background img
banner
banner

S.O.S. για τις παραλίες του δήμου από την παράταξη «Αιγιάλεια Προορισμός»

«ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ ΚΑΤΑ 97%» ΑΠΑΝΤΗΣΕ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ

Η κατάσταση των παραλιών, οι ελλείψεις σε υποδομές, τα απορρίμματα και το κυκλοφοριακό σε παραλιακούς δρόμους, ήταν το θέμα που εισήγαγε προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο της Τετάρτης, η παράταξη «Αιγιάλεια Προορισμός» του Κώστα Σπηλιόπουλου. Μάλιστα «καυτηριάστηκε» το γεγονός ότι ενώ έχει γίνει η απευθείας ανάθεση έργου για τον καθαρισμό των παραλιών εδώ και δύο μήνες, δεν έχει προχωρήσει.

Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης, Σωτήρης Ταξιαρχόπουλος που εισηγήθηκε το θέμα, τόνισε μεταξύ άλλων: ΄΄Βρισκόμαστε να κουβεντιάζουμε αυτό το ζήτημα στα μέσα του Ιουνίου. Αυτό όμως θα έπρεπε κανονικά να το κουβεντιάσουμε από τον Απρίλιο, πριν δύο μήνες δηλαδή. Το θέμα πλέον δεν είναι επίκαιρο, αλλά εντελώς άκαιρο. Η απόφαση του δημάρχου για απευθείας ανάθεση έχει υπογραφεί από τον Απρίλιο, δηλαδή 8 Απριλίου του ‘24. Το συμφωνητικό έχει υπογραφεί στις 19/4/24 και αφορά την απευθείας ανάθεση έργου στον εργολάβο για να κάνει τον καθαρισμό των παραλιών. Οι εργασίες στη σύμβαση που περιλαμβάνονται μέσα στο συμφωνητικό, αφορούν εργασίες που θα έπρεπε να αρχίσουν αμέσως μετά την υπογραφή της παρούσας σύμβασης. Οι παρεμβάσεις αφορούν επισκευή και συντήρηση αποδυτηρίων, ράμπες πρόσβασης ΑΜΕΑ, επισκευή και συντήρηση των ιστών στις σημαίες, επισκευή και συντήρηση πινάκων ανακοινώσεων, επισκευή και συντήρηση πινακίδων πληροφόρησης και σήμανσης, τα καλαθάκια απορριμμάτων, την επισκευή και συντήρηση για τις ομπρέλες και την τοποθέτηση των ομπρελών, επισκευή και συντήρηση ναυαστικών πύργων, αντικατάσταση σε παγκάκια, κιόσκια και κιγκλιδώματα΄΄.

Άσχημες εικόνες περιέγραψε ο Σωτ. Ταξιαρχόπουλος

Επιπλέον, επισήμανε τα εξής: ΄΄Έκανα μία βόλτα στην παραλία του Αιγίου και διαπίστωσα ότι τα παγκάκια σε όλη την ακτίνα είναι σκουριασμένα και πως δεν υπάρχουν τάβλες σε πολλά, ενώ τα καλαθάκια απορριμμάτων είναι όλα σε κακή κατάσταση, εντελώς μη λειτουργικά. Υπάρχουν πολλές μπάρες προστασίας εντελώς σκουριασμένες. Είδα μέχρι και κλαδοδέματα και χόρτα ποστιασμένα. Γιατί αυτό; Και προφανώς, αφού δεν έχει γίνει στην κεντρική παραλία της πόλης του Αιγίου δεν έχει γίνει και στις υπόλοιπες παραλίες. Αυτά, έπρεπε να έχουν τελειώσει από αρχές Μαΐου και όχι να συζητούνται τώρα. Κύριε δήμαρχε, πρέπει να ασχοληθείτε περισσότερο με την καθημερινότητα του πολίτη. Η τουριστική σεζόν στην Αιγιάλεια διαρκεί περίπου 2,5 μήνες, όχι παραπάνω. Πότε περιμένουμε να γίνουν όλα αυτά;΄΄.

Αμέσως μετά ο κ. Ταξιαρχοπουλος, έδειξε φωτογραφίες από το Παλαιό Λιμεναρχείο και την κατάσταση που επικρατεί στον ευρύτερο χώρο του, ενώ ανέφερε ότι υπάρχουν μπάζα και σκουπίδια και ξερά χόρτα. Από την βόλτα που έκανε ο δημοτικός σύμβουλος δεν “διέφυγαν” και τα ειδικά κολωνάκια, τα οποία έχουν φύγει τώρα πλέον και στη θέση τους έχουν μπει ειδικές κορίνες, λέγοντας χαρακτηριστικά: ΄΄Η κατάστασή τους είναι απαράδεκτη, τα πιο πολλά είναι καταστραμμένα. Αυτές τις κορίνες χρησιμοποιούνται στα εργοτάξια όταν θέλουν να φτιάξουν σήμανση για κάποιο έργο. Εμείς έχουμε χρησιμοποιήσει αυτά τα κολωνάκια και τις κορίνες για να λέμε πως έχουμε φτιάξει έναν πεζόδρομο. Είναι δυνατόν; Είναι εικόνα αυτή; Με τα ίδια σχεδόν χρήματα της δαπάνης που έγινε για τις κορίνες, θα μπορούσε να γίνει μία θερμοπλαστική διαγράμμιση έτσι με διασπορά γυάλινων σφαιριδίων και να μπούνε ανακλαστήρες οδοστρώματος οι οποίοι είναι αυτοί και θα μας έδιναν άψογο αποτέλεσμα΄΄. Ο κ. Ταξιαρχοπουλος επισήμανε ότι ο χώρος δεν θέλει ούτε κολωνάκια ούτε κορίνες, παρά μόνο σε μεγάλα διαστήματα να μπουν κάποιες πινακίδες για τους πεζούς οι οποίοι περπατούν ή και να αλλάξει το χρώμα του οδοστρώματος.

Κ. Σπηλιόπουλος: ΄΄Πολλές παραλίες αντιμετωπίζουν προβλήματα΄΄

΄΄Το θέμα αυτό είναι ένα ζήτημα μεγάλη σημασίας. Εκτός από την πλαζ της Αλυκής υπάρχουν πολλές άλλες μεγάλες παραλίες σε όλο τον δήμο που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα. Επιθυμούμε τις καλύτερες παραλίες με τις μεγαλύτερες δυνατότητες, έτσι ώστε να εξυπηρετεί τους τουρίστες και τους επισκέπτες, εντελώς ικανοποιητικά. Παλαιότερα λόγω ελλείψεως προϋπολογισμού είχαμε ελλείψεις, τώρα όμως δεν έχουμε αυτά τα προβλήματα. Επισκέπτομαι την Αλυκή πολύ συχνά όπως και όλοι οι Αιγιώτες και βλέπω καθημερινά τα προβλήματα που υπάρχουν. Χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια σαφώς οργάνωση και προγραμματισμός΄΄, είπε ο κ. Σπηλιόπουλος σχολιάζοντας και την απώλεια των Γαλάζιων Σημαιών και αναφέροντας ότι «η τουριστική προβολή της περιοχής δεν αρκεί μόνο να γίνεται στα λόγια, αλλά να υλοποιείται με έργα». ΄΄Κάναμε αυτό το αίτημα γιατί θέλουμε μεγαλύτερη προσπάθεια από τον δήμο Αιγιάλειας για τις παραλίες και για την εικόνα που βγάζουμε προς τα έξω σαν περιοχή΄΄, ενώ απευθυνόμενος στον αντιδήμαρχο Καθαριότητας, ανέφερε: ΄΄Ο κόσμος δεν είναι ευχαριστημένος από την αποκομιδή των σκουπιδιών. Χρειάζεται μεγαλύτερη οργάνωση και ακόμα περισσότερη προσήλωση στην επίτευξη των στόχων΄΄.

Για αυξημένα κόστη για τους ναυαγοσώστες και οργάνωση στην καθαριότητα μίλησε ο Νίκος Καραΐσκος

Απαντώντας του, ο Νίκος Καραΐσκος σημείωσε: ΄΄Είναι πολύ ωραίο να οραματιζόμαστε μία τέλεια κατάσταση και πολύ καλοφτιαγμένη, αλλά πρέπει να προσγειωθούμε και λίγο στην πραγματικότητα. Θέλω να πω συγκεκριμένα πράγματα. Ο δήμος Αιγιάλειας έχει πάρα πολλές παραλίες θα ήθελα να σας παρακαλέσω όλους να πάτε να κάνετε μία βόλτα σε όλες τις παραλίες και να δείτε όλα όσα αυτά έχουν γίνει, τι παρεμβάσεις έχουν γίνει. Πρέπει να ξέρουμε και κάποιες παραμέτρους, και όχι να παίρνουμε μία μελέτη και μία ανάθεση και να λέμε ότι όλα τα πράγματα είναι συγκεκριμένα και εύκολα. Ας ακολουθήσουμε την πράξη της λογικής, να δούμε λίγο και το οικονομικό κομμάτι της ιστορίας΄΄.

Πιο αναλυτικά, ανέφερε: ΄΄Το 2023 είχαμε συνολικά 8 θέσεις ναυαγοσωστών. Αυτό σημαίνει ότι είχαμε δαπάνη 198.400 ευρώ μαζί με το ΦΠΑ. Φέτος έχουν προσληφθεί 12 ναυαγοσώστες. Η δαπάνη είναι 360.000 ευρώ. Επίσης έχουν μεταβληθεί και οι χρόνοι, έχουν διπλασιαστεί οι χρόνοι των ναυαγοσωστών στις παραλίες, άρα ένα τεράστιο ποσό “φεύγει” για αυτό το κομμάτι. Όταν βάζουμε περισσότερες παραλίες, σημαίνει ότι βάζουμε και περισσότερους πύργους με ναυαγοσώστες. Και παραπάνω ομπρέλες… και παραπάνω όλα τα υλικά που χρησιμοποιούνται… και λιγότερες παρεμβάσεις, ως εκ τούτου. Κάτι που δεν είχαμε πέρυσι ως συνολική δαπάνη. Η καθαριότητα στις παραλίες είναι πολύ οργανωμένη φέτος. Είναι μία πολύ επίπονη διαδικασία και ήδη όλες οι παραλίες καθαρίζονται τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα. Τα Σαββατοκύριακα καθαρίζονται τρεις φορές την ημέρα και δεν υπάρχει ωράριο στους εργαζόμενους αυτούς. Είμαστε έτοιμοι στο 97% σε όλο τον δήμο αυτή τη στιγμή. Κάποιες μικρές λεπτομέρειες απομένουν μόνο και ήδη έχουν ξεκινήσει να μπαίνουν και τα sea-track. Δεν μπορεί κάθε φορά που έχει μαΐστρο και ξεβράζει η θάλασσα ορισμένα καλάμια, να τρέχουμε να τα μαζεύουμε, δεν μπορεί να γίνει αυτό. Προσπαθούμε η συνολική εικόνα να είναι εντάξει΄΄.

Αμέσως μετά, σχολίασε το θέμα με τα κολωνάκια του παραλιακού δρόμου της Αλυκής, λέγοντας: ΄΄Πριν αναλάβουμε εμείς σαν δημοτική αρχή, δεν υπήρχε ο δρόμος της Αλυκόβρυσης. Οι κώνοι που μπήκαν τότε, ήταν για να δώσουν μία λύση εκείνης της στιγμής. Κάποιοι θέλουν να γίνουν οι αλλαγές, αλλά θέλουν και να τις εμποδίσουν γιατί δεν της κάνουν αυτοί΄΄. Ο αντιδήμαρχος επισήμανε τη λειτουργία της “Έξυπνης Διάβασης” στο Παλαιό Λιμεναρχείο και τα οφέλη του έργου αυτού, και συμφώνησε ότι πρέπει να γίνουν ακόμα περισσότερα έργα υπογραμμίζοντας ότι η αντιδημαρχία κάνει το καλύτερο δυνατό.

΄΄Κάθε πρόταση πρέπει να είναι κοστολογημένη. Χρειαζόμαστε ένα master plant το οποίο να μπορεί να μας κατευθύνει. Έτσι μόνο θα είμαστε σωστοί και τακτοποιημένοι. Στο κομμάτι των παραλιών και των καταστημάτων έχει γίνει μία πολύ καλή προσπάθεια και τα έχουμε καταφέρει. Ήδη στις μεγάλες παραλίες του δήμου θα μπουν ειδικές πρέσες με κάρτα ονομαστικοποιημένη, ποτ θα εξυπηρετεί τα καταστήματα της εκάστοτε περιοχής και τα μαγαζιά αναψυχής και εστίασης. Αυτό που κοιτάμε είναι να έχουμε την καλύτερη δυνατή παρουσία με το μικρότερο δυνατό κόστος, δεν μπορούμε να έχουμε εργαζόμενους να μαζεύουν μικρά σκουπιδάκια όλη την ημέρα από τις πλαζ. Όσο για τους πύργους των ναυαγοσοστών, έχουν γίνει τροποποιήσεις αφού χρειάζονται μεγαλύτερες διαστάσεις. Βάζουμε προσωπική εργασία και προχωράμε όσο το γρηγορότερα γίνεται. Φέτος τα sea-track τα βάζει Τεχνική Υπηρεσία μόνο και μόνο για να εξοικονομήσουμε χρήματα. Εξελισσόμαστε και προσπαθούμε να βάζουμε όλο και περισσότερες παροχές σε όλες τις παραλίες΄΄, σημείωσε ακόμη.

Β. Χριστόπουλος: ΄΄Μελετητής για το κομμάτι του πεζόδρομου στην παραλία της Αλυκής΄΄

Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Βασίλης Χριστόπουλος σημείωσε πως ΄΄στο παραλιακό μέτωπο, έχουμε ζητήσει από τον μελετητή να μας δώσει και την σωστή λύση για τον πεζόδρομο, είναι ένα κομμάτι που έχουμε ήδη κοιτάξει διεξοδικά. Εξετάζουμε κάθε περίπτωση για να αντικατασταθούν οι κορίνες, όμως προέχει να ξέρουμε από τον μελετητή ποιες είναι οι προδιαγραφές που χρειάζονται και ποια είναι τα νόμιμα υλικά που πρέπει να χρησιμοποιήσουμε για κάθε περίπτωση. Αυτό αφορά και το κυκλοφοριακό κομμάτι της παραλίας, όχι μόνο της Αλυκής, αλλά και όλων των πλαζ. Αναμένουμε την ειδοποίηση από τους μελετητές αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα ειδικά σφαιρίδια και άλλα χρώματα για τη διαγράμμιση του δρόμου των πεζών, έστω κι αν το κόστος είναι ένα αρκετά μεγάλο ποσό΄΄.

Ως προς τις Γαλάζιες Σημαίες, ο κ. Χριστόπουλος ενημέρωσε λέγοντας τα εξής: ΄΄Φέτος έχουμε κάνει αίτηση στην επιτροπή για τις Γαλάζιες Σημαίες για τον Ελαιώνα και την Αλυκή. Η επιτροπή θα έρθει περί τα τέλη Ιουλίου για να διαπιστώσει αν μπορεί να δοθεί Γαλάζια Σημαία στις δύο αυτές περιοχές για του χρόνου. Ελπίζω να τα βρουν όλα καλά. Υπάρχουν πολλές διαδικασίες που πρέπει να τηρηθούν για να κατακτήσουμε τη Γαλάζιες Σημαίες, θα τα καταφέρουμε και θα το επιτύχουμε. Πρέπει όλες οι υπηρεσίες του δήμου να συνεργαστούν έτσι ώστε σε μελλοντικό χρόνο να αυξηθούν οι παραλίες με τις Γαλάζιες Σημαίες και να αποκτήσουμε ξανά την αίγλη ς πιστοποίησης΄΄.

Για την πρόσβαση των ΑμεΑ στις ακτές, υπογράμμισε τα ακόλουθα: ΄΄Ο δήμος Αιγιάλειας είναι αρκετά φιλικός προς τα άτομα ΑΜΕΑ και ήδη έχουν ξεκινήσει και τα βάζουμε μόνοι μας τα sea-track, γιατί η εταιρεία ήθελε 4.500 ευρώ συν ΦΠΑ για καθένα, κόστος ιδιαιτέρως υψηλό. Με προσωπική εργασία και βοήθεια πολλών φίλων ξεκινήσαμε και πλέον υπάρχουν στην Άκολη, στα Νικολέικα, ενώ μπαίνουν από μέρα σε μέρα και στον Ελαιώνα και την Ακράτα. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει βάλει και στην παραλία της Πούντας αυτή τη δυνατότητα πρόσβασης. Όσα χρήματα εξοικονομηθούν από τις δικές μας παρεμβάσεις, θα τοποθετηθούν για την δημιουργία sea-track στην παραλία της Αλυκής και έτσι θα έχουμε έξι, συνολικά. Ο Ελαιώνας πέρυσι, είχε 1.000 περίπου sea-access χρήσεις κάτι που σημαίνει ότι εξυπηρετήθηκε πολύς κόσμος, πλήθος τουριστών και επισκεπτών΄΄.

Δήμαρχος: ΄΄Να κοιτάζουμε τα πράγματα με ρεαλιστική προσέγγιση΄΄

Τέλος, ο δήμαρχος Δημήτρης Καλογερόπουλος ανέφερε: ΄΄Αναμόρφωση σημαίνει ότι πρέπει να κόψω από κάτι για να βάλω στο κάτι άλλο. Ό,τι λέμε, έχει ένα συνολικό κοστολόγιο. Πρέπει να κοιτάζουμε τα πράγματα με μία ρεαλιστική προσέγγιση. Πρέπει να κοιτάζουμε τις ανάγκες, τις υπηρεσίες, αλλά και τα οικονομικά δεδομένα. Ο δήμος Αιγιάλειας φέτος δίχως να φταίει επιβαρύνθηκε με 300.000 ευρώ, από τις αυξήσεις των μισθών. Αυτό σημαίνει ότι πάντα πρέπει να συνυπολογίζεται και το ανάλογο κόστος΄΄.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχόλια

  • Εχετε παει κυριοιστην κορινθου στο εμπα της πολης,απο την εισδο εως και την φτερης, να δητε γιατι βρομια μιλαμε? Προσπαθησατε π0οτε να περπατησετε στα σνηπαρκτα πεζοδρομια? Πρεπει να ειστε πολυ προσεχτηκοι γιατι θα αναγκαστητε να περπατησετε παρεα με τα αυτοκινητα υποχρεοτικα στον δρομο!!!βγητε απο τα γραφεια σας να δητε την βρωμια και την γυφτια που εχει ολη η πολη

    Igeorge 19/06/2024 20:56

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr