background img
banner
banner

Mε ταξί… διαδικτυακό

ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΔΟΝΤΩΤΟ Η «ΑΠΟΒΑΣΗ» -ΣΤΗΝ ΑΧΑΪΑ- ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ ΜΕΣΩ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ

Ανοχύρωτοι απέναντι στην επέλαση εταιρειών που αναλαμβάνουν μετακινήσεις τουριστών κυρίως μέσα από ραντεβού που κλείνονται διαδικτυακά, δηλώνουν επαγγελματίες ταξί απ όλη την Αχαΐα.

Και ενώ στην Πάτρα γίνεται γίνονται οι πρώτες συζητήσεις για κυρώσεις σε επαγγελματίες που μισθώνουν οχήματα σε εταιρείες διαδικτυακών εφαρμογών διαμεσολάβησης κλήσεων, όπως η Uber, σε Αίγιο και Καλάβρυτα το πρόβλημα είναι ήδη… «ante Portas».

Σύμφωνα με καταγγελία που έγινε στο protionline.gr, με έμφαση το Σ.Σ. Διακοπτού και με επίκεντρο τον Οδοντωτό, κάθε Σαββατοκύριακο εμφανίζονται ομάδες τουριστών και επισκεπτών με οχήματα που μισθώνονται ιδιωτικά.

Το πρόβλημα φαίνεται ότι υφίσταται κυρίως το καλοκαίρι όπως πλέον, μετά την απελευθέρωση από τα δεσμά του Covid, τα «πειρατικά ταξί» πληθαίνουν με τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές σε ρόλο… παρατηρητή!

«Είναι φως – φανάρι, βλέπουμε οχήματα να κατεβάζουν κόσμο σε γύρω δρόμους, παραμένουν μέχρι να ολοκληρωθεί η εκδρομή με τον Οδοντωτό – Καλάβρυτα, παραλαμβάνουν και επιστρέφουν στη βάση της αποστολής τους. Είναι διαδρομές επαναλαμβανόμενες, το καταλαβαίνουμε, δεν μπορεί να είναι οι ίδιοι που έρχονται πάλι και πάλι στο Διακοπτό! Τι μπορεί να κάνουμε όμως;» αναρωτιέται ο Δ.Ε., επαγγελματίας ιδιοκτήτης Ταξί από την Αιγιάλεια.

«Υπάρχει η πληροφορία ότι έρχονται, μεταφέρουν κόσμο που έχει μισθώσει το όχημα, κάνουν και τους ξεναγούς και πληρώνονται ως επαγγελματίες αυτοκινητιστές. Είναι προφανές ότι η διαδρομή με τον Οδοντωτό Διακοπτό – Καλάβρυτα είναι η μεγαλύτερη τουριστική ατραξιόν της Αχαΐας. Παρακολουθούμε τι γίνεται σε άλλες τουριστικές περιοχές αλλά το πρόβλημα φαίνεται ότι είναι εδώ» αναφέρει ο Αλέξης Ντόκος, πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Καλαβρύτων και Περιχώρων.

«Το πρόβλημα με την ‘πειρατεία’ του μεταφορικού έργου υπήρχε πάντα καθώς πολλοί συνταξιούχοι πρώην συνάδελφοι αλλά και όσοι για οικονομικούς και φορολογικούς λόγους δεν διατηρούν πλέον επαγγελματικό όχημα, μισθώνουν ιδιωτικά μεταφορικά μέσα, οχήματα αλλά και ‘μίνι-βαν bus’ για να κάνουν ειδικές μεταφορές και ταξίδια. Τώρα πλέον με την ύπαρξη εταιρειών που κάνουν διαμεσολάβηση για on-line κρατήσεις, αυτό τείνει να γίνει πλέον νόμιμο! 

Ως σωματείο καταδικάζουμε την αυτοδικία και κάθε είδος βίας αλλά αντιλαμβανόμαστε ότι νοικοκυραίοι συνάδεφοι σηκώνονται το πρωί και αντοδρούν με άσχημο τρόπο όταν βλέπουν κάποιον να τους αρπάζει το μεροκάματο από τα χέρια!» αναφέρει ο Πάνος Αγγελλόπουλος, πρόεδρος το Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Αιγιαλείας και Περιχώρων.

Σε αναβρασμό λόγω Uber…

Πριν από λίγα 24ωρα στην Πάτρα πραγματοποιήθηκε κοινή συνάντηση των Σωματείων Ιδιοκτητών Ταξί Πατρών και Περιχώρων «Ο Αγ. Χριστόφορος» με τις διοικήσεις των «Ράδιο Ταξί Πάτρας 18300» και «Ράδιο Ταξί EXPRESS» και αποφασίστηκε να ξεκινήσει εκστρατεία εξημέρωσης στα μέλη σχετικά με τους κινδύνους που ενέχει η συνεργασία εταιρείες που κάνουν χρήση διαδικτυακών εφαρμογών διαμεσολάβησης κλήσεων.

Σε πρώτη φάση θα γίνει ενημέρωση σε όλους τους ιδιοκτήτες, μέσα στο Μάιο και εν συνεχεία θα οριστικοποιηθούν μέσα από Γενική Συνέλευση συγκεκριμένες αποφάσεις οι οποίες θα είναι βέβαια δεσμευτικές για τα μέλη των σωματείων.

«Ένας επαγγελματίας που θα αποφασίσει να κάνει χρήση ψηφιακών υπηρεσιών κράτησης πρέπει να γνωρίζει επακριβώς ποιες είναι οι συνέπειες. Για τον ίδιο καθώς θα υποχρεωθεί να πληρώνει ποσοστό από την αξία κάθε κούρσας σε μια κερδοσκοπική επιχείρηση πολλές φορές με άγνωστο ιδιοκτήτη αλλά και συλλογικά μπορεί να οδηγηθούμε σε διάλυση της οργανωμένης εκπροσώπησης του κλάδου.

Εταιρείες όπως η ‘Uber’ χρησιμοποιούν κάθε φύσης όχημα, ακόμη και ιδιώτες κάτι το οποίο είναι βέβαια παράνομο στη χώρα μας. Και παράνομο αλλά και επικίνδυνο διότι, υπ αυτή την έννοια, δε θα χρειάζεται να είναι κάποιος επαγγελματίας οδηγός για να εργάζεται πάνω στο μεταφορικό έργο» αναφέρει ο Γιώργος Σιδέρης, πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Πατρών και Περιχώρων.

«Θα πρέπει να υπερασπιστούμε κάθε συνάδελφο επαγγελματία, τόσο στα Καλάβρυτα και τις τουριστικές περιοχές όσο και σε όλη τη χώρα» σχολιάζει ο κ.Ντόκος με αφορμή την επέκταση της δραστηριότητας εταιρειών που αναλαμβάνουν μετακινήσεις και ταξίδια αναψυχής.

«Και η Αιγιάλεια μπορεί να βρεθεί στο ‘μάτι του κυκλώνα’ ιδιαίτερα όταν στην περιοχή μας λειτουργήσουν οι μεγάλες τουριστικές μονάδες και υπάρξει ζήτηση για τοπικά ταξίδια αναψυχής. Δώσαμε αγώνα για τις άδειες ταξί έως και εννέα θέσεων και, από τον τρόπο με τον οποίο αντέδρασε το Υπουργείο Υποδομών, διαπιστώσαμε ότι η πολιτεία δεν επιθυμεί να προστατέψει τον κλάδο αλλά μόνο εμείς οι ίδιοι» σύμφωνα με τον κ.Αγγελλόπουλο.

Τι εξετάζεται

Τα σωματεία της Αχαΐας εξετάζουν κυρώσεις όπως η διαγραφή επαγγελματιών αυτοκινητιστών που είναι μέλη στις κοινοπραξίες Ράδιο Ταξί και υπογράφουν συμβάσεις με εταιρείες που κάνουν χρήση διαδικτυακών εφαρμογών διαμεσολάβησης κλήσεων.

Ειδικότερα όσον αφορά τα τουριστικά δρομολόγια εξετάζεται η λήψη μέτρων όπως ο διπλασιασμός στα ελάχιστα όρια της χρονομίσθωσης αλλά και στην ελάχιστη χρέωση στις μισθώσεις ταξί και μίνι βαν.

Πρόκειται για την… πρώτη γραμμή άμυνας ενός κλάδου που για μια ακόμη φορά οχυρώνεται προκειμένου να αντιμετωπίσει το μέλλον υπό όρους που θα εξασφαλίζουν την επιβίωση και κανόνες στη διαχείριση του μεταφορικού έργου.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr