ΛΕΙΠΕΙ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – ΑΝΑΜΕΝΟΥΝ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ «ΚΥΜΑ» ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
Τι κι αν σε μία εβδομάδα συμπληρώνονται δύο μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2024-25, υπάρχουν σχολεία που «μετρούν» ακόμη ελλείψεις εκπαιδευτικών, με όποιες συνέπειες έχει αυτό στη λειτουργία τους και στα εφόδια που λαμβάνουν οι μαθητές.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του 4ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου στο οποίο, παρότι υπήρξαν πολλές εγγραφές στο Ολοήμερο Σχολείο, αυτό υπολειτουργεί ελλείψει εκπαιδευτικού. Επίσης, στο ίδιο σχολείο λείπει εκπαιδευτικός ειδικότητας Θεατρικής Αγωγής, με αποτέλεσμα το μάθημα να διδάσκεται από τους δασκάλους των τάξεων… Όπως κατήγγειλαν γονείς στην «Π», αφενός το Ολοήμερο δεν καλύπτεται ως τις 4.00μ.μ. που είχαν αιτηθεί πολλοί γονείς, αφετέρου λειτουργεί με λιγότερα παιδιά σε σύγκριση με το αρχικό ενδιαφέρον, γεγονός που δημιουργεί προβλήματα, ειδικά σε γονείς που εργάζονται και θα εξυπηρετούνταν εάν το παιδί τους παρέμενε στο Ολοήμερο.
Διαβεβαιώσεις Διευθυντή Πρωτοβάθμιας στην πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων
Για το θέμα ρωτήθηκε από το Protionline.gr η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, Κωνσταντίνα Βαλλιανάτου, η οποία είπε πως ΄΄πράγματι δεν καλύπτεται το προβλεπόμενο ωράριο ως τις 4.00 το απόγευμα και το Ολοήμερο, αυτή τη στιγμή με 42 παιδιά, υπολειτουργεί, καθώς δεν υπάρχει εκπαιδευτικός. Γνωρίζουμε πως θα ήθελαν κι άλλοι γονείς να παραμένουν τα παιδιά τους στο Ολοήμερο, όμως μέχρι τις 3.00 που είναι σήμερα, δεν εξυπηρετεί το ωράριο. Επιπλέον, από το σχολείο μας λείπει η ειδικότητα για τη Θεατρική Αγωγή΄΄.
Η κ. Βαλλιανάτου είπε πως ο Σύλλογος Γονέων έχει επικοινωνία με τη διευθύντρια του σχολείου για το θέμα και γνωρίζει πως έχει επιληφθεί στέλνοντας τις ανάλογες αιτήσεις για την κάλυψη των θέσεων, χωρίς όμως, μέχρι τώρα, αποτέλεσμα. Ωστόσο, η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων είπε πως έχει λάβει σχετικές διαβεβαιώσεις από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νικόλαο Κλάδη, ότι ειδικά η θέση του δασκάλου για το Ολοήμερο, θα καλυφθεί με το επόμενο «κύμα» προσλήψεων αναπληρωτών. ΄΄Μίλησα την Παρασκευή με τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, του εξέθεσα το πρόβλημα και με διαβεβαίωσε ότι έχει θέσει το σχολείο μας σε προτεραιότητα, ώστε στις 15 Νοεμβρίου που θα βγει η τρίτη φάση αναπληρωτών, να τοποθετηθεί ένας εκπαιδευτικός στο 4ο Δημοτικό Αιγίου. Από την άλλη, δεν είναι βέβαιος αν θα υπάρξει εκπαιδευτικός για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής που διδάσκεται στις τέσσερις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, ωστόσο μας συνέστησε να περιμένουμε, άρα βρισκόμαστε σε αναμονή ως τα μέσα του μήνα. Από εκεί και πέρα, εάν δεν ικανοποιηθεί το αίτημά μας, θα επανέλθουμε΄΄, ανέφερε η κ. Βαλλιανάτου.
Θα έπρεπε να λειτουργούν τρία τμήματα και λειτουργεί ένα
Ερωτηθείσα από τo Protionline.gr η διευθύντρια του σχολείου Βασιλική Πλατάνου, έκανε γνωστές τις κινήσεις της, λέγοντας πως έχει στείλει αίτημα εκ μέρους του σχολείου ώστε να τοποθετηθεί ένας επιπλέον δάσκαλος για τη λειτουργία του Ολοήμερου. Όπως είπε, ΄΄οι γονείς 18 μαθητών έχουν ζητήσει να παραμένουν στο σχολείο μέχρι και τις 4. Όμως, οι ώρες των εκπαιδευτικών που περισσεύουν δεν επαρκούν για να καλυφθεί. Κανονικά δηλαδή, ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών, θα έπρεπε να λειτουργούν δύο τμήματα ως τις 3.00μ.μ. και ένα ως τις 4.00μ.μ. Όμως λόγω της έλλειψης εκπαιδευτικού λειτουργούμε ένα τμήμα ως τις 3.00. Ευελπιστούσαμε με την τοποθέτηση αναπληρωτών στις 10 Οκτωβρίου να καλυφθεί η θέση όμως από το υπουργείο έστειλαν 10 δασκάλους στον νομό και δεν μπορούσαν να καλυφθούν όλα τα κενά. Ελπίζουμε με τις επόμενες τοποθετήσεις εκπαιδευτικών να καλυφθεί και το σχολείο μας΄΄.
Ως προς την τοποθέτηση εκπαιδευτικού ειδικότητας Θεατρικής Αγωγής, η διευθύντρια είπε πως διδάσκεται από μία ώρα την εβδομάδα στις τέσσερις πρώτες τάξεις δηλαδή μιλάμε για τέσσερις ώρες την εβδομάδα. Όπως φαίνεται δεν είχε τεθεί το σχολείο ως πρόταση να το επιλέξουν εκπαιδευτικοί και δεν κατάφερε να πληρωθεί η θέση, με αποτέλεσμα το μάθημα να διδάσκεται από τους δασκάλους των τάξεων. ΄΄Πριν από κάποια χρόνια οι δάσκαλοι διδάσκαμε και τις ειδικότητες, όμως σήμερα έχουν αλλάξει τα πράγματα. Πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας πως κάθε γνωστικό αντικείμενο έχει τη δική του αξία΄΄, ανέφερε η κ. Πλατάνου, με τους γονείς δικαίως να επισημαίνουν πως ναι μεν δεν πρόκειται για πρωτεύον μάθημα, όμως οι μαθητές άλλων σχολείων το διδάσκονται από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς κάτι που δεν συμβαίνει με τα δικά τους παιδιά.