ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΑΠΟΚΛΙΜΑΚΩΣΗΣ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ, ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ, ΓΙΑ ΤΑ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΧΑΙΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΣΕ ΠΑΤΡΑ ΚΑΙ ΑΙΓΙΟ
«Τα Κύθηρα ποτέ δε θα τα βρούμε» τραγουδούσε ο Δημήτρης Μητροπάνος σε σύνθεση του Γιώργου Κατσαρού το ’90. Πολλοί είναι σήμερα οι συμπολίτες που θα… ανακαλύψουν τα Κήθυρα καθώς το ταξίδι σε δημοφιλείς προορισμούς σε Αιγαίο και Ιόνιο, είναι πλέον «τσουχτερά». Ταξιδιωτικά Γραφεία σε Πάτρα και Αίγιο κάνουν λόγο για πολλές ακυρώσεις εισιτηρίων, εν αναμονή αναπροσαρμογής των τιμών μέσα στο μήνα, επισημαίνοντας ότι ήδη είχαν κρούσει τον κώδωνα για τις επιπτώσεις των ανατιμήσεων, πολύ πριν μπει ο Ιούλιος!
Δημοφιλείς προορισμοί στις νησιωτικές περιοχές καταγράφουν μεγάλη μείωση στις κρατήσεις ήδη από τις αρχές καλοκαιριού καθώς η αύξηση στα έξοδα μετακίνησης ξεκινά από 15% για τα Επτάνησα και ξεπερνά το 30% στις Κυκλάδες και κάποιους από τους δημοφιλείς προορισμούς στα Δωδεκάνησα.
Πολλοί είναι αυτοί που ετοιμάζονται να αλλάξουν προορισμό, πολλοί Έλληνες από Κυκλάδες για Κρήτη και ξένοι τουρίστες από το Αιγαίο προς το Ιόνιο, σύμφωνα με τον τουριστικό πράκτορα στην Πάτρα Νίκο Γιαννόπουλο. «Υπάρχει πρόβλημα με την ακρίβεια, στα ακτοπλοϊκά, τα αεροπορικά, τη διαμονή και την εστίαση. Το γνωρίζουμε από τον Απρίλιο αλλά οι εταιρείες διατηρούσαν σκληρή γραμμή μέχρι να φτάσει ο Ιούλιος και ο κόσμος να εξαναγκαστεί να φύγει. Δυστυχώς φαίνεται ότι πολύ Έλληνες είναι σε θέση να σηκώσουν το βάρος της ακρίβειας ενώ σοβαρό πρόβλημα υφίσταται και από ξένους που ακυρώνουν κρατήσεις στα νησιά» επισημαίνει ο κ. Γιαννόπουλος.
«Είναι η πολιτική κάποιων εταιρειών να περιορίζουν τις προσφορές και να μην αναπροσαρμόζουν τις τιμές παρά το γεγονός ότι υπάρχει μείωση στην τιμή των καυσίμων. Με βάση την εικόνα που καλλιεργήθηκε με τις υψηλές προσδοκίες στον τουρισμό για φέτος, θεώρησαν ότι θα αυξηθεί η κίνηση και μπορεί να εξασφαλίσουν ένα μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, σε σχέση με το 2022, όταν αναγκάστηκαν να επωμιστούν μέρος της αύξησης της τιμής στα καύσιμα» αναφέρει ο τουριστικός πράκτορας του Αιγίου Ανδρέας Σχίζας.
Τι αναμένεται
«Ενεργοποιήθηκαν κάποια αντανακλαστικά, προαναγγέλλεται παρέμβαση από την κυβέρνηση αλλά και τις ίδιες τις εταιρείες. Δεν γνωρίζουμε ακόμη σε ποια έκταση αλλά σίγουρα σχετίζεται με την κίνηση σε Άνδρο, Νάξο, Πάρο, Σύρο και Τήνο που είναι μειωμένη. Δεν μπορεί να περιμένουμε κάποια οριζόντια παρέμβαση καθώς Κρήτη και Ιόνιο θα ωφεληθούν αν παραμείνει αυτή η πολιτική με τη μετάβαση στις Κυκλάδες, με επιστροφή, να είναι στα 1.000 ευρώ. Όσον αφορά τα Δωδεκάνησα, αν δεν ισορροπήσει η κατάσταση, θα ωφεληθεί η Μυτιλήνη, η Σάμος και θα έχουν πρόβλημα Κω και Ρόδος. Οι κρατήσεις σε περιοχές με ακριβά ακτοπλοϊκά έχουν μείωση από 20-30% σε σχέση με το 2022» σύμφωνα με τον κ. Γιαννόπουλο.
«Από την 1η Ιουλίου όλες οι ακτοπλοϊκές έχουν σταματήσει τις προσφορές, τα πακέτα για οργανωμένες εκδρομές και τα φοιτητικά. Κρατάνε μόνο πολύτεκνα και στρατιωτικά. Υπάρχει τρόπος πίεσης από την Κυβέρνηση, να ‘κόψει’ τον επίναυλο στις άγονες γραμμές, αναγκάζοντας τις ακτοπλοϊκές να συμμορφωθούν. Ο ανταγωνισμός θα πρέπει να αποκατασταθεί στο Αιγαίο, δεν μπορεί να ακολουθούν όλες οι εταιρείες ίδια πολιτική στις αυξήσεις! Εκτιμώ τελικά ότι ο κόσμος θα πάει διακοπές και αν δεν έχουν τα χρήματα για ακριβά εισιτήρια, θα κλείσουν οικονομικό κατάλυμα στο Ιόνιο και θα μαγειρεύουν στο σπίτι, εφόσον δεν υπάρξει εκλογίκευση των τιμών για τις Κυκλάδες και κάποια από τα Δωδεκάνησα» κατά τον κ. Σχίζα.
Πιο «ανταγωνιστικό το Ιόνιο
Αυξημένες κατά 15% είναι οι τιμές των εισιτηρίων, σε σχέση με το 2022, για να Επτάνησα, σύμφωνα με την έρευνα του Protionline.gr. Το κόστος μετάβασης από Πάτρα για Κεφαλονιά, από 14/7-11/8/2023 για μια οικογένεια, τετραμελή, με ανήλικα τέκνα και ΙΧ, σε οικονομική θέση, είναι στα 230 ευρώ με επιστροφή. Η ίδια τιμή ισχύει και για τη μετάβαση από Πάτρα για Ιθάκη και από Πάτρα για Κέρκυρα. Στην περίπτωση των Ιονίων, υπάρχει μια ενιαία τιμολογιακή πολιτική για να μην επωφελούνται κάποια νησιά περισσότερα. Ειδικά για την Κέρκυρα η τιμή είναι ελκυστική καθώς υπάρχουν μεγάλες ακυρώσεις κρατήσεων ξένων τουριστών εξαιτίας της ακρίβειας η οποία υποχρέωσε σε αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής γενικά.
Πολλοί είναι τέλος οι Αχαιοί που προτιμούν φέτος Κρήτη, αντί για Δωδεκάνησα. Εισιτήρια 1ης θέσης, για Κρήτη, για οικογένειες με ΙΧ, με επιστροφή, είναι στα 440 ευρώ ενώ για Κω το λιγότερο (οικονομική θέση) το ταξίδι κοστίζει 560 και φτάνει τα 770 ευρώ (1η θέση).