background img
banner
banner

Αποπεράτωση λιμανιού, φέρι και master plan

ΣΤΗΝ ΑΤΖΕΝΤΑ ΤΩΝ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΛΙΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΑΙΓΙΟ

Η αποπεράτωση του νέου λιμένος τουλάχιστον ως προς το ένα μέρος του, η δρομολόγηση του ηλεκτρικού φέρι μπόουτ αλλά και η υλοποίηση του master plan για την ανάδειξη της λιμενικής ζώνης, αποτελούν τα τρία πιο ενδιαφέροντα σημεία των συζητήσεων που πραγματοποιήθηκαν χθες, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στο Αίγιο, του Γενικού Γραμματέα Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ευάγγελου Κυριαζόπουλου. Κι όσο κι αν προκαλεί εντύπωση, το πιο άμεσα υλοποιήσιμο είναι η επανασύνδεση από θαλάσσης, της Αιγιάλειας με τη Φωκίδα, με τις συνθήκες να έχουν ωριμάσει και με τις εξελίξεις να βρίσκονται προ των πυλών…

Ο κ. Κυριαζόπουλος επισκέφθηκε το Αίγιο, συνοδευόμενος από συνεργάτες του, στο πλαίσιο επίσκεψης κλιμακίου στην Αχαΐα, με επικεφαλής τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα. Παρουσία μελών της Δημοτικής Τοπικής Οργάνωσης Ν.Δ. Αιγιαλείας, και συγκεκριμένα του υπεύθυνου Στρατηγικού Σχεδιασμού και Επικοινωνίας της ΔΗΜ.Τ.Ο. Αιγιαλείας της ΝΔ Δημήτρη Μαρινόπουλου (που εκπροσώπησε τον πρόεδρο Βασίλη Σταθακάρο), και του στελέχους της ΔΗΜ.Τ.Ο. Αιγιαλείας Σπύρου Οικονομόπουλου, το πρωί ο Γενικός Γραμματέας πραγματοποίησε επίσκεψη στο Γ΄ Λιμενικό Τμήμα Αιγίου όπου είχε συνομιλία με τον διοικητή Μιχάλη Κωστάκη.

Ακολούθως, μαζί επισκέφθηκαν το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο όπου τον περίμεναν ο δήμαρχος Δημήτρης Καλογερόπουλος και αντιδήμαρχοι. Να σημειωθεί ότι δεν παρέστη στη σύσκεψη ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Βασίλης Χριστόπουλος, ο οποίος βρισκόταν εκτός Αιγίου για επαγγελματικούς λόγους. Σημειώνεται ακόμη ότι ο κ. Χριστόπουλος έχει επικοινωνία με τον κ. Κυριαζόπουλο, τον οποίο έχει καταστήσει ενήμερο για τα θέματα της Αιγιάλειας.

Κατασκευή βραχίονα στη δυτική πλευρά του λιμανιού

Το θέμα στο οποίο εστίασε ο δήμαρχος μιλώντας στον Γενικό Γραμματέα, είχε να κάνει με την αναγκαιότητα αποπεράτωσης των έργων του «νέου» λιμένος Αιγίου και κυρίως ενός βραχίονα στη δυτική πλευρά του λιμανιού, εκεί ακριβώς που βρίσκεται σήμερα η πρύμνη των δύο φιλοξενούμενων πλοίων. Σημειώνεται ότι το λιμάνι παραδόθηκε το 2013 δεν έχει ακόμη λειτουργήσει καθώς εκκρεμούν σημαντικά έργα και εγκαταστάσεις, ύψους περίπου 6 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο αυτών, βάσει σχεδίου, είναι και ο βραχίονας που δήμος και Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο επιθυμούν να προτάξουν, εκτιμώντας προφανώς ότι θα χρησιμεύσει και για τουριστικούς λόγους, αφού θα μπορεί να φιλοξενήσει σκάφη. Η παρέμβαση αυτή, με την οποία θα δημιουργηθεί ένα «πι» στο νέο λιμάνι, έχει ενταχθεί στο σύνολο των υπολειπόμενων έργων που ανέρχονται σε 6 εκατ. ευρώ. Γνωρίζοντας τη δυσκολία εξοικονόμησης ενός τέτοιου ποσού, οι εκπρόσωποι του δήμου ζήτησαν να χρηματοδοτηθεί τουλάχιστον ο βραχίονας. Ο κ. Κυριαζόπουλος ζήτησε τότε συγκεκριμένο σχέδιο και κόστος ώστε να προωθήσει το αίτημα.

Ακολούθως, συζητήθηκε το ώριμο πλέον έργο του ηλεκτρικού φέρι μπόουτ, με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου να κάνει γνωστό πως δρομολογείται, αφού τον Σεπτέμβρη θα έχει ολοκληρωθεί η νομοθεσία για το ηλεκτρικό πλοίο. Επιπλέον, έκανε γνωστό ότι ως το τέλος του έτους θα βγουν οι προσκλήσεις, θεωρώντας βέβαιο πως η νέα γραμμή θα χρηματοδοτηθεί άμεσα αλλά και θα διατηρηθεί μέσω του χαρακτηρισμού της γραμμής ως «άγονης», πράγμα που σημαίνει τη στήριξή της από την πολιτεία. Δήλωσε μάλιστα ότι το Αίγιο θα φιλοξενήσει το πρώτο ηλεκτρικό φέρι μπόουτ στην Ελλάδα, πολύ σύντομα!

Θετικός παρουσιάστηκε ο κ. Κυριαζόπουλος και για το master plan που προωθεί ο δήμος Αιγιαλείας, ζητώντας να προχωρήσουν οι μελέτες για την αξιοποίηση της λιμενικής ζώνης.
Στη συνέχεια, ο Γενικός Γραμματέας πραγματοποίησε συνάντηση με τους δημοσιογράφους της περιοχής, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στις προοπτικές ανάπτυξης της περιοχής και στο πολύπλευρο «πρόσωπο» του λιμανιού που μπορεί να βοηθήσει αναπτυξιακά την περιοχή.

Λιμάνι… μπουτίκ με πολλές δυνατότητες

Όπως παρατήρησε, ΄΄γενικότερα, αρκετά χρόνια σε πανελλήνιο επίπεδο, υπήρχε μία υποτονική ανάπτυξη όλων των λιμένων της χώρας. Αν και η Ελλάδα, έχει στρατηγική θέση στο εμπόριο και τον τουρισμό, στην πράξη όλα τα λιμάνια της χώρας, δεν έχουν την ανάπτυξη που θα έπρεπε. Τα τελευταία χρόνια, με την εισαγωγή του ιδιωτικού κεφαλαίου στους λιμένες, βλέπουμε μία μεγάλη ανάπτυξη. Και με τη σταθερότητα της χώρας και σε οικονομικό επίπεδο, παρατηρούμε αύξηση των επενδύσεων. Κι αν ως τώρα λέγαμε ότι η πόλη αναπτύσσει το λιμάνι, τώρα πηγαίνουμε στο αντίθετο: Ότι το λιμάνι θα αναπτύξει την πόλη. Όχι μόνο στο Αίγιο αλλά και σε άλλες πόλεις΄΄.

Σε ό,τι αφορά τις ιδιαιτερότητες του λιμανιού του Αιγίου, είπε: ΄΄Το Αίγιο έχει ένα φανταστικό λιμάνι, βρίσκεται σε πολύ καλή θέση, είναι πάνω σε έναν μεγάλο οδικό άξονα, βρίσκεται σε μία περιοχή η οποία παράγει, έχει κάποιες βιομηχανικές μονάδες, ταυτόχρονα είναι ένας λιμένας που έχει καλά βυθίσματα, έχει ικανοποιητικές λιμενικές υποδομές, οι οποίες πρέπει να βελτιωθούν ακόμη περισσότερο κι ένα λιμάνι που δεν συναντάται συχνά στη χώρα. Είναι ένα λιμάνι «μπουτίκ». Δηλαδή έχει και εμπορικό κομμάτι, μπορεί να αναπτύξει και τουριστικό κομμάτι, έχει και μία αστική ζώνη που συνδέεται ο λιμένας με την πόλη. Άρα μπορεί αυτός ο λιμένας να κρατηθεί στο διηνεκές. Διότι, όταν έχεις ένα λιμάνι που έχει «μονοκαλλιέργεια», δηλαδή μόνο τουριστικό, μόνο κρουαζιέρα, μόνο εμπορικό, εκεί, ανάλογα με τα προβλήματα που έχει ο κάθε ένα κλάδος κατά καιρούς, θα υπάρχει πρόβλημα. Αντιθέτως, το λιμάνι του Αιγίου μπορεί να αναπτυχθεί και να δώσει ζωή στον τόπο΄΄.

Στο Αίγιο το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό πορθμείο με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Για την πορθμειακή γραμμή, ανέφερε: ΄΄Αυτά τα δύο είναι αλληλένδετα με αυτά που έχουν σχεδιάσει η Γενική Γραμματεία Λιμένων και το υπουργείο Ναυτιλίας στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους. Το πρώτο που έχουν σχεδιάσει, είναι να αναπτυχθεί η πορθμειακή γραμμή, με ένα νέο καινοτόμο πρότζεκτ, για το οποίο έχουμε συνεργαστεί, εγώ προσωπικά και η Γενική μου Γραμματεία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής σε συνεργασία με τον δήμο Αιγιαλείας, τον δήμο Δωρίδος, με τα Τριζόνια, ούτως ώστε να δημιουργήσουμε μία πορθμειακή γραμμή και να φτιάξουμε το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό πορθμείο με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Σε αυτό το πλαίσιο λέμε να δημιουργήσουμε μία ποιοτική εγκατάσταση που θα έρχονται κι από άλλες περιοχές να τη βλέπουν ώστε να τη μεταφέρουν και σε άλλα πορθμεία. Έχουμε δεσμεύσει τα χρήματα, αναμένουμε την έγκριση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα από την Ευρώπη, έχει εγκριθεί το συνολικό πρόγραμμα της χώρας μας, πάμε τώρα να εγκριθούν τα τομεακά, και πιστεύουμε μέσα στη χρονιά θα βγουν οι προσκλήσεις. Είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε τις προσκλήσεις, έχουν δεσμευτεί τα χρήματα και ελπίζουμε πολύ σύντομα να γίνει πράξη ο στόχος σύνδεσης του Αιγίου με τις απέναντι ακτές, και με τα Τριζόνια. Έχουμε, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, ενσωματώσει τη γραμμή αυτό ως «άγονη γραμμή», ώστε να χρηματοδοτείται στο μέλλον, γεγονός που θα εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά της και είναι σαφές ότι θα βοηθήσει και την εδώ ακτή και την απέναντι΄΄.

΄΄Ο σχεδιασμός για την αξιοποίηση της λιμενικής ζώνης θα δώσει «νέα πνοή»΄΄

Ο κ. Κυριαζόπουλος έδειξε γνώστης και των βλέψεων του δήμου για την αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης. Συγκεκριμένα, τόνισε τα εξής: ΄΄Το δεύτερο που κοιτάζουμε αυτή τη στιγμή, είναι το master plan, είναι στη διαδικασία να μπουν οι μελετητές, το συζητήσαμε και με τον δήμαρχο και ζητήσαμε να συνεργαστούν οι μελετητές του πολεοδομικού τομέα της πόλης με αυτούς που καταρτίζουν το master plan, ώστε να έχουμε μία ζώνη τέτοια, όπου πόλη και λιμάνι να αλληλεπιδρούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Να αναπτυχθεί και το κομμάτι της τουριστικής ανάπτυξης, της αστικής, της τουριστικής και το εμπορικό κομμάτι. Όλα αυτές οι χρήσεις να είναι αρμονικά δεμένες για να μπορέσει να αναπτυχθεί η περιοχή. Αυτός είναι ο σχεδιασμός που εκτιμώ πως θα δώσει πραγματικά νέα «πνοή» στο λιμάνι για να προσελκύσει και επενδύσεις, ιδιωτικά κεφάλαια για να μπορέσει να αναπτυχθεί. Διότι, αν δεν έρθουν οι χρήστες, όσες υποδομές να κάνουν κράτος και δήμος, δεν θα έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Πρέπει να δημιουργηθούν οι συνθήκες ώστε να έρθουν καράβια, κρουαζιερόπλοια και στο επίπεδο της μικρής κρουαζιέρας και των yachts που νομίζω ότι η περιοχή μπορεί να εξυπηρετήσει΄΄.

Τέλος, ο κ. Κυριαζόπουλος πραγματοποίησε επίσκεψη στο Γενικό Νοσοκομείο Ανατολικής Αχαΐας (Αιγίου) όπου είχε συζήτηση και ενημέρωση από τον διοικητή Θανάση Γεωργάκη.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr