background img
banner
banner

Έκανε “χαλάστρα” ο άστατος καιρός!

ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΤΩΝ ΠΡΟΣΔΟΚΙΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟ ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΤΟΥ ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ

Πολλές φορές λένε ότι η καλή ημέρα… από το πρωί φαίνεται. Άλλες φορές πάλι, λόγω διαφόρων συγκυριών το αρχικό “κλάμα” καταλήγει σε γέλια χαράς. Στην περίπτωση της επισκεψιμότητας το εορταστικό τριήμερο που πέρασε, για τα καταλύματα ή τα δωμάτια Airbnb που λειτουργούν στην ευρύτερη περιοχή, η αλήθεια είναι μάλλον κάπου στην… μέση! Η αργία του Αγ. Πνεύματος είχε θεωρητικά όλες τις προϋποθέσεις να δώσει ένα κίνητρο στον εσωτερικό τουρισμό να επιλέξει Αιγιάλεια. Κίνητρο να βρεθεί “ξένος” και νέος κόσμος στον δήμο και αλυσιδωτά, να ευνοηθούν πολλοί ακόμα τομείς και κλάδοι. Όμως η αστάθεια του καιρού και το κόστος καυσίμων – ρεύματος, δεν άφησε περιθώρια για μεγάλο… “καλάθι”.

Το σίγουρο είναι ότι πολλοί Έλληνες θεωρούν ότι έπειτα από δύο χρόνια περιορισμών λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, φέτος είναι ο ιδανικός “λόγος” διακοπών και πρέπει να τον πραγματοποιήσουν. Όμως, αφενός οι οικονομικές δυσχέρειες που διανύει η κοινωνία και κάθε κλάδος της, με την ενέργεια να συνεχίζει να βρίσκεται στα ύψη και τον πληθωρισμό να αγγίζει πλέον το 11,5% και αφετέρου η φυσική θέση της Αιγιάλειας, που ως τουριστικό ενδιαφέρον δεν είναι πρωτοκλασάτος προορισμός, διαμορφώνουν τον “χάρτη” της επισκεψιμότητας διαφορετικά απ’ ό,τι θα ήθελαν οι επαγγελματίες του κλάδου. Το τριήμερο που πέρασε αντί να γίνει το “χαλί” του καλοκαιριού για μια επιτυχημένη τουριστική σεζόν, σκόρπισε απογοήτευση στους δεκάδες εκπρόσωπους του κλάδου του τουρισμού, των ξενοδοχειακών μονάδων και των καταλυμάτων.

Η πληρότητα άγγιξε το 80% αλλά μόνο στα παραθαλάσσια καταλύματα

Ο άστατος καιρός και οι ξαφνικές τοπικές βροχές δεν άφησαν ανεπηρέαστη την κίνηση του τριημέρου στην Αιγιάλεια. Οι πληρότητες σε γενικές γραμμές κινήθηκαν στο 75-80% στα παραλιακά καταλύματα, ενώ στα ημιορεινά πολύ πιο χαμηλά σε σχέση με την εικόνα που ανέμεναν οι ίδιοι οι ξενοδόχοι. Αυτό που έκανε περισσότερη αίσθηση βέβαια, είναι το γεγονός ότι οι εκδρομείς και οι επισκέπτες που βρέθηκαν στην περιοχή από τις 10 του μήνα ως χθες Δευτέρα 13 Ιουνίου, ήταν ότι το 90% αυτού ήταν εσωτερικός τουρισμός, σημάδι της γενικότερης κατάστασης που επικρατεί με τις αναταραχές στην Ουκρανία, τις αλλαγές των τιμών της ενέργειας σε παγκόσμιο επίπεδο και πάντοτε, σε συνέχεια του γεγονότος ότι η Αιγιάλεια για τους τουρίστες από ξένα κράτη, είναι μία δεύτερη λύση, κυρίως λόγω της έλλειψης υποδομών και σύγχρονων υπηρεσιών σε σχέση με άλλα κράτη.

Κανελλής: «Οι ανατολικές χώρες που κάποτε είχαν τη “μερίδα του λέοντος” δεν έρχονται πλέον»

Μιλώντας στο protionline.gr ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Αχαΐας Χρήστος Κανελλής για την εικόνα που θα παρουσιάσει η περιοχή σύμφωνα με τις μέχρι τώρα ενδείξεις για τις πληρότητες στις ξενοδοχειακές μονάδες, ανέφερε: “Εν όψει του καλοκαιριού υπάρχει μία αβεβαιότητα, ειδικά όσον αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό. Πολλά καταλύματα στην Αιγιάλεια μέχρι το 2020 δούλευαν πολύ με την ανατολικοευρωπαϊκή αγορά, δηλαδή με χώρες όπως Γερμανία, Πολωνία, Τσεχία και Ρωσία. Πλέον αυτό το μπλοκ, λόγω της κρίσεως του πολέμου και των δραματικών γεγονότων που συμβαίνουν στο Κίεβο, έχει “χαθεί”. Αντίθετα, οι δυτικές χώρες δείχνουν προτίμηση για την περιοχή της Αιγιάλειας αλλά και γενικότερα για την χώρα μας, γεγονός που δείχνει ότι η Ελλάδα παραμένει στο top-5 θερινός προορισμός σε όλη την Ευρώπη. Τα βλέμματα για εμάς τους επιχειρηματίες είναι στραμμένα στον εσωτερικό τουρισμό και εκτός από κάποια “πακέτα προσφορών” και εκδρομείς με οργανωμένες δράσεις, η Αιγιάλεια θα στηριχθεί στους επισκέπτες από την χώρα κατά 80%” τόνισε ο κ. Κανελλής.

Οι επαγγελματίες του τουρισμού αντιμέτωποι με τις αυξήσεις σε ρεύμα και πετρέλαιο

Οι επιχειρήσεις της περιοχής εκτός των άλλων, έχουν επιπλέον να αντιμετωπίσουν τις συνεχείς και αδιάκοπες ανατιμήσεις σε καύσιμα, αγαθά και ηλεκτρικό ρεύμα, γεγονός που τους αποθαρρύνει πολύ ώστε να κοιτούν με αισιοδοξία το καλοκαίρι που ήδη διανύουμε. Μάλιστα, σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, το κόστος της ενέργειας είναι ο μόνος παράγοντας που κανένας δεν μπορεί να αντιμετωπίσει, ούτε και να προβλέψει έστω και βραχυπρόθεσμα το πόσο ρυθμιστικό ρόλο θα παίξει στην ψυχολογία του τουρίστα και φυσικά, στην τσέπη του. Πολλά καταλύματα προκειμένου να μειώσουν τα έξοδά τους, αλλάζουν το ύφος των παροχών τους, κάνουν περικοπή εργατικού δυναμικού ή αγοράζοντας είδη για το κατάλυμα τους σε καταστήματα χονδρικής πώλησης δεύτερης ποιότητας, προκειμένου να μειωθούν τα έξοδα συντήρησης και παροχών. Όμως η ενέργεια, είναι ένα τεράστιο “ζήτημα” που οι ξενοδόχοι έχουν να αντιμετωπίσουν, καθώς δεν μπορούν να περιορίσουν τον πελάτη τους στο πόσο θα χρησιμοποιεί το air condition ή το αν θα χρησιμοποιήσει διάφορα είδη ηλεκτρικών συσκευών που “τραβούν” πολύ ρεύμα, όπως σεσουάρ, αερόθερμο, φόρτιση συσκευών ή άλλες συσκευές που το κόστος ρεύματος τους… “καίει”.

Οι αυξήσεις των παροχών των ξενοδοχείων δεν ξεπερνούν το 5% φέτος το καλοκαίρι

Ερωτώμενος από τo protionline.gr ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου των Ξενοδόχων για το αν λόγω του μεγάλου κόστους της ενέργειας και των καθημερινών αγαθών, έχουν αλλάξει και οι τιμές στις κρατήσεις των εκδρομέων, ο κ. Κανελλής, επισήμανε: “Όχι, τα πιο πολλά ξενοδοχεία δεν έχουν αυξήσει τις τιμές τους, αφού προσπαθούμε να καλύψουμε τη διαφορά. Και όσα το έχουν κάνει, αυτή η διαφορά δεν ξεπερνά το 5%. Κανένας επιχειρηματίας δεν μπορεί να κάνει μεγάλες αυξήσεις, παρ’ όλο που τα ενεργειακά κόστη έχουν τριπλασιαστεί. Οι πελάτες που επιλέγουν την Αιγιάλεια για προορισμό τους, δεν είναι το αγοραστικό κοινό που μπορεί ένας ξενοδόχος να αυξήσει το κόστος της κράτησης, οπότε, κάθε επιχείρηση θα υποχρεωθεί να επωμιστεί την οικονομική διαφορά που υπάρχει και όχι ο επισκέπτης – πελάτης” ανέφερε ο εκπρόσωπος του ξενοδοχείου “Kanellis Hotel” στα Σελιανίτικα.

Μιχαλακόπουλος: «Η Αιγιάλεια δεν λογίζεται ως τουριστικός προορισμός και δεν υπάρχουν οι υποδομές»

Στο ίδιο μήκος κύματος με τον αντιπρόεδρο του συλλόγου, κινήθηκαν οι δηλώσεις και του εκπροσώπου της ξενοδοχειακής μονάδας “Telis Hotel” που βρίσκεται στο Αίγιο. Ο επιχειρηματίας Γιώργος Μιχαλακόπουλος δήλωσε στo protionline.gr για το θέμα: “Μία μικρή όαση ήταν το διήμερο που πέρασε, της τάξεως του 70%. Δυστυχώς τα πράγματα είναι πολύ υποτονικά για τον μήνα που διανύουμε και δεν βλέπω πως μπορεί να αλλάξει αυτή η εικόνα. Εμείς σαν επαγγελματίες, πρέπει να κινούμαστε στην “κόψη του ξυραφιού”, δηλαδή πρέπει να ισορροπήσουμε τις τιμές μας, έναντι της τεράστιας αύξησης στην ενέργεια και το ηλεκτρικό ρεύμα. Εμείς σαν επιχείρηση δεν αλλάξαμε το κόστος των δωματίων μας. Αυτό που μας “βασανίζει” είναι ότι η Αιγιάλεια δεν λογίζεται ως τουριστικός προορισμός και σαφώς, οι υποδομές, τα αξιοθέατα, οι επιλογές και οι παροχές που μπορεί να προσφέρει στον εκάστοτε επισκέπτη, είναι πολύ περιορισμένες και λιγοστές” τόνισε ο κ. Μιχαλακόπουλος.

Ο ξενοδόχος, επισήμανε επίσης το ότι το γεγονός πως δεν υπάρχουν πολλές και διαφορετικές ξενοδοχειακές μονάδες μέσα στην πόλη είναι κακό, ενώ τόνισε ότι δεν υπάρχει καμία κινητοποίηση στο site “Visit Αιγιάλεια”, ένα πρόγραμμα που προσπάθησε πέρυσι να “τρέξει” ο δήμος Αιγιάλειας για την προσέγγιση νέων τουριστικών κλάδων στην περιοχή, παρ’ όλο που ξεκίνησε με… υψηλές προδιαγραφές.

Τέλος, να σημειωθεί ότι στα διάφορα καταλύματα που υπάρχουν στις ημιορεινές και ορεινές περιοχές του δήμου, οι κρατήσεις για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος ήταν σε μέτρια επίπεδα και προς τα κάτω, ενώ ένα άλλο θέμα που αποτελεί “τροχοπέδη” για τον εκάστοτε τουρίστα που θα θελήσει να γνωρίσει την Αιγιάλεια και την κουλτούρα της από κοντά, είναι και τα έργα που δεν έχουν ολοκληρωθεί, όπως η πλατεία Αγίας Λαύρας στο κέντρο της πόλης ή οι περιορισμένες πλέον πολιτιστικές εκδηλώσεις που έχουν ανακοινωθεί. Οι λόγοι αυτού, είναι κυρίως εξαιτίας των “στενών” οικονομικών πλαισίων που κινείται και η δημοτική αρχή σε οικονομικό επίπεδο, αλλά και η περιορισμένη καταναλωτική και αγοραστική δύναμη.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr