ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ…
Εν μέσω μίας δύσκολης κατάστασης βρίσκονται οι οδηγοί ταξί της περιοχής. Δεν φτάνει που διανύουν τον πιο δύσκολο μήνα του χρόνου σε οικονομικό επίπεδο, που δεν είναι άλλος από τον Οκτώβριο, καλούνται να ικανοποιήσουν και την απαίτηση του υπουργείου Οικονομικών να τοποθετήσουν μία τεράστια (25Χ12εκ) ένδειξη μέσω αυτοκόλλητου στο πίσω τζάμι του αυτοκινήτου τους, επηρεάζοντας την εικόνα του αυτοκινήτου και την ορατότητα οδηγού και επιβατών.
Όλα τα ταξί της Αιγιάλειας δέχονται πληρωμή με κάρτα
Σημειωτέον ότι όλοι οι επαγγελματίες ταξί της Αιγιάλειας έχουν μεριμνήσει από την άνοιξη ακόμη και έχουν τοποθετήσει POS τα οποία έχουν θέσει σε λειτουργία, με τον πρόεδρο του Σωματείου Ταξί Αιγίου και Περιχώρων, Παναγιώτη Αγγελόπουλο, να διευκρινίζει: ΄΄Δεν ήμασταν αντίθετοι στο να πληρωνόμαστε με κάρτα και γι’ αυτό φροντίσαμε όλοι να τοποθετήσουμε τα συστήματα στα αυτοκίνητά μας.
Απεναντίας τα θέλουμε και για να μην θεωρεί ο κόσμος ότι δεν είμαστε νόμιμοι αλλά και γιατί πολλές φορές η πληρωμή με κάρτα από τον πελάτη, μας εξυπηρετεί για να μην ψάχνουμε ρέστα… Εκείνο το οποίο μας βρίσκει αντίθετους είναι το γεγονός ότι το υπουργείο μας επιβάλλει να τοποθετήσουμε πολύ μεγάλα αυτοκόλλητα με την ένδειξη ότι διαθέτουμε POS, στο πίσω παρμπρίζ του αυτοκινήτου, κλείνοντας περίπου τη μισή επιφάνεια του τζαμιού, γεγονός που δημιουργεί κινδύνους για την έλλειψη ορατότητας από τους οδηγούς ενώ δεν θα εξυπηρετεί και τον κόσμο. Η δική μας πρόταση ήταν να μπει στο πίσω μέρος του πίσω παραθύρου και συγκεκριμένο σημείο, όμως απορρίφθηκε. Σε τοπικό επίπεδο έχουμε ήδη παραλάβει τα αυτοκόλλητα και συγκεκριμένα χθες, ωστόσο δεν τα έχουμε κολλήσει ακόμη, μέχρι να δούμε τι θα γίνει΄΄.
Π. Αγγελόπουλος: ΄΄Ο πελάτης μπορεί να φύγει χωρίς να πληρώσει αν ο επαγγελματίας ταξί του αρνηθεί να πληρώσει με κάρτα΄΄
Ο κ. Αγγελόπουλος, ερωτηθείς για το πόσο έχει αλλάξει τη δουλειά τους η χρήση POS είπε πως σε πρακτικό επίπεδο είναι εύκολο ωστόσο σε κάποια σημεία της Αιγιάλειας σε ορεινά χωριά, δεν είναι ικανοποιητικό το σήμα του ίντερνετ με αποτέλεσμα να μην λειτουργεί. ΄΄Αυτό όμως μπορεί να ξεπεραστεί εάν μετακινηθούμε λίγα μέτρα πιο πέρα. Σε γενικές γραμμές δεν έχουμε προβλήματα, έχουμε εξοικειωθεί απόλυτα και πιστεύω και ο κόσμος΄΄, είπε ο κ. Αγγελόπουλος, για να προσθέσει και κάτι που προκαλεί εντύπωση: ΄΄Σαν επαγγελματίες που είμαστε λειτουργούμε με βάση τα νόμιμα και στην Αιγιάλεια δεν έχει προκύψει το παραμικρό πρόβλημα. Προκαλούμε δε τους πελάτες μας και τους καθιστούμε γνώστες του ότι έχουν το δικαίωμα, σε περίπτωση που βρεθεί οδηγός ταξί που τους αρνηθεί να πληρώσουν με κάρτα, να φύγουν χωρίς να πληρώσουν. Και εφόσον συμβεί κάτι τέτοιο στην περιοχή –που είναι απίθανο- τότε τους προκαλούμε να εξέλθουν από το ταξί χωρίς να καταβάλουν χρήματα΄΄.
Προσφυγή στο ΣτΕ
Ως προς το αυτοκόλλητο πάντως, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί και Αγοραίων, έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Με την προσφυγή τους ζητούν να ανασταλεί και να ακυρωθεί η σχετική υπουργική απόφαση, στην οποία προβλέπεται μάλιστα πρόστιμο 1.000 ευρώ σε περίπτωση μη τοποθέτησης του σήματος. Οι προσφεύγοντες κάνουν λόγο για ζήτημα ασφαλείας από την τοποθέτηση του αυτοκόλλητου στο συγκεκριμένο σημείο του οχήματος, καθώς εμποδίζεται ο οπτικός έλεγχος από το κάθισμα του οδηγού και προξενείται βλάβη στους υαλοκαθαριστήρες. Υπάρχει ωστόσο υποχρεωτικότητα καθώς η μη τοποθέτηση του σήματος μετά την πρώτη εβδομάδα του Νοέμβρη θα πληρώνεται ακριβά…
Οκτώβρης, ο λιγότερο αποδοτικός μήνας του χρόνου
Κι όλα αυτά ενώ οι επαγγελματίες ταξί της περιοχής διανύουν μία δύσκολη περίοδο. ΄΄Είναι γεγονός ότι τον Αύγουστο δουλέψαμε και η κίνηση ήταν ικανοποιητική. Ο Σεπτέμβριος έπεσε κατακόρυφα και ο Οκτώβριος και φέτος είναι ο χειρότερος μήνας μας΄΄, τόνισε ο κ. Αγγελόπουλος, προσθέτοντας: ΄΄Τα δεδομένα του καλοκαιριού μας επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι μόνο ο τουρισμός θα φέρει χρήματα στην περιοχή και πάνω σε αυτό τον τομέα πρέπει να εργαστούμε΄΄.
Ως προς το πώς αντιμετωπίζουν τα ταξί της περιοχής τις μειωμένες μετακινήσεις λόγω της γενικότερης οικονομικής στενότητας, θα πρέπει να σημειωθεί ότι λειτουργούν κανονικά και τα 130 που είναι εγγεγραμμένα στα μητρώα του Σωματείου, εκτός από 3-4 που «ακινητοποιήθηκαν» με τους ιδιοκτήτες τους, μετά την κρίση να επιλέγουν άλλους επαγγελματικούς χώρους.