ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΚΙΑΤΟ – ΑΙΓΙΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ’25 ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ
Στο 100% έχει αναπτυχθεί από τις αρχές του μήνα το εργοτάξιο της δεύτερης φάσης του έργου κατασκευής της νέας γραμμής του τρένου Κιάτο – Αίγιο με την ΕΡΓΟΣΕ να δημοσιοποιεί το στόχο για ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στον επόμενο 1,5 χρόνο.
Στο μεταξύ η διαχειρίστρια του δικτύου Hellenic Train διέλυσε τις φήμες που κυκλοφόρησαν για το “πάγωμα” της κίνησης των μηχανοκίνητων συρμών, έως ότου λειτουργήσει το ηλεκτροκίνητο τρένο. Μετά την απόφαση για διακοπή της σιδηροδρομικής γραμμή Κιάτο – Αίγιο από τα μέσα Σεπτεμβρίου, το τρένο επανήλθε κανονικά από το Σάββατο 21 του μήνα.
Η Hellenic Train διαχειρίζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο, ανακοίνωσε τη διακοπή της κυκλοφορίας σε αυτό το τμήμα αλλά μετά την πίεση που δέχθηκε, ανέλαβε την υποχρέωσή της να προχωρήσει στην προμήθεια νέων συρμών για το τρένο Κιάτο – Αίγιο, τηρώντας τη σύμβαση που έχει υπογραφεί με το Ελληνικό Δημόσιο.
Όσον αφορά το έργο της ηλεκτροκίνησης στη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη, η κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ-ΤΕΡΝΑ να έχει “ανεβάσει” στροφές σε όλη το μήκος της Αιγιάλειας.
Η “εργολαβία – σκούπα” η οποία έρχεται να καλύψει τις προδιαγραφές της γραμμής, προκειμένου το μηχανοκίνητο τρένο να αντικατασταθεί από τις αυτοκινητάμαξες της Περιφερειακής Γραμμής Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο, περιλαμβάνονται τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία.
Διάλυση της εργολαβίας Ψαθόπυργος – Ρίο
Το έργο ανεβάζει ρυθμούς και στην επόμενη εργολαβία Ροδοδάφνη – Ρίο που εκτελείται επίσης από κοινοπραξία των εταιρειών ΤΕΡΝΑ – ΜΕΚΤΑ (Μυτιληναίος) προβλέπει την κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής με εγκατάσταση σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης. Το έργο έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης μέσα στο 2025.
Η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στην οριστική διάλυση της εργολαβίας της GD Infrastrutture (Όμιλος Εμφιετζόγλου) στο τμήμα Ψαθόπυργος – Ρίο λόγω αδυναμίας ολοκλήρωσης των έργων υποδομής. Η εταιρεία που κηρύχθηκε έκπτωτη από το 2019 αλλά υπήρξαν προσφυγές και ενστάσεις, διαλύθηκε προ έτους. Η οριστική αποχώρηση του προηγούμενου αναδόχου με την εγκατάσταση του νέου ολοκληρώθηκε μέσα στο 2024. Το έργο Ψαθόπυργος – Ρίο έχει ήδη επανεκκινήσει.
“Εξελίσσονται πλήρως τα έργα εγκατάστασης της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα 70,6 χλμ. που ενώνει το Κιάτο με τη Ροδοδάφνη. Σε εξέλιξη είναι και τα έργα στο μεγαλύτερο τμήμα του Ροδοδάφνη – Ρίο, συνολικού μήκους 28,8 χλμ, ενώ σύντομα θα επανεκκινήσουν οι εργασίες στο Ψαθόπυργος-Ρίο, καθώς αντιμετωπίστηκαν τα προβλήματα που είχαν προκύψει από μία παλαιότερη εργολαβία που διαλύθηκε. «Στόχος είναι το τρένο να φθάσει μέχρι το 2026 στο Ρίο. Παράλληλα, θα πρέπει όλοι μαζί να βρούμε μια βιώσιμη λύση για να φθάσει στο κέντρο της Πάτρας» δηλώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός.