background img
banner
banner

Επιτρέπουν τον χειρισμό κλαρκ σε ανειδίκευτους;

ΑΝΑΣΤΑΤΟ ΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΙΓΙΟΥ – ΑΝΤΙΔΡΑ Η ΕΝΩΣΗ ΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΕΣΚΑΠΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΥΨΩΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ

Την έντονη αντίδραση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Αιγίου καθώς και της Ένωσης Χειριστών Βοηθών Εσκαπτικών και Ανυψωτικών Ηλεκτροκίνητων και Φορτικών Μηχανημάτων παντός τύπου Περιφέρειας Αιγιαλείας, έχει προκαλέσει η πρόθεση του υπουργείου Ανάπτυξης να απελευθερώσει τον χειρισμό των μηχανημάτων «κλαρκ», θέτοντας έτσι σε κίνδυνο τους ανειδίκευτους χειριστές και τους γύρω τους. Κι αυτό ενώ μιλάμε για την ειδικότητα με τα περισσότερα εργατικά ατυχήματα που έχουν καταγραφεί σε πανελλαδικό επίπεδο… Ταυτόχρονα, τίθεται και θέμα διασφάλισης των συμφερόντων των εξειδικευμένων χειριστών κλαρκ, δεδομένου ότι πολλοί εργοδότες μπορεί να τους θέσουν στο περιθώριο…

Το Ε.Κ. Αιγίου, καταγγέλλοντας τις προθέσεις του υπουργείου, σημειώνει: ‘‘Το υπουργείο Ανάπτυξης, συνεχίζοντας την πολιτική εξυπηρέτησης συμφερόντων, προωθεί ρύθμιση με την οποία απελευθερώνει τον χειρισμό του πιο επικίνδυνου μηχανήματος (ΚΛΑΡΚ) και βάζει σε κίνδυνο τις ζωές των συναδέλφων. Η επαίσχυντη ρύθμιση δίνει τη δυνατότητα σε ανειδίκευτους εργάτες, χωρίς τη γνώση και την εμπειρία, να χειριστούν ένα μηχάνημα που έχει επιφέρει τα περισσότερα ατυχήματα και δυστυχήματα στον εργασιακό χώρο. Το Εργατικό Κέντρο Αιγίου θέτει εμπρός των ευθυνών τους όλους τους εμπλεκόμενους και υπενθυμίζει στους βουλευτές ότι οποιαδήποτε στήριξη σε αυτή τη ρύθμιση, τους καθιστά συνυπεύθυνους σε οποιοδήποτε ατύχημα προκύψει σε ανειδίκευτο εργάτη που θα ανέβει σε ΚΛΑΡΚ΄΄.

Παν. Γεωργόπουλος: ΄΄Απαράδεκτη μία τέτοια διάταξη΄΄

Όπως ανέφερε στo protionline.gr ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Παναγιώτης Γεωργόπουλος, ΄΄το θέμα έχει τεθεί σε διαβούλευση, θεωρούμε απαράδεκτη μία τέτοια απόφαση εφόσον ληφθεί και ζητούμε να αποσυρθεί, καθώς δημιουργεί τεράστιους κινδύνους για ανειδίκευτους εργαζόμενους. Δυστυχώς, έχουμε δει τα ατυχήματα που σημειώνονται με τα κλαρκ, ο χειρισμός των οποίων απαιτεί ιδιαίτερη εξειδίκευση, πόσο μάλλον εάν τα δουλεύει κάποιος χωρίς πτυχίο και τις απαιτούμενες γνώσεις. Για παράδειγμα, πώς θα χειριστεί ένα μηχάνημα σηκώνοντας μία παλέτα 2 τόνων; Ποιος μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα συμβεί κάποιο ατύχημα; Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο ο νομοθέτης ως τώρα έχει προνοήσει και απαιτεί εξειδίκευση. Όμως φαίνεται πως θέλουν να άρουν τις προϋποθέσεις. Η κίνηση αυτή μόνο ως αψυχολόγητη και αδικαιολόγητη εκλαμβάνεται΄΄.

Και συμπληρώνει ο πρόεδρος του Ε.Κ.Α.: ΄΄Επιπλέον, θίγονται και τα συμφέροντα ενός κλάδου. Φανταστείτε το υπουργείο να λάβει απόφαση που να δίνει το δικαίωμα σε όλους μας να οδηγούμε νταλίκα χωρίς να έχουμε επαγγελματικό δίπλωμα. Και «ακυρώνει» έναν ολόκληρο κλάδο αλλά και δημιουργεί τεράστιους κινδύνους. Ελπίζουμε να εισακουστεί το αίτημά μας ώστε να αποσυρθεί αυτή η παράλογη ρύθμιση. Ας ελπίσουμε οι βουλευτές να λειτουργήσουν με σωφροσύνη΄΄.

«Ανεύθυνη και άκρως επικίνδυνη η ρύθμιση» λέει η Ένωση Χειριστών Βοηθών Εσκαπτικών και Ανυψωτικών Μηχανημάτων

Την ίδια στιγμή, η Ένωση Χειριστών Βοηθών Εσκαπτικών και Ανυψωτικών Ηλεκτροκίνητων και Φορτικών Μηχανημάτων παντός τύπου Περιφέρειας Αιγιαλείας, σημειώνει: ΄΄Στον βωμό της εξυπηρέτησης της εργοδοσίας, είναι τουλάχιστον ανεύθυνη και άκρως επικίνδυνη η ρύθμιση που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης που προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι τα ΚΛΑΡΚ δυνατότητας ανύψωσης μέχρι 2,5 τόνους, να έχουν τη δυνατότητα χειρισμού από ανειδίκευτους εργάτες και όχι από έμπειρους, εκπαιδευμένους και με την απαιτούμενη «άδεια Χειριστή ΚΛΑΡΚ» εργαζόμενους, όπως ισχύει μέχρι σήμερα. Στην ειδικότητα αυτή που μετράει ήδη τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα, θα προστεθούν ακόμα παραπάνω, αφού χωρίς καμία εκπαίδευση επάνω στο αντικείμενο θα γίνονται τραγικά – θανατηφόρα λάθη στα οποία ως μη καταρτισμένος, δεν θα μπορεί ο εκάστοτε ανειδίκευτος εργαζόμενος να αντιμετωπίσει την όποια έκτακτη κατάσταση παρουσιαστεί΄΄.

Και συνεχίζει η Ένωση: ΄΄Επιπλέον ανοίγει ο δρόμος της ανεργίας για στρατιά αδειούχων Χειριστών ΚΛΑΡΚ, αφού η κάθε επιχείρηση θα έχει τη δυνατότητα να αξιοποιεί επάνω στα μηχανήματα οποιονδήποτε εργαζόμενο, με αποτέλεσμα οι Αδειούχοι και με εμπειρία και την απαιτούμενη προϋπηρεσία Χειριστές, να μένουν εκτός επαγγέλματος αφού οι θέσεις θα εξυπηρετούνται από ανειδίκευτους εργάτες. Εφιστούμε την προσοχή όλων και σας καλούμε να αναλάβετε τις ευθύνες που αναλογούν στον καθέναν σας ξεχωριστά, προκειμένου να μην περάσει αυτή η τόσο επικίνδυνη και αντεργατική ρύθμιση΄΄.

Προ των ευθυνών τους θέτει τους βουλευτές η Ομοσπονδία Χειριστών Μηχανημάτων Έργου

Ομοίως και η Ομοσπονδία Χειριστών Μηχανημάτων Έργου που θεωρεί ότι ΄΄οι τροποποιήσεις της ισχύουσας νομοθεσίας που προτείνονται, αντίκεινται ευθέως στο πνεύμα του ν. 3982/2011, εάν δε αυτές ψηφισθούν, τελικά, από την Βουλή, πρόκειται να προξενήσουν σημαντικές και ανεπανόρθωτες ρωγμές στο ισχύον καθεστώς ασφαλούς χειρισμού των μηχανημάτων έργων, εξ αιτίας της ανάθεσης του χειρισμού εξαιρετικά περίπλοκων και από κατασκευής επικίνδυνων μηχανημάτων έργου σε άπειρους, ανειδίκευτους και ανεπαρκώς προετοιμασμένους εργαζόμενους, με ελλιπή έως ανύπαρκτη πρακτική εκπαίδευση και χωρίς καμία εξοικείωση με τα συγκεκριμένα μηχανήματα. Όπως τονίζει, ΄΄μία τέτοια δυσοίωνη εξέλιξη, εάν τελικά επαληθευθεί, θα προκαλέσει σοβαρούς κινδύνους στην ασφάλεια των εργαζομένων στους χώρους όπου λειτουργούν τα μηχανήματα αυτά, συνακόλουθα δε θα αποτελέσει παράγοντα διατάραξης της εύρυθμης και παραγωγικής λειτουργίας ενός ολόκληρου κλάδου της ελληνικής οικονομίας’’.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr