background img
banner
banner

Με μικρό τζίρο οι εκπτώσεις στην Αιγιάλεια

ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΣΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΙΔΗ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΤΑ… ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ

Αν κάποιος θα μπορούσε να χαρακτηρίσει με τέσσερις λέξεις τη συνολική εικόνα των φετινών, 45ήμερων χειμερινών εκπτώσεων που μόλις τελείωσαν, θα μπορούσε με άνεση να χρησιμοποιήσει την έκφραση “μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας”. Στις μεγάλες και πραγματικές εκπτώσεις που επιδόθηκαν οι έμποροι, οι Αιγιαλείς καταναλωτές… απάντησαν με “παγωμένες” αντιδράσεις, επιλεκτικές αγορές και ακόμα λιγότερες τσάντες στο χέρι. Λόγω της κρίσης και της μεγάλης οικονομικής δυσπραγίας που μαστίζει το μέσο νοικοκυριό, οι φετινές εκπτώσεις τελικά, δεν είχαν θετικό πρόσημο.

Με φειδώ και… δισταγμό κινήθηκαν οι καταναλωτές

Στο σύνολό της, η τοπική αγορά σε ένδυση και υπόδηση, κινήθηκε σε δύο διαφορετικές ταχύτητες. Σε μια ελεύθερη “μετάφραση” ήταν μια κατάσταση περίπου… “μία κλαίει – μία γελάει”.
Ωστόσο, τουλάχιστον όσον αφορά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, κινήθηκε λίγο υψηλότερα από τα περσινά επίπεδα τις δύο πρώτες εβδομάδες και την τελευταία πριν εκπνεύσουν, αλλά σαφώς χαμηλότερα από το ‘19 επί συνόλου, προ κορωνοϊού δηλαδή. Ρούχα και παπούτσια προτίμησε για τις αγορές του το καταναλωτικό κοινό, το οποίο βίωσε για τα καλά το περιορισμένο διαθέσιμο βαλάντιο για ψώνια και δαπάνες. Οι Αιγιαλείς απέφυγαν τις παρορμητικές αγορές και όπως αποδεικνύεται, κινήθηκαν κυρίως “στοχευόμενα” αγοράζοντας πρωτίστως προϊόντα που είχαν ανάγκη ή ήταν στα πλαίσια των υποχρεωτικών “δώρων” του κοινωνικού τους περίγυρου.

Το γεγονός ότι οι καιρικές συνθήκες τον φετινό χειμώνα ήταν και είναι πιο ήπιες από άλλους χειμώνες, για κάποιους εκπρόσωπους των εμπορικών καταστημάτων, δεν ευνόησε τις αγορές κατεξοχήν χειμωνιάτικων ενδυμάτων. Από την άλλη πλευρά παρατηρήθηκε μία μικρή τάση ορισμένων καταναλωτών προς τα επώνυμα είδη ή τις πολύ γνωστές και διαχρονικές μάρκες. Για άλλους βέβαια, οι χαμηλότερες τιμές λειτούργησαν ως το απόλυτο κίνητρο για τις όποιες αγορές, σε μία περίοδο που γενικότερα οι Αιγιαλείς λόγω της ακρίβειας περιορίζουν ούτως ή άλλως τις δαπάνες πάσης φύσεως.

E-shop VS φυσικά καταστήματα

Κατώτερη των προσδοκιών που είχε ο εμπορικός κόσμος αποδείχθηκε η κίνηση στις εκπτώσεις, στο τέλος της εκπτωτικής περιόδου και για έναν ακόμα σοβαρό λόγο: Σύμφωνα με εκπροσώπους του εμπορικού κόσμου, η κίνηση διαμορφώθηκε στα ίδια επίπεδα ή και χαμηλότερη σε σύγκριση με τις χειμερινές εκπτώσεις του 2022 με εξαίρεση τα εμπορικά κέντρα, λόγω του όγκου των αγορών από διάφορα διαδικτυακά καταστήματα, σε είδη σπιτιού, ρουχισμού και συναφών αγαθών.

Μάλιστα, δεν θα ήταν υπερβολή να πει κάποιος ότι οι ιντερνετικές παραγγελίες το τελευταίο δίμηνο (Ιανουάριος και Φλεβάρης ‘23) αυξήθηκαν κατά 20% τουλάχιστον από το προηγούμενο δίμηνο (Νοέμβρης και Δεκέμβρης ‘22) καθώς σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, τα τοπικά courier έχουν… “πάρει φωτιά” από δεκάδες πακέτα πελατών που κατά πολύ μεγάλο ποσοστό έχουν παραγγείλει διάφορα προϊόντα ένδυσης από καταστήματα e-shop. Η “ιντερνετική παραγγελία” είναι πλέον μία καθημερινότητα που δύσκολα θα αλλάξει, καθώς είναι πλέον πάγια νοοτροπία του δημότη, ο οποίος σιγά – σιγά, δείχνει να στρέφεται αποκλειστικά σε τέτοιου είδους αγορές.

Ο επαγγελματικός κόσμος εκφράζει την δυσαρέσκειά του για το σύνολο των ημερών των εκπτώσεων καθώς, όπως επικαλείται ένα μεγάλο μέρος των εμπορευμάτων, έμεινε τελικά στα ράφια των καταστημάτων τους. Δύο έμποροι σχολίασαν στο protionline.gr τη γενική εικόνα της αγοράς, αλλά και την τάση που επικράτησε κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων από το αγοραστικό κοινό και δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν να υπάρχουν προσφορές για το επόμενο διάστημα στα εμπορεύματα, μέχρι να έχουν τη νέα παραλαβή της αλλαγής των ειδών σε ανοιξιάτικα – καλοκαιρινά. Αυτές οι προσφορές δε, θα φτάνουν από 10 έως 60% ανάλογα το είδος του κάθε αγαθού, προκειμένου να αποφύγουν οι έμποροι τη διαδικασία του stock στις αποθήκες για το εμπόρευμα που δεν πουλήθηκε και αφετέρου, να δώσουν ένα επιπλέον κίνητρο στο καταναλωτή, να ψωνίσει έστω και την τελευταία στιγμή, ακόμα και εκτός έκπτωσης.

Ευ. Θανασούλια: «Ο κόσμος δεν προτίμησε την τοπική αγορά, ούτε και φέτος…»

Μιλώντας στo protionline.gr η ιδιοκτήτρια του καταστήματος γυναικείων και παιδικών ρούχων ¨Perlita¨ Ευανθία Θανασούλια, αναφέρει για το θέμα : «Μέχρι να γίνει η παραλαβή του ανοιξιάτικου και καλοκαιρινού εμπορεύματος, συνεχίζουμε ως “ουρά” των εκπτώσεων τις προσφορές μας, κάνοντας γενναίες μειώσεις στην τελική τιμή των προϊόντων, προκειμένου να βοηθηθούμε και εμείς ως επαγγελματίες αλλά και ο κόσμος στο να ψωνίσει και εκτός εκπτώσεων…», ανάφερε αρχικά η επιχειρηματίας της οδού Παναγιωτοπούλων. Αμέσως μετά, τόνισε: «Στο δικό μου κατάστημα έγιναν καλές προσφορές και συνεχίζουν να γίνονται, από 20% μέχρι και 50%. Σε γενικές γραμμές μπορώ να πω ότι πήγαμε καλά σε σχέση με την εποχή και την οικονομική κατάσταση που υπάρχει. Όμως δεν ισχύει για όλα τα υπόλοιπα μαγαζιά της περιοχής, αυτό. Γνωρίζω από συναδέλφους, ότι υπήρξε σοβαρό πρόβλημα συγκριτικά με πέρυσι και ότι ο μέσος καταναλωτής, δεν ψώνισε. Κάποιος κόσμος του Αιγίου δεν προτίμησε την τοπική αγορά φέτος, νομίζω στράφηκε ξανά σε μεγάλα εμπορικά καταστήματα γειτονικών πόλεων και κυρίως, σε αγορές μέσω e-shop» ανέφερε η κ. Θανασούλια, η οποία επισήμανε ότι τα εμπορεύματα των καταστημάτων του Αιγίου συνολικά, δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα σε ποιότητα, είτε από τα ιντερνετικά είτε από μεγάλες αλυσίδες και πολυκαταστήματα.

Π. Ψαρράκος: «Ο καταναλωτής είναι φοβισμένος και διστακτικός»

«Γενικά η περίοδος των εκπτώσεων δεν απέδωσε όσο θα περιμέναμε, ως επιχειρηματίες. Δεν “ακολούθησε” ο κόσμος, δηλαδή, παρ’ όλο που πολλά καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, έκαναν μεγάλες εκπτώσεις ξεπερνώντας ως και το 50% σε πολλές περιπτώσεις. Νομίζω – από την εμπειρία μου και μόνο… – ότι ίσως να είναι η χειρότερη αγοραστική σεζόν που έχω συναντήσει τα τελευταία χρόνια» ήταν τα πρώτα λόγια του εμπόρου ρούχων και συναφών ειδών – αθλητικών Παναγιώτη Ψαρράκου, μιλώντας στo protionline.gr. Ο επιχειρηματίας που συνεχίζει επιτυχημένα την οικογενειακή παράδοση που ξεκίνησε ο πατέρας του Γιάννης, με τρία συνολικά καταστήματα στην ευρύτερη περιοχή (δύο στην Αιγιάλεια και ένα στα Καλάβρυτα) τόνισε: «Ο κόσμος έκανε βόλτες στα καταστήματα… κοιτούσε βιτρίνες… αλλά δεν έμπαινε μέσα να ψωνίσει. Θα χαρακτήριζα την πρόθεση του καταναλωτή φοβισμένη και διστακτική. Ακόμα και οι αγορές μέσω του e-shop της ιστοσελίδας μας, που τα προηγούμενα δύο χρόνια δούλεψε σχετικά καλά, στις χειμερινές αυτές εκπτώσεις δεν απέδωσε όσο θα περιμέναμε. Σαφώς, η οικονομική κατάσταση που επικρατεί έχει επηρεάσει ασύλληπτα την τσέπη του κόσμου και αυτό αλυσιδωτά, επηρεάζει άμεσα και εμάς στο εμπορικό κομμάτι» τόνισε ο νεαρός ιδιοκτήτης του καταστήματος ¨Sport Club¨.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr