Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΜΕ… ΦΟΝΤΟ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ
Σε κλίμα έντονου προβληματισμού για τις δυσκολίες που θα επιφέρει η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών αλλά και με την αισιοδοξία που συνοδεύει κάθε νέα αρχή, όπως είναι η σημερινή πρώτη ημέρα της νέας σχολικής χρονιάς, πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του αντιδημάρχου Παιδείας Δημήτρη Ελευθεριώτη με τους διευθυντές και προϊστάμενους των σχολικών μονάδων της Αιγιάλειας. Επίσης, στην ενημερωτική σύσκεψη, που έλαβε χώρα στο Πολιτιστικό Κέντρο Αιγίου, συμμετείχαν και υπηρεσιακοί παράγοντες του δήμου Αιγιαλείας, προκειμένου να δώσουν πληροφορίες για τον τρόπο που θα λειτουργεί ο δήμος πλέον, σε σχέση με τις χρηματοδοτήσεις.
Είναι γεγονός ότι η αλλαγή αυτή, μετά από την ευελιξία των σχολικών επιτροπών τα τελευταία δεκατρία χρόνια και την άμεση αντιμετώπιση των ελλείψεων και των θεμάτων που προέκυψαν στα σχολεία, έρχεται να οδηγήσει τη διαχείριση σε «αχαρτογράφητα νερά» και είναι βέβαιο ότι ως το τέλος του χρόνου θα υπάρξουν πολλές αγκυλώσεις. ΄΄Αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχει δύσκολη διαχείριση των οικονομικών, δεν είναι μόνο τοπικό το θέμα, η κατάργηση των σχολικών επιτροπών μάς αφαιρεί την ευελιξία που είχαμε, μας βάζει σε μία γραφειοκρατική διαδικασία που δημιουργεί προβλήματα στα σχολεία με βάση τη δυναμική που έχουν΄΄, επισήμανε στο Protionline.gr ο κ. Ελευθεριώτης.
Εκτίμηση για ομαλοποίηση από τον Ιανουάριο
Ως παράδειγμα, ανέφερε πως δεν μπορεί να… σπάει ένα τζάμι σε σχολείο και να χρειάζεται να ληφθεί απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για την αντικατάστασή του, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι το επόμενο διάστημα θα γίνουν συμβάσεις έργου από τον δήμο και στο πλαίσιο αυτών θα παρέχονται υπηρεσίες για να υπάρχει αμεσότητα. ΄΄Εκτιμώ ότι μέχρι 31/12 θα έχουμε αυτό το «κόστος». Μετά ευελπιστούμε να κάνουμε τέτοια διαχείριση που να έχουμε κάνει συμβάσεις να ελαφρύνουμε τη διακίνηση από τον διευθυντή. Αυτή τη στιγμή το βάρος πέφτει στους διευθυντές που καλούνται να διαχειριστούν την κατάσταση καθώς και οι υπηρεσίες του δήμου βρίσκονται μπροστά σε πρωτοφανείς καταστάσεις, δεδομένου ότι, με τις αποφάσεις αυτές τις πολιτείας, τους αυξάνεται το έργο ενώ παραμένουν υποστελεχωμένες΄΄, είπε ο κ. Ελευθεριώτης, προσθέτοντας: ΄΄Όπως τονίσαμε και στη συνάντηση, οι διευθυντές και προϊστάμενοι, με τον δήμο βοηθό, είμαστε οι στυλοβάτες των σχολείων και με αισιοδοξία και δύναμη, θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο΄΄.
Στην ενημέρωση για θέματα λειτουργίας των Σχολικών Μονάδων» παρευρέθηκαν ο Διευθυντής Διοικητικών και Οικονομικών Κωνσταντίνος Μανέτας, η Προϊσταμένη Οικονομικών Υπηρεσιών Λαμπρινή Δαβανέλλου, ο υπεύθυνος Λογιστηρίου Νικόλαος Λεοντίου, καθώς και η προϊσταμένη Διοικητικών Υπηρεσιών Μαρία Σαλαμούρα.
Εντυπωσιακή η κοινωνική δράση των σχολείων
Στην εισήγησή του, ο κ. Ελευθεριώτης αναφέρθηκε στις προσπάθειες του σχολείου σε κοινωνικό επίπεδο, λέγοντας: ΄΄Υπηρετούμε όλοι εμείς το δημόσιο σχολείο, ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία, ανοιχτής προοπτικής. Προσωπικά, αισθάνομαι υπέροχα όταν συμμετέχω σε διάφορες εκδηλώσεις είτε ως απλός παρατηρητής είτε ως αρωγός και συμπαραστάτης και σκοπός όλης αυτής της συλλογικής προσπάθειας είναι να προωθούμε την εξωστρέφεια. Το πλεονέκτημα είναι ότι έχουμε την ενσυναίσθηση της συμπερίληψης. Πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι μπαίνουμε στην συμπερίληψη και ότι σε αυτό, δεν πρέπει να λείπει κανείς΄΄.
Αναφορά έκανε στη θεατρική παράσταση του 2ου ΓΕΛ Αιγίου που αναβλήθηκε, λέγοντας πως ΄΄αυτή η εκδήλωση ήταν αφιερωμένη στην διαφορετικότητα και ειλικρινά αισθάνομαι πάρα πολύ όμορφα όταν βλέπω ότι πραγματοποιούνται τέτοιες ανάλογες εκδηλώσεις και δράσεις. Έτσι, μπορούμε ο καθένας από εμάς να νιώσει ενεργό μέλος της κοινωνίας αλλά και με πρωτοποριακή, έντονη δράση. Το σχολείο είναι οι δάσκαλοι, οι μαθητές και οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων, αυτός είναι ο στενός “πυρήνας” ενός σχολείου. Σε δεύτερο χρόνο, συναντιέται με την τοπική αυτοδιοίκηση, την πολιτεία και το επίσημο κράτος. Εμείς μπορούμε να μιλήσουμε μόνο για την διάσταση του πρώτου βαθμού γιατί αυτό ξέρουμε να κάνουμε. Εμπιστεύομαι πάρα πολύ τους εκπαιδευτικούς και τους καθηγητές, γιατί χάρη στην φιλοπατρία τους και στη διάθεσή τους για έργο, βοηθούν τα τοπικά σχολεία να είναι ενεργά, να εξελίσσονται΄΄.
Ικανοποίηση για τις καθαρίστριες – Έμφαση στην οδική ασφάλεια
΄΄Η έναρξη της σχολικής χρονιάς για μας ήταν πάντα μια στιγμή – ορόσημο. Φέτος διανύουμε μία δύσκολη στιγμή και πέρα από το οικονομικό κομμάτι το οποίο θα αναλυθεί για να ξεκινήσει καλά αυτή η χρονιά έπρεπε να διευθετηθεί το θέμα των καθαριστριών και είμαστε πολύ χαρούμενοι και που τα καταφέραμε να προσληφθούν όλες με πλήρες ωράριο. Θεωρώ ότι είμαστε από τους λίγους δήμους σε όλη την Ελλάδα που έχουμε επάρκεια στα άτομα που χρειάζονται για να καθαρίζουν τα σχολεία μας, με πλήρες ωράριο και με όλα τα χαρακτηριστικά που χρειάζεται ένας εργαζόμενος για να νιώσει εργασιακή ασφάλεια. Να σας θυμίσω στο πρόσφατο παρελθόν τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζαμε με διάφορους εργολάβους που αναλάμβαναν να καθαρίσουν τα σχολεία μετά το πέρας των μαθημάτων, και συγκρίνατε τις καταστάσεις τότε με σήμερα. Έχουν αυξηθεί οι τροχονόμοι και θα βάλουμε και έξυπνες διαβάσεις καθώς η οδική ασφάλεια για εμάς παίζει πρωτεύοντα ρόλο στη λειτουργία κάθε σχολείου΄΄, τόνισε.
Το σύστημα είναι ισχυρό χάρη στους εκπαιδευτικούς…
΄΄Όσο για το οικονομικό ζήτημα΄΄, ο κ. Ελευθεριώτης το χαρακτήρισε ως «μείζον θέμα», επισημαίνοντας πως ΄΄είναι μεγάλο πλήγμα για εμάς η κατάργηση των σχολικών επιτροπών. Σε μία αψυχολόγητη, κατ’ εμένα, ενέργεια, το υπουργείο αποφάσισε αυτή τη ρύθμιση. Σε όλη την Αχαΐα η μόνη σχολική επιτροπή που λειτουργεί είναι αυτή των Πατρών. Όπου έχει καταργηθεί η σχολική επιτροπή σε οποιονδήποτε δήμο και αν είναι αυτό, έχουν δημιουργηθεί πολλά προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου. Τα ίδια ζητήματα αντιμετωπίζουν οι δήμοι του Ερυμάνθου και της Δυτικής Αχαΐας. Υπάρχει υπστελέχωση και δεν μπορούν εύκολα τώρα πια να ικανοποιηθούν όλες οι ανάγκες που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες. Υπάρχουν φορείς στο κοινωνικό γίνεσθε που λένε “δεν έχει σημασία το εργαλείο που χρησιμοποιείται” όμως για να ανοίξεις μία τρύπα σε ένα ξύλο δεν μπορείς να το κάνεις με ένα πινέλο και χρώματα.
Αυτό σημαίνει ότι το ζήτημα των εργαλείων που υπήρχαν με τις σχολικές επιτροπές παλαιότερα ήταν και σοβαρό και ενεργά διαθέσιμο σε οτιδήποτε, ενώ τώρα αυτό το χαρακτηριστικό δεν υπάρχει. Σήμερα όλες αυτές οι διαδικασίες που γίνονται είναι ψυχοφθόρες και γεμάτες πρακτικά προβλήματα. Αυτό που λέω και ξαναλέω είναι ότι το σύστημα είναι ισχυρό λόγω της φιλοπατρίας των δασκάλων και των καθηγητών. Οι εκπαιδευτικοί έχουν ενσυναίσθηση και κάνουν σοβαρή δουλειά στην καθημερινότητα της λειτουργίας ενός σχολείου. Θα κάνουμε αγορές από καταστήματα με πίστωση. Θα πηγαίνουμε σιγά-σιγά και τμηματικά, βήμα το βήμα για το οικονομικό μας πλαίσιο, για να μπορέσουμε να ελέγχουμε όλη την κατάσταση΄΄, σημείωσε ακόμη ο αντιδήμαρχος, προσθέτοντας:
΄΄Ζητώ την κατανόηση των υπαλλήλων του λογιστηρίου, που μερικές φορές τους πιέζω παραπάνω. Αυτό συμβαίνει από το άγχος που έχω για το πώς θα λειτουργήσουν καλύτερα τα σχολεία μας. Ακόμα και οι αντιπαραθέσεις που μπορεί να γίνουν είναι μέσα στα πλαίσια της προσπάθειας να λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες όσο πιο άρτια και καλοκουρδισμένα γίνεται. Ζητώ από όλους να γίνει μία υπέρβαση, κανείς δεν βλέπει το υπουργείο ή την υπουργό, αυτό που βλέπει είναι τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Αυτή είναι η φυσική ροή της λειτουργίας και εκεί πρέπει να δώσουμε την βαρύτητά μας και τη βάση μας. Ευχαριστώ πολύ όλους σας για τη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται΄΄.
Ακολούθησε η ενημέρωση από τους υπηρεσιακούς παράγοντες του δήμου που αφορά κυρίως τα οικονομικά θέματα και τη χρηματοδότηση των σχολείων, ενώ εκφράστηκαν και ερωτήσεις από τους διευθυντές – προϊστάμενους.