background img
banner
banner

Οι σχολικοί «φύλακες άγγελοι» των μαθητών

ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ. ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

Είναι οι πρώτοι άνθρωποι της σχολικής κοινότητας που αντικρίζουν το πρωί τα παιδιά κι αυτοί που τα βοηθούν να περάσουν με ασφάλεια τον δρόμο. Οι «φύλακες… άγγελοι» των μαθητών Δημοτικών Σχολείων, δεν είναι άλλοι από τους σχολικούς τροχονόμους που με ήλιο, χιόνια και βροχές βρίσκονται πάντα εκεί, να εκτίθενται στον δρόμο, να σταματούν αυτοκίνητα και πολλές φορές να «ακούν τα νεύρα» των οδηγών, επιτελώντας τα τόσο χρήσιμα για την κοινωνία, καθήκοντά τους.

Τα παραπάνω αλλά και πολύ περισσότερα και πιο εξειδικευμένα στοιχεία, χαρακτήρισαν το σεμινάριο που διοργάνωσε χθες στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, η Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δήμου Αιγιαλείας, «οπλίζοντας» τους 21 Σχολικούς Τροχονόμους του δήμου Αιγιαλείας, με εξοπλισμό αλλά και κυρίως με γνώση και υπομονή για το δύσκολο έργο που τους περιμένει και τη σχολική χρονιά 2022-23.

Όπως ανέφερε στο protionline.gr ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Δημήτρης Ελευθεριώτης, ΄΄ήταν ένα εποικοδομητικό σεμινάριο το οποίο παρακολούθησαν και οι 21 σχολικοί τροχονόμοι, που από το πρωί της προσεχούς Δευτέρας 12 Σεπτεμβρίου, αναλαμβάνουν κανονικά τα καθήκοντά τους. Ομιλητής ήταν ο Αστυνόμος Α’ του Τμήματος Τροχαίας Πατρών Δημήτρης Αντωνιάδης, ενώ συμμετείχαν και οι διευθυντές των Σχολείων που διαθέτουν σχολικούς τροχονόμους΄΄.

Ποια σχολεία έχουν σχολικούς τροχονόμους

Τα σχολεία αυτά, είναι: 1ο, 2ο, 3ο, 4ο, 5ο, 9ο, 10ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, Δημοτικό Σχολείο Τέμενης, Δημοτικό Σχολείο Αβύθου, Δημοτικό Σχολείο Σελιανιτίκων, Δημοτικό Σχολείο Καμαρών, Δημοτικό Σχολείο Ελίκης, Δημοτικό Σχολείο Διακοπτού και Δημοτικό Σχολείο Αιγείρας.

Να σημειωθεί ότι από τη Σχολική Επιτροπή δόθηκε ως δώρο ένα “stop” κι ένα ανακλαστικό γιλέκο ίδιο με της ΕΛ.ΑΣ. αλλά με την αναγραφή πίσω «σχολικός τροχονόμος». Επίσης, κατά τη διάρκεια της ημερίδας προσφέρθηκαν κεράσματα. 21 άτομα είναι οι σχολικοί τροχονόμοι του δήμου και ήταν άπαντες παρόντες, ενώ εντύπως προκαλεί το γεγονός ότι όλοι τους είχαν να διηγηθούν τουλάχιστον μία ιστορία ή ένα περιστατικό από προηγούμενα χρόνια, τα οποία αφορούσαν είτε διαπληκτισμούς με πολίτες είτε κινδύνους που έχουν αντιμετωπίσει. Σε γενικές γραμμές πάντως φάνηκε πως δεν σέβονται όλοι οι οδηγοί το έργο που επιτελούν, γνωρίζοντας προφανώς ότι δεν μπορούν να τους επιβάλουν κυρώσεις. Ίσως όμως το τίμημα του μη σεβασμού απέναντί τους, είναι πιο βαρύ για την κοινωνία..

Προσπάθεια για μεγαλύτερες συμβάσεις

΄΄Οι σχολικοί τροχονόμοι θεωρώ ότι εκτελούν λειτούργημα και όχι επάγγελμα. Είναι οι άνθρωποι που έχουν την εποπτεία της ομαλής πρόσβασης των παιδιών μας στις σχολικές μονάδες. Τι πιο σημαντικό από αυτό;΄΄, είπε ο κ. Ελευθεριώτης στην αρχή της εκδήλωσης, ενώ αμέσως μετά, απευθυνόμενος στους σχολικούς τροχονόμους, επισήμανε: ΄΄Είστε ένα από τα πρώτα πρόσωπα που βλέπει ένας μαθητής το πρωί και ένα από τα τελευταία πριν επιστρέψει στο σπίτι του. Το λειτούργημα που επιτελείτε, είναι βασικό κριτήριο της σωστής λειτουργίας των σχολείων μας. Μαζί με το προσωπικό της καθαριότητας, είστε οι “συνδετικοί κρίκοι” μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών και αυτό επί καθημερινής βάσεως. Προσπαθούμε μέσω του δήμου, να αυξηθεί αυτή η πολύ μικρή αποζημίωση που σας αναλογεί και θα κάνουμε το παν να αλλάξει αυτό, γιατί πρέπει να υπάρχει εργασιακή, μισθολογική διάθεση από την ίδια την υπηρεσία, για τον δικό σας κλάδο. Δεν έχετε περάσει και λίγα και η πολιτεία οφείλει να σας παρέχει κάθε δυνατή ασφάλιση, κάθε γενναία αποζημίωση ή μισθός, για την προσφορά σας στην κοινωνία. Θα προσπαθήσουμε να υπογραφεί μια σύμβαση εργασίας τριών ή τεσσάρων ετών, προκειμένου να μπορέσετε και εσείς να μην νιώθετε “επι ξύλου κρεμασμένοι” ανά πάσα στιγμή΄΄.

Αμέσως μετά ο κ. Ελευθεριώτης τόνισε ότι βλέπει από κοντά την προσφορά των ανθρώπων που εργάζονται σε αυτές τις νευραλγικές θέσεις εργασίας και ανέφερε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, σε σχέση με την οδική στάση του κόσμου, τις προκλητικές συμπεριφορές, την επικινδυνότητα που έχουν τα πιο πολλά σημεία της Αιγιάλειας και φυσικά, την καλή και ομαλή λειτουργία των οχημάτων που εξασφαλίζουν απλά και μόνο με την παρουσία τους. ΄΄Είστε ο λόγος που έχουμε κάθε χρόνο, όλο και λιγότερα ατυχήματα και παραβατικές οδικές συμπεριφορές. Είναι πολύ βασικός ο ρόλος του τροχονόμου και πολύ περισσότερο, τα τελευταία 30 χρόνια, που οι απαιτήσεις της ζωής έχουν αλλάξει, που τα οχήματα έχουν υπερδιπλασιαστεί και οι συνθήκες είναι πιο δύσκολες από ποτέ άλλοτε΄΄, ανέφερε.

Να σημειωθεί δε, ότι σχολιάστηκε το γεγονός των καθυστερήσεων των πληρωμών και επισήμανε τις θεσμοθετήσεις που προβλέπονται, για την οικονομική εξασφάλιση των εργαζομένων.

Η φύλαξη μείωσε τα τροχαία έξω από σχολεία

Ο ομιλητής, εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ. κ. Αντωνιάδης, έχει κάνει διάλεξη που αφοράν την κυκλοφοριακή αγωγή σε μαθητές και σχολικές μονάδες, ενώ έχει πραγματοποιήσει σεμινάρια σε δεκάδες γονείς, εκπαιδευτικούς ή μαθητές για το πώς πρέπει να συμπεριφέρεται κάποιος στον δρόμο, ποιοι έχουν προτεραιότητα, ποιος είναι ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας και οι ισχύοντες νόμοι.

Όπως είπε, ΄΄είμαστε μια χώρα με πάρα πολλά τροχαία ατυχήματα και μέσα στην πρώτη πεντάδα των χωρών της Ε.Ε. με την χειρότερη οδική συμπεριφορά και νοοτροπία.
Τα τελευταία χρόνια η Τροχαία, με διάφορες διαλέξεις και σεμινάρια που πραγματοποιούνται, προσπαθεί να συμβάλει όσο το δυνατόν περισσότερο, στην εξάλειψη των τροχαίων ατυχημάτων έξω από σχόλια κτίρια, μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Πέρσι, σαν εκπρόσωπος της Τροχαίας, μίλησα σε εκατοντάδες μαθητές, σε όλο το φάσμα του νομού και όχι μόνο σε σχολεία, αλλά και σε στρατόπεδα, πανεπιστήμια και ιδιωτικές μονάδες. Φέτος, θα εντατικοποιηθεί ακόμα περισσότερο και η παρουσία μας σε ανάλογες περιπτώσεις και η συνέπεια μας ώστε να ενημερωθούν όλοι για τον τρόπο που πρέπει να λειτουργήσει ένας σχολικός τροχονόμος, οι δάσκαλοι και οι καθηγητές, αλλά πρωτίστως, οι κηδεμόνες και τα παιδιά. Υπάρχει μείωση των τροχαίων ατυχημάτων τα τελευταία 3 χρόνια έξω από σχολεία και μονάδες που έχουν φύλαξη και είναι ένα μεγάλο κοινωνικό επίτευγμα αυτό΄΄.

Κατευθυντήριες γραμμές

΄΄Η οδική ασφάλεια των μαθητών έχει ένα επιπλέον πλεονέκτημα, με την παρουσία των ανθρώπων αυτών. Τα πρώτα χρόνια της εφαρμογής του μέτρου δεν είχε αποδώσει, καθώς είχε ατονίσει λόγω ελλείψεως υποδομών, τεχνικής εκπαίδευσης, ενημέρωσης και κυρίως, λόγω των κυβερνήσεων που δεν “στήριζαν” οικονομικά του εργαζόμενους στον συγκεκριμένο τομέα. Τα τελευταία χρόνια, στο 80% των σχολείων υπάρχουν σχολικοί τροχονόμοι. Και αυτό, είναι οπωσδήποτε μία μεγάλη επιτυχία, ένα βήμα εξέλιξης στην σύγχρονη εποχή και την ταχύτατη κοινωνία που ζούμε και εργαζόμαστε.

Ο νέος νόμος περί σχολικών τροχονόμων, ο 45/22 ορίζει τις συνθήκες που εργάζονται οι άνθρωποι αυτοί και φέρνει νέες ρυθμίσεις στον κώδικα, στο άρθρο 3 του συγκεκριμένου διατάγματος. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, το λειτούργημα του σχολικού τροχονόμου όχι μόνο παγιώνεται και εδραιώνεται κάθε χρόνο όλο και περισσότερο, αλλά ρυθμίζει και επιβάλλει στην κοινωνική πλέον, την απόλυτη συμμόρφωση στην κυκλοφοριακή αγωγή, που προστατεύει και “θωρακίζει” την ασφάλεια των μαθητών, κινούμενοι προς και από το σχολείο τους΄΄, τόνισε ο κ. Αντωνιάδης, ενώ μιλώντας στους εργαζόμενους επί προσωπικού, τους “οριοθέτησε” τις αρμοδιότητες και τους χώρους που πρέπει και οφείλουν να επιτηρούν και να ελέγχουν, κατά την εργασία τους.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr