ΥΠΟΛΕΙΠΟΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ ΣΤΟΝ ΕΛΑΙΩΝΑ, ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2025, ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΟΣΕ
Αυτή την περίοδο ολοκληρώνεται και η β’ φάση του σιδηροδρομικού έργου Κιάτο – Ροδοδάφνη με την εργολαβία για νέα συστήματα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και τα συστήματα ETCS, με διασύνδεση των Κέντρων Ελέγχου Κυκλοφορίας, από την κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ-ΤΕΡΝΑ.
Η κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ – ΤΕΡΝΑ, στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027 συνεχίζει πλέον στην επόμενη εργολαβία ολοκλήρωση της νέας σιδ. γραμμής Ροδοδάφνη – Αραχωβίτικα – Αγ. Βασίλειος – Ρίο – Καστελόκαμπος, την επιδομή με ηλεκτροκίνηση – τηλεδιοίκηση.
Εκτός από το σκέλος που αφορά στα βασικά έργα για την έναρξη λειτουργίας του νέου ηλεκτροκίνητου τρένου, στην γραμμή Κιάτο – Αίγιο – Πάτρα, η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά σε μελέτη εγκατάστασης μέσα στο 2025 μιας νέας εργολαβίας – «σκούπα» στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο που αφορά υπολειπόμενες εργασίες, διανοίξεις οδών, ασφαλτοστρώσεις, αντιπλημμυρικά έργα που εκκρεμούν κατά μήκος της νέας όδευσης της γραμμής.
Σε πρώτη προτεραιότητα φαίνεται ότι έχει μπει το θέμα της αντιμετώπισης των επαναλαμβανόμενων πλημμυρών στην περιοχή του Ελαιώνα όπου κατ επανάληψη κατά την περίοδο 2023-2024 και για πάνω από ένα χρόνο, έχουμε μεταφορά υλικών από το βουνό και τα καμένα της Δ.Ε. Διακοπτού/ Το αποτέλεσμα είναι προβλήματα στη σιδηροδρομική γραμμή στο ύψος της γέφυρας του Βουραϊκού και διακοπές κυκλοφορίας τόσο στη νέα (Ολυμπία οδό) όσο και την παλαιά Εθνική Οδό στην περιοχή του Ελαιώνα.
Η μελέτη για τη νέα εργολαβία – σκούπα σε σχέση με τα αναγκαία υδραυλικά έργα στα ανάντη της γραμμής αλλά και της Ολυμπίας οδού βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και αναμένεται να είναι έτοιμη στις αρχές του 2025, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και με τον παραχωρησιούχο της Νέας Εθνικής Πατρών – Κορίνθου.
Εκτός από τα υδραυλικά έργα (αντιπλημμυρικά) στον Βουραϊκό, η νέα εργολαβία σχεδιάζεται να καλύψει και ανάγκες άλλων περιοχών με ημιτελείς παρεμβάσεις σε επίπεδο υδραυλικών έργων, νέες απαλλοτριώσεις και διανοίξεις δρόμων παραπλεύρως, και κατά μήκος της γραμμής, μετά τον Βουραϊκό, ακόμη και μέσα στην πόλη του Αιγίου. Το κόστος του έργου εκτιμάται στα 10-12 εκατ. ευρώ και θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί μέσα από εθνικούς πόρους καθώς η ευκαιρία να κατασκευαστούν μέσω ΕΣΠΑ (πρόγραμμα CEF) έχει… πετάξει εξαιτίας της μεγάλης καθυστέρησης συνολικά των σιδηροδρομικών έργων.