background img
banner
banner

ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΙΔΗ: Επιστροφή των μαθητών στα θρανία με… αυξήσεις

ΤΣΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΣΕΤΙΝΕΣ ΟΙ “ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ” ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ

Το πρώτο κουδούνι για την έναρξη της σχολικής χρονιάς ήχησε από την Δευτέρα και στην Αιγιάλεια, με το ενδιαφέρον των μαθητών αφενός να στρέφεται στον καινούριο εξοπλισμό της νέας τάξης, και τους γονείς αφετέρου να έχουν ολοκληρώσει κατά 65% τις απαραίτητες αγορές σχολικών ειδών για τα παιδιά τους. Ο Αύγουστος αποτέλεσε τον μήνα “ορόσημο” για την φετινή… επιβάρυνση στον οικογενειακό προϋπολογισμό, καθώς οι γονείς βάλθηκαν να φροντίσουν τις αγορές τους από νωρίς, για όλα τα απαραίτητα των παιδιών τους, έχοντας σαν στόχο τον συνδυασμό της καλής ποιότητας των αναλώσιμων και των σχολικών ειδών, αλλά και να μην προσθέσουν επιπλέον σημαντικά έξοδα στον μηνιαίο προϋπολογισμό του Σεπτεμβρίου δε, καθώς η ακρίβεια και οι συνεχείς αυξήσεις σε πολλά είδη της καθημερινότητας, “τρόμαξαν και τρομάζουν” πολλούς Αιγιαλείς.

Τα έξοδα για το “πρώτο κουδούνι”

Το… στοίχημα των προμηθευτών και των αντιπροσώπων των σχολικών ειδών ήταν να κρατήσουν τον βασικό, αλλά και σημαντικότερο “κωδικό” της φετινής λίστας του μαθητή, την τσάντα, σε τιμές όσο πιο κοντά στις περσινές. Αυξήσεις επιδέχεται το χαρτί, ως χρηματιστηριακό είδος, το οποίο έχει αυξηθεί από το ‘21 στο 20 με 30%. Η σεζόν που ξεκίνησε, είχε στο σύνολό της τα σχολικά αναλώσιμα και είδη σε τιμές σχετικά βατές, ενώ από δω και πέρα, αναμένεται η σταδιακή αύξηση της ζήτησης σε τετράδια και μπλοκ σημειώσεων ή ζωγραφικής, σε πολυθεματικά ντοσιέ και σε τετράδια σπιράλ. Και βέβαια, σε εξειδικευμένα αναλώσιμα – βιβλία που χρησιμοποιούνται σε ξένες γλώσσες και ειδικά σχολικά ή μαθήματα στο φροντιστήριο.

Τα κόστη κάθε είδους

Η αγορά της σχολικής τσάντας ήταν για τον μήνα Αύγουστο – και συνεχίζει να είναι – η νούμερο ένα αγοραστική επιλογή. Σε σχέση με την περσινή σεζόν, οι αυξήσεις των τιμών ήταν σχετικά συγκρατημένες στο συγκεκριμένο είδος. Οι όποιες ανατιμήσεις αφορούσαν κυρίως τα μεταφορικά των διαφόρων εταιρειών, σύμφωνα με την αύξηση των καυσίμων τους τελευταίους 8 έως 10 μήνες. Σε γενικές γραμμές όμως η σχολική τσάντα “κρατήθηκε” σε λογικές τιμές και στα ανεκτά επίπεδα του εύρους της τσέπης του κόσμου, με το κόστος να ανέρχεται από 30 έως 60 ευρώ για μια καλή, επώνυμη λύση. Δεν συνέβη όμως το ίδιο με τα βιβλία, τα τετράδια και ό,τι αποτελείται από χαρτί, είδη τα οποία λόγω της γενικότερης ακρίβειας και των ανατιμήσεων, “πήραν” από 10% έως και 30% αυξήσεις. Η… δυσκολία των επιχειρηματιών του κλάδου της Αιγιάλειας, ήταν να ισορροπήσουν την ποιότητα των προϊόντων τους, με τελικό κόστος αυτού, πράγμα που επιτεύχθηκε κατά μεγάλο ποσοστό, καθώς η αγορά του Αιγίου και στο κομμάτι των αναλώσιμων ειδών και των βιβλίων, λογίζεται ως προσεγγιστική και οικονομική αγορά σε σχέση με άλλες πόλεις.

Τα παιδιά αναζήτησαν πιο πρακτικές και “σοβαρές” τσάντες

Αυτό που έκανε ιδιαίτερη αίσθηση στην φετινή τρέχουσα φθινοπωρινή “τάση αγορών” στις σχολικές τσάντες, ήταν ότι οι μαθητές του δημοτικού (εκτός των δύο πρώτων τάξεων) αναζητούσαν τσάντες δίχως πολλά χρώματα ή στάμπες ηρώων, λογότυπα γνωστών εταιρειών ή καρτούν εικονογραφήσεων. Οι τσάντες τύπου “Polo” βρέθηκαν στο πρώτο “σκαλί” των προτιμήσεων των μαθητών, ενώ δεν κυριάρχησε καθόλου το παιδικό ντιζάιν (όπως συνέβαινε τα προηγούμενα έτη) επικυρώνοντας έτσι, την γενικότερη αίσθηση, του ότι τα παιδιά σήμερα, έχουν “κερδίσει” χρόνια… και η προεφηβεία τους ξεκινά πλεον πολύ νωρίτερα απ’ ό,τι σε παλαιότερες γενιές. Το αποτέλεσμα ήταν – την φετινή σεζόν για πρώτη φορά τόσο έντονα – οι μαθητές των τάξεων από Τετάρτη Δημοτικού και πάνω να επιλέγουν τσάντες πιο… σοβαρές, δίχως ήρωες κινουμένων σχεδίων και με λιτότητα σε χρώματα ή και σχέδια. Αυτό είναι άλλη μία… ένδειξη – απόδειξη, του πόσο ραγδαία έχει αλλάξει το γούστο και η “οπτική ματιά” των ηλικιών από 8 ετών έως 13 και σύμφωνα με τις συνθήκες της ζωής που βιώνουν στην καθημερινότητα τα παιδιά. Οι οικονομικές αλλαγές που έχει επέλθει στην τσέπη του καταναλωτή – γονέα, η ακρίβεια και τα κοινωνικά κόστη, τα τελευταία τρία χρόνια τουλάχιστον έχουν αλλάξει προφανώς και τον οικονομικό, αλλά και τον επιλεκτικό “χάρτη” προτιμήσεων…

«Οι Αιγιαλείς δείχνουν ότι ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της νέας σχολικής χρονιάς»

“Η φετινή χρονιά έδειξε από τις αρχές του προηγούμενου μήνα ότι θα ήταν καλύτερη από την περσινή σεζόν. Ο κόσμος θέλει να διαθέσει χρήματα ώστε να αγοράσει το καλύτερο δυνατό για το παιδί του, παρ’ όλο που η οικονομική αστάθεια που επικρατεί και η ακρίβεια είναι το πιο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Θα μπορούσα να πω ότι μέχρι στιγμής τα πράγματα πάνε αρκετά καλά στον δικό μας κλάδο και υπάρχει μία συγκρατημένη αισιοδοξία και στην αγορά του Αιγίου και το καταναλωτικό κοινό, αλλά και σε εμάς τους επιχειρηματίες. Στο δικό μας κατάστημα, η παιδική τσάντα ξεκίνησε από τα τέλη του Ιουλίου και το αποκορύφωμα της ήταν στα τέλη του Αυγούστου. Οι πωλήσεις στα υπόλοιπα σχολικά είδη είναι σε αρκετά υψηλά επίπεδα και οι Αιγιαλείς δείχνουν ότι ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της νέας σχολικής χρονιάς με καλή διάθεση” ανέφερε στο protionline.gr η ιδιοκτήτρια του καταστήματος “Θεμέλιο” της οδού Κλ. Οικονόμου Γωγώ Ιωάννου, για την κίνηση της αγοράς και την πρόθεση του κόσμου να ψωνίσει.

Eντατικοποιούνται οι “λίστες” αγορών

Μπορεί οι σχολικές τσάντες και τα διάφορα αξεσουάρ να είχαν την… τιμητική τους τις προηγούμενες δύο εβδομάδες στα βιβλιοπωλεία και τα συναφών ειδών καταστήματα της περιοχής, όμως η “λίστα αγοράς” για τα υπόλοιπα είδη αυτές τις ημέρες και με το ξεκίνημα των σχολικών μονάδων, θα έχει την… τιμητική της. Η “λίστα αγοράς” μάλιστα, έχει “βαθμίδες” οι οποίες δημιουργούνται από τις ανάγκες των αγορών που χρειάζεται κάθε βαθμίδα του εκάστοτε μαθητή. Η επιχειρηματίας εξηγεί: “Η διάθεση του κοινού είναι να έρθει, να δει και να ψωνίσει. Αυτό είναι ορατό σε κάθε περίπτωση και ο κάθε γονιός, ψάχνει να πάρει το καλύτερο για το παιδί του. Ίσως σε αυτό, να έπαιξε ρόλο και η κοινωνική αποστασιοποίηση λόγω του κορωνοϊού και οι αλλεπάλληλες στερήσεις που υπέστη ο καταναλωτής. Οι τσάντες, τα παγουρίνο, οι κασετίνες και τα φαγητοδοχεία είναι τα είδη με την μεγαλύτερη ζήτηση. Για όλο τον Σεπτέμβρη, θεωρώ ότι το καταναλωτικό κοινό θα στραφεί στις αγορές εξειδικευμένων βιβλίων και βοηθημάτων και κυρίως, τετράδια κάθε τύπου, σύμφωνα με την ύλη που ζητά κάθε σχολική μονάδα ή κάθε δάσκαλος” κατέληξε να πει η ευγενική κ. Ιωάννου.

«Ο κόσμος είναι “σφιγμένος” στις αγορές του»

Ο κόσμος ψωνίζει αρκετά και παρατηρείται ότι φέτος, διαθέτει χρήματα για την αγορά των σχολικών ειδών με μεγαλύτερη ευκολία από άλλες περιόδους” ήταν τα πρώτα λόγια του επιχειρηματία Γιάννη Φωτογιαννόπουλου στο protionline.gr. Ο καταστηματάρχης που διαθέτει το βιβλιοπωλείο “Σύγχρονη σκέψη” στο κέντρο της πόλης, τόνισε για την αγοραστική κίνηση και την τάση του κόσμου: “Η ουσιαστική εβδομάδα για τον κλάδο μας και για τα καταστήματα της Αιγιάλειας, είναι η εβδομάδα που “τρέχει” καθώς αναμένεται κορύφωση στις αγορές προϊόντων και διαφόρων σχολικών ειδών. Η αγορά της τσάντας ήταν το νούμερο ένα είδος ζήτησης, ενώ από σήμερα αναμένεται να αυξηθεί και η ζήτηση σε τετράδια, ντοσιέ, σπιράλ και τετράδια με θέματα και γενικά, τα είδη που θα χρειαστούν στο σχολείο, τα φροντιστήρια και τις λοιπές κατηγορίες, όπως για παράδειγμα τα τετράδια της μουσικής. Ο κόσμος είναι “σφιγμένος” και φειδωλός, γιατί η κρίση που υπάρχει, η αύξηση του πληθωρισμού και κυρίως, οι αυξήσεις σε ενέργεια και ρεύμα, τον έχει επηρεάσει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Υπάρχει αύξηση τιμών σε αρκετά είδη, παρ’ όλο που εμείς σαν επαγγελματίες προσπαθήσαμε και εν μέρει το καταφέραμε, να “κρατήσουμε” όσο περισσότερο γίνεται τις τιμές των προϊόντων σε λογικά πλαίσια και ανεκτά κόστη για κάθε τσέπη” ανέφερε ο κ. Φωτογιαννόπουλος, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι οι αυξήσεις των τιμών σε όλα τα είδη, κινήθηκαν μεταξύ 10% έως 30% σε σχέση με πέρσι.

Το ζητούμενο είναι πως η μέση οικογένεια, φέτος, αναγκάστηκε να δαπανήσει ακόμα περισσότερα χρήματα από όσα στην πραγματικότητα μπορούσε να επωμιστεί. Οι Αιγιαλείς είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα της φετινής τάσης των αγορών σε σχολικά είδη και αναλώσιμα, καθώς τις τελευταίες εβδομάδες τα βιβλιοπωλεία της ευρύτερης περιοχής, είχαν, έχουν και θα εξακολουθήσουν να έχουν μία από τις μεγαλύτερες “κινήσεις” στην αναζήτηση αγοράς τέτοιων προϊόντων. Τέλος, να επισημανθεί ότι σύμφωνα με το ρεπορτάζ αγοράς που πραγματοποίησε το protionline.gr, το 60-65% του αγοραστικού κοινού έχει ολοκληρώσει μέχρι σήμερα τις διάφορες αγορές του, καθώς πολλοί καταναλωτές του Αυγούστου ήταν ουσιαστικά επισκέπτες και τουρίστες που βρίσκονταν σε διακοπές στην ευρύτερη περιοχή, σε ποσοστό μάλιστα που ούτε λίγο ούτε πολύ, άγγιξε το 50% των συνολικών αγορών του προηγούμενου μήνα


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr