background img
banner
banner

Τζίροι – υποχρεώσεις… σημειώσατε «διπλό»

ΘΕΤΙΚΗ Η ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΑΙΓΙΟΥ ΑΛΛΑ ΜΙΚΡΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Νόμισμα με δύο όψεις θυμίζει η πασχαλινή αγορά στην Αιγιάλεια. Από τη μία υπήρξε εντυπωσιακή αύξηση τζίρων σε εμπορικά και λοιπά καταστήματα, από την άλλη αυτό συνέβη σε συγκεκριμένες ημέρες, με αποτέλεσμα να μην καλύπτονται οι απώλειες που μετρούν τα ταμεία, εξαιτίας των απανωτών “χτυπημάτων” που υφίστανται οι μικρομεσαίοι έμποροι και επαγγελματίες. Και εκεί που θα περίμενε κανείς ότι η διάθεση του κόσμου για κατανάλωση και εξόδους σε συνάρτηση με την ικανοποιητική επισκεψιμότητα, θα έδιναν στην αγορά μία ουσιαστική και δυναμική ώθηση, ο τελικός απολογισμός έκλεισε με μάλλον απώλεια της τάξεως του 10% σε σχέση με πασχαλινές περιόδους των χρόνων προ κορωνοϊού.

Την… παγωμένη και μειωμένη κίνηση και ατμόσφαιρα της ανοιξιάτικης αγοράς που ίσχυε μέχρι την Μ. Τετάρτη 20 Απριλίου, διαδέχτηκε ένα “κύμα” εκδρομέων και επισκεπτών από την Μ. Πέμπτη και έπειτα και αυτός ήταν ίσως και ο λόγος που τις ημέρες εκείνες, κινήθηκε η αγορά.

Η κορύφωση της αγοραστικής κίνησης

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου του Εμπορικού – Εισαγωγικού και Επιχειρηματικού Συλλόγου Αιγιαλείας Λάμπη Παπαδόπουλου, οι ημέρες που η αγορά άρχισε να… θυμίζει Πάσχα, ήταν από τη Μεγάλη Πέμπτη και μετά, με το… ηθικό να αναπτερώνεται την παραμονή της τοπικής γιορτής της Παναγίας Τρυπητής. Η Πέμπτη του Πάσχα ήταν μία ημέρα που πολύ θα ήθελαν να… υπήρχε τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα οι τοπικοί καταστηματάρχες, ωστόσο γνωρίζουν πως το επόμενο διάστημα θα είναι ιδιαιτέρως δύσκολο δεδομένων των υποχρεώσεων που αποτελούν “θηλιά”.

Οι λογαριασμοί ρεύματος ο νέος… βραχνάς της αγοράς

Η αγωνία και ο προβληματισμός έγκεινται στον νέο “βραχνά” που… ακούει στο όνομα “ρήτρα αναπροσαρμογής” ρεύματος, που διαμορφώνει λογαριασμούς που κυριολεκτικά “κόβουν την ανάσα” και στους Αιγιαλείς καταναλωτές. Και το ερώτημα που τίθεται και από πλευράς ανθρώπων του Εμπορικού Συλλόγου, είναι “εάν μία τετραμελής οικογένεια έχει να πληρώσει εκκαθαριστικό 1.000 ευρώ και εργάζεται μόνο ο ένας, πώς θα βγει να ψωνίσει ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ;”. Αναμφισβήτητα, το θέμα του ρεύματος είναι αυτό που… καεί αυτή τη στιγμή την τοπική αγορά που μοιάζει να μην μπορεί να ορθοποδήσει. Άλλωστε οι λογαριασμοί με τα αστρονομικά ποσά αρχίζουν και καταφθάνουν και σε εμπορικές επιχειρήσεις, με τους ιδιοκτήτες να… τραβούν τα μαλλιά τους!

Με πτώση 10% σε σύγκριση με πασχαλινές περιόδους προ πανδημίας, έκλεισε ο απολογισμός

Όπως αναφέρει στo protionline.gr ο κ. Παπαδόπουλος, «…παρ’ όλο που η Αιγιάλεια είχε αρκετό κόσμο, τα εμπορικά καταστήματα δεν δούλεψαν όλες τις ημέρες καλά. Πολύς κόσμος μάλιστα, Αιγιαλείς που ζουν και εργάζονται σε άλλες πόλεις, δεν ήρθαν λόγω της αυξημένης τιμής των καυσίμων και λόγω του γενικότερου κόστους της μετακίνησης. Ο τζίρος των καταστημάτων ήταν ικανοποιητικός “επιλεκτικά”, δηλαδή με άλλα λόγια υπήρχαν ημέρες κατά την διάρκεια των δύο εβδομάδων των εορτών, που ήταν ανέλπιστα καλές και άλλες που θα τις χαρακτήριζε κανείς “μία η άλλη”. Το ζήτημα της αγοράς είναι και παραμένει, το αν οι ικανοποιητικές σε τζίρους ημέρες για τα εμπορικά καταστήματα, είναι ικανές να καλύψουν την χασούρα των υπολοίπων, μέτριων σε έσοδα και κόσμο ημερών. Κι όπως φαίνεται, δεν είναι. Οι καταναλωτές έδειχναν ξεκάθαρα την ανάγκη τους να ψωνίσουν, να κάνουν έρευνα αγοράς, να πάρουν δωράκια και να ξοδέψουν, αλλά οι οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν σε γενικό πλαίσιο, δεν τους άφηναν. Η ψυχολογία του κόσμου δεν είναι καλή”.

Ανέφερε επίσης, πως “σε σύγκριση με τις πασχαλινές περιόδους προ κορωνοϊού, η κίνηση στην αγορά καταγράφει περίπου 10% κάτω, καθώς η ακρίβεια και η αβεβαιότητα των οικονομικών και του πολέμου, “χαρακτηρίζουν” πάρα πολύ την πρόθεση του καταναλωτή να ψωνίσει”.

Ενδιάμεσες εκπτώσεις εν όψει…

Από την άλλη πλευρά, οι επαγγελματίες και οι καταστηματάρχες του κέντρου της πόλης, περιμένουν, κατά πώς φαίνεται, τις φετινές “ενδιάμεσες εκπτώσεις” οι οποίες δεν έχουν προσφέρει μέχρι σήμερα τίποτα ιδιαίτερο στο λιανεμπόριο και τον καταναλωτή. Σε μία περίοδο αυξανόμενου πληθωρισμού και συνεχόμενων ανατιμήσεων, οι συγκεκριμένες εκπτώσεις παρουσιάζονται ως ευκαιρία για φθηνές αγορές, που έχουν μεγάλη ανάγκη οι Αιγιαλείς σε όλο το φάσμα του δήμου. Το μέτρο ξεκίνησε για δέκα περίπου ημέρες από την Τρίτη 3 Μαΐου και ο σκοπός του είναι η εξομάλυνση, απέναντι στην “εισαγόμενη” ακρίβεια αφενός και υπέρ των οικογενειακών προϋπολογισμών αφετέρου. Όλα τα εμπορικά καταστήματα και όλες οι επιχειρήσεις στην Αιγιάλεια, αναμένεται να έχουν ποικιλία εποχικών προϊόντων και βεβαίως, στις χαμηλότερες τιμές που δύνανται να έχουν.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr