ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ Η ΨΗΦΟΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΩΝ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΩΝ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΑΙΓΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ
Δεσμευμένες για την κατασκευή του νέου κόμβου για τη σύνδεση της Νέας Εθνικής Οδού (θα είναι μήκους 1.557 μ. με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση) με το λιμάνι του Αιγίου θα παραμείνουν 49 ιδιοκτησίες στην περιοχή του Μεγανίτη.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας ψήφισε την περασμένη Τετάρτη για την διατήρηση της δέσμευσης των ακινήτων που ανήκουν σε 27 ιδιοκτήτες προκειμένου να εκτελεστεί απόφαση του Τριμελούς Εφετείου της Πάτρας που αύξησε από τα μέσα του ’23 το κόστος τω απαλλοτριώσεων στα 2,9 εκατ. ευρώ περίπου.
Στην περίπτωση που Υπουργείο Υποδομών και Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος δεν διασφάλιζαν ένα επιπλέον κονδύλι 2,4 εκατ. ευρώ (ο αρχικός προϋπολογισμός των απαλλοτριώσεων ήταν 450 χιλ. ευρώ) με δικαστική απόφαση οι ιδιοκτησίες θα επέστρεφαν στους κατόχους τους και το έργο της σύνδεσης του λιμανιού με την Ολυμπία οδό θα είναι πάει… περίπατο οριστικά!
Στα οφέλη της διασφάλισης των απαλλοτριώσεων, στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου αναφέρθηκε ο εισηγητής, ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Έργων Βασίλης Γιαννόπουλος, εξηγώντας ότι έχουν ήδη ενημερωθεί και συγκαταθέσει οι ιδιοκτήτες.
Πρόκειται για ένα μείζον θέμα που εδώ και ένα χρόνο περίπου βρίσκεται στο επίκεντρο διαβουλεύσεων μεταξύ δήμου Αιγιαλείας, Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
«Κουμπώνει» με την ανάπτυξη
Η κατασκευή του κόμβου αποτελεί επί της ουσίας τον ακρογωνιαίο λίθο για την υποστήριξη της μελέτης γενικού σχεδίου (Μaster Plan) για την αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης η παρουσίαση του οποίου έγινε μάλιστα τη περασμένη Δευτέρα!
Χάρις στον κόμβο και το γεγονός ότι το έργο αυτό παραμένει ζωντανό, δήμος Αιγιαλείας και μελετητής του Master Plan θέτουν έβαλαν ψηλά τον πήχη μιας προσπάθειας η πόλη να προσανατολίσει το μέλλον της, το οποίο σήμερα αντιμετωπίζει μια σειρά από σοβαρές αβεβαιότητες, με στόχο χρήματα από προγράμματα και επενδύσεις για:
αναβάθμισης λιμενικών υποδομών (παλαιού και νέου λιμανιού) με την κατασκευή μαρίνας (ομαλές συνθήκες αγκυροβολίας, ανάπλαση χερσαίας ζώνης για εξυπηρέτηση σκαφών και επιβατών, νέες θέσεις ελλιμενισμού πλοίων, ενίσχυση εμπορικών λειτουργιών λιμένα Αιγίου),
επαναχρησιμοποίηση παλαιών βιομηχανικών κτηρίων και πρώην ΤΕΙ Αιγίου (πολυλειτουργικά κέντρα αναψυχής και πολιτισμού, ξενοδοχειακές μονάδες μεγάλης δυναμικότητας, θεματικές αγορές ανοιχτού τύπου, Hub νέων τεχνολογιών και επιχειρηματικότητας) και
βελτιστοποίηση συγκοινωνιακών συνδέσεων (κατασκευή ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων, ενίσχυση κίνησης πεζών με βελτιωμένη πρόσβαση σε σημεία ενδιαφέροντος, διαμόρφωση χώρων περιπάτου στην παραλιακή διαδρομή, υπογειοποίηση δρόμων όπου είναι εφικτό, δημιουργία καθορισμένων θέσεων στάθμευσης, αποσυμφόρηση κυκλοφορίας από το παραλιακό μέτωπο).
Το ιστορικό
Το έργο αυτό σαν ιδέα είχε ενταχθεί πριν από μια 7ετία περίπου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Μετά την αναθεώρηση του ΕΠΑ (ΠΔΕ) το έργο έφτασε στο όριο να ακυρωθεί οριστικά. Το Υπουργείο Υποδομών άφησε ανοικτό το περασμένο καλοκαίρι το ενδεχόμενο να απενταχθεί οριστικά από το ΕΠΑ.
Παρά το γεγονός ότι δεν έχει ακόμη διασφαλιστεί πλήρης χρηματοδότηση, θα πληρωθούν, άμεσα οι απαλλοτριώσεις και τα υπόλοιπα χρήματα που υπολογίζονται κοντά στα 5 εκατ. ευρώ, με την αναθεώρηση της μελέτης, θα αναζητηθούν άμεσα.
Για την πληρωμή των απαλλοτριώσεων μέσα στον Φεβρουάριο τις σχετικές πληροφορίες είχε μεταφέρει από τα τέλη του 2024 η «Π» στηριζόμενη σε πηγές της ΠΔΕ.