background img
banner
banner

Πεζοδρόμηση στο «μικροσκόπιο» και ίσως μέσω ΣΒΑΚ

ΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΚΛ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ – «ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΟΓΟ ΝΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΤΕΙ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙ» ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ Ο ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

Η προτεινόμενη πεζοδρόμηση κεντρικών οδικών αρτηριών του κέντρου του Αιγίου, από πλευράς σεβαστής μερίδας εμπόρων, «σκόνταψε» στην έλλειψη μελετών. Η πρόταση επανέρχεται διαφοροποιημένη, με πεζόδρομο τον έναν κεντρικό δρόμο και σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, ο μόνος «δρόμος» μέσα από τον οποίο μπορεί να διέλθει, είναι το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Υπενθυμίζεται πως η πρόταση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. του Εμπορικού, Εισαγωγικού και Επιχειρηματικού Συλλόγου Αιγίου, για μερική πεζοδρόμηση των οδών Μητροπόλεως και Κλ. Οικονόμου τα απογεύματα λειτουργίας της αγοράς τη θερινή περίοδο, απορρίφθηκε κατά πλειοψηφία από το Συμβούλιο Κοινότητας Αιγίου που γνωμοδότησε αρνητικά, μετά και την εισήγηση του νομικού συμβούλου του δήμου Γιώργου Μπέσκου ότι ένα τέτοιο ενδεχόμενο είναι ακάλυπτο νομικά, από τη στιγμή που δεν υπάρχει εμπεριστατωμένη κυκλοφοριακή μελέτη που να δικαιολογεί την πεζοδρόμηση.

Διαφοροποιημένη η πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου

Το Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου επανήλθε και με νέα απόφαση, την οποία υποστήριξαν τα ίδια μέλη, αποφάσισε να εισηγηθεί ολική πεζοδρόμηση της οδού Κλ. Οικονόμου, από τη Βάλφουρ ως την Ερμού. Η πρόταση δεν είναι γνωστό εάν θα επανέλθει εκ νέου προς συζήτηση στο Συμβούλιο Κοινότητας Αιγίου ή την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής ως είθισται, είναι βέβαιο όμως ότι βρίσκεται στο τραπέζι του διαλόγου του δημάρχου Αιγιαλείας. Άλλωστε, ο Δημήτρης Καλογερόπουλος έχει εκφραστεί ανοιχτά υπέρ της πεζοδρόμησης εγχείρημα που ήδη δοκιμάστηκε εξ αφορμής άλλων συγκυριών.

Για το ενδεχόμενο επαναφοράς συζήτησης από θεσμικό όργανο, του θέματος της πεζοδρόμησης, ρωτήθηκε από τo protionline.gr ο κ. Μπέσκος, επαναλαμβάνοντας πως ΄΄ένα τέτοιο ενδεχόμενο δεν μπορεί να προχωρήσει από τη στιγμή που δεν υπάρχει νομική στήριξη, ελλείψει μελέτης που να «δείχνει» πεζοδρόμηση. Όπως είπε, ΄΄όσες αποφάσεις και να λάβει ο Εμπορικός Σύλλογος, από τη στιγμή που δεν υπάρχει νομική στήριξη, η απόφαση δεν μπορεί να «περάσει».

Άρα δεν έχει λόγο να επανεξεταστεί ένα θέμα που έχει απορριφθεί, όπως και να έχει διατυπωθεί γιατί θα απορριφθεί για τους ίδιους λόγους΄΄.
Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, ΄΄υπάρχουν δύο μελέτες, μία εκ των οποίων επικαιροποιημένη, που τονίζουν πως οι μοναδικοί δρόμοι του κέντρου της πόλης δεν μπορούν να γίνουν πεζοδρομήσεις, λόγω της υφής που έχουν. Περιλαμβάνουν ωστόσο παράπλευρες πεζοδρομήσεις΄΄.

Διαβούλευση στις 19 Μαΐου

Το ενδεχόμενο εκπόνησης νέων μελετών στην παρούσα φάση δεν διαφαίνεται, με μοναδική ίσως εξαίρεση το υπό εκπόνηση Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που αφορά την ευρύτερη περιοχή της “παλαιάς πόλης” του Αιγίου, δηλαδή το λεγόμενο «ιστορικό κέντρο». Αυτό που μελετά ο εν λόγω σχεδιασμός είναι το πώς μπορεί να υπάρξει η ορθή κινητικότητα μέσα σε συγκεκριμένο ιστό. ένα ΣΒΑΚ παρουσιάζει, ή συνδέεται με μια υπάρχουσα, μακροπρόθεσμη στρατηγική για τη μελλοντική ανάπτυξη μιας αστικής περιοχής και ειδικότερα της υποδομής και των υπηρεσιών μεταφορών και κινητικότητας. Περιλαμβάνει, επίσης, ένα σχέδιο βραχυπρόθεσμης υλοποίησης της στρατηγικής, προσδιορίζοντας τον χρονικό ορίζοντα υλοποίησης, κατανέμοντας σαφώς αρμοδιότητες και επισημαίνοντας τους απαιτούμενους χρηματοοικονομικούς πόρους.

Το Σχέδιο θα πρέπει να βασίζεται σε μια προσεκτική αξιολόγηση της τρέχουσας και της μελλοντικής απόδοσης του συστήματος αστικών μεταφορών, εξετάζοντας την υφιστάμενη κατάσταση, διαμορφώνοντας ένα επίπεδο αναφοράς έναντι του οποίου μπορεί να μετρηθεί η μελλοντική πρόοδος και καθορίζοντας στόχους απόδοσης και σχετικούς «ευφυείς-SMART» στόχους για την καθοδήγηση της υλοποίησης του σχεδίου (ELTIS, n.d.).

Βεβαίως, το ΣΒΑΚ είναι ένα στρατηγικό σχέδιο και όχι μία μελέτη πολεοδομικού, κυκλοφοριακού, συγκοινωνιακού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι πρόκειται να τεθεί σε διαβούλευση πολύ άμεσα, στις 19 Μαΐου για το πώς θα μπορούσε να διαμορφωθεί στην περιοχή. Η διαβούλευση θα είναι διαδικτυακή ενώ θα κληθούν να προτείνουν γνώμες, πέραν των τοπικών φορέων και ο δήμος Πατρέων αλλά και το κλιμάκιο της Περιφέρειας που χειρίζεται τα ζητήματα αυτά.
Της συζήτησης θα ηγηθεί ο καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Αθανάσιος Βλαστός και αφού ολοκληρωθεί η εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, θα προκύψει ποιες ακριβώς μελέτες πρέπει να γίνουν, πότε θα υλοποιηθούν, σε ποια κατεύθυνση θα κινηθούν.

Εύλογα αντιλαμβάνεται κανείς ότι το ΣΒΑΚ μπορεί να αποτελέσει έναν “μπούσουλα” για το πώς μπορεί να διαμορφωθεί η κατάσταση στο κέντρο της πόλης.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr