background img
banner
banner

Επέστρεψαν από το Βάγκεριντ της Σουηδίας με χρήσιμα «εφόδια»

ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 1ου ΓΕΛ ΑΙΓΙΟΥ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ERASMUS+

Η ομάδα Erasmus+ του 1ου ΓΕΛ Αιγίου συνέχισε τις δράσεις της για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ229 «Visual Aids to make Learning/Teaching easier (VALT)». Με ενθουσιασμό και μεγάλη ανυπομονησία, τέσσερις μαθητές, βρέθηκαν στη γραφική σουηδική πόλη Βάγκεριντ, όπου το σχολείο «Fenix kunskapscentrum» φιλοξένησε τη 2η κινητικότητα του προγράμματος «VALT», από τις 12 έως τις 16 Σεπτεμβρίου.

Την αιγιώτικη αποστολή αποτέλεσαν οι μαθητές Ιφιγένεια Σταθακοπούλου, Φωτεινή-Ζωή Φαλτάκα, Βασιλική Λαμπροπούλου, Στέφανος Ράμφος και οι εκπαιδευτικοί Ηλίας Ανδρέου και Νικόλαος Διαμαντόπουλος. Συμμετείχαν ακόμη μαθητές και καθηγητές από την Σλοβακία, την Τσεχία, η οποία είναι και η συντονίστρια χώρα, τη Γαλλία, τη Βουλγαρία και την οικοδέσποινα Σουηδία.

Βίντεο με επίκαιρα τεχνικά θέματα

Όπως τονίζεται σε δελτίο Τύπου του σχολείου, ΄΄σκοπός του Erasmus προγράμματος «VALT» είναι η δημιουργία πέντε εκπαιδευτικών βίντεο διάρκειας 6-10 λεπτών από τους ίδιους τους μαθητές κάθε σχολείου για έννοιες που αφορούν επίκαιρα τεχνικά θέματα.

Ο βασικός στόχος είναι για τους μεν μαθητές να εμβαθύνουν στις γνώσεις/δεξιότητες που απαιτούνται για την παραγωγή ενός ποιοτικού εκπαιδευτικού βίντεο (π.χ. χειρισμός της κάμερας, δημιουργία σεναρίου, soundtrack, τίτλοι, κινούμενα σχέδια, εφέ βίντεο, περικοπή, μέσα διανομής), για τους δε καθηγητές να διαμορφώσουν μια μεθοδολογία ως προς την διδασκαλία δημιουργίας ενός εκπαιδευτικού video προς τους μαθητές τους και παράλληλα να αποκτήσουν μια βιβλιοθήκη χρηστικών βίντεο που θα τους διευκολύνουν να εξηγήσουν δύσκολες έννοιες του μαθήματός τους. Το σχολείο μας έχει αναλάβει την δημιουργία εκπαιδευτικών video σε σχέση με την 3D σχεδίαση και την 3D εκτύπωση.

Το ταξίδι μας στη Σουηδία ξεκίνησε με την επίσκεψή μας στην πρωτεύουσα Στοκχόλμη.

Την πρώτη μέρα της συνάντησης μας στο σχολείο στο Βάγκεριντ μας υποδέχθηκαν θερμά οι μαθητές και καθηγητές του Σουηδικού σχολείου.
Το Σουηδικό σχολείο είναι ένα δημόσιο γενικό λύκειο (ηλικίες 16-19 ετών), με περίπου 400 μαθητές/μαθήτριες, το οποίο ανήκει στην επαγγελματική δευτεροβάθμια εκπαίδευση που οδηγεί στην αγορά εργασίας μετά την ολοκλήρωσή του΄΄.

Το πρόγραμμα των δραστηριοτήτων ξεκίνησε με την παρουσίαση από τους μαθητές κάθε χώρας πληροφοριών σχετικά με την πόλη και το σχολείο τους. Έπειτα, προβλήθηκαν βίντεο των μαθητών που παρουσίαζαν τις δράσεις της προηγούμενης κινητικότητας στο Μπουργκάς της Βουλγαρίας.

Κύριο έργο της συνάντησης ήταν η δημιουργία 6 ειδικών βίντεο από 6 πολυεθνικές ομάδες μαθητών για ένα τεχνικό θέμα της επιλογής τους, για το οποίο στη συνέχεια εργάστηκαν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας με σκοπό να ανταλλάξουν πρακτική εμπειρία, να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους και να εξασκήσουν αυτά που έμαθαν από την προηγούμενη κινητικότητα. Τα θέματα που επέλεξαν οι μαθητές αφορούσαν τα εξής: WiFi, Arduino, Drones, κινητήρες αυτοκινήτων, πυρηνικούς αντιδραστήρες και τεχνητή νοημοσύνη.

Ημερολόγιο δραστηριοτήτων

Την 1η μέρα οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν και να ξεκινήσουν τη δημιουργία του σεναρίου του εκπαιδευτικού τους video. Την 2η μέρα συνέχισαν τις εργασίες τους για την παραγωγή του εκπαιδευτικού video.

Την 3η μέρα, βρέθηκαν στο δημαρχείο της πόλης όπου συνάντησαν τον Johan Thorsell (τον επικεφαλής επιχειρηματικής πολιτικής του Δήμου, ο οποίος μίλησε για τις υποδομές και τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής), επισκέφτηκαν το εργοστάσιο παραγωγής επίπλων Kinnarps όπου ξεναγήθηκαν από τους υπεύθυνους στην αυτόματη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου. Επίσης επισκέφτηκαν το κέντρο Επιστημών Upptech όπου πειραματίστηκαν με τα ενδιαφέροντα διαδραστικά εκθέματα φυσικών επιστημών καθώς και την βιβλιοθήκη του σχολείου με τον πλούσιο ψηφιακό εξοπλισμό για τους μαθητές (makerspace). Την 4η μέρα οι μαθητές συνέχισαν τις κινηματογραφικές τους εργασίες και η τελευταία και 5η μέρα ολοκληρώθηκε με τις παρουσιάσεις και αξιολογήσεις των video των μαθητών και την παράδοση των πιστοποιητικών συμμετοχής.

Απολογισμός προόδου

Με κύριο άξονα τον προγραμματισμό του χρονοδιαγράμματος, τη συνέχιση των εργασιών του προγράμματος καθώς και τον καθορισμό του γενικότερου πλαισίου δράσεων της διακρατικής ομάδας, οι συντονιστές καθηγητές είχαν παράλληλα με τις εργασίες των μαθητών, την ευκαιρία να κάνουν έναν απολογισμό της προόδου σχετικά με την υλοποίηση του προγράμματος και συμφώνησαν στις δράσεις που θα υλοποιηθούν μέχρι το τέλος του προγράμματος αυτό το διδακτικό έτος στα συνεργαζόμενα σχολεία. Η Σουηδία ως χώρα βρίσκεται πολύ ψηλά στην κοινωνική οργάνωση, έχει πολύ αποτελεσματικό οικονομικό σύστημα, έχει υψηλά στάνταρντ στην παιδεία, φροντίζει πάρα πολύ για την υγεία των πολιτών (μέσω κυρίως της πρόληψης), είναι αξιόπιστη στα μάτια των φορολογουμένων διότι έχει μεν πολύ ψηλή φορολογία αλλά επιστρέφει τους φόρους ως κοινωνικό μισθό και γενικότερα παρέχει ασφάλεια για το μέλλον στους πολίτες της.

Ευχαριστίες…

Από τους καθηγητές του 1ου ΓΕΛ Αιγίου που συμμετείχαν, μέσω του δελτίου Τύπου, απευθύνονται θερμές ευχαριστίες και συγχαρητήρια για την άψογη διοργάνωση της συνάντησης στους/στις καθηγητές/-τριες του σουηδικού σχολείου, όπως επίσης και στους/στις μαθητές/-τριες από την Σουηδία, που είναι τον επόμενο μήνα στη Γαλλία στην πόλη της Ντιζόν.

΄΄Τέλος, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους χορηγούς μας, το οινοποιείο CAVINO, το ποτοποιείο ΚΡΙΝΟΣ, το αρτοποιείο ΜΠΟΜΠΟΤΣΙΑΡΗΣ, τα Σταφιδεργοστάσια ΚΟΥΝΙΝΙΩΤΗΣ και ΠΕΣ και την εταιρία ΜΥΓΑ Ε.Π.Ε. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ, που μας προσέφεραν απλόχερα δώρα για τους εταίρους μας που προβάλλουν τα αγροτικά προϊόντα της περιοχής μας στο εξωτερικό΄΄, αναφέρουν.


Διαβάστε περισσότερα:
· ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr