background img
banner
banner

Επισκέπτες και έσοδα χάνει το Αίγιο…

Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΧΩΡΟΥ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ… ΚΡΑΤΑ ΠΙΣΩ ΤΗΝ ΠΟΛΗ

Η Αιγιάλεια την τελευταία εικοσαετία, θεωρείται ένας τουριστικός προορισμός μικρής κατηγορίας. Υποδομές και παροχές που θα μπορούσαν να ανεβάσουν το τουριστικό ενδιαφέρον, δεν υπάρχουν. Η λειτουργία του “Πάρκου των Χριστουγέννων” είναι ένας αρκετά καλός λόγος για να επισκεφτεί κάποιος, το Αίγιο. Πώς βλέπουν όμως οι τουριστικοί πράκτορες την πόλη ως προορισμό και τι λειτουργεί ανασταλτικά στην τουριστική ανάπτυξη του τόπου;

Κατά κοινή ομολογία, οι μεμονωμένες προσπάθειες δημιουργίας τουριστικής ταυτότητας στην περιοχή, είναι εξαιρετικά δύσκολο να αποδώσουν, εάν δεν λειτουργήσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι από κοινού. Για παράδειγμα, το “νούμερο ένα” πρόβλημα που αναφέρουν οι τουριστικοί πράκτορες όταν σχεδιάζουν εκδρομή ή στάση στο Αίγιο, είναι η έλλειψη χώρου στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων. Και αυτό από μόνο του, λειτουργεί ανασταλτικά για να έρθουν, σε συνάρτηση με το γεγονός ότι οι επιλογές διαμονής εντός της πόλης, είναι εξαιρετικά λίγες. Κάπως έτσι, η επισκεψιμότητα της Αιγιάλειας αυτή την στιγμή και σε σχέση με τη δυναμική που θα μπορούσε να έχει ως τουριστικός προορισμός, δεν ξεπερνά το 40%.

Την ώθηση στον τουρισμό την φέρνει πάντα το ξένο χρήμα

Αυτό που έντονα παρατηρείται το τελευταίο διάστημα, με μία μικρή χαραμάδα αισιοδοξίας την περυσινή θερινή περίοδο του ‘22, είναι ότι η Αιγιάλεια είναι δήμος που έχει δισυπόστατη παρουσία, όσον αφορά την επιλογή ως προορισμός. Μάλιστα, ορισμένες φορές για εκδρομείς από την Αττική ή από την Νότια Ελλάδα, θεωρείται πιο πολύ χειμερινός προορισμός, παρά καλοκαιρινός. Οι ντόπιοι κάτοικοι στηρίζουν τα καταστήματα της εστίασης και αναψυχής, τα εμπορικά και τα πάσης φύσεως μαγαζιά ως ένα χρήμα που ανακυκλώνεται, δίχως όμως ποτέ να ανανεώνεται από εισροή κόσμου που “αφήνει” λεφτά. Η επισκεψιμότητα είναι το κλειδί κάθε περιοχής και είθισται, το ξένο χρήμα να στηρίζει στο τριπλάσιο μία περιοχή από ότι το γηγενές “ευρώ” που πέφτει σε μία αγορά.

Δεν υπάρχει κανένα πιθανό σημείο

Αυτή τη στιγμή και έχοντας στο μυαλό το ευρύτερο πλάνο της πόλης του Αιγίου και τα σημεία που θα μπορούσε να σταθμεύσει ένα τουριστικό πούλμαν και να παραμείνει όσο χρειάζεται, δεν υπάρχει. Κατάλληλο σημείο στην παραλιακή οδό της Ζωοδόχου Πηγής δεν υφίσταται και μάλιστα δεν μπορεί να γίνει ούτε καν αναστροφή από μεγάλα τουριστικά λεωφορεία. Χώρος πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης ή σε κάποιο κοντινό σημείο δεν υπάρχει σε αυτό το μέγεθος και όσες περιπτώσεις δρόμων η σημείων θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για αυτό το λόγο, είναι χιλιομετρικά μακριά, τόσο που αποτρέπει εντελώς τους υπεύθυνους της εκάστοτε εκδρομής τουριστών, να επιλέξει το Αίγιο ως προορισμό που μπορεί να διαμείνει.
Αν αναλογιστεί κάνεις τα έσοδα που… χάνει ο τόπος, από την επισκεψιμότητα που θα έπρεπε να έχει το “Πάρκο των Χριστουγέννων” και… χάνονται, μόνο θλίψη ή οργή μπορεί να νιώσει.

Α. Γκλαβάς: «Το αποτέλεσμα αυτό έρχεται από την έλλειψη τουριστικών υποδομών»

Μιλώντας στo protionline.gr ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης “Glavas Mini Bus Tours” Αντώνης Γκλαβάς, ανέφερε μεταξύ άλλων για το μεγάλο ζήτημα που “βασανίζει” την περιοχή: “Έχουν γίνει πολλές αναφορές σε συζητήσεις, αλλά και σε συνέδρια που διοργανώνονται στην Αιγιάλεια, για το θέμα της τουριστικής ανάπτυξης και για την έλλειψη ξενοδοχείων, χωρίς όμως να δούμε (ή δεν… θέλουμε να δούμε) τα προβλήματα που υπάρχουν όσον αφορά με την ομαδική επισκεψιμότητα, που γίνεται με τα τουριστικά λεωφορεία. Δυστυχώς, όλες οι δημοτικές αρχές έως και σήμερα, δεν έχουν εστιάσει στο κομμάτι αυτό. Εμείς, οι άνθρωποι που γνωρίζουμε την αγορά και τις ανάγκες της όμως, ξέρουμε.

Το αποτέλεσμα της έλλειψης υποδομών και του ενδιαφέροντος είναι, ότι ενώ μέχρι και πριν από λίγο καιρό δεχόμασταν κάποια τηλεφωνήματα από διάφορα τουριστικά γραφεία των Αθηνών και όχι μόνο, για βοήθεια στο θέμα του parking και κατεύθυνση στο κέντρο της πόλης ή στην παραλία, φθάσαμε σε σημείο να μην μας ενοχλεί πλέον κανείς.

Ας ελπίσουμε στο άμεσο μέλλον, αυτό το γεγονός να το λάβουν σοβαρά υπ’ όψιν τους αυτοί που πρέπει.
Ήδη έχει χαθεί το τρένο…” δήλωσε ο ιδιοκτήτης τουριστικού γραφείου, ο οποίος φάνηκε απογοητευμένος που η περιοχή χάνει τόση επισκεψιμότητα και… λεφτά, λόγω ελλείψεως χώρων στάσης στάθμευσης.

Π. Ματθαίου: «Είχα προτείνει χώρο στάθμευσης τουριστικών πούλμαν, αλλά η πρότασή μου έπεσε στο… κενό»

«Όλοι οι τουριστικοί πράκτορες της Αιγιάλειας, είναι αρκετά έμπειροι επαγγελματίες ώστε να γνωρίζουν ότι για να έρθει το κέρδος από τον τουρισμό, πρέπει να υπάρχει και η ανάλογη παροχή υπηρεσιών, να έχει ένα επίπεδο», ήταν τα πρώτα λόγια του ιδιοκτήτη της εταιρείας Matheos Tours Παναγιώτη Ματθαίου, μιλώντας για το “καυτό” ζήτημα που αντιμετωπίζει ο τουρισμός στην περιοχή.

O κ. Ματθαίου, ο οποίος είχε προτείνει κατά το παρελθόν, πολλές φορές σε δημοτικές αρχές του τόπου, να μετατραπεί σε πάρκινγκ τουριστικών λεωφορείων το πάρκινγκ αυτοκινήτων που υπάρχει σήμερα στην οδό Σολωμού απέναντι από την αερογέφυρα αλλά τα λόγια του έπεσαν στο “κενό”, συμπληρώνει: “Σε αυτό το σημείο θα μπορούσαν να σταθμεύουν είτε σχολεία, είτε εκπαιδευτικές, είτε αθλητικές ή θρησκευτικές εκδρομές.

Είναι μία πολύ καλή λύση που θα μπορούσε να αφήνει κόσμο ώστε να βρεθεί στο κέντρο του Αιγίου και σε γρήγορο χρονικό διάστημα.

Για κάποιους λόγους… πολιτικούς, τους οποίους ποτέ δεν κατάλαβα, η πρόταση αυτή δεν πέρασε και δεν “έτρεξε” δυστυχώς”, σημείωσε ο επαγγελματίας της οδού Ταξιαρχών.

Για την περιοχή, μία λογική και αναμενόμενη στάση που μπορεί να κάνει ένα τουριστικό λεωφορείο είναι τα ΣΕΑ Αιγίου, στον αυτοκινητόδρομο οι τουριστικοί πράκτορες αλλά και ο κόσμος όμως έχει μία αρνητική άποψη για αυτή τη στάση και τη θεωρούν στάση ανάγκης.

Τα “ατού”

Ένα μεγάλο πλεονέκτημα που έχει η πόλη του Αιγίου καθώς διασχίζει κάποιος την Νέα Εθνική οδό είναι ότι έχει εύκολη είσοδο και εύκολη έξοδο. Δηλαδή, και η ανατολική είσοδος και η δυτική πλευρά της, είναι εύκολα προσβάσιμες για μεγάλα λεωφορεία ή πολυπληθείς αποστολές. Για τους τουρίστες που δεν έχουν βρεθεί ποτέ στην Αιγιάλεια, τα πιο δυνατά σημεία της περιοχής είναι (εκτός από τα προϊόντα της γης και τις παραλίες) το “μπαλκόνι του κορινθιακού”, το ιερό προσκύνημα της Παναγίας Τρυπητής, τα κατά τόπους αρχαιολογικά, λαογραφικά μουσεία και μοναστήρια της περιοχής και φυσικά το ιστορικό κέντρο με τα εμβληματικά του κτίρια ή ο “Πλάτανος του Παυσανία” και ο βιότοπος στην Αλυκή.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr