background img
banner
banner

Το μεγαλύτερο «αγκάθι» της πεζοδρόμησης | ΦΩΤΟ

Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ – ΟΙ 550 ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΔΕΝ ΕΠΙΛΥΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Οι εργασίες το τελευταίο διάστημα και η διακοπή κυκλοφορίας στην οδό Κανελλοπούλου επιβάρυναν κυκλοφοριακά το κέντρο του Αιγίου που, σε πολλές περιπτώσεις, ασφυκτιούσε από αυτοκίνητα. Η δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης οχημάτων αποτελεί το μεγάλο ερωτηματικό, ιδίως δε από τη στιγμή που η σκέψη της πεζοδρόμησης κεντρικών αρτηριών, παραμένει «ζωντανή»… περιμένοντας τη μελέτη που θα τον επιτρέψει.

Η πεζοδρόμηση έπεσε εκ νέου στο… τραπέζι του διαλόγου στη συνάντηση που συγκάλεσε την περασμένη Τετάρτη στο δημαρχείο, ο δήμαρχος Δημήτρης Καλογερόπουλος, ο οποίος ταυτίζεται με την απόφαση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου που θέλει πεζόδρομο, τουλάχιστον την Κλ. Οικονόμου. Ίσως μάλιστα, το μεγαλύτερο «αίνιγμα» για τους συγκοινωνιολόγους, που θα κληθούν να εκπονήσουν τη νέα μελέτη στην οποία προσανατολίζεται η δημοτική αρχή, να είναι οι χώροι στάθμευσης, καθώς δεν υπάρχουν πλέον άλλα αχρησιμοποίητα οικόπεδα στο κέντρο της πόλης που θα μπορούσαν να διαμορφωθούν ως πάρκινγκ. Επίσης, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το πόσες θέσεις στάθμευσης θα χαθούν, σε περίπτωση που π.χ. η οδός Μητροπόλεως γίνει πεζόδρομος για λειτουργικές ώρες της ημέρας, όπως ανέφερε η εισήγηση του Εμπορικού Συλλόγου.

Καταγραφή των θέσεων

Όπως προκύπτει από έρευνα του protionline.gr, στο πυκνοκατοικημένο κέντρο της πόλης, λειτουργούν αυτή τη στιγμή 26 δημοτικοί χώροι (χρήση δωρεάν) ως πάρκινγκ. Ακόμη, λειτουργούν 8 ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης οχημάτων (με χρέωση) αλλά και 7 άτυποι χώροι (αστικά κενά) στους οποίους μπορεί να παρκάρει κανείς. Στα δημοτικά πάρκινγκ, οι θέσεις, βάσει διαγραμμίσεων είναι 523 ωστόσο πρακτικά είναι πολύ περισσότερες, δεδομένου ότι στους μεγάλους χώρους επιτρέπεται η στάθμευση και καταμεσής. Αναλυτικά, οι δημοτικοί χώροι στάθμευσης, είναι οι εξής: στην οδό Σολωμού 28 θέσεων, στην πάροδο Σολωμού 12, στην Αθ. Φαραζουλή 18 θέσεων, στην οδό Αράτου 10, στην οδό Ζωοδόχου Πηγής 23 θέσεων, στην οδό Ζωοδόχου Πηγής 36, στην Ζωοδόχου Πηγής, στο ύψος των Δώδεκα βρυσών 13 θέσεων, στην οδό Επ. Τιμοθέου 18, στην οδό Επ. Τιμοθέου 37, στην οδό Επ. Τιμοθέου και Παναγιωτοπούλων 9, στην οδό Παναγιωτοπούλων 14 θέσεων, στην οδό Φεϋζοπούλου 27, στις οδούς Ανδρονοπούλου και Παναγιωτοπούλων (διπλό πάρκινγκ) 50 θέσεων, επί της Ανδρονοπούλου και Αγ. Μελετίου 16 θέσεων, στην Αγ. Μελετίου 29, στην Β. Κωνσταντίνου 17, στην οδό Ανδ. Λόντου 13, στην οδό Ρ. Φεραίου και Ανδ. Λόντου 22 θέσεων, στη Μεσσηνέζη 14, στην Ερμού 13, στην Μάρκου Μπότσαρη 18, στην Ελίκης 15, στην Ελίκης και Καραϊσκάκη 17, στην Ελίκης 15, στην Ταξιαρχών 17 και στην πλατεία Αχαϊκής Συμπολιτείας 21. Οι ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης είναι δύο επί της οδού Χιλιάρχου Ορεινού, ένας στην Κ. Θεοδώρου, ένας στη Βάλφουρ, ένας στην Ασ. Φωτήλα, ένας στην Περικλέους, ένας στην Δερβενακίων, ένας στην Μελετοπούλων κι ένας στην Ταξιαρχών που δεν λειτουργεί. Σε ό,τι αφορά τους άτυπους χώρους, αυτοί είναι στην Βασ. Κωνσταντίνου, στις οδούς Φεϋζοπούλου και Επ. Τιμοθέου, στην Καποδιστρίου, στην Αγ. Ανδρέου, στην οδό Αριστείδου και στην Κολοκοτρώνη.

Το Σ.Β.Α.Κ. θα… ξεδιαλύνει την κατάσταση

«Φως» στο κομμάτι της στάθμευσης αναμένεται να ρίξει και το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας το οποίο ήδη βρίσκεται υπό διαβούλευση, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τον πόλιτών. ΄΄Ο καθηγητής ΕΜΠ Θάνος Βλαστός, έχει εισάγει τα θέματα που απασχολούν το πρόγραμμα αυτό και μέσα από την μελέτη του, προτείνει λύσεις και προτάσεις για την καλύτερη δυνατή εφαρμογή του. Έχει γίνει ήδη μία πρώτη διαβούλευση και έχει δώσει την δυνατότητα σε αρκετούς φορείς έως τώρα και να διατυπώσουν τις απόψεις τους και ορισμένες μελέτες, κάποιοι μάλιστα έχουν στείλει φάκελο. Η διαβούλευση αυτή θα ολοκληρωθεί δια ζώσης και θα γίνει κατά πάσα πιθανότητα την Τετάρτη 29 του μήνα, ελπίζοντας να συμμετάσχουν όσοι πιο πολλοί φορείς μπορούν΄΄, κάνει γνωστό στo protionline.gr ο διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου Λεωνίδας Καράμπελας, προσθέτοντας: ΄΄Το Σ.Β.Α.Κ. δεν θα μας δώσει συγκεκριμένες λύσεις, όμως θα χαρακτηρίσει τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν, θα επικυρώσει τις μελέτες που πρέπει να πραγματοποιηθούν και θα αποσαφηνίσει ποιος τελικά θα είναι ο “δρόμος” που θα ακολουθηθεί. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού, είναι η πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου για την πεζοδρόμηση των οδών. Το πρόγραμμα θα “εξετάσει” αν η πρόταση αυτή είναι συμφέρουσα, αν μπορεί να ολοκληρωθεί τμηματικά, αν συμφέρει και τελικά, αν με αυτό θα υπάρχει βελτίωση κινητικότητας. Μόνο οι τελικές μελέτες του Σ.Β.Α.Κ. θα μας δώσουν το τελικό πόρισμα΄΄.

Εναλλακτικές προτάσεις

Είναι αυτονόητο πως όταν ολοκληρωθεί το έργο ανάπλασης της οδού Μητροπόλεως και έχουν ήδη αρχίσει να εφαρμόζονται οι νέες κυκλοφοριακές διατάξεις τότε θα μειωθούν αισθητά και οι θέσεις στάθμευσης γεγονός που σημαίνει πως πρέπει να προκύψουν κι άλλα δημοτικά και ιδιωτικά πάρκινγκ σε πλήρη εξέλιξη. ΄΄Εκ των πραγμάτων, δεν υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι για επιπλέον πάρκινγκ. Δεν έχει καμία σημασία να δημιουργηθεί ένας χώρος στάθμευσης που δεν θα εξυπηρετεί κανέναν ή δεν θα δίνει πρακτική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της κίνησης των κεντρικών δρόμων και όχι μόνο΄΄, σημειώνει ο κ. Καράμπελας, ο οποίος είχε καταθέσει πρόταση στη διοίκηση του Νοσοκομείου Αιγίου για αξιοποίηση προς αυτή την κατεύθυνση της πρώην κλινικής Καλαμπόκα μέσω της διπλανής πολυκατοικίας του κτιρίου, με τη δημιουργία ενός λειτουργικού πάρκινγκ, έστω και λίγων θέσεων, προκειμένου να γίνεται αποσυμφόρηση της αυξημένης κίνησης.

΄΄Τέτοιες ιδέες υπάρχουν αρκετές, όμως για την συγκεκριμένη δεν έγινε αποδεκτή. Αυτή την στιγμή, άλλο οικόπεδο που μπορεί να διαμορφωθεί ως μελλοντικό νέο πάρκινγκ, το οποίο θα φιλοξενήσει πολλές θέσεις και θα δώσει σημαντική πνοή στο κέντρο της πόλης, δεν υπάρχει, δυστυχώς΄΄, πρόσθεσε ο διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου.

Μία ακόμη έξυπνη ιδέα του κ. Καράμπελα είναι η δημιουργία ιστοσελίδας μέσω της οποίας online θα μπορεί ο καθένας οδηγός που ψάχνει κενή θέση πάρκινγκ στην πόλη, να μπαίνει και να βλέπει real time αν υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι στάθμευσης και φυσικά αυτό, να ανανεώνεται κάθε ένα με δύο λεπτά, προκειμένου να δίνει την πραγματική εικόνα. Με αυτό τον τρόπο θα αποφευχθεί η άσκοπη μετακίνηση στους κεντρικούς δρόμους. ΄΄Η τεχνολογία των ημερών μάς βοηθάει πάρα πολύ για να υπάρξουν πολλές εναλλακτικές λύσεις για όλα τα ζητήματα και να διευκολύνεται η κινητικότητα μέσα στην πόλη΄΄, κατέληξε.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr