background img
banner
banner

Ξεκινά δρομολόγια από την Τρίτη το πρωί ο Οδοντωτός

ΚΑΘΑΡΙΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΕΙΣ

Μπορεί τις τελευταίες ημέρες το γραφικό τρενάκι του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου Διακοπτού – Καλαβρύτων να “κόλλησε” στις ράγες λόγω ζημιών που προκλήθηκαν στη γραμμή εξαιτίας κατολίσθησης, όμως το καλοκαίρι που βαδίζει σιγά – σιγά προς το τέλος του ήταν άκρως θετικό, με την κίνηση στη γραμμή να σημειώνει αύξηση της τάξεως του 20%. Και αυτό, ενώ δεν ικανοποιήθηκε το αίτημα για επιπλέον δρομολόγια που όχι μόνο θα έδιναν μεγαλύτερη τουριστική ώθηση αλλά θα “απογείωναν” τη γραμμή.

Η σφοδρή τοπική βροχόπτωση που εκδηλώθηκε κατά την διάρκεια μεγάλης κακοκαιρίας που έπληξε σχεδόν όλη την ορεινή Αιγιάλεια και τα Καλάβρυτα την περασμένη Τρίτη 23 Αυγούστου από το μεσημέρι και έπειτα, είχε σαν αποτέλεσμα να σημειωθούν πέντε συνολικά κατολισθήσεις μεταξύ Καλαβρύτων και Αιγιάλειας, στην διαδρομή του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου που συνδέει τις δύο περιοχές με το παραδοσιακό και διαχρονικό “τρενάκι”. Οι καταρρακτώδεις βροχές που έπληξαν το φαράγγι του Βουραϊκού ήταν τόσο σφοδρές, όπου χρειάστηκαν μόνο λίγα λεπτά της ώρας, ώστε να γίνει αποκόλληση μικρών βράχων και τεράστιου χωμάτινου όγκου από τα τοιχώματα που περιβάλλουν τη γραφική διαδρομή, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν τρία μικρά και δύο μεγάλα… πέτρινα “σημεία” στην σιδηροδρομική γραμμή του Οδοντωτού, ακινητοποιώντας τα δρομολόγια.

Μικρή ταλαιπωρία για τους επιβάτες

Το τρίτο δρομολόγιο της γραμμής (την Τρίτη 23 Αυγούστου) “βρήκε” μπροστά του μία ογκώδη και ξαφνική κατολίσθηση, αφού φτάνοντας στο πρώτο σημείο της αποκόλλησης των βράχων, 9 χιλιόμετρα από το Διακοπτό περίπου, συνάντησε εκατοντάδες πέτρες από την δεξιά πλευρά του συρμού. Αμέσως όταν διαπιστώθηκε το πρόβλημα, το συγκεκριμένο δρομολόγιο, με απόφαση της διαχειρίστριας εταιρείας επέστρεψε άμεσα στο Διακοπτό, ενώ οι επιβάτες που πραγματοποιούσαν την διαδρομή αυτή και προκειμένου να μην ματαιωθεί η μετακίνησή τους, επιβιβάστηκαν σε λεωφορεία ιδιωτικού ταξιδιωτικού γραφείου της πόλης του Αιγίου, προκειμένου να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους, τα Καλάβρυτα. Να σημειωθεί μάλιστα ότι, τα συγκεκριμένα λεωφορεία ανέλαβαν να μετακινηθούν από τον σταθμό του Διακοπτού στα Καλάβρυτα και οι επιβάτες του εν λόγω δρομολογίου, αλλά και οι επιβάτες της γραμμής που θα έφυγε στις 16:45, το οποίο ήταν και το τελευταίο που θα ανέβαινε στα Καλάβρυτα.

Κατολίσθηση σημειώθηκε και στο οδικό δίκτυο, στο ύψος της Ζαχλωρούς

«Η ζημιά και στα πέντε συνολικά σημεία της γραμμής ήταν μεγάλη σε έκταση. Ειδικά στα δύο από τα πέντε σημεία που πραγματοποιήθηκαν κατολισθήσεις, ήταν ένας όγκος βράχων και χωμάτων αρκετός, ικανός να ακινητοποιήσει οποιοδήποτε δρομολόγιο για αρκετές ημέρες όπως αποδεικνύεται…” ήταν τα πρώτα λόγια του προέδρου “Φίλων Οδοντωτού Σιδηροδρόμου” Ιωάννη Καραπαναγιώτη, για το ζήτημα που προέκυψε. Ο “λάτρης” της φυσικής γραμμής του όμορφου και ιστορικού τρένου, επισήμανε στο protionline.gr ότι κατά τη διάρκεια του περιστατικού, υπήρξαν και 15 άτομα – ταξιδιώτες ακόμα, οι οποίοι είχαν ακινητοποιηθεί στον σταθμό της Ζαχλωρούς, καθώς υπήρξε και μικρής έκτασης κατολίσθηση στο οδικό δίκτυο του χωριού. «Ειδικά συνεργεία του δήμου Καλαβρύτων κατέφθασαν στην περιοχή σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και οι δρόμοι καθάρισαν σχεδόν αμέσως, έτσι ώστε να επιβιβαστούν οι επιβάτες σε ταξί, ώστε να επιστρέψουν είτε στην βάση του σταθμού, είτε στο τέρμα της διαδρομής του Οδοντωτού» συμπλήρωσε ο κ. Καραπαναγιώτης.

Ο καθαρισμός των γραμμών και πότε θα δοθεί στη διάθεση του κοινού

Τη ζημιά στο σιδηροδρομικό δίκτυο, εκτίμησε την επόμενη ημέρα – Τετάρτη 24 του μήνα – κλιμάκιο από την υπηρεσία συντήρησης και επισκευής της εταιρείας του ΟΣΕ. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, η έκταση των ζημιών είναι τέτοια, που θα χρειαστεί μια επιβεβλημένη διακοπή των δρομολογίων, έτσι από το πρωί της Τρίτης 30 Αυγούστου ο Οδοντωτός ξεκινά και πάλι το δρομολόγιο Διακοπτό – Καλάβρυτα και αντίστροφα.

Να επισημανθεί ότι, οι κατολισθήσεις ήταν σε σχετικά μικρή απόσταση μεταξύ τους, αλλά το εύρος της διαδρομής, είναι μια απόσταση αρκετών χιλιομέτρων και σε δύσκολα – δυσπρόσιτα σημεία, όπου απαιτείται επιμονή και υπομονή από τα σκαπτικά μηχανήματα και τους εργάτες, ώστε να απομακρύνουν μέχρι και την τελευταία πέτρα. Σε ορισμένες περιπτώσεις δε, ένας μικρός ευέλικτος φορτωτής της υπηρεσίας, “κατεβαίνει” σε βάθος 4 περίπου χιλιομέτρων στο φαράγγι, προκειμένου να φτάσει σε όλα τα σημεία που έχει συμβεί κατολίσθηση από την σφοδρή κακοκαιρία της περασμένης εβδομάδας.

Στο 100% η ζήτηση στα δρομολόγια τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο

Η εξαιρετικά μεγάλη επισκεψιμότητα που είχε τους καλοκαιρινούς μήνες ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος, επικύρωσε με κάθε τρόπο και την προτίμηση του κόσμου για αυτό το “μαγικό” ταξίδι φυσικής ομορφιάς που προσφέρει η συγκεκριμένη διαδρομή. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, οι πληρότητες στα δρομολόγια ήταν της τάξεως του 100%, σε σημείο μάλιστα που αν κάποιος δεν έκλεινε το εισιτήριό του πολλές ημέρες νωρίτερα, δεν θα μπορούσε να βρει θέση.

Το πρόβλημα είναι – για άλλη μια σεζόν – ότι η εταιρεία που διαχειρίζεται την γραμμή, δεν μπήκε στη διαδικασία να ενισχύσει με πρόσθετα δρομολόγια την γραμμή, παρ’ όλες τις προτροπές του κοινού αλλά και του συλλόγου “Φίλων του Οδοντωτού”, ενώ υπήρξαν εκατοντάδες περιπτώσεις που αναζήτησαν εισιτήριο του προορισμού τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες του θέρους και… διαμαρτυρήθηκαν που δεν υπήρξε ούτε καν η πρόθεση να αυξηθούν τα δρομολόγια, τουλάχιστον τις ημέρες του Αυγούστου που η ζήτηση ξεπέρασε κατά πολύ τα περσινά επίπεδα, σε σημείο μάλιστα που με τους μέχρι τώρα υπολογισμούς, ξεπέρασε το 20% από το δίμηνο Ιούλιο – Αύγουστο του ‘21.

Καραπαναγιώτης: «Εάν είχαν μπει διπλοί συρμοί ή πρόσθετα δρομολόγια, θα ήταν και αυτά γεμάτα»

Ερωτώμενος ο πρόεδρος του συλλόγου για την επισκεψιμότητα που αναμένεται κατά τον μήνα Σεπτέμβριο στην περιοχή, δήλωσε στο protionline.gr με βεβαιότητα: «Η προτίμηση του κοινού στην διαδρομή και τον ιστορικό οδοντωτό, έχει ετήσια διάρκεια, έχει τρομερή ζήτηση. Εκτιμώ ότι και τον ερχόμενο μήνα Σεπτέμβριο, οι πληρότητες στα διάφορα δρομολόγια δεν θα πέσουν κάτω από το 95%. Το ότι δεν μπήκαν φέτος διπλοί συρμοί ή πρόσθετα δρομολόγια, ήταν ένα κομμάτι που η διαχείριση της εταιρείας έρχεται σε αντίθεση με εμάς και τις εκτιμήσεις μας. Υπήρξαν παράπονα από κόσμο, ότι δεν έβρισκαν εισιτήριο τους δύο μήνες που πέρασαν, λόγω της τεράστιας ζήτησης που υπήρξε. Τα δρομολόγια που ήδη υπάρχουν, θα συνεχιστούν από αύριο που κατά πάσα πιθανότητα θα δοθεί ξανά στην κυκλοφορία ο συρμός και ελπίζουμε ότι δεν θα επηρεάσει το γεγονός την πρόθεση του κόσμου να ταξιδέψει με το τρενάκι και να δει ένα από τα πιο όμορφα σημεία της χώρας μας. Γιατί είναι».


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr