background img
banner
banner

Ανάσταση χωρίς… ανάταση αγοράς

ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ 10-15% ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΕΡΥΣΙ – ΘΕΤΙΚΟ ΤΟ ΠΡΟΣΗΜΟ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ – ΑΝΑΨΥΧΗΣ

Κατώτερος των προσδοκιών που είχαν θέσει οι έμποροι της τοπικής αγοράς είναι ο τελικός απολογισμός του Πάσχα. Ο κόσμος ήταν πολύς, τα καταστήματα γέμισαν κόσμο, όμως τα οικονομικά περιθώρια ήταν περιορισμένα και αυτό είχε αντίκτυπο στις αγορές. Οι τζίροι των εμπορικών καταστημάτων σημείωσαν πτώση ακόμη και σε σύγκριση με τα χρόνια του κορωνοϊού, εν αντιθέσει με τα καφέ και εστιατόρια που κινήθηκαν σε πιο θετικά επίπεδα.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν οι άνθρωποι της αγοράς, μπορεί στα μέσα της Μεγάλης Εβδομάδας να καταγράφηκε αύξηση αγοραστικού ενδιαφέροντος και πωλήσεων σε ό,τι έχει να κάνει με τις υποχρεώσεις για βαφτιστήρια, δηλαδή σε λαμπάδες και παιδικά ρούχα, όμως οι υπόλοιποι τομείς άρχισαν να υστερούν. Οι έμποροι εναποθέτουν τις ελπίδες τους πλέον στη σημερινή μέρα αλλά και στο Σάββατο, λόγω των γιορτών και των δώρων που ίσως υπάρξουν.

Ήρθαν με… οριακό πορτοφόλι

Ο πρώην πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αιγίου Λάμπης Παπαδόπουλος, ερωτηθείς από τo protionline.gr, αναφέρει: ΄΄Η αλήθεια είναι ότι υπήρξε αρκετή εισροή κόσμου κατά τη διάρκεια των εορτών, η επισκεψιμότητα ανέβηκε κατακόρυφα, αλλά προφανώς, ήρθαν με… οριακά πορτοφόλια. Οι τουρίστες που βρέθηκαν στην ευρύτερη περιοχή ήταν εκδρομείς από την Αττική κυρίως, οι οποίοι μπορεί να γέμισαν τους δρόμους και τις καφετέριες, αλλά σίγουρα, δεν γέμισαν τα ταμεία των εμπορικών καταστημάτων. Θεωρώ ότι σε σχέση με τις περσινές γιορτές, είμαστε 10-15% κάτω. Τα καταστήματα της εστίασης και της αναψυχής πήγαν καλά, όπως και λίγες επιχειρήσεις που έχουν σαν αντικείμενό τους τα δώρα, τα παιχνίδια, και τα συναφή είδη. Τα αμιγώς εμπορικά καταστήματα δεν πήγαν καλά΄΄.

΄΄Η λέξη “ποιότητα” νομίζω ότι έχει καταργηθεί από τον σύγχρονο Έλληνα, όλοι κυνηγούν το φθηνό και μόνο. Θεωρώ ότι στο βωμό της οικονομίας, έχουν θυσιαστεί όλα, ακόμα και πιο απλές χαρές. Εάν εξαιρέσουμε το κομμάτι των επιχειρήσεων που ασχολούνται με τα τρόφιμα, τα μικρά δωράκια και την ελεγχόμενη διασκέδαση, όλα τα υπόλοιπα καταστήματα δεν έχουν θετικό πρόσημο, δεν εισπράττει κανείς μία θετική εικόνα΄΄, πρόσθεσε ο κ. Παπαδόπουλος.

Οι επισκέπτες δίνουν τη λύση

Η… άνοιξη φαίνεται ωστόσο πως ήρθε αυτή την περίοδο για τα καταστήματα εστίασης και αναψυχής, που δούλεψαν αρκετά, παρά την αστάθεια του καιρού. ΄΄Νομίζω ότι ήταν μία από τις πιο μαζικές εξορμήσεις τουριστών που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στην ευρύτερη περιοχή. Η Αιγιάλεια γέμισε από κόσμο και η προσέλευση ήταν αρκετά μεγάλη. Στο κομμάτι της εστίασης ήμασταν σε καλά επίπεδα, παρ’ όλο που ο άστατος καιρός δεν βοηθούσε ιδιαίτερα. Πιστεύω ότι αν όλες τις ημέρες υπήρχες καλοκαίρια, τα μαγαζιά κάθε μέρα, κάθε ώρα, θα ήταν γεμάτα΄΄, ανέφερε στo protionline.gr ο γραμματέας του Συλλόγου Εστίασης Αναψυχής Αιγιάλειας Άγγελος Βλαχόπουλος, προσθέτοντας: ΄΄Υπήρξε μία τεράστια εισροή ξένου κόσμου, η επισκεψιμότητα ήταν πραγματικά αναπάντεχη. Νομίζω ότι σιγά – σιγά, πιάνει «τόπο» το ότι οι αποστάσεις έχουν εκμηδενιστεί πλέον και είμαστε πολύ κοντά στην Αττική και σε άλλα αστικά κέντρα. Οι ετεροδημότες, είναι πια μία πολύ υπολογίσιμη δύναμη σε τουριστικό επίπεδο και «τραβούν» μαζί τους και άλλο κόσμο, που δεν γνωρίζει τα μέρη μας΄΄.

Ο γραμματέας του Συλλόγου Εστίασης – Αναψυχής, εκτίμησε πως η εισροή ξένου χρήματος είναι αυτή που μπορεί να κάνει την τοπική οικονομία να ορθοποδήσει. Συγκεκριμένα, ανέφερε: ΄΄Τα δύο νέα ξενοδοχεία της πόλης του Αιγίου θα δώσουν μία επιπλέον ώθηση στην επισκεψιμότητα, όπως θεωρώ ότι θα υπάρξει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση κόσμου και ζήτηση στα πάσης φύσεως καταλύματα βραχείας μίσθωσης, στο εξής. Η δουλειά που έχει γίνει στο κομμάτι της προβολής του δήμου ως τουριστικός προορισμός, ήδη αποδίδει πάρα πολύ. Θεωρώ η τοπική αυτοδιοίκηση «τρέχει» το τουριστικό πρόγραμμα, γίνεται μία συλλογική και καλή προσπάθεια, ακόμα και από στοχευμένα μέσα. Η πόλη του Αιγίου και η Αιγιάλεια γενικότερα, δεν είναι ένας τριτοκλασάτος προορισμός, ο κόσμος σιγά – σιγά αρχίζει και το καταλαβαίνει αυτό και θεωρώ ότι, αρχής γενομένης από το Πάσχα που μόλις πέρασε, έρχεται μία «άνθηση» που την περιμέναμε πάρα πολύ καιρό. Γενικά πιστεύω ότι υπάρχει μία καλή προσέγγιση το τελευταίο διάστημα από φορείς, εθελοντές, επαγγελματίες αλλά και την τοπική αυτοδιοίκηση, στο να προωθηθεί η περιοχή σε τουριστικό επίπεδο ακόμη περισσότερο, να φτάσει σε υψηλό επίπεδο, όπως της αξίζει΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr