background img
banner
banner

Άνοιγμα σχολείων με τα λιγότερα κενά από κάθε άλλη χρονιά!

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΧΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ

Με τους καλύτερους οιωνούς ξεκινά τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου η νέα σχολική χρονιά στην Αιγιάλεια, καθώς οι ελλείψεις είναι πολύ λιγότερες από τα προηγούμενα χρόνια, σε όλους τους τομείς. Μετά από πολύ καιρό θα ενταχθούν στις σχολικές μονάδες της Δυτικής Ελλάδας 584 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, ενώ σε συνδυασμό με τους αναπληρωτές που προσλαμβάνονται, φαίνεται ότι θα ανοίξουν τα σχολεία χωρίς να υπάρχουν διδακτικά κενά.

Στοίχημα αποτελεί η λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων με το νέο ωράριο που επεκτείνεται από τις 4.00 στις 5.30. Στην Αχαΐα έχουν οριστεί 124 ολοήμερα τμήματα με το νέο ωράριο για τα δημοτικά σχολεία και 24 για τα νηπιαγωγεία. Οι λειτουργικές προϋποθέσεις έχουν ρυθμιστεί εκ μέρους των σχολικών μονάδων. Απομένει η οργάνωση εκ μέρους των οικογενειών γι’ αυτό και έχει ζητηθεί από τους γονείς να δηλώσουν.

Καλή στελέχωση στην Πρωτοβάθμια ακόμη και για τα διευρυμένα ολοήμερα

Για μία εμφανώς καλύτερη κατάσταση από άλλα χρόνια έκανε λόγο, ερωτηθείσα από το protionline.gr η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας Αθηνά Σκανδάμη, τονίζοντας πως έχουν τοποθετηθεί από τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου, δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, παράλληλης στήριξης και δάσκαλοι /νηπιαγωγοί που προσελήφθησαν για τα πιλοτικά διευρυμένα ολοήμερα. Τόνισε ωστόσο ότι εκκρεμούν τοποθετήσεις στα Τμήματα Ένταξης και Υποδοχής και πως το Ειδικό Δημοτικό σχολείο Αιγίου ενώ το Ειδικό Νηπιαγωγείο είναι επαρκώς στελεχωμένα.

Ανέφερε ακόμη το γεγονός ότι είναι σημαντικό ότι υπάρχει εκπροσώπηση στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο από την Αιγιάλεια, άρα και γνώση της κατάστασης που επικρατεί σε τοπικό επίπεδο. Η κ. Σκανδάμη σημείωσε ακόμη πως δεν υπάρχουν υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί ούτε τμήματα με μαθητές που ξεπερνούν το όριο. ΄΄Έχουμε μία πολύ καλή στελέχωση. Έχουν έρθει και οι εκπαιδευτικοί για το διευρυμένο ολοήμερο σχολείο και είμαστε εν αναμονή να δούμε πόσα σχολεία θα λειτουργήσουν με το νέο διευρυμένο ωράριο των ολοήμερων. Ως τις 10 Σεπτεμβρίου έχουν κληθεί οι γονείς να δηλώσουν, αφού χρειάζονται έως και 10 μαθητές για να λειτουργήσει ένα σχολείο υπό αυτή τη μορφή. Το ωράριο του εκπαιδευτικού για το ολοήμερο, είναι για το διευρυμένο 1.00 το μεσημέρι με 5.30 το απόγευμα και για το απλό ολοήμερο 12.00 το μεσημέρι με 4.00 το απόγευμα. Άρα αυτοί οι εκπαιδευτικοί θα έχουν ένα κοινό τρίωρο. Έχει δοθεί η δυνατότητα στους γονείς των παιδιών των Δημοτικών σχολείων να δηλώσουν εκπαιδευτικούς ομίλους, όπως ρομποτική, γυμναστική κ.ο.κ. ανάλογα με την επιθυμία και στη συνέχεια η Πρωτοβάθμια θα τα στελεχώσει με την αντίστοιχη ειδικότητα΄΄, επισήμανε η κ. Σκανδάμη.

Να σημειωθεί ότι τα ολοήμερα διευρυμένα νηπιαγωγεία είναι το 4ο, της Κουλούρας και το 1ο. Τα Δημοτικά Σχολεία είναι: 10ο, 2ο, 3ο, 4ο, 7ο, 8ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, Δημοτικό Σχολείο Τέμενης, 2ο Δημοτικό Σχολείο Ακράτας, Διακοπτού, Ελίκης, Σαλμενίκου, Αβύθου, Ροδοδάφνης και Σελιανιτίκων.

Οι ανάγκες της Ειδικής Αγωγής

Εν τω μεταξύ, μεγάλες είναι οι ανάγκες στον τομέα της Ειδικής Αγωγής, καθώς τα τμήματα ένταξης δεν είναι στελεχωμένα ακόμη. Συγκεκριμένα, λείπουν δέκα τοποθετήσεις στην Αιγιάλεια. ΄΄Φαίνεται ότι έχουν ξεκινήσει όλα πολύ νωρίς, υπάρχει οργάνωση. Αν μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου έχουν καλυφθεί τα Τμήματα Ένταξης (γιατί πέρυσι έγινε Νοέμβριο και Δεκέμβριο) θα πρέπει να είμαστε πολύ ικανοποιημένοι΄΄, ανέφερε η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών, σημειώνοντας πως και οι μεταφορές έχουν διευθετηθεί.

Έθιξε ένα ακόμη σοβαρό θέμα, αυτό της τραγικής αύξησης των παιδιών με αυτισμό και ειδικές ανάγκες. ΄΄Μόνο στην προσχολική αγωγή έχουμε φέτος 24 παιδάκια που έχουν διάγνωση και βέβαια ίσως είναι πολύ περισσότερα. Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο είναι στελεχωμένο. Αναμφισβήτητα, πρέπει να δοθεί βαρύτητα σε αυτό τον τομέα και στο θέμα της στέγασης. Είναι επιτακτική η ανάγκη να προχωρήσει η διαδικασία για την ανέγερση νέου Ειδικού Νηπιαγωγείου. Δεν είναι δυνατόν στην κουζίνα του 3ου Δημοτικού να κάνουν μάθημα εννέα παιδιά΄΄, τόνισε η κ. Σκανδάμη.

Τέλος τόνισε πως υπάρχει μεγάλη οργάνωση από τη Σχολική Επιτροπή ως προς την καθαριότητα και τις υποδομές. ΄΄Ξεκινάμε έτοιμοι από υποδομές, οι καθαρίστριες με απασχόληση εξίμισι ωρών αναλαμβάνουν σήμερα, ενώ έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις για την καθαριότητα των κτιρίων και των προαυλίων΄΄, κατέληξε. Εξέφρασε ακόμη την αντίθεση του κλάδου της στις υπουργικές αποφάσεις για τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές.

Οι προσλήψεις με αριθμούς

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση προσελήφθησαν: 70 στην Αχαΐα, 140 στην Αιτωλοακαρνανία, 130 στην Ηλεία. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προσελήφθησαν: 44 στην Αχαΐα, 100 στην Αιτωλοακαρνανία, 100 στην Ηλεία.

Ελάχιστα τα κενά στη Δευτεροβάθμια με εκπαιδευτικούς στο… δρόμο

Σε καλύτερη κατάσταση από προηγούμενες χρονιές δείχνουν τα πράγματα και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Αιγιάλεια. Ερωτηθείσα από τo protionline.gr, η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας Κατερίνα Δημουλά, είπε πως ΄΄έχουν γίνει μετακινήσεις μονίμων εκπαιδευτικών, έχουν τοποθετηθεί αρκετοί αναπληρωτές και τα κενά ελάχιστα, ενώ θα γίνουν κι άλλες αποσπάσεις. Γίνονται συνεχείς τοποθετήσεις. Έχουν τοποθετηθεί καθαρίστριες εξίμισι ωρών φέτος σε κάθε σχολείο. Έχουμε μία καλή συνεργασία με τη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του δήμου που έχει μεριμνήσει για ελαιοχρωματισμούς και παρεμβάσεις στα σχολικά κτίρια και τις εγκαταστάσεις όπου υπήρχε ανάγκη΄΄.

Η «Οδύσσεια» των μετακινήσεων

Ωστόσο, η κ. Δημουλά μετέφερε τον προβληματισμό των συναδέλφων της, για την «Οδύσσεια» πολλών εκπαιδευτικών αναπληρωτών αλλά και μόνιμων, οι οποίοι προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε τρία και τέσσερα σχολεία. Όπως είπε, ΄΄υπάρχει αναπληρώτρια που ξεκινά από Κλειτορία και φτάνει μέχρι Καμάρες, διδάσκοντας και σε σχολεία σε Διακοπτό και Καλάβρυτα. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς. Η κατάσταση αυτή, όπως είναι επόμενο, τους εξουθενώνει και μειώνει τη δυνατότητα απόδοσής τους. Και πώς να συνεργαστεί ή να εγκλιματιστεί ένας εκπαιδευτικός όταν βρίσκεται μία ώρα την εβδομάδα σε ένα σχολείο; Δηλαδή ναι μεν φέτος τοποθετήθηκαν νωρίτερα όμως δεν έχουν εκλείψει αυτές οι καταστάσεις, με εκπαιδευτικούς που βρίσκονται όλη την ημέρα στον δρόμο, δαπανώντας μεγάλα ποσά για καύσιμα. Επιπλέον, δεν μπορεί να εργαστεί ως μονάδα και δεν συνάδει με την κουλτούρα του σχολείου΄΄.

Οι νεοτερισμοί που προβληματίζουν

Τέλος, η κ. Δημουλά, μίλησε και για τους νεοτερισμούς, λέγοντας: ΄΄Εκτός από την αξιολόγηση φέτος ανατίθενται και νέες αρμοδιότητες π.χ. του μέντορα και του ενδοσχολικού εκπαιδευτικού έργου. Αυτά τα κάναμε και χωρίς τέτοιους «τίτλους». Αυτό δημιουργεί ένταση και γραφειοκρατία με αποτέλεσμα να αποσπά τον εκπαιδευτικό από το αρχικό του έργο. Τον αυξημένο φόρτο δεν τον ανταμείβει οικονομικά αλλά του αναφέρει ότι θα λάβει μόρια, όμως δεν επιθυμούν όλοι να γίνουν διευθυντές. Ας υποθέσουμε ότι στα μεγάλα σχολεία βρίσκονται εκπαιδευτικοί γι’ αυτές τις αρμοδιότητες. Στα μικρά σχολεία με λίγους εκπαιδευτικούς τι γίνει; Θα αναγκαστούν να βγουν από τις τάξεις;΄΄.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr