background img
banner
banner

1ο Ε.Κ. ΑΙΓΙΟΥ: Πραγματοποίηση επίσκεψης στην Karasu της Τουρκίας

Με με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη αντιπροσωπίας του 1ου Ε.Κ. Αιγίου από 6 μαθητές και 3 εκπαιδευτικούς συνοδούς στην Καρασού της Τουρκίας. Το αιγιώτικο σχολείο είχε τη χαρά να συμμετάσχει στην κινητικότητα μέσω του προγράμματος ERASMUS «Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ Σχολείων ΚΑ229», να μεταβεί στην Καρασού της Τουρκίας και να λάβει μέρος στις εργασίες του προγράμματος “F.E.E.L.” στο διάστημα από 1 έως 5 Μαΐου.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 30 μαθητές και 13 εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα, την Ιταλία, την Ισπανία, την Ουγγαρία και την Τουρκία. Το 1ο ΕΚ Αιγίου εκπροσώπησαν οι εκπαιδευτικοί: Βασιλείου Παρασκευή ΠΕ 87.02, Κωστοπούλου Αντωνία ΠΕ 87.02 και Κατσαρού Μαρία ΠΕ 86 καθώς και οι μαθητές: Λαμπίρη Χριστιάννα, Κατσούλη Φωτεινή, Φιλιππόπουλος Παναγιώτης, Φιλιππόπουλος Γεώργιος, Κυριακόπουλος Βασίλειος, Κουνάβης Ανδρέας.

Ενάντια στον ρατσισμό και το μίσος

΄΄Σκοπός της συνάντησης΄΄, όπως αναφέρεται σε δελτίο Τύπου του σχολείου, ΄΄ήταν η υλοποίηση από τους μαθητές δραστηριοτήτων με σκοπό την αλλαγή των άσχημων συμπεριφορών και συγκεκριμένα στην εναντίωση απέναντι στη ρατσιστική προκατάληψη, της ρητορικής μίσους και τη δημιουργία όμορφων συναισθημάτων μέσα από την ενσυναίσθηση και συγκεκριμένα την ανάπτυξη ανοχής και υπομονής στις σχέσεις με τους ανθρώπους. Επικεντρωθήκαμε επίσης στην αναπηροφοβία «Ableism», στα άτομα με αναπηρία και στις ικανότητες που διαθέτουν και μπορούν να αναπτύξουν περισσότερο όταν υπάρχει υποστηρικτικό περιβάλλον. Ο στόχος αυτός επιτεύχθηκε μέσα από τη συγγραφή, εικονογράφηση και παρουσίαση των παραμυθιών με μουσική επένδυση που δημιούργησαν οι ίδιοι οι μαθητές και με τη χρήση μαριονετών που κατασκεύασαν με υλικά που τους δόθηκαν΄΄.

Όπως τονίζεται, ΄΄ο στόχος επιτεύχθηκε μέσα από τις δράσεις αυτές αλλά κυρίως μέσα από την ανταλλαγή καλών πρακτικών και τη γνωριμία με τους Ευρωπαίους εταίρους μας. Για να ενισχύσουμε τα θετικά συναισθήματα αλλά και για να εξαλείψουμε τις κακές συμπεριφορές, αποφασίσαμε να βάλουμε τους συμμετέχοντες μας στον κόσμο των παραμυθιών , όπου μέσα από την φαντασία καλλιεργήθηκαν η συνεργασία, η ανταλλαγή κουλτουρών και αναπτύχθηκαν δυνατές φιλίες. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στην Καρασού της Τουρκίας είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε την Κωνσταντινούπολη η οποία αποτελεί πολιτιστικό, ιστορικό και πολυπολιτισμικό κέντρο, στο κυριότερο σταυροδρόμι Ασίας και Ευρώπης. Εκεί οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν σημαντικά αξιοθέατα της Πόλης όπως την Αγία Σοφία, τα Βυζαντινά τείχη, το τζαμί του Σουλτάνου Αχμέτ (Μπλέ τζαμί), και να απολαύσουν μια σύντομη κρουαζιέρα στον Βόσπορο. Οι συνεντεύξεις των μαθητών σε περαστικούς, σχετικά με το πώς τα παραμύθια μπορούν να επηρεάσουν τα θετικά συναισθήματα αλλά και για να εξαλείψουν τις κακές συμπεριφορές, πραγματοποιήθηκαν μπροστά από την Αγία Σοφία, το μεγαλύτερο μνημείο της Ορθοδοξίας΄΄.

Ενδυνάμωση δεσμών

Αναφορικά με τα οφέλη του προγράμματος, επισημαίνονται τα ακόλουθα: ΄΄Μέσα από την κινητικότητα αυτή αλλά και εν γένει από το πρόγραμμα Erasmus , οι μαθητές χτίζουν γέφυρες συνεργασίας, ανταλλάσσουν καλές πρακτικές, εξασκούν την αγγλική γλώσσα και τις ΤΠΕ και γνωρίζουν την καθημερινότητα και την κουλτούρα των άλλων χωρών – εταίρων. Η εξάλειψη των κακών πρακτικών είναι ευθύνη όλων μας. Στην προσπάθειά μας να κινητοποιήσουμε τους μαθητές πρέπει να ενδυναμώσουμε τους δεσμούς μεταξύ της παλιάς και της νέας γενιάς. Γι’ αυτό βρήκαμε μία κοινή συνισταμένη μεταξύ αυτών: τα παραμύθια, που είναι η πρωταρχική πολιτιστική κληρονομιά που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά σε όλο τον κόσμο. Ολοκληρώνοντας και αυτό το ταξίδι, πιστεύουμε ότι αποκομίσαμε μέσω αυτού του προγράμματος σημαντικά οφέλη σε επίπεδο διαχείρισης και εξάλειψης τοξικών συμπεριφορών που αφορούν στην δυσπιστία, το bullying τον ρατσισμό, τη ρητορική μίσους, και την αναπηροφοβία, υιοθετώντας κατάλληλες συμπεριφορές για την αποδοχή των ατόμων με αναπηρία, κατανοώντας ότι είναι άτομα με διαφορετικότητες και ιδιαιτερότητες που μπορούν να συνεισφέρουν εξίσου καλά αλλά με διαφορετικό τρόπο. Στη θέση αυτών καλλιεργήθηκαν και αναπτύχθηκαν η δημοκρατική συμμετοχή, η ισότητα, η ανοχή και η αποδοχή της διαφορετικότητας΄΄.


Διαβάστε περισσότερα:
· ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr