background img
banner
banner

Καλοκαιρινή… βουτιά για τα ταξί

ΜΕΙΩΣΗ ΤΖΙΡΩΝ ΚΑΤΑ 30% ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΕΡΥΣΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΡΙΝΗΣ ΣΕΖΟΝ

Ανάμεικτα συναισθήματα άφησε πίσω του το καλοκαίρι που έφυγε, στα μέσα μεταφοράς της Αιγιάλειας που εδώ και δέκα μήνες αντιμετωπίζουν το… τρελό ράλι τιμών των καυσίμων. Η πτώση που σημειώθηκε στην περιοχή στον τομέα του τουρισμού, επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την κίνηση των ταξί που βρίσκονται σε… βαρομετρικό χαμηλό. Λιγότερο επηρεάστηκαν τα αστικά λεωφορεία από τη στιγμή που το κύριο έργο τους στηρίζεται στον ντόπιο πληθυσμό.

Η θερινή σεζόν του 2022 θα χαραχθεί στη μνήμη των οδηγών ταξί ως η χειρότερη όλων, αφού καταγράφηκε σημαντική πτώση σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2021, το οποίο επίσης δεν είχε κινηθεί σε θετική τροχιά. Ο προβληματισμός των αυτοκινητιστών είναι εύλογος καθώς αναμένεται ένας βαρύς χειμώνας, με τις τιμές του πετρελαίου και τα λειτουργικά έξοδα των αυτοκινήτων να παραμένουν σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα, καθιστώντας το επάγγελμά τους όχι απλώς μη επικερδές αλλά και ζημιογόνο σε ορισμένες περιόδους.

Το καλοκαίρι… τελείωσε στις 20 Αυγούστου…

Μεταφέροντας στo protionline.gr την εικόνα που επικράτησε τη θερινή σεζόν, ο πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Αιγίου και Περιχώρων Παναγιώτης Αγγελόπουλος, σημείωσε: ΄΄Ξεκινήσαμε το καλοκαίρι με την ελπίδα ότι κάτι θα άλλαζε. Ο κόσμος είχε βγει από τα μέτρα του covid και πιστέψαμε ότι η περιοχή θα έχει κόσμο που θα δώσει ζωή στην αγορά, στις μετακινήσεις, στα καταστήματα. Τα πράγματα όμως δεν πήγαν ακριβώς έτσι κι αυτό φάνηκε και στην κίνηση στα καταστήματα εστίασης και αναψυχής που δεν ήταν η προσδοκώμενη αλλά και στα εμπορικά. Ο Ιούνιος δεν ήταν καθόλου τουριστικός, ο Ιούλιος ήταν υποτονικός και ο Αύγουστος κινήθηκε κάπως μόνο το πρώτο δεκαπενθήμερο. Από τις 20 Αυγούστου και μετά, τα πάντα «νέκρωσαν». Χάθηκαν οι τελευταίες δέκα ημέρες που άλλες χρονιές ήταν αποδοτικές, χάθηκε και ο τουριστικός Σεπτέμβριος και ήταν σαν να ήρθε το φθινόπωρο νωρίτερα. Κατά κοινή ομολογία, φέτος η Αιγιάλεια δεν είχε τους επισκέπτες προηγούμενων χρόνων. Έτσι κάνοντας τον απολογισμό μας, βλέπουμε πως η κίνηση των ταξί της Αιγιάλειας, σημείωσε πτώση το καλοκαίρι του 2022 κατά 30% σε σχέση με το καλοκαίρι του 2021΄΄.

Επίσης, ο κ. Αγγελόπουλος αναφέρθηκε στο γεγονός ότι η μείωση στην επισκεψιμότητα σχετίστηκε με το ότι το 2021 υπήρχαν περιορισμοί για τα ταξίδια στα νησιά ενώ φέτος υπήρξε άρση, με αποτέλεσμα οι εκδρομείς να προτιμήσουν τους δημοφιλείς προορισμούς. ΄΄Χάσαμε επισκέπτες από τα νησιά και παρότι προσφέρουμε φθηνότερες και ποιοτικές διακοπές, ο κόσμος δεν το εκτίμησε στον βαθμό που θα θέλαμε΄΄, τόνισε. Αυτό, είναι επόμενο να επηρεάζει την κίνηση των ταξί που ήδη βρισκόταν σε πτωτική τροχιά.

Αναγκαίο… κακό η αύξηση – «Πνίγουν» τα λειτουργικά έξοδα

΄΄Ο κόσμος δυστυχώς δεν έχει χρήματα. Από την 1η Ιουλίου και μετά μας δόθηκε μία αύξηση που ομολογουμένως ήταν ικανοποιητική. Ωστόσο, έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα, δεν ξέρουμε αν ήταν θετική ή αρνητική. Αυτό είναι δίκοπο μαχαίρι΄΄, πρόσθεσε ο πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Αιγίου και Περιχώρων.

Να σημειωθεί ότι η αύξηση που δόθηκε και ισχύει είναι ελάχιστη χρέωση 4 ευρώ από 3,50 ευρώ που ήταν και κούρσα με τηλεφωνική κλήση 5,60 ευρώ από 5,00. Όπως εξηγεί ο κ. Αγγελόπουλος, ΄΄η αύξηση αυτή ήταν αναπόφευκτη διότι οι αυξήσεις στα καύσιμα, τα ανταλλακτικά και τα σέρβις μας έχουν «γονατίσει». Δυστυχώς, κάποιοι επαγγελματίες χρεώνουν παραπάνω στο «όνομα» της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου χωρίς να επηρεάζονται άμεσα. Όλα τα έξοδα λειτουργίας του ταξί και τα σέρβις έχουν αυξηθεί. Το πετρέλαιο παραμένει στα 2 ευρώ το λίτρο και οι τιμές στα λάδια έχουν αυξηθεί 20% με 30%. Ο πληθωρισμός παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα και οι συνάδελφοι δέχονται μεγάλες οικονομικές πιέσεις΄΄.

Ξεκίνησαν τα μαθητικά δρομολόγια

Να σημειωθεί ότι τα ταξί έχουν ξεκινήσει τα σχολικά δρομολόγια που τους αναλογούν βάσει σύμβασης με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, και μέχρι στιγμής έχει ανατεθεί το 90% του έργου, αφού ως τώρα δεν εξυπηρετούνται μόνο οι νέες εγγραφές. Μέρος του έργου της μεταφοράς των μαθητών αναλογεί και στο Αστικό ΚΤΕΛ Αιγίου που εκτελεί τα μαθητικά δρομολόγια από και προς Δάφνες, Παρασκευή, Μελίσσια, Διγελιώτικα και Δημητρόπουλο.

Στα ίδια επίπεδα η κίνηση στα Αστικά λεωφορεία

Όπως φαίνεται πάντως η νέα οικονομική – ενεργειακή κρίση έχει επηρεάσει λιγότερο τα αστικά λεωφορεία, κυρίως επειδή δεν έχουν ως αντικείμενο το τουριστικό κομμάτι. Όπως ανέφερε στο protionline.gr ερωτηθείς σχετικά, ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Αιγίου Χρήστος Κοσσαράς, ΄΄η κίνηση κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού κυμάνθηκε στα περσινά επίπεδα με μία μικρή τάση ανόδου που ωστόσο δεν είναι άξια λόγου καθώς δεν απέφερε παραπάνω κέρδη. Είναι σημαντικό το γεγονός ότι δεν είχαμε πτώση κι αυτό οφείλεται στο ότι εξυπηρετούμε σταθερά άτομα της Αιγιάλειας, δηλαδή ντόπιους και κυρίως ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας που δεν έχουν ή δεν χρησιμοποιούν δικό τους μέσο μεταφοράς. Η μεταφορά ανθρώπων στις παραλίες συνεχίστηκε με αμείωτους ρυθμούς όλο το καλοκαίρι και τα πιο αποδοτικά δρομολόγια ήταν προς Αλυκή, Καμάρες και Ελαιώνα. Το γεγονός ότι δεν εξυπηρετούμε τόσο τουρίστες και έχουμε μόνιμη πελατεία μας κράτησε σε σταθερά επίπεδα΄΄.

΄΄Στα χειμερινά μας δρομολόγια συνεχίζουμε το έργο μας να εξυπηρετούμε με τον καλύτερο τρόπο τους Αιγιαλείς, εκτελώντας και τα σχολικά δρομολόγια που μας έχουν ανατεθεί.
Δεν γνωρίζουμε πώς θα εξελιχθεί ο χειμώνας και οι εξελίξεις σε οικονομικό επίπεδο δεν μπορούν να μας αφήνουν αδιάφορους΄΄, κατέληξε ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr