background img
banner
banner

Παρουσίαση των δύο πρώτων σταδίων του master plan μέσα στις επόμενες ημέρες

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ ΖΩΝΗΣ ΣΕ ΔΥΟ «ΣΤΑΔΙΑ» ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ

«Η ανάπτυξη της Αιγιάλειας θα έρθει από τη θάλασσα» ήταν η φράση που επαναλήφθηκε αρκετές φορές στην ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγιαλείας την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου, για τη λογοδοσία της δημοτικής αρχής και αποτέλεσε κοινή παραδοχή, με τις δύο παρατάξεις της αντιπολίτευσης να ζητούν ενημέρωση για τα «βήματα» που γίνονται προς αυτή την κατεύθυνση και τη δημοτική αρχή να κάνει γνωστό πως μέσα στις επόμενες ημέρες θα καλέσει διαβούλευση με την εταιρεία που έχει αναλάβει το master plan, να παρουσιάζει τα δύο πρώτα στάδια της μελέτης.

Συνοχή ανάπτυξης σε όλη την παραλιακή ζώνη πρότεινε η Β. Ψυχράμη

Η δημοτική σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης Βάσω Ψυχράμη ανέφερε το γεγονός ότι ελάχιστες πόλεις στη χώρα διαθέτουν ένα τόσο εκτεταμένο θαλάσσιο μέτωπο, θέτοντας το ερώτημα γιατί η Αιγιάλεια έχει μείνει έτσι και δεν αξιοποιείται. ΄΄Μέχρι αυτή τη στιγμή έχουμε δει μόνο σημειακές ρυθμίσεις των πρώην δήμων, άναρχες πολλές φορές, με πληθώρα αυθαιρεσιών. Δεν υπάρχει μία συνοχή που θα φέρει την οικονομική ανάπτυξη. Φαίνεται ότι έχουμε γυρισμένη την πλάτη μας στη θάλασσα. Θεωρώ ότι το θαλάσσιο μέτωπο πρέπει να είναι η κινητήριος δύναμή μας, μία δύναμη που θα οδηγήσει την περιοχή μας σταδιακά σε μία ανώτερη στάθμη βιοτικού επιπέδου. Πρέπει να κοιτάξουμε το παραλιακό μας μέτωπο και τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα. Προτείνουμε λοιπόν εάν δεν έχετε κάτι αναθέσει, να γίνει ένας διεθνής διαγωνισμός με την συμμετοχή αναγνωρισμένων εταιρειών όχι μόνο για τον παραλιακό μέτωπο του Αιγίου και την περιοχή της Χαρτοποιίας που έχει μία ιστορική διαδρομή, αλλά όπως είχαμε πει και από το 2022, να γίνουν μελέτες ανάπλασης του παραλιακού μετώπου αρχής γενομένης από την Αιγείρα, και μετά τμηματικά Ακράτα, Διακοπτό και λοιπά.

Το βασικό είναι να υπάρχει συνοχή ανάπτυξης για το θαλάσσιο μέτωπο, το οποίο θα σέβεται κατά περιοχή τα ιστορικά στοιχεία και τις ειδικές μορφολογίες΄΄.

Και πρόσθεσε: ΄΄Καλό θα ήταν να έρθει μία μεγάλη εταιρεία που ξέρει να κάνει τέτοιου τύπου μελέτες και αναλαμβάνει τόσο μεγάλα έργα, να εκτιμήσει τις ανάγκες της περιοχής, και να προτείνει παρεμβάσεις που θα διασφαλίζουν τη συνέχεια σε όλο το παραλιακό μέτωπο, νομίζω ότι η σιδηροδρομική γραμμή θα παίξει μεγάλο ρόλο σε αυτόν τον τομέα. Μπορούν να γίνουν πεζόδρομοι και ποδηλατόδρομοι. Αν όλες οι παραλίες του δήμου επικοινωνούν μεταξύ τους και ενωθούν, στο μέλλον θα έρθει πολύ μεγάλη ανάπτυξη. Πρέπει να γίνουν πρωτοποριακές κατασκευές, σε συνεργασία με τους ντόπιους επιστήμονες και να συμπεριληφθούν μέτρα για τον περιορισμό των εξωτερικών θορύβων. Μπορούν να παρθούν μέτρα για αρμονική διάταξη των έργων, οικήματα που μπορούν να αξιοποιήσουν την ευρύτερη περιοχή ποικιλοτρόπως, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ενεργειακά πάνελ με φωτοβολταϊκά για να έχουμε και το καλύτερο οικονομικό αποτύπωμα. Χρειαζόμαστε εφικτές προτάσεις που μπορούμε να υλοποιήσουμε και να είναι εφαρμόσιμες. Το κράτος δεν μπορεί να υποστηρίξει τέτοια έργα και εμείς θέλουμε να προσελκύσουμε επενδυτές. Ας προκαλέσουμε λοιπόν κάποιους επενδυτές για να τους παραχωρήσουμε τον χώρο για πάρα πολλά χρόνια, ίσως και ένα μερίδιο από τα οφέλη του χώρου, είμαστε εδώ να κουβεντιάσουμε κάθε πρόταση. Λύσεις υπάρχουν αρκεί να υπάρχει θέληση και όραμα. Η κοινωνία είναι απογοητευμένη και εμείς οφείλουμε να δουλέψουμε. Οι δημότες πρέπει να πειστούν ότι όλα είναι εφικτά αρκεί να μπορούμε να δουλέψουμε όλοι μαζί ενωμένοι, για όλα αυτά΄΄.

Οι αιρετοί θα δώσουν κατευθυντήριες γραμμές

Ο αντιδήμαρχος Έργων Βασίλης Χριστόπουλος έκανε γνωστό πως ΄΄το master plan της παραλιακής ζώνης (πλην των χώρων του Λιμενικού Ταμείου) ήταν η τελευταία σύμβαση που υπέγραψε ο Δημήτρης Καλογερόπουλος στις 5 Σεπτεμβρίου 2024 και πριν τα Χριστούγεννα κατατέθηκε στην αρμόδια επιτροπή το πρώτο στάδιο που περιλαμβάνει την εκτίμηση ότι η ανάπτυξη θα έρθει από την παραλία, ότι πρέπει να υπάρχουν μεικτές χρήσεις, να αξιοποιηθούν τα κτίρια της χαρτοποιίας που ίσως πρέπει να γίνει ξενοδοχειακή μονάδα, ότι υπάρχουν οι αποθήκες που πρέπει να αξιοποιηθούν, να γίνει προώθηση των τοπικών προϊόντων κ.λπ.
Ουσιαστικά το πρώτο στάδιο είναι μία καταγραφή των δυνατοτήτων της λιμενικής ζώνης. Στο δεύτερο στάδιο η εταιρεία έχει χωροθετήσει κάποιες ζώνες. Ήδη έχουμε συνεννοηθεί με τον δήμαρχο μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο να κάνουμε μία ανοιχτή διαβούλευση με την εταιρεία ώστε να μας παρουσιάσει το πρώτο και το δεύτερο στάδιο που θα πρέπει όλοι οι εκλεγμένοι να δώσουμε κατευθυντήριες γραμμές΄΄. Επίσης, έκανε γνωστό πως η πλατεία Μαχαίρα θα αναμορφωθεί με ένα πρόγραμμα που «τρέχει» η Περιφέρεια και θα αναπλαστεί.

Να γίνει οργανωμένα, με σχέδιο και προοπτική ζήτησε ο Κ. Σπηλιόπουλος

Για το θέμα έκανε εισήγηση και ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης Κώστας Σπηλιόπουλος τονίζοντας πως είναι γεγονός ότι το δυνατό σημείο της περιοχής είναι η θάλασσα και πως είναι σημαντικό που το αναγνωρίζουν και κυβερνητικά στελέχη αναφερόμενος στο ρεπορτάζ του Protionline.gr για την επίσκεψη του δημάρχου στον υπουργό Άδωνι Γεωργιάδη. ΄΄Το ζητούμενο είναι το πώς θα έρθει η ανάπτυξη. Πρέπει να γίνει οργανωμένα, με σχέδιο και προοπτική΄΄, είπε ο κ. Σπηλιόπουλος εκφράζοντας επιφύλαξη μήπως το master plan δεν εφαρμοστεί ποτέ στην πράξη.

Στη συνέχεια σημείωσε: ΄΄Είχα προτείνει και στον αείμνηστο δήμαρχο Δημήτρη Καλογερόπουλο να απευθυνθούμε σε μελετητές που είναι και σύμβουλοι επενδύσεων σε αυτόν τον τομέα, οι οποίοι δεν κάνουν μόνο τις μελέτες αλλά συμβάλουν και στην προσέλκυση επενδυτών. Για παράδειγμα, λέμε ότι χρειαζόμαστε στην περιοχή μας μία μαρίνα, πρέπει να δούμε πού πρέπει να γίνει κι αυτό θα μας το πει μία σοβαρή μελέτη, με τεκμηρίωση και στοιχεία για να μπορέσει να εφαρμοστεί.

Ως προς το ξενοδοχείο έχουμε πάρει ένα μέρος της πρώην περιουσίας της ΠΕΣ τώρα είναι μισογκρεμισμένα κτίρια, πρέπει να τα ζητήσουμε όλα από την Περιφέρεια με την προοπτική τουριστικής αξιοποίησης΄΄. Για τη Χαρτοποιία είπε ότι μπορεί να αναπτυχθεί με τον οποιονδήποτε τρόπο και δεν μπορεί να δεσμευτεί για να μεταφερθούν εκεί δημοτικές υπηρεσίες, καλώντας τον δήμαρχο να το ξανασκεφτεί. Για τη σύνδεση του λιμανιού με την εθνική οδό, ο κ. Σπηλιόπουλος ανέφερε πως βρέθηκαν τα χρήματα για τις απαλλοτριώσεις αλλά όχι για το έργο άρα συμπέρανε πως πρέπει να ασκηθούν πιέσεις.

Η οδική σύνδεση των παραλιών

Μία ενδιαφέρουσα υπόδειξη έκανε ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης του κ. Σπηλιόπουλου, Σωτήρης Ταξιαρχόπουλος επισημαίνοντας ότι πρέπει να βρεθεί μία λύση ώστε να επικοινωνήσει η Ποσειδώνος με τον δρόμο που πηγαίνει προς τα Διγελιώτικα παράλληλα με την παλιά σιδηροδρομική γραμμή.

Τέλος, ο κ. Χριστόπουλος είπε πως το master plan θα είναι ο οδικός χάρτης. ΄΄Με αυτό θα πάμε σε μία εταιρεία και θα κάνουμε την παρουσίαση, ήδη ο αείμνηστος δήμαρχος είχε κάνει επαφές με εταιρείες για την παραλιακή ζώνη. Υπογράφτηκε η μελέτη για τα τοπικά χωρικά σχέδια έχουμε και τις υπόλοιπες μελέτες ώστε να υπάρξουν οι σωστές χρήσεις γης στην παραλία. Θα έχουμε το master plan για τη Χαρτοποιία, πρέπει να συγκεντρώσουμε όλα τα στοιχεία ώστε να καλέσουμε τους ενδυνάμει επενδυτές να συζητήσουμε και να δούμε πώς μπορούν να αξιοποιηθούν΄΄, κατέληξε.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ · ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr