ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ – «ΚΟΜΒΙΚΗ» ΜΕΡΑ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗΣ
Με μία μικρή διαφοροποίηση επανέρχεται προς συζήτηση και γνωμοδότηση ο «Κανονισμός Κυκλοφοριακής Οργάνωσης και Στάθμευσης – Κανονισμός Λειτουργίας Πεζοδρόμων Δήμου Αιγιαλείας», στη συνεδρίαση του Συμβούλιου Δημοτικής Κοινότητας Αιγίου, ο οποίος είχε εγκριθεί τόσο από τη Δ.Κ. όσο και από το Δημοτικό Συμβούλιο κατά πλειοψηφία.
Η συνεδρίαση της Δημοτικής Κοινότητας έχει προγραμματιστεί για σήμερα Παρασκευή, ημέρα που αναμένεται, εκτός απροόπτου, και η απόφαση του Αστυνομικού Διευθυντή Αχαΐας, ως προς το αίτημα των δημοτικών συμβούλων της παράταξης «Αιγιάλεια Προορισμός» περί άρσης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που ισχύουν στην πλατεία Βάλφουρ και στους δρόμους γύρω από αυτή, οι οποίες βεβαίως, προβλέπουν απαγόρευση της κίνησης των οχημάτων.
Εν αναμονή της απόφασης της Αστυνομίας
Την ίδια στιγμή, από πλευράς δήμου Αιγιαλείας φαίνεται πως προσανατολίζονται όχι μόνο στο να εξαντληθεί η απαγόρευση που ισχύει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου αλλά να ζητηθεί και νέα παράταση, ίσως και για τρεις μήνες ακόμη. Εκ μέρους της αντιπολίτευσης ωστόσο αναφέρεται πως δεν υπάρχει επιχείρημα με το οποίο η δημοτική αρχή θα μπορέσει να αιτηθεί νέα παράταση, με τον επικεφαλής της «Αιγιάλεια Προορισμός» Κώστα Σπηλιόπουλο, να επαναλαμβάνει στo Protionline.gr ότι και αυτό το επιχείρημα που είχαν θέσει και έλαβαν τη νέα παράταση, περί επικινδυνότητας εάν ανοιχτεί ο δρόμος, είναι τραγικό και επικίνδυνο, όπως χαρακτηριστικά είπε, τονίζοντας ότι ΄΄δεν μπορούν να εκτελούν ένα έργο με την προοπτική να είναι δρόμος και σήμερα να λένε πως δεν μπορούν να το παραδώσουν στην κυκλοφορία για λόγους επικινδυνότητας΄΄.
Με μία μικρή διαφοροποίηση
Αναφορικά με την επαναφορά του θέματος στη Δημοτική Κοινότητα, ερωτηθείς από την «Π» ο πρόεδρός της Φάνης Ραμπαβίλας, ανέφερε πως είναι καθαρά διαδικαστικό το θέμα αφού έχει να κάνει με μία μικρή διαφοροποίηση στον Κανονισμό, για την οποίο το Συμβούλιο Κοινότητας είχε γνωμοδοτήσει θετικά. Να σημειωθεί ότι η απόφαση είχε ληφθεί κατά πλειοψηφία με ψήφους 7-3.
Το αντικείμενο του Κανονισμού
Υπενθυμίζεται ότι, όπως αναφέρεται, αντικείμενο του Κανονισμού Κυκλοφοριακής Οργάνωσης και Στάθμευσης και Λειτουργίας Πεζόδρομων είναι η θέσπιση των προδιαγραφών και κανόνων για την εύρυθμη λειτουργία του οδικού δικτύου της πόλης, για την οργάνωση της στάθμευσης, για την εύρυθμη λειτουργία και χρήση των πεζοδρόμων του Δήμου, την ασφάλεια προστασίας και την κίνηση πεζών, χωρίς εμπόδια στους πεζοδρόμους και την απρόσκοπτη χρήση τους από άτομα με ειδικές ανάγκες, την βελτίωση της αισθητικής εικόνας και λειτουργικότητας των πεζοδρόμων, την ασφάλεια προστασίας και την κίνηση πεζών, χωρίς εμπόδια σε όλη την επιφάνεια των κοινόχρηστων χώρων και την απρόσκοπτη χρήση τους από άτομα με ειδικές ανάγκες, η βελτίωση της αισθητικής εικόνας και λειτουργικότητας των κοινόχρηστων χώρων και η ενδυνάμωση της εμπορικής κίνησης με την οργανωμένη παρουσία των κοινόχρηστων χώρων.
Πού αποσκοπεί
Σκοπός και στόχος της κανονιστικής πράξης είναι η καθιέρωση ενός πλαισίου γενικών κανόνων που θα διέπει το οδικό δίκτυο των κατοικημένων περιοχών καθώς και την οργάνωση της στάθμευσης στον Δήμο Αιγιαλείας Το καθοριζόμενο πλαίσιο αποσκοπεί: • Στην εύρυθμη λειτουργία του οδικού δικτύου με κύριο στόχο την ασφάλεια της κίνησης των οχημάτων και πεζών καθώς και την αποτροπή των φαινομένων συμφόρησης. • Στην διασφάλιση άνετων και ασφαλών συνθηκών κίνησης των πεζών, οι οποίες θα συνάδουν με το πνεύμα ποιοτικών προτύπων αστικής ανάπτυξης και στην ρύθμιση των χρήσεων κοινοχρήστων χώρων, έτσι ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη διευκόλυνση κίνησης πεζών και οχημάτων. • Την οργάνωση της στάθμευσης και της φορτοεκφόρτωσης έτσι ώστε να αποτραπεί η παράνομη κατάληψη του οδικού δικτύου από παράνομη στάθμευση για την ομαλότερη κίνηση των οχημάτων με την παράλληλη εξασφάλιση θέσεων για την εξυπηρέτηση των μονίμων κατοίκων. • Στην ουσιαστική προάσπιση των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων και στην αποτροπή κάθε κοινωνικού αποκλεισμού των ευάλωτων ομάδων πολιτών, με την διευκόλυνση κίνησης ατόμων με ειδικές ανάγκες. 8 • Στην ευχερή προσπέλαση και τροφοδοσία των εμπορικών καταστημάτων, στην εξυπηρέτηση των λοιπών δραστηριοτήτων και στην πρόληψη κινδύνων που δημιουργούνται από την ανεξέλεγκτη εναπόθεση αντικειμένων κάθε είδους σε κοινόχρηστους χώρους. • Στη διασφάλιση του κοινόχρηστου χαρακτήρα των πλατειών, των πεζοδρόμων, των πεζοδρομίων, στην ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας αλλά και στην ισορροπημένη οικονομική εκμετάλλευση τους από τον Δήμο. • Στην προστασία του Φυσικού Περιβάλλοντος, στην τουριστική ανάπτυξη, την αισθητική προστασία και βελτίωση των κοινόχρηστων χώρων. • Στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των δημοτών και των φιλοξενουμένων της πόλης. • Στην προστασία των δομικών στοιχείων της φύτευσης και του εξοπλισμού κοινοχρήστων χώρων.
Τι καθορίζει
Ο Κανονισμός καθορίζει τη διαμόρφωση των πεζόδρομων, τους όρους λειτουργίας τους, την κατ’ εξαίρεση κυκλοφορία οχημάτων, τις απαγορεύσεις, τη στάθμευση, τις άδειες εισόδου- εξόδου, τις θέσεις ΑΜΕΑ και τις ειδικές θέσεις στάθμευσης και τους ειδικούς όρους που θα ισχύουν για την ανέγερση οικοδομών.