background img
banner
banner

Ζητούν συνεργασία με τον δήμο

ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΩΝ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΤΕΙ Ο «ΣΚΟΠΕΛΟΣ» ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ

Σε σημείο «μηδέν», ως προς την κάλυψη των αναγκών τους, βρίσκονται τα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Αιγιάλειας, με την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών κατόπιν απόφασης της κυβέρνησης, να προκαλεί τεράστιες δυσλειτουργίες και τους διευθυντές να βρίσκονται σε απόγνωση. Μάλιστα, με κοινή επιστολή τους καλούν τους εκπροσώπους της δημοτικής αρχής να συνεργαστούν ώστε να βρουν ένα πιο ευέλικτο «μοντέλο» λειτουργίας για τη χρηματοδότηση των Γυμνασίων και Λυκείων του δήμου.

Στην κοινή τους ανακοίνωση, οι διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των σχολείων του δήμου, επισημαίνουν ότι «επειδή αυτή τη στιγμή τα σχολεία δεν διαθέτουν κανένα οικονομικό πόρο για να καλυφθούν βασικές ανάγκες της ορθής και ασφαλούς λειτουργίας τους, ζητούν: α. Να χρηματοδοτηθούν άμεσα οι Σχολικές Μονάδες προκειμένου να προβούν σε αγορά αναλώσιμων υλικών για την υποστήριξη της Εκπαιδευτικής διαδικασίας, την Υγιεινή και την Ασφάλεια των μαθητών. Σε καμία περίπτωση δεν θα δεχτούν την προτροπή των εκπροσώπων του Δήμου για αγορά αγαθών με πίστωση από τους επαγγελματίες της Αιγιαλείας γιατί η κίνηση αυτή θίγει την αξιοπιστία και την αξιοπρέπειά τους, την οποία εδώ και πολλά χρόνια με πολύ κόπο και συνέπεια έχουν κατακτήσει. β. να τους σταλεί γραπτώς το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης, που έχει εκπονήσει η Δημοτική Αρχή για την χρηματοδότηση των σχολείων, μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών και γ. να συναντηθούν με τον Δήμαρχο Αιγιαλείας και με τον Αντιδήμαρχο Παιδείας προκειμένου να ενημερωθούν για το νομικό πλαίσιο στο οποίο στηρίζεται το σχέδιο που εκπόνησε ο Δήμος για την χρηματοδότηση των σχολείων, όπως αυτό παρουσιάστηκε προφορικά στην συνάντηση του αντιδημάρχου Παιδείας με τους Διευθυντές / ντριες των σχολείων της Α/θμιας και της Β/θμιας Εκπαίδευσης στις 10/9/2024, καθώς κοινή πεποίθηση του συνόλου των Διευθυντών σχολείων Β/θμιας Εκπ/σης είναι ότι το νέο οικονομικό μοντέλο διαχείρισης των επιχορηγήσεων των σχολείων καθιστά ιδιαιτέρως δυσχερή την αντιμετώπιση των προβλημάτων που καθημερινά αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες. δ. Να σταλεί στα σχολεία το/τα όνομα/τα και τα τηλέφωνα των υπευθύνων του Δήμου με τους οποίους θα επικοινωνούν οι Διευθυντές ώστε να επιλύονται άμεσα τα προκύπτοντα προβλήματα τα οποία σημειωτέον είναι συχνά και διαφορετικής φύσης σε κάθε σχολική μονάδα».

«Η συνεργασία των Διευθυντών με τον Δήμο για τη λήψη ουσιαστικών και άμεσων μέτρων για την επίλυση του προβλήματος που έχει προκύψει, είναι δεδομένη και επιβεβλημένη, καθώς η εκπαίδευση των παιδιών μας και η αποτελεσματική λειτουργία των σχολείων μας, δε μπορεί και δε πρέπει να τεθεί σε δεύτερη μοίρα», καταλήγει η ίδια ανακοίνωση.

Χρονοβόρα και μη αποδοτική διαδικασία

Σε επικοινωνία του Protionline.gr με την αντιπρόεδρο της ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας Κατερίνα Δημουλά έγινε γνωστό πως ούτε τα χρήματα που κάποια σχολεία είχαν στους λογαριασμούς τους στο τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς μπορούν να αποταμιευτούν, αφού το προηγούμενο ΑΦΜ που δικαιολογούσε αυτά τα χρήματα, σήμερα δεν υπάρχει. Ως προς τη διαδικασία που καλούνται να ακολουθήσουν πλέον οι διευθυντές, ανέφερε: ΄΄Χρειάζεται να ακολουθήσουμε μία διαδικασία, η οποία ούτως ή άλλως είναι χρονοβόρα αλλά αυτό που προτείνεται από το δήμο, είναι εξίσου χρονοβόρο. Για παράδειγμα, αν ένα σχολείο χρειάζεται βιβλία καλείται ο διευθυντής να πάει σε ένα κατάστημα να τα αγοράσει με τιμολόγιο, να περάσει από έγκριση από την οικονομική υπηρεσία του δήμου κι αφού γίνει αυτή τη διαδικασία μετά να δικαιολογηθούν τα χρήματα. Κι αυτό ενώ μόλις τρεις υπάλληλοι διαχειρίζονται τα οικονομικά. Ζητάμε όλη αυτή η διαδικασία να απλουστευτεί, δηλαδή να υπάρχει στον κωδικό του εκάστοτε σχολείου κάποιο ποσό που να μπορούμε να αγοράσουμε από εκεί της ανάγκες μας, να πληρώνουμε και να αποδίδουμε τα τιμολόγια στην οικονομική υπηρεσία του δήμου. Μέχρι το 2011 οι Σχολικές Επιτροπές λειτουργούσαν ανά σχολείο, και τότε όλα δούλευαν πολύ καλά. Ζητάμε να γίνει κάτι ανάλογο και σήμερα. Η διαδικασία που ισχύει τώρα είναι σύνθετη και καθυστερεί την κάλυψη των αγαθών που χρειαζόμαστε. Αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να λάβουμε ούτε από τα 500 ευρώ που μας έχουν πιστωθεί΄΄.

Πολλά τα αναπάντητα ερωτήματα

Η κ. Δημουλά έθεσε και το ερώτημα εάν το υπουργείο θα συνεχίσει να στέλνει χρηματοδότηση, καθώς και πώς θα πραγματοποιείται η κατανομή, αναφερόμενη και στα κυλικεία. ΄΄Κάποιο σχολείο μπορεί να έχει ένα κληροδότημα, σε αυτή την περίπτωση ποιος θα τα παίρνει τα χρήματα;΄΄, ρώτησε ακόμη, προσθέτοντας: ΄΄Βρισκόμαστε μπροστά σε μία ρευστή κατάσταση η οποία έχει και μεγάλη ασάφεια και μεγάλη χρονοκαθυστέρηση. Δεν θεωρώ κανέναν κλέφτη και κανέναν απατεώνα, το μόνο που ζητάμε είναι ενημέρωση και συνεργασία με τον δήμο. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση οι ανάγκες είναι διαφορετικές από της Πρωτοβάθμιας. Οι ανάγκες του κάθε σχολείου πρέπει να καταγραφούν και να υπάρξει συνεργασία για να συζητηθούν όλα τα προβλήματα. Δυστυχώς, η πίστωση έχει πολλές προεκτάσεις και ορισμένες φορές “ξεφεύγει” από το γενικό του χαρακτήρα και γίνεται κάποιες φορές… προσωπικό, γιατί πολύ απλά, η κάθε επιχείρηση θα βλέπει τον διευθυντή του σχολείου ως φυσικό πρόσωπο ότι χρωστάει και όχι τον δήμο΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr