριν 6 χρόνια στο Αίγιο, για ένα φιλικό παιχνίδι με τον ΚΕΡΑΥΝΟ , είχα πει στον πρόεδρο χαριτολογώντας, πως μια μέρα θα έρθει στην ομάδα σας. Πιστεύω πως ότι συμβαίνει δεν είναι τυχαίο . Καμιά φορά το σύμπαν συνομωτεί, παρά τη θέλησή μας . Χαίρομαι που ήρθε σε μια ομάδα που πρωταγωνιστεί με μία άψογη διοίκηση , πολύ κοντά στους παίχτες και έναν εξαιρετικό προπονητή από τους λίγους που συνδυάζουν τη γνώση πάνω στο μπάσκετ με το σεβασμό απέναντι στις προσωπικότητες των αθλητών. Έχει ήθος και γνωρίζει πώς να το μεταδώσει στην ομάδα του.

Υπάρχει κάτι άλλο που θέλεις ο κόσμος να μάθει για τους Zante Dilemma; Υπάρχει κάποια καινούργια παραγωγή στα σκαριά;΄

Πιστεύω πως η μεγάλη αναγνώριση του κοινού , σε ότι αφορά τις παραγωγές μας οφείλεται στην χημεία που υπάρχει στους Zante Dilemma. Ο Avet Kizirian και ο Κώστας Αλμπάνης είναι ίσως δύο από τους μεγαλύτερους τεχνικούς του ήχου στην ιστορία της ελληνικής μουσικής σκηνής και του εναλλακτικού χώρου. Οι Zante Dilemma πλέον καθορίζουν στην Ελλάδα και το εξωτερικό, την νέα μουσική τεχνοτροπία και την τέχνη της ενορχήστρωσης μιας παραγωγής . Οι 580 παραγωγές μας τα τελευταία 25 χρόνια μας έκαναν σοφότερους και πιο επιμελείς ώστε με χειρουργική ακρίβεια να συνδυάζουμε ηλεκτρονικούς ήχους με κλασικά όργανα. Οι ισορροπίες είναι πολύ δύσκολες αλλά με την εμπειρία μας πλέον οι μουσικές μας παραγωγές έχουν παγκόσμιες προδιαγραφές . Το ‘’Midnight lover’’ και το ‘’The secret’’ όπου κάνω ντουέτο με τη Samantha Fox είναι μια καταξίωση για μας στο διεθνές μουσικό στερέωμα. Το νέο μας CD κυκλοφορεί στις 28 Μαρτίου από την PANIC και την PLUS REC. Χαίρομαι που πάρα πολλά ραδιόφωνα κινήθηκαν για την πρώτη αναμετάδοση των τραγουδιών μας. Η νέα μας δουλειά ονομάζεται ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΒΡΟΧΗ και περιέχει 14 τραγούδια. Το ΑΠΟΨΕ ΠΕΤΑΣ και το ΤΙ ΕΝΑ’ ΑΥΤΟ, υπάρχουν ήδη στο YOUTUBE και μπορούν οι αναγνώστες σας να τα απολαύσουν.

Τελειώνοντας, ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Θα πραγματοποιήσετε καλοκαιρινές συναυλίες;

Νομίζω πως η εταιρεία μου η ‘’ PLUS RECORDS’’ έχει τον πρώτο λόγο πάνω σ’ αυτό. Όσο για το μέλλον, ετοιμάζουμε μια μεγάλη παραγωγή για το εξωτερικό. Σας ευχαριστώ για την τόσο ανθρώπινη και ζεστή φιλοξενία.


Κατηγορίες Άρθρου
ΠΡΟΣΩΠΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr