background img
banner
banner

Ο Προαστιακός έκανε …στάση στο Διακοπτό

ΠΡΟΤΙΜΗΤΕΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΑΙΓΙΟ – ΣΤΟ “ΖΕΝΙΘ” ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ Η ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ ΕΛΕΩ ΤΡΕΝΟΥ 

Μία… παράδοξη εικόνα εμφανίζουν τις τελευταίες εβδομάδες οι δύο στάσεις του Προαστιακού Σιδηρόδρομου, αυτές του Αιγίου και του Διακοπτού. Σε ώρα και ημέρα απόλυτης αιχμής, την τελευταία ημέρα του Σεπτεμβρίου, οι συνολικοί επιβάτες που μπήκαν στο συρμό από το Αίγιο για την πρωτεύουσα δεν ξεπερνούσαν τα 10 άτομα, ενώ στην επόμενη στάση προς Αθήνα – αυτή του Διακοπτού – εισήχθησαν “βαγόνια ολόκληρα” με προορισμό την πρωτεύουσα.

Το γεγονός αυτό, προσδίδει μεν την “ασύμφορη” χρηστικότητα που έχει ο σταθμός του Αιγίου, αλλά και την απόλυτη “άνοδο των μετοχών” του Διακοπτού, που αποδεικνύεται “λίρα εκατό” για τα έσοδα της περιοχής, λόγω τουρισμού.

Πρόβλημα η έλλειψη θέσεων

Την ίδια στιγμή, αυτό που διαπιστώνεται ημέρα με την ημέρα όλο και πιο πολύ – κάτι που έγινε αισθητά ορατό το δίμηνο Ιούλιος και Αύγουστος του καλοκαιριού που μόλις πέρασε – ήταν και είναι η μεγάλη ανάγκη επιπλέον δρομολογίων στην γραμμή του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου, ο οποίος… ακλόνητος, εμφανίζει επισκεψιμότητα 100% αυτό το διάστημα και μάλιστα, σύμφωνα με τις κρατήσεις σε τουριστικά καταλύματα και ξενοδοχεία, ο υπόλοιπος Οκτώβριος προβλέπεται ιδιαίτερα “θερμός”, με τις πληρότητες και τις κρατήσεις μέχρι το τέλος του τρέχοντος μήνα να ξεπερνούν κατά πολύ το 90%, ποσοστό σχεδόν ίδιο με τα περσινά επίπεδα του αντίστοιχου μήνα. Μεγάλο πρόβλημα έλλειψης θέσεων, διαπιστώνεται και στον σταθμό του Διακοπτού για τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, με τις πληρότητες από το χωριό για την πρωτεύουσα να αγγίζουν το 100% σε κάθε διαδρομή, την στιγμή που ο σταθμός του Αιγίου για την Αθήνα, “βαράει με το τουφέκι” επιβάτες και τουριστικούς επισκέπτες.

Ι. Καραπαναγιώτης: “Η στάση του Προαστιακού στο Διακοφτό έχει πάρα πολύ κόσμο, όλες τις ώρες και κάθε μέρα”

Μιλώντας στo protionline.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού Σιδηροδρόμου Ιωάννης Καραπαναγιώτης, ανέφερε: “Πολλά πράγματα μπορεί να παίζουν ρόλο, για το “φαινόμενο” του να προτιμάται ο σταθμός του Διακοπτού από αυτόν του Αιγίου. Ενδεχομένως η προσβασιμότητα του Προαστιακού στο Αίγιο να μην είναι η ιδανική, να θεωρείται από το ευρύ κοινό μη… εξυπηρετικό σημείο ή εύκολη μετάβαση. Ίσως μάλιστα, το γεγονός ότι δεν υπάρχει γραμμή λεωφορείων που να συνδέει τον συγκεκριμένο σταθμό με τον πυρήνα της πόλης και το κέντρο, να είναι ο πλέον αποτρεπτικός παράγοντας για να επιλέξει ο κάποιος να μην κατέβει στον σταθμό του Αιγίου. Το ταξί, είναι ο μόνος τρόπος μετακίνησης στην διαδρομή Σταθμός Προαστιακού – Κέντρο Αιγίου αν δεν υπάρχει Ι.Χ. που να σε “περιμένει”, οπότε μιλάμε για μια απόσταση που “ερμηνεύεται” αμέσως – αμέσως ως κόστος 6 τουλάχιστον ευρώ. Αυτό το ποσό είναι για κάθε τουρίστα υπολογίσιμο και δεν θεωρείται διόλου ευκαταφρόνητο σύμφωνα με τις πιεσμένες και ιδιαίτερες εποχές που ζούμε”.

6 έως 8 ευρώ το κόστος του ταξί από τον σταθμό στο κέντρο

Να σημειωθεί ότι, τα τελευταία δύο και πλέον χρόνια που υπάρχει και λειτουργεί ως στάση διαδρομής ο Σταθμός Προαστιακού Σιδηρόδρομου Αιγίου, δεν υπάρχει και ούτε έχει προβλεφθεί τρόπος να φεύγουν και να έρχονται οι ταξιδιώτες στο σημείο, καθώς δεν λειτουργούν ούτε ιδιωτικά βανάκια εκμίσθωσης μετακίνησης, ούτε δημόσια γραμμή λεωφορείου, εν αντιθέσει με τον Σταθμό Προαστιακού στο Διακοπτό, ο οποίος είναι μέσα στο κέντρο της περιοχής και σε πολύ κεντρικό σημείο, γεγονός που σημαίνει ότι “εκμηδενίζονται” οι κόποι των επιπλέον μετακινήσεων των εκδρομέων. Να επισημανθεί επίσης ότι, έπειτα από τις ανατιμήσεις των κομίστρων στα ταξί λόγω της αύξησης των καυσίμων, η συγκεκριμένη διαδρομή Σταθμός Αιγίου – Πλατεία Υψηλών Αλωνίων, υπολογίζεται ότι στοιχίζει από 6 έως 8 ευρώ, ανάλογα την κίνηση, την ώρα και τις συνθήκες τις διαδρομής. Και για το 80% των εκδρομέων – για όσους δεν υπάρχει μεταφορικό μέσο δικό τους – το επιπλέον αυτό κόστος μετακίνησης θεωρείται πολύ μεγάλο, αφού η τιμή της διαδρομής Διακοπτό – Αίγιο με ΚΤΕΛ έχει κόστος 2,30 ευρώ, γεγονός που σημαίνει αυτόματα, τουλάχιστον τρεις φορές επάνω το συνολικό κόστος για την τσέπη του εκδρομέα.

Πού υπερτερεί η Ανατ. Αιγιάλεια

Σε άλλες μεγάλες πόλεις που υπάρχει στάση Προαστιακού Σιδηρόδρομου εκτός του κέντρου της πόλης, όπως για παράδειγμα τα Μέγαρα, ο σταθμός με τον πυρήνα της πόλης “συνδέονται” με αστικά λεωφορεία συνεχούς ροής, ενώ δεν αποκλείεται να βρει κάποιος και ιδιωτικά μικρά βανάκια (ανάλογου οικονομικού κόστους) που εξυπηρετούν άμεσα κάθε τουρίστα. Κάτι που… δεν ισχύει για τον Προαστιακό Σταθμό του Αιγίου, γεγονός που για κάποιους είναι και ο “νούμερο ένα” λόγος που προτιμάται η στάση του γειτονικού Διακοπτού. Επιπλέον, τα δύο πλεονεκτήματα που προσφέρει η τοποθεσία του σταθμού στο Διακοπτό, είναι αφενός η άμεση προσβασιμότητα στο κέντρο του χωριού – μία απόσταση που γίνεται άνετα, με τα πόδια – αφετέρου του ότι είναι η αφετηρία του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου για τα Καλάβρυτα, μία διαδρομή που προσελκύει κόσμο πάνω από έναν αιώνα, σε ποσοστό μάλιστα που κυμαίνεται από 80% έως100% τουριστικής κίνησης, οποιαδήποτε εποχή του χρόνου.

Η αξία του εισιτηρίου της απόστασης Διακοπτό – Αίγιο μέσω του Προαστιακού, σήμερα έχει κόστος 3,40 ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι ο εκάστοτε επισκέπτης θα “ξηλωθεί” επιπλέον 1,10 ευρώ για μία απόσταση ακριβώς ίδια και με σχεδόν τις ίδιες παροχές άνεσης. Άλλο ένα “κατά” που καταγράφεται στον Προαστιακό Σταθμό Αιγίου, είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει σαφή οδική βοήθεια μέσω των πινακίδων κυκλοφορίας, ή το ζήτημα ότι ο περιφερειακός δρόμος που φτάνει στο σημείο, σε πολλά σημεία του γίνεται τόσο στενός, που με δυσκολία “περνούν” ταυτόχρονα δύο επιβατικά αυτοκίνητα. Μάλιστα υπάρχουν φόβοι ότι στο μέλλον και όταν η γραμμή Ελ. Βενιζέλος – Πάτρα θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως, ο σταθμός στο Αίγιο, ίσως αποτελεί τον… “φτωχό συγγενή” της συνολικής διαδρομής, καθώς δεν αποκλείεται να έχει την μικρότερη “ζήτηση” από όλες τις στάσεις και σε όλο το μήκος.

Η επισκεψιμότητα του Οκτωβρίου στην περιοχή

Μεγάλη σταθερότητα παρουσιάζει ταυτόχρονα, η εισροή τουριστών αυτές τις μέρες στην ευρύτερη περιοχή της δυτικής πλευράς του δήμου, με το Διακοπτό να “παίρνει την μερίδα του λέοντος” στο κομμάτι των τουριστικών αφίξεων. Ορισμένα καταλύματα βραχείας εκμίσθωσης που λειτουργούν, αλλά και οργανωμένα καταλύματα και ξενοδοχειακές μονάδες παρουσιάζουν πληρότητες από 70 έως 90% στις κρατήσεις, ακόμα και τις καθημερινές. Μάλιστα, υπάρχουν επιχειρήσεις που έχουν κρατήσεις από φυσικά πρόσωπα, εκπαιδευτικά γκρουπάκια, τουριστικά πρακτορεία και επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων, που επιλέγουν το χωριό του Διακοπτού ως τόπο προσωρινής διαμονής τους, καθώς το θεωρούν “κέντρο” σε πολλές δραστηριότητες (βόλτα στα Καλάβρυτα, επίσκεψη σε λίμνες και ποτάμια, επισκέψεις σε μουσεία ή ακόμα και χάπενινγκς που γίνονται αυτό το διάστημα σε όλο το εύρος της περιοχής του δήμου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της κατάστασης που επικρατεί αυτές τις ημέρες, δίνει η ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου “Πανόραμα” Σούλα Δαφαλιά, που είναι στην παραλία του Διακοπτού.

Σούλα Δαφαλιά: “Ο κόσμος “προσαρμόστηκε” στις νέες φετινές αυξήσεις στα δωμάτια”

“Έχει αρκετή κίνηση, πάρα την εποχή και το ότι το καλοκαίρι έχει τελειώσει. Η τουριστική ζήτηση μαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα και αυτό, δεν είναι κάτι που φαίνεται μόνο σε κάποιους επιχειρηματίες, αλλά σε όλους ανεξαιρέτως. Στην δική μου επιχείρηση, έχω αυτές τις ημέρες κλεισμένα δωμάτια μέχρι και με εκδρομείς από το εξωτερικό ή μικρά γκρουπάκια που επισκέπτονται την περιοχή για τουριστικούς λόγους. Νομίζω ότι ειδικά το Διακοπτό και οι γύρω περιοχές και φέτος, όπως και πέρυσι, έχουμε πάει καλά, το πρόσημο είναι απόλυτα θετικό και ικανοποιητικό” ανέφερε η επιχειρηματίας στo protionline.gr ενώ συμπλήρωσε “είμαστε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και ίσως και λίγο καλύτερα. Η ουσία της φετινής χρονιάς είναι ότι ναι μεν έγιναν αυξήσεις στις τιμές των δωματίων, λόγω της ακρίβειας και την αλλαγών στα καύσιμα και τα αγαθά σε παγκόσμια κλίμακα, όμως η ζήτηση δεν μειώθηκε λόγω αυτού του γεγονότος.
Ο κόσμος “προσαρμόστηκε” στα νέα φετινά κόστη και δεν τον επηρέασε ή τον απέτρεψε η γενική κατάσταση της οικονομίας, στο να μην κάνει διακοπές, να μην ξεκουραστεί” τόνισε η ευγενική επαγγελματίας της περιοχής του Διακοπτού.

Τέλος, να σημειωθεί ότι σε γενικότερη κλίμακα, ο εξωτερικός τουρισμός τον μήνα Οκτώβριο, ειδικά στην ανατολική πλευρά του δήμου Αιγιάλειας, είναι πολύ περισσότερος από τον εγχώριο. Μάλιστα, οι κρατήσεις σε διάφορα καταλύματα είναι κατά 65% τουριστών από κράτη όπως η Ολλανδία, η Γερμανία, το Βέλγιο και η Γαλλία, ενώ μόνο το 35% είναι γηγενής τουρισμός, με τις ηλικίες αυτού να είναι 60 ετών και άνω ποσοστό που συγκεντρώνεται από κάθε γωνιά της χώρας.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχόλια

  • Δε μπορώ να μην επαινέσω τον δημοσιογράφο για τη λεπτομερή καταγραφή όλων των πτυχών του θέματος.

    Ας προσθέσω πως ο Προαστιακός θα πήγαινε πολύ καλύτερα αν είχε γραμμή κατευθείαν για Αίγιο χωρίς αλλαγή στο Κιάτο, ενώ τώρα ακόμα κι από Αθήνα πρέπει ν’αλλάξεις γραμμή στα ενδιάμεσα και να εύχεσαι να μη τύχει τίποτα και ξεμείνεις με τις ώρες στο δρόμο. Η αίσθησή μου είναι πως δεν υπάρχει ενδιαφέρον απ’τη μεριά του οργανισμού για την αναβάθμιση του μέσου.

    Εξωθεσμικός 04/10/2022 17:05
  • ΟΤΑΝ ΕΓΚΑΙΝΙΑΖΕΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΒΑΣΗ ΑΠΟ ΚΑΙ ΕΠΕΙΤΑ ΤΙ ΝΑ ΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ. ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΕ ΜΕ ΤΑ ΚΤΕΛ ΣΟΥ.

    ΓΙΩΡΓΟΣ 06/10/2022 10:40

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr