background img
banner
banner

Στις ράγες πρώτα ο οδοντωτός με τον Προαστιακό και αμέσως μετά το Κιάτο – Αίγιο

Στις ράγες επιστρέφει την επόμενη εβδομάδα, από την Τετάρτη 22 Μαρτίου, ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος Διακοπτό – Καλάβρυτα αλλά και ο Προαστιακός της Πάτρας, και στις δύο κλάδους του, το Νότιο (Κάτω Αχαΐα – Πάτρα) αλλά και το Βόρειο (Πάτρα – Ρίο).

Σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, τη Δευτέρα 27 Μαρτίου, μαζί με ολόκληρο τον κύριο κλάδο του Προαστιακού Αθήνα- Κόρινθος, επιστρέφει και το τμήμα Κιάτο – Αίγιο.

Όπως ανακοινώθηκε από τον Υπουργό Υποδομών Γιώργο Γεραπετρίτη το InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη ξεκινά πάλι από την 1/4/2023 ενώ νωρίτερα από το Αθήνα – Αχαρνές – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο, την επόμενη Τετάρτη 22/3/2023, ξεκινά ο Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Αεροδρόμιο.

Την ίδια ώρα που ολοκληρώνονται οι έλεγχοι ασφαλείας σε όλη τη χώρα με στόχο την επανεκίννηση του σιδηροδρόμου, σε εξέλιξη βρίσκονται πολύ-επίπεδες έρευνες για κακοδιαχείριση και αστοχίες στα έργα για την επέκταση του σιδηροδρόμου μεταξύ των οποίων και σειρά συμβάσεων που αφορούν το υπό κατασκευή και ολοκλήρωση τμήμα από το Κιάτο – Αίγιο και Ροδοδάφνη – Πάτρα.

Έρευνα της Αρχής για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος είναι σε εξέλιξη εδώ και ένα 10ήμερο στις συμβάσεις για τα συστήματα τηλεδιοίκησης – τηλεσήμανσης ενώ ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος ζήτησε από προχθές τη μεταβατική διοίκηση του ΟΣΕ τους φακέλους για σιδηροδρομικά ατυχήματα της τελευταίας 15ετίας στη χώρα.

Αίσθηση προκάλεσε η αποκάλυψη έκθεσης της Πυροσβεστικής για τα ακατάλληλα τούνελ σιδηροδρόμων καθώς διαπιστώθηκε ότι στις περισσότερες σήραγγες υπάρχει απουσία πυροσβεστικού υλικού, δεν υπάρχει μέριμνα για πρόσβαση σωστικών συνεργείων σε περίπτωση ατυχήματος αλλά και δυνατότητα επικοινωνίας των διασωστών με το προσωπικό και τους επιβάτες, όταν βρίσκονται σε τούνελ.

Υπενθυμίζεται ότι όπως αποκάλυψε το protionline.gr την περασμένη εβδομάδα, το Κιάτο Αίγιο βρισκόταν στη γραμμή από το 2020, για 2,5 χρόνια, χωρίς μέτρα και δικλείδες ασφαλείας και μέσα στις σήραγγες!

Στο «μικροσκόπιο» έχει μπει και η Σύμβαση 715 η οποία αφορά στην σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στο τμήμα Κιάτο- Αίγιο, έργο που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2014, ακυρώθηκε το Φεβρουάριο του 2018 και εν συνεχεία ξεκίνησε και πάλι.

Στα αρχικά έργα ηλεκτροκίνησης και εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου στο Κιάτο δεν προβλεπόταν η εγκατάσταση των συστημάτων τηλεδιοίκησης και τηλεσήμανσης ETCS. Με βάση το ιστορικό της ΕΡΓΟΣΕ από τις 4/9/2018 έως και τις 16/7/2022 στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο έγιναν τρεις συμπληρωματικές αναθεωρήσεις της Σύμβασης 715 με αποτέλεσμα το έργο, από τα 8 εκατ. ευρώ να φτάσει στα 21,9 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με καταγγελία από τον πρώην (τότε)  Υπουργό Υποδομών Κωστή Χατζηδάκη, το έργο σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στο Κιάτο Αίγιο, δεν θα έπρεπε να κοστίσει ούτε 4 εκατ. ευρώ καθώς τμήμα του εξοπλισμού είχε αγοραστεί ήδη και λειτουργούσε σε Κιάτο και Ζευγολατιό!

Στις 21 Νοεμβρίου του 2022, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έδωσε τελικά την τελική της έγκριση  για τη λειτουργία σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ελέγχου της κυκλοφορίας (ETCS επιπέδου 1) για τη σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη, σύστημα που είναι σε θέση να καλύψει άμεσα την επαναλειτουργία της γραμμής.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr