Ο Σ.Σ. ΕΡΙΝΕΟΥ ΣΤΟ «ΠΑΚΕΤΟ» ΜΕ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΧΩΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΑΙΑΟΣΕ
Σχέδια για την άμεση εμπορική αξιοποίηση ακινήτων που ανήκουν στην ιδιοκτησία της κατά μήκος της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα εκπονεί ο ΟΣΕ σε συνεργασία με την ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. Πριν από λίγα 24ωρα ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ Παναγιώτης Μπαλωμένος προχώρησε στην έγκριση σύναψη σύμβασης αξιοποίησης μέσω της μίσθωσης από ιδιώτες των ακινήτων σε Σιδηροδρομικούς Σταθμούς στους οποίους περιλαμβάνεται και το κτίριο επιβατών του Νέου Ερινεού.
Μέσω της σύμβασης η εταιρία συμβούλων επενδύσεων AEGIS S.K αναλαμβάνει την ωρίμανση των διαδικασιών για την εμπορική αξιοποίηση η οποία περιλαμβάνει τις σχετικές τεχνικές εκθέσεις που αφορούν μια πρώτη αξιολόγηση της δομικής κατάστασής των ακινήτων και των αναγκών που μπορεί να υφίστανται σχετικά με τη συντήρησή τους.
Θα πρέπει επίσης να καταθέσει τις προτάσεις της για περαιτέρω τεχνικούς ελέγχους όπου χρειαστεί.
Η σύμβαση περιλαμβάνει επίσης εντοπισμό τυχόν καταπατήσεων, τεχνικό έλεγχο των ακινήτων (χρήσεων γης, πολεοδομικών δεσμεύσεων, νομιμότητας, παροχών δικτύων κοινής ωφέλειας), τη σύνταξη φακέλου με τις τεχνικές περιγραφές ακινήτων προς μίσθωση και βέβαια εκτίμηση της αξίας των ακινήτων.
Αναφορικά με τους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς που περιλαμβάνει το πρώτο αυτό «πακέτο παραχωρήσεων», στην περιοχή του Νέου Ερινεού το μονώροφο κτίριο είναι εμβαδού 106,5 τ.μ., στον Άγιο Διονύσιο Πατρών το ακίνητο είναι συνολικού εμβαδού 11.000 τ.μ. και περιλαμβάνει το παρκινγκ με το αμαξοστάσιο και επιπλέον έξι κτίρια μεταξύ των οποίων και το διώροφο κτίριο του παλαιού Σ. Σταθμού και στην περιοχή του Ψαθόπυργου είναι δύο εκτάσεις, η πρώτη εμβαδού 290 τ.μ. είναι το γεωτεμάχιο στον χώρο του Σ. Σταθμού και η δεύτερη εμβαδού 2.850 είναι τμήμα γεωτεμαχίου στην περιοχή Κυανή Ακτή.
Δεν αλλάζει ο σχεδιασμός
Σε αντίθεση με τη ΓΑΙΑΟΣΕ, η διάθεση της Δημοτικής Αρχής Πατρών είναι να διεκδικήσει την παραχώρηση της περιουσίας για λογαριασμό της. Στην Αιγιαλεία πάντως η ΓΑΙΑΟΣΕ συνεχίζει σε αυτή τη φάση να βρίσκεται σε διαβουλεύσεις με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και το Δήμο για την παραχώρηση τμήματος του δικτύου που και κατέστη ανενεργό μετά την κατασκευή της νέας, διπλής, σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη.
Ο δήμος Αιγιαλείας έχει ορίσει ζώνη ενδιαφέροντος από Ροδοδάφνη έως Διακοπτό. Η σύμβαση παραχώρησης σε Περιφέρεια και Δήμο θα εκτείνεται πάνω σε τμήμα 14 χλμ. και θα ενταχθούν μόνο δύο – έως τρεις από τους εναπομείναντες Σιδ. Σταθμούς, πιθανότατα σε Ελαιώνα – Ελίκη.
Είναι σαφές ότι ΓΑΙΑΟΣΕ και ΟΣΕ έχουν πλάνο αξιοποίησης με παραχώρηση σε ιδιώτες των λοιπών υποδομών (παλαιοί Σιδ. Σταθμοί του δικτύου προς αξιοποίηση υπάρχουν καταγεγραμμένοι σήμερα σε Αίγιο, Διακοπτό, Τράπεζα, Βαλιμίτικα, Διελιώτικα, Νικολαιίκα, Ροδιά, Ζαχλωρίτικα, Ροδοδάφνη κά.)