ΧΩΡΟ ΣΤΟΥΣ ΠΕΖΟΥΣ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ – ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΔΡΟΜΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ
Σε εφαρμογή μπαίνουν ένα – ένα τα βήματα της δημοτικής αρχής προκειμένου να κάνει πράξη την εκπεφρασμένη βούλησή της να θέσει σε προτεραιότητα την κίνηση των πεζών, απομακρύνοντας τα οχήματα από το κέντρο του Αιγίου.
Η στόχευση αυτή ταυτίζεται με τα αποτελέσματα της κυκλοφοριακής μελέτης που εκπονήθηκε για λογαριασμό του δήμου, στα συμπεράσματα και τις προτάσεις της οποίας περιλαμβάνεται η πεζοδρόμηση της οδού Κλ. Οικονόμου από την Β. Κωνσταντίνου ως την Ερμού και της οδού Μητροπόλεως, από την Κλ. Οικονόμου ως τη Ρωμανιώλη. Κατ’ επέκταση, προβλέπει πεζοδρόμηση της Ασ. Φωτήλα ως την Ταξιαρχών, της Βάλφουρ και της Ανδρονοπούλου στο τμήμα από Αν. Λόντου ως Κλ. Οικονόμου.
Την περασμένη Τρίτη το Συμβούλιο Δημοτικής Κοινότητας Αιγίου γνωμοδότησε θετικά στην κυκλοφοριακή μελέτη, με ομόφωνη απόφασή του, όπως επίσης και για τον Κανονισμό κυκλοφοριακής οργάνωσης και στάθμευσης, ενώ την περασμένη Πέμπτη συνεδρίασε εκτάκτως η Δημοτική Επιτροπή Αιγιαλείας και έλαβε απόφαση κατά πλειοψηφία (απουσίαζαν τα δύο μέλη – εκπρόσωποι της ελάσσονος αντιπολίτευσης) για την παράταση των κυκλοφοριακών μέτρων στην πλατεία Βάλφουρ, για λόγους ασφάλειας της κυκλοφορίας. Για σήμερα Δευτέρα το μεσημέρι έχει προγραμματιστεί η τακτική συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής, εκεί όπου καλείται να λάβει απόφαση τόσο επί της κυκλοφοριακής μελέτης όσο και για τον Κανονισμό κυκλοφοριακής οργάνωσης και στάθμευσης, κανονισμό λειτουργίας πεζοδρόμων Δήμου Αιγιαλείας.
Δημ. Καλογερόπουλος: ΄΄Κέντρο ελκυστικό, προσιτό και ασφαλές για όλους΄΄
΄΄Προεκλογικά είχαμε δεσμευτεί ότι θα παραδώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους κοινόχρηστους χώρους στους συμπολίτες μας, ούτως ώστε κάθε δημότης να έχει μεγάλη ευκαιρία κινήσεως, παρά τα αυτοκίνητα. Σε αυτό το πλαίσιο λαμβάνουμε τα περιθώρια που μας δίνει ο νόμος προκειμένου να τηρηθεί και το πολιτικό πρόγραμμα που έχουμε. Σε αυτό λογίζεται και η απαγόρευση κυκλοφορίας της Τρίγωνης Πλατείας και επιπλέον, αυτή δρομολογείται για λόγους άνεσης κοινόχρηστων χώρων. Είναι όμορφο το κέντρο μιας πόλης να είναι απαλλαγμένο από τις κυκλοφοριακές συνθήκες της καθημερινότητας. Για τη δημοτική αρχή προέχει η αναψυχή και η απόλαυση. Επιπλέον το κέντρο γίνεται ασφαλέστερο και περισσότερο προσιτό σε κάθε ηλικία. Δεν είμαστε σύμμαχοι των αυτοκινήτων και του κυκλοφοριακού χάους΄΄, ανέφερε στο Protionline.gr ερωτηθείς σχετικά με την προωθούμενη πεζοδρόμηση, ο δήμαρχος Αιγιαλείας Δημήτρης Καλογερόπουλος.
Αναφορικά με το διαδικαστικό μέρος και το εάν είναι απαραίτητο να προηγηθεί τέτοιων «τομών», τροποποίηση σχεδίου πόλεως, ο δήμαρχος είπε: ΄΄Τηρούνται όλα τα δεδομένα που προβλέπει ο νόμος. Συνάμα εμείς είμαστε μέσα στα πλαίσια συμπόρευσης του προγράμματος και του πολιτικού μας σχεδιασμού, κινούμενα σύμφωνα με τη νομοθεσία. Σκοπεύουμε να αλλάξει η πόλη μας προς το καλύτερο, με στόχο το όφελος. Συμβαδίζουμε με τις εξελίξεις της σύγχρονης εποχής΄΄.
Παράλληλα ανέφερε πως η προθεσμία παράδοσης της Τρίγωνης Πλατείας εκπνέει στις 30 Δεκεμβρίου ‘24, ενώ συμπλήρωσε ότι γίνονται και οι διαβουλεύσεις για την κυκλοφοριακή ρύθμιση, σημειώνοντας: ΄΄Πρέπει να σημειώσω την πολύτιμη βοήθεια των συνεργατών μου αλλά και των συναδέλφων μου στη Δημοτική Κοινότητα, οι οποίοι υιοθέτησαν ομόφωνα την συγκεκριμένη μελέτη και στηρίζουν δυναμικά αυτή την προσπάθεια. Κινούμαστε όλοι μαζί και οφείλω να σημειώσω ότι η Κοινότητα είναι το εξέχον όργανο το οποίο έχει αυξημένο κύρος γνωμοδότησης για σοβαρά θέματα της πόλης, όπως είναι αυτό΄΄.
Χρ. Γούτος: ΄΄Ναι σε πεζοδρομήσεις, όχι στον αποκλεισμό του κέντρου΄΄
Ενάντια σε κάθε προσπάθεια αποκλεισμού του κέντρου της πόλης χωρίς τεκμηριωμένες μελέτες που θα λάβουν μετρήσεις με ανοιχτό κέντρο, τάσσεται η παράταξη του Χρήστου Γούτου, κατηγορώντας τον δήμαρχο για τους χειρισμούς του στο θέμα. Συγκεκριμένα, ο κ. Γούτος ανέφερε στo Protionline.gr: ΄΄Ο δήμαρχος προσπαθεί με κάθε τρόπο, είτε με τερτίπια είτε με αστείες δικαιολογίες (του τύπου επουσιώδεις ελλείψεις, επικινδυνότητα οδοστρώματος) να κρατήσει τον δρόμο κλειστό, προκειμένου να πετύχει αυτό που είχε προαποφασίσει και που δεν είναι άλλο από τον αποκλεισμό της πρόσβασης και διέλευσης από την πόλη του Αιγίου. Διότι, αν πραγματικά ήθελε πεζοδρόμηση, θα μπορούσαμε από κοινού να συζητήσουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο πεζοδρομήσεων στην πόλη του Αιγίου, με στόχο να γίνει ακόμα πιο ελκυστική΄΄.
Επίσης, από την παράταξη του κ. Γούτου εξεδόθη ανακοίνωση που φέρει τον τίτλο «ΝΑΙ σε πεζοδρομήσεις με σχέδιο, ΟΧΙ στον αποκλεισμό κεντρικών οδικών αρτηριών» και στο οποίο επισημαίνονται τα εξής:
«Με αφορμή τη συζήτηση πεζοδρομήσεων στο Αίγιο ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο Αιγιαλείας, «ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ, ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΡΙΟ», κ. Χρήστος Γούτος, δήλωσε:
΄΄Είναι σαφές ότι οι πεζοδρομήσεις αποσκοπούν στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, μέσω της μείωσης θορύβου, της αύξησης πρασίνου και της διασφάλισης υποδομών που να εγγυώνται αναβαθμισμένη ποιότητα ζωής και αναψυχή, συνδυάζοντας και την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς. Με βάση αυτό το σκεπτικό ήμουν και είμαι πάντα υπέρ των πεζοδρομήσεων.
Όμως, για να εκπληρωθεί ο σκοπός, θα πρέπει απαραιτήτως να πληρούνται προϋποθέσεις. Όμως , στην περίπτωση της πόλης μας, δεν νοείται ως αποδοτική η πεζοδρόμηση οδών όπως η Κλεομένους Οικονόμου ή η οδός Μητροπόλεως. Πρόκειται για κεντρικές οδικές αρτηρίες που εξασφαλίζουν την πρόσβαση στην πόλη και την διέλευση από αυτήν.
Πεζοδρομώντας αυτούς τους δύο δρόμους, αυτό που επιτυγχάνεται είναι ο αποκλεισμός της πρόσβασης και διέλευσης. Συνεπεία αυτού πυροδοτείται περαιτέρω θόρυβος, πρόβλημα και «έμφραγμα» στους υπόλοιπους δρόμους. Και η πόλη, αντί να γίνει καλύτερη και να ελκύει τους πολίτες, θα τους διώχνει…
Συνεπώς, πεζοδρόμηση με στόχο την βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών νοείται η σωστά μελετημένη πεζοδρόμηση άλλων οδών και η διατήρηση των κεντρικών οδικών αξόνων που διέπουν την πόλη, ως οδοί πρόσβασης και διέλευσης ιδιωτικών και επαγγελματικών οχημάτων. Έτσι, και η αγορά θα μπορεί να λειτουργήσει απρόσκοπτα, δίχως εμπόδια, δίχως ταλαιπωρία και γενικευμένη συμφόρηση.
Αναμφισβήτητα ,είναι ηλίου φαεινότερον πως η Δημοτική Αρχή αποφασίζει στο… πόδι, μη λαμβάνοντας υπόψη την «ταυτότητα» που θέλει και πρέπει να έχει το Αίγιο και μην έχοντας ένα σχέδιο με αρχή – μέση – τέλος που να αποσκοπεί σε ένα συγκεκριμένο κέρδος για την τοπική κοινωνία.
Καλούμε τη Δημοτική Αρχή να ξανασκεφτεί, να καθίσει στο τραπέζι του εποικοδομητικού διαλόγου και από κοινού να συμφωνηθεί ένα οργανωμένο πλάνο αλλαγών ,το οποίο ,αφενός να μας βρίσκει όλους σύμφωνους, αφετέρου, και κυριότερα, να εξασφαλίσει την σωστή ανάπτυξη του Αιγίου στη νέα εποχή΄΄.
Κ. Σπηλιόπουλος: ΄΄Δεν μπορεί να αλλάξει από τη μία μέρα στην άλλη η λειτουργικότητα του κέντρου΄΄
Ανέφικτη στην πράξη βλέπει τη μη άρση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην πλατεία Βάλφουρ τη στιγμή που έχουν τελειώσει τα έργα, ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης Κώστας Σπηλιόπουλος, μη συμφωνώντας και με τον τρόπο και τις συνθήκες υπό τις οποίες εκπονήθηκε η κυκλοφοριακή μελέτη.
Συγκεκριμένα, μιλώντας στo Protionline.gr, ο κ. Σπηλιόπουλος τόνισε: ΄΄Η παράταση που είχε δοθεί για την εκτέλεση του έργου η έχει ήδη εκπνεύσει και πάρθηκε μία απόφαση στη Δημοτική Επιτροπή με εισήγηση του μελετητή που έχει αναλάβει το έργο, ότι πρέπει να αποκλειστεί το κέντρο με την αιτιολογία ότι πρόκειται να γίνει πεζοδρόμηση και γιατί τα υλικά που έχουν τοποθετηθεί θα καταστραφούν. Δηλαδή έρχεται να πει ότι ο δρόμος δεν μπορεί να λειτουργήσει ουσιαστικά, επειδή τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί δεν αντέχουν. Όμως όλο αυτό ξεκίνησε με βάση την υφιστάμενη κυκλοφορία και τη λειτουργία κίνησης του κέντρου, όχι με το αν η κατασκευή είναι γερή και αν τα υλικά είναι κατάλληλα. Πρόκειται για ένα απίστευτο αλαλούμ και δεν πιστεύω ότι μπορούν να προχωρήσουν αυτά τα πράγματα.
Το παράλογο της όλης υπόθεσης είναι ότι ενώ το έργο έχει ολοκληρωθεί υποτίθεται, δεν έχει δοθεί στην κυκλοφορία ο δρόμος. Η Δημοτική Αρχή λέει ότι εγκρίθηκαν οι μελέτες, όμως δεν μπορεί να αλλάξει από τη μία μέρα στην άλλη την λειτουργικότητα και τη φυσική ροή της κυκλοφορίας της καθημερινότητας. Για να γίνει μία περιοχή πεζόδρομος, χρειάζονται ειδικές εισηγήσεις, ειδικές μελέτες, χάρτες και πρωτίστως πρέπει να υπάρξει πλήρης τροποποίηση του Γενικού Σχεδίου Πόλεως. Το πολεοδομικό σχέδιο πρέπει να σχεδιαστεί πλήρως από την αρχή και μόνο έτσι θα υπάρξει αποτελεσματικότητα. Αυτή την στιγμή είναι όλα στον αέρα και κατά την γνώμη μου, αυτό το… βραχυκύκλωμα που έχει συμβεί από τους χειρισμούς της Δημοτικής Αρχής φέρνει το ένα λάθος μετά το άλλο΄΄.
Επιπλέον, ο κ. Σπηλιόπουλος εκτίμησε πως η απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής δεν θα πρέπει να γίνει δεκτή από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση ενώ τόνισε πως η εν λόγω μελέτη δεν πρέπει να καν να μπει σε διαδικασία συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο αφού δεν υπάρχουν οι προδιαγραφές για να εφαρμοστεί. ΄΄Η συγκεκριμένη μελέτη είναι βασισμένη σε μετρήσεις με λάθος προσέγγιση, που έγιναν με κλειστό κέντρο και αφορά ένα σχέδιο που αποκλείει εντελώς την πόλη. Αυτά τα πράγματα είναι απαράδεκτα και η παράταξή μας, θα αντιδρά και θα επισημαίνει κάθε λάθος που γίνεται και βλάπτει τον πολίτη΄΄, σημείωσε χαρακτηριστικά.