background img
banner
banner

Καταναλωτική… επίθεση φιλίας

Η ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΜΑΓΝΗΤΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΑΙΓΙΩΤΕΣ ΕΝΩ Η ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΚΑΘΟΔΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ

Χείρα φιλίας στην αγορά του Αιγίου τείνουν οι έμποροι της Πάτρας σε μια περίοδο κατά την οποία το εμπόριο, στη δεύτερη σε μέγεθος πόλη της Αχαΐας, διέρχεται σοβαρή κρίση. Η ενδογενής αδυναμία της πόλης να στηρίξει την αύξηση του κύκλου εργασιών μετά από μια σειρά εξαιρετικά αρνητικών εξελίξεων (σταφιδικό, μετακίνηση του πρώην ΤΕΙ, υποβάθμιση της λειτουργίας του λιμανιού αλλά και της ΕΒΟ-ΕΑΣ) συνδυάζεται σήμερα με την αδυναμία προσαρμογής και σε μια σειρά από εξωγενείς παράγοντες στους οποίους, λόγω μεγέθους και εξειδίκευσης, η Πάτρα διαθέτει σαφές προβάδισμα από το Αίγιο:

# Αύξηση των τζίρων στην αγορά νέων και μεταχειρισμένων ΙΧ και πώληση ανταλλακτικών,
# επώνυμα είδη ένδυσης και υπόδησης σε ελκυστικές τιμές,
# είδη νέας τεχνολογίας και είδη κατοικίας
# υπεραγορές – παιχνίδια είδη δώρου.

Με βάση την καταγραφή απόψεων για το θέμα, από το protionline.gr, προκύπτει η β) αφετέρου η πόλη θα πρέπει να ανατρέψει την εικόνα που έχουν οι Πατρινοί, μιας περιοχής η οποία έχει εστιάσει σε εστίαση και αναψυχή και λιγότερο στο εμπόριο.

Χαράλαμπος Παπαδόπουλος, πρ. Πρόεδρος Εμπορικού και Εισαγωγικού Συλλόγου Αιγιαλείας – Αντιπρόεδρος Ο.Ε.Ε.Σ.Π.: “Όμηροι λανθασμένων πολιτικών και ανεπάρκειας”

“Η Πάτρα είναι η 3η μεγαλύτερη πόλη της χώρας και ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια στην Ανατ. Μεσόγειο, διαθέτει μεγάλη Πανεπιστημιούπολη η οποία πρόσφατα απορρόφησε και το τελευταίο τμήμα του πρώην ΤΕΙ Αιγίου, με τους φοιτητές του και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο στο Ρίο για… χάρη του οποίου υπάρχει μια κατάσταση που χρονίζει πλέον με τη σταδιακή υποβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου (Γ.Ν.Α.Α.) του Αιγίου. Η ίδια η αγορά της Πάτρας, όπως συμβαίνει με τις δομές που διαθέτει στην εκπαίδευση και την υγεία, λειτουργεί εδώ και χρόνια ως μαγνήτης για το Αίγιο κυρίως για τους νέους, τόσο στο εμπόριο όσο και σε επίπεδο παροχής υπηρεσιών, σε εστίαση και αναψυχή.

Το ισοζύγιο λειτουργεί σε βάρος του Αιγίου εδώ και χρόνια. Πλέον στην ζυγαριά της υποβάθμισης της ανταγωνιστικότητας της τοπικής αγοράς θα πρέπει να προσθέσουμε το σοβαρό πλήγμα που έχει δεχθεί η πόλη από την απώλεια εισοδήματος για τους σταφιδοκαλλιεργητές και τους παραγωγούς της περιοχής ευρύτερα που είδαν τα προϊόντα τους να απαξιώνονται κατά την περίοδο του Covid-19.

Θεωρώ ότι το τοπικό εμπόριο είναι όμηρος λανθασμένων πολιτικών και ανεπάρκειας και απειλεί πλέον να αφομοιωθεί πλήρως από την αγορά της Πάτρας. Δυστυχώς για το Αίγιο, σε επίπεδο πολιτικής αλλά και τοπικής αυτοδιοίκησης, οι ασκούμενες πολιτικές είναι πολύ κατώτερες των περιστάσεων και αν δεν βρεθεί τρόπος και πρόσωπα ικανά να κτυπήσουν το χέρι στο τραπέζι, η τοπική αγορά θα αφομοιωθεί πλήρης από τον εμπορικό κολοσσό που βρίσκεται δίπλα. Οι εξαιρέσεις όπως η τουριστική ζώνη της Αιγιαλείας η οποία λειτουργεί ελκυστικά για τους πατρινούς, απλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα.”

Αρίστος Τηλιγάδης, Α’ Αντιπρόεδρος Επιμελητηρίου Αχαΐας: “Κι όμως, Αίγιο μπορεί να προσφέρει τα πάντα”

“Οι Αιγιώτες αποτελούν μεγάλη μερίδα των καταναλωτών για την αγορά της Πάτρας κυρίως στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης αλλά και σε άλλες κατηγορίες με εξειδικευμένα είδη όπως τα ηλεκτρικά, είδη δώρου και παιχνίδια – είδη κατοικίας.

Το εμπόριο στο Αίγιο απευθυνόταν, επί δεκαετίες, κυρίως στην εξυπηρέτηση του παραγωγικού κόσμου της περιοχής και των αγροτών. Γι αυτό και σήμερα αντιμετωπίζει πρόβλημα λόγω του σταφιδικού, ζήτημα το οποίο κυριαρχεί εδώ και μια τριετία αλλά και γενικότερα της χαμηλής τιμής στα περισσότερα προϊόντα της τοπικής παραγωγής.

Εκτιμώ ότι, εκτός από μια κατηγορία καταναλωτών που διαθέτουν κάποιο κομπόδεμα και αναζητούν κυρίως επώνυμα είδη, ο μέσος Αιγιώτης δεν έχει αντιληφθεί πλήρως ότι η τοπική μας αγορά διαθέτει τα πάντα.

Όχι μόνο βασικά είδη καθημερινής χρήσης αλλά ευρεία γκάμα προϊόντων όπως ρούχα, παπούτσια, δώρα και παιχνίδια.

Σε αυτό το θέμα θα πρέπει να γίνει μια μεγαλύτερη προσπάθεια από πλευράς των συναδέλφων στην πόλη οι οποίοι αισθάνονται αδικημένοι από την μερίδα των καταναλωτών που ψωνίζουν στην Πάτρα. Προσπάθεια που εκτός από την προβολή και ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της τοπικής αγοράς πρέπει να εστιαστεί και σε θέματα υποδομών όπως αναπλάσεις εμπορικών ζωνών, καλύτερη πρόσβαση και θέσεις στάθμευσης για τους ντόπιους και επισκέπτες κά”.

Κώστας Ζαφειρόπουλος, Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Πατρών: “Εννέα στους δέκα Αιγιώτες βρίσκουν εδώ…”

“Κάθε τοπική αγορά διαθέτει στίγμα με βάση το οποίο καθορίζονται διαχρονικά οι σχέσεις με το καταναλωτικό κοινό στο οποίο περιλαμβάνονται βέβαια και οι επισκέπτες της. Κατά την τελευταία 10ετία, παρά τις αλλεπάλληλες κρίσεις που έπληξαν τον κοινωνικό ιστό της περιοχής, η Πάτρα διατήρησε και τόνωσε το χαρακτήρα της ως μεγάλη περιφερειακή αγορά.

Το ζήτημα για εμάς δεν είναι αν πρέπει αλλά… πόσο μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες καταναλωτών από περιφερειακές πόλεις όπως το Αίγιο, προκειμένου αυτοί να μην χρειάζεται να ξενιτευτούν σε μεγάλες αποστάσεις. Εκτιμώ ότι η αγορά μας μπορεί να καλύψει σήμερα το 90% περίπου των αναγκών καταναλωτών από την ευρύτερη περιφέρεια, με επίκεντρο την εξειδίκευση που υπάρχει και μπορεί να υποστηριχτεί μόνο από μια πόλη όπως η Πάτρα, μια από τις μεγαλύτερες, ίσως τη μεγαλύτερη, περιφερειακές αγορές στη χώρα.

Το ποσοστό αυτό, 90%, αφορά προϊόντα που δεν υπάρχουν σε τοπικές αγορές όπως του Αιγίου σε κλάδους περισσότερο εξειδικευμένους όπως η αγορά των ΙΧ, καινούριων και μεταχειρισμένων αλλά και τα ανταλλακτικά για πάσης φύσης μηχανήματα και οχήματα. Υπάρχει βέβαια και ο κλάδος της ένδυσης και της υπόδησης που αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Πάτρας, όχι όμως μόνο για το Αίγιο αλλά για όλες τις κοντινές περιφερειακές πόλεις.

Λόγω και του χαρακτήρα που έχει η περιοχή του Αιγίου ως τουριστική ζώνη, η αγορά της Πάτρας τη στηρίζει καθώς αποτελεί βασικό προμηθευτή στις επιχειρήσεις εστίασης και επίσης τιμά την κατανάλωση, με τους τζίρους που κάνουν οι συνάδελφοι κατά την καλοκαιρινή περίοδο στην παραλιακή ζώνη της Αιγιάλειας, από το Λαμπίρι έως και την Ακράτα.”


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr