background img
banner
banner

«Πόλεμος» για την τουριστική πίτα

ΕΝΩ “ΠΑΓΙΩΘΗΚΕ” ΤΟ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΗΝΑ ΙΟΥΛΙΟ – ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ VS ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

Η… άτυπη διαμάχη που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στα οργανωμένα ξενοδοχεία και στα δωμάτια – σπίτια ολιγοήμερης διαμονής και μίσθωσης σε όλη την χώρα, όχι μόνο δεν μειώνεται αλλά – όπως φαίνεται – καλά… κρατεί. Αυτή η κατάσταση αφορά σαφώς και την Αιγιάλεια. Υπάρχουν δεκάδες καταλύματα βραχυπρόθεσμης εκμετάλλευσης όπου οι ιδιοκτήτες, στην προσπάθειά τους να ανταγωνιστούν τις δεκάδες παροχές που δίνουν οι υπόλοιποι (αλλά και τις τελικές τιμές στις διαδικτυακές εφαρμογές), δουλεύουν μεθοδικά, με τέτοιο τρόπο όμως ο οποίος τροφοδοτεί τον τοπικό “διαξιφισμό” αυτής της φύσης της επιχειρηματικότητας. Και δυστυχώς, έχει φτάσει πλέον στα όρια ενός αθέμιτου διαρκούς ανταγωνισμού.

Σπίτια για όλα τα γούστα

Και ενώ τα πράγματα για τη φετινή τουριστική σεζόν δεν έχουν καλυτερέψει και πολύ, καθώς η τουριστική κίνηση δεν έχει ξεπεράσει σχεδόν ποτέ το 80% της συνολικής πληρότητας και παρ’ όλο που το καλοκαίρι βρίσκεται στο μέσον του, οι ιδιοκτήτες ελπίζουν και ποντάρουν στον “χρυσό” μήνα Αύγουστο. Τα τουριστικά Καταλύματα Βραχυχρόνιας Μίσθωσης που βρίσκονται στην περιοχή, έπειτα από έρευνα που πραγματοποίησε το protionline.gr, φαίνεται πως είναι αρκετά, πολλά παραπάνω από όσα εμφανίζονται ως επιλογή στις διαδικτυακές εφαρμογές ή λέγονται πως υπάρχουν όντως.

Οι διάφορες πλατφόρμες του διαδικτύου οι οποίες φιλοξενούν τα συγκεκριμένα καταλύματα, δίδουν πληροφορίες για τις παροχές τους, τα αξιοθέατα της περιοχής, για τις παραλίες ή τις επιπλέον παροχές. Συνολικά 6 ιδιωτικές εταιρείες λειτουργούν στην χώρα, με τις πιο γνωστές από αυτές τις εταιρείες να είναι η Expedia, η Hotel Greece και το Airbnb, ιστοσελίδες που φιλοξενούν καταλύματα με επίσημες άδειες λειτουργίας. Μάλιστα, αυτές οι παγκόσμιου ενδιαφέροντος ιστοσελίδες, έχουν αρκετή δραστηριότητα και παρουσία στο κομμάτι της διαφήμισης των συνεργατών τους, παρ’ όλο που πολλά καταλύματα της Αιγιάλειας δεν επιλέγουν να προβληθούν ή να υπάρξουν στο διαδικτυακό περιβάλλον τους.

Πληρότητα 30-40% τις καθημερινές, 80% τα Σαββατοκύριακα

Τις τελευταίες ημέρες έχει παρατηρηθεί σε όλο τον δήμο, είτε πρόκειται για μεγάλες και οργανωμένες ξενοδοχειακές μονάδες είτε για μικρά και ευέλικτα δωμάτια που παρέχονται για τουριστική διαμονή, ότι η κίνηση είναι μειωμένη σε σχέση με άλλες χρονιές. Τις καθημερινές, από Δευτέρα έως Πέμπτη σε όλους ανεξαιρέτως τους χώρους του κλάδου, η πληρότητα δεν έχει ξεπεράσει ποτέ και καμιά μέρα το 30% ή 40% της δυναμικότητας, ενώ τις “δυνατές” ημέρες της εβδομάδας (Παρασκευή και Σαββατοκύριακα) τα καταλύματα είναι γεμάτα περίπου στο 80% και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις αγγίζει και το 90%.

Όπως αποκάλυψε επιχειρηματίας της περιοχής που ασχολείται με ενοικιάσεις τύπου airbnb φέτος υπάρχει το παράδοξο, την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου οι κρατήσεις να βρίσκονται στο ναδίρ κάτι που δεν γινόταν τα προηγούμενα χρόνια.

Πού αποδίδεται η “μέτρια” φετινή επισκεψιμότητα

Άνθρωποι του κλάδου αναφέρουν ότι ο προγραμματισμός της τουριστικής προβολής και η οργάνωσή της σε επίπεδο δήμου, καθυστέρησε αρκετά σε σχέση με άλλες περιόδους. Αυτό, σε συνδυασμό με τις λιγοστές υποδομές που υπάρχουν σε όλο το εύρος και σε επίπεδο παροχών (τουριστικές δυνατότητες) έχει σαν αποτέλεσμα μια… αναμενόμενη “μέτρια” φετινή επισκεψιμότητα, καθώς η Αιγιάλεια δεν είναι ούτως ή άλλως μια περιοχή πρώτης ή δεύτερης επιλογής για διακοπές.

Οι επιχειρηματίες του τόπου παλαιότερα, είχαν… επαναπαυτεί στο γεγονός ότι τις τελευταίες περιόδους και πιο συγκεκριμένα από τα τέλη του 2010 μέχρι και την έναρξη της πανδημίας, την τουριστική κίνηση της περιοχής “στήριζαν” κατά 70% οι εκδρομείς και οι επισκέπτες από την Αττική και την πρωτεύουσα. Κάτι που πλέον, δεν ισχύει. Αν σε αυτό προστεθεί το γεγονός ότι η “αγορά” των χωρών της Ανατολικής Ευρώπης έχει πλέον εκμηδενιστεί, τότε η μείωση της τουριστικής κίνησης είναι κάτι παραπάνω από αναμενόμενη και δικαιολογημένη. Οι επιχειρηματίες της Αιγιάλειας που διαθέτουν Καταλύματα Βραχυχρόνιων Μισθώσεων, έχουν διαφορετική κλίμακα φορολογίας από τους ξενοδόχους.

Πιο συγκεκριμένα, το αρμόδιο υπουργείο δεν έχει… πολυασχοληθεί με τα κριτήρια που θα πρέπει να λειτουργούν τα καταλύματα που υπάγονται στην μία περίπτωση και τους νόμους που ισχύουν για τα ξενοδοχειακά συγκροτήματα. Οι παροχές δε, που δίδονται και στην μία και στην άλλη περίπτωση, είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστικές για τους επισκέπτες, αφού διαμορφώνουν ως και τα… σχόλια του Google, ενώ ρυθμίζουν και την βαθμολογία του κάθε καταλύματος στο διαδίκτυο. Για τους υπόλοιπους ξενοδόχους, η κάθε πλατφόρμα ρυθμίζει το ποια είναι η δυνατότητα του ξενοδοχείου βάσει ανέσεων που παρέχει, σε κάθε επίπεδο.

Χρ. Κανελλής: “Περιμένουμε τον αποδοτικό… ελληνικό Αύγουστο”

“Σύμφωνα με τις συνθήκες που επικρατούν, η θερινή σεζόν μάλλον τώρα έχει ξεκινήσει και βρισκόμαστε στην πρώτη της φάση. Ο εσωτερικός τουρισμός έχει ξεκινήσει εδώ και μία εβδομάδα και όσο περνούν οι μέρες, τόσο πιο πολύ ισχυροποιείται” ήταν τα πρώτα λόγια του Αντιπροέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Αχαΐας Χρήστου Κανελλή για την τουριστική κίνηση που υπάρχει στον δήμο, ενώ τόνισε ότι στα ξενοδοχεία της περιοχής οι κρατήσεις αυξάνονται καθημερινά, ενώ η ζήτηση είναι περίπου στο 80% αυτή την στιγμή. “Περιμένουμε τον καλό, αποδοτικό ελληνικό Αύγουστο δίχως covid. Θεωρώ ότι αναμένουμε πληρότητες της τάξης του 90% τουλάχιστον και ότι όλα τα καταστήματα της περιοχής, σιγά – σιγά θα γεμίσουν. Ο κόσμος έχει μεγάλη ανάγκη για διακοπές φέτος. Και θα το πράξει!” σημείωσε ο κ. Κανελλής.

«Είναι ένας άνισος πόλεμος»

Σύμφωνα με μια μικρή έρευνα που πραγματοποίησε το protionline.gr ώστε να διαπιστωθεί πόσα καταλύματα λειτουργούν στην Αιγιάλεια, ως Καταλύματα Βραχυχρόνιας Μίσθωσης (καταλύματα που να πληρούν όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις και να είναι αδειοδοτημένα), ανακάλυψε ότι η πραγματικότητα είναι πολύ μακριά από αυτή την εικόνα που πραγματικά ισχύει. Δεν αποκλείεται να λειτουργούν πάνω από 80 έως 100 τέτοιες περιπτώσεις, οι οποίες δεν πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις, ώστε να δουλέψουν. Για το ζήτημα αυτό, ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αχαΐας, δήλωσε στo protionline.gr ότι “ναι, υπάρχουν πολλά καταλύματα που λειτουργούν στα όρια του νομού και κάποια από αυτά, δουλεύουν εντελώς παράνομα” τόνισε ο κ. Κανελλής, επιβεβαιώνοντας της πληροφορίες του protionline.gr.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στην περιοχή των Σελιανιτίκων, συμπλήρωσε: “Υπάρχει ένας σαφέστατος αθέμιτος ανταγωνισμός. Τα ξενοδοχεία υποχρεούνται βάσει νόμου να πληρούν όλες τις προδιαγραφές υγιεινής, παροχών, άδειες ή ασφαλείας. Αυτά τα καταλύματα όμως δεν ελέγχονται. Είναι ένας άνισος “πόλεμος” και από θέμα κόστους της επιχείρησης, αλλά και ποιότητας. Νομίζω ότι σιγά – σιγά, αυτό όλο θα αποδειχθεί μια “βόμβα” στα χέρια του τοπικού τουρισμού, η οποία όταν σκάσει θα κάνει μεγάλο κακό, θα πλήξει σε μεγάλο βαθμό την επισκεψιμότητα της Αιγιάλειας. Γιατί όταν οι παροχές σου είναι χαμηλές και κάτω του μετρίου, υπάρχει ξεκάθαρη δυσφήμιση του περιοχής ως τουριστικός προορισμός”.

Ανδ. Δημητρόπουλος: “Η αγορά είναι ελεύθερη…”

Ερωτώμενος από τo protionline.gr για το θέμα αυτό, ο ιδιοκτήτης των “DIMITROPOULOS APARTMENTS” Ανδρέας Δημητρόπουλος, τόνισε: “Για την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο μας, όσον αφορά αυτή την “άτυπη κόντρα” που λέγεται ότι υπάρχει ανάμεσα σε ιδιώτες και επαγγελματίες, θεωρώ ότι είναι μέσα στα πλαίσια της ελεύθερης αγοράς. Αν είναι όλα νόμιμα και στις δύο περιπτώσεις, ο καθένας μπορεί να δουλέψει και να προσφέρει τις παροχές που επιθυμεί στο κατάλυμά του. Το κράτος είναι υπεύθυνο να καθορίζει τα συνολικά κριτήρια λειτουργίας στον κλάδο, αλλά και τους συντελεστές φόρων που θα υπαχθούν. Το κράτος δεν έχει κάποια συγκεκριμένη πολιτική σε αυτό το κομμάτι και για αυτό ίσως να έχει υπάρξει αυτή η σύγχυση. Η κυβέρνηση θα έπρεπε να έχει, που ούτως ή άλλως έχει προσαρμόσει στις επιχειρήσεις μια αυξημένη φορολογία, δυσανάλογη και με τις οικονομικές συνθήκες της εποχής, αλλά και με την κρίση που υπάρχει σε ενέργεια, προϊόντα και αγαθά πρώτης ανάγκης” επισήμανε ο επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στην περιοχή του Ελαιώνα.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr