ΣΕ ΤΡΙΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ – ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΩΤΕΙΝΟΥΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΣ
Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η κατασκευή Προτύπων Διαβάσεων σε κόμβους του Αιγίου, η λειτουργία των οποίων, μαζί με τα «έξυπνα φανάρια», θα συμβάλει στην ομαλότητα της κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης και βέβαια στην ενίσχυση της ασφαλούς διέλευσης των πεζών. Πρόκειται για έργο που εκτελείται από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και στις τρεις Περιφερειακές Ενότητες, με προϋπολογισμό 18 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτούμενο από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και προβλέπει τη δημιουργία πρωτοποριακών συστημάτων.
Εντυπωσιακό για τα ελληνικά δεδομένα, είναι το χαρακτηριστικό ότι η κατασκευάστρια εταιρεία επιλέγει ώρες και ημέρες που η κυκλοφορία των οχημάτων είναι σε ύφεση, προκειμένου να αποφεύγεται η όχληση και η ταλαιπωρία των διερχόμενων οχημάτων. Έτσι, τα συνεργεία μπορεί να δουλεύουν ακόμη και Σαββατοκύριακα, βραδινές ώρες.
Το έργο παρουσιάζει πολλές ιδιαιτερότητες καθώς δεν αρκεί μόνο η εγκατάσταση των διαβάσεων αλλά περιλαμβάνεται και ο συγχρονισμός με τους υφιστάμενους φωτεινούς σηματοδότες. Ουσιαστικά, σύμφωνα με τους επιβλέποντες μηχανικούς της Περιφέρειας, το έργο περιλαμβάνει τρεις φάσεις. Την τοποθέτηση των φωτιστικών, τη σύνδεση με τους φωτεινούς σηματοδότες και την τοποθέτηση του λογισμικού.
Β. Γιαννόπουλος – Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Έργων: ΄΄Τα «έξυπνα συστήματα» θα διευκολύνουν την κυκλοφορία και την έλευση πεζών΄΄
΄΄Πρόκειται για μία πάρα πολύ σημαντική εργολαβία που τρέχει κάθετα και για τις τρεις περιφερειακές ενότητες, και είναι πάνω στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας στο οποίο εμείς, δίνουμε καθημερινά, μεγάλη έμφαση. Με τη συγκεκριμένη εργολαβία, η παρέμβαση γίνεται σε διαβάσεις πεζών στις διασταυρώσεις και τοποθετούνται αυτά τα “έξυπνα συστήματα” που σκοπό έχουν να διευκολύνουν την κυκλοφορία και την έλευση των πεζών.
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα καινοτομικό εγχείρημα που όταν θα ολοκληρωθεί, θα δώσει τεράστιο θετικό αποτύπωμα στην τοπική κοινωνία, αφού θα συντελέσει στην ασφάλεια του δημότη, στην ποιότητα ζωής και στη βελτίωση της κυκλοφορίας΄΄, επισήμανε στo Protionline.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Έργων Βασίλης Γιαννόπουλος.
Αναφορικά με το γεγονός ότι τα συνεργεία δουλεύουν τάχιστα, ακόμα και κατά τις νυχτερινές ώρες, ο αντιπεριφερειάρχης σημείωσε: ΄΄Έχουμε την τύχη να συνεργαζόμαστε με στελέχη που κάνουν μία πολύ καλή προσπάθεια και η διεύθυνση του έργου είναι εξαιρετική, επιβλέπεται από μηχανικούς που πράγματι ξέρουν να κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους και υπάρχει συνέπεια. Οι εκπρόσωποι της εργολαβικής εταιρείας έχουν υπερβάλλει αυτόν και τα καταφέρνουν με τις πρακτικές βέβαια δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, λόγω διαφόρων ιδιαιτεροτήτων που προκύπτουν και απαιτούν και εμπειρία και εξειδίκευση΄΄. ΄΄Έχουμε επιτύχει να μην εμποδίζεται η κυκλοφορία των οχημάτων και των πεζών και δουλεύουμε κυρίως στις ώρες και ημέρες που δεν έχει κίνηση η πόλη και δεν υπάρχει μεγάλη κυκλοφορία, ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα στην φυσική ροή της καθημερινότητας΄΄, πρόσθεσε ο κ. Γιαννόπουλος.
Θα αλλάζει ανάλογα με την κίνηση
Το «σύστημα έξυπνης διάβασης πεζών» θα γίνεται περισσότερο αντιληπτό από τα συνήθη, απλά συστήματα αναλαμπόντων φανών, τα οποία είναι ενεργοποιημένα καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας και τα οποία με το πέρας του χρόνου οι χρήστες του δρόμου, και ιδίως οι οδηγοί που διέρχονται συχνά από αυτά, τα αγνοούν αφού τα παρατηρούν συνεχώς αναμμένα ακόμα και σε χρονικές περιόδους που δεν είναι αναγκαίο, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η παραβατικότητα στους δρόμους.
Έτσι, ιδιαιτέρως ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η τοποθέτηση των φαναριών περιλαμβάνει αισθητήρες ευρείας λήψης οι οποίοι θα λειτουργούν με ειδικά χαρακτηριστικά. Θα δίνουν δηλαδή πληροφορίες στο κεντρικό σύστημα ελέγχου ώστε να επιτυγχάνεται γρηγορότερη ρύθμιση των φαναριών, ενώ κάθε στοιχείο θα επεξεργάζεται με αμεσότητα και πιστότητα στο κεντρικό σύστημα, διευκολύνοντας έτσι την ασφάλεια και τη μετάβαση των πεζών από κάθε σημείο που υπάρχει το σύστημα.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του συστήματος είναι ότι το κόκκινο και το πράσινο θα ανάβουν και θα σβήνουν σύμφωνα με τον φόρτο και τον όγκο της κίνησης που θα παρουσιάζει το σημείο του φωτεινού σηματοδότη.
Υπενθυμίζεται ότι το σύστημα εγκαθίσταται στις διαβάσεις στα φανάρια του κόμβου Μητροπόλεως και Σολωμού, του κόμβου Νικ. Πλαστήρα και Κανελλοπούλου, Ρήγα Φεραίου με Κλ. Οικονόμου και Κορίνθου- Κλεισούρας- Αρτέμιδος.