background img
banner
banner

Αντιμέτωπες με βαριά πρόστιμα!

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΧΑΪΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΣΠΕΥΔΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ -ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ… ΕΓΚΑΙΡΑ- ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΕΣΤΙΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Υπ Ατμόν βρίσκονται εκατοντάδες επιχειρήσεις του κλάδου της εστίασης και του τουρισμού στην Αιγιάλεια καθώς από την 1η Μαρτίου θα πρέπει να έχουν εγκαταστήσει το λογισμικό της Ψηφιακής Οργάνωσης του Χρόνου Εργασίας. Υπουργείο Εργασίας και ΣΕΠΕ (Επιθεώρηση Εργασίας) «οργώνουν» τις, ανά την Ελλάδα, υπηρεσίες και ενημερώνουν τους επιθεωρητές εργασίας, μέσα και από διαδικτυακά σεμινάρια, για την αυστηρή εφαρμογή του νόμου ακόμη και για μικρές παραβάσεις,

μικροαλλαγές στο ωράριο προσέλευσης και αποχώρησης στην εργασία,

έκτακτες τροποποιήσεις ωραρίου,

άδειες και υπερωρίες που δεν θα έχουν δηλωθεί σε πραγματικό χρόνο στην ψηφιακή πλατφόρμα ΕΡΓΑΝΗ.

Σε όλη την Αχαΐα υπολογίζεται ότι πάνω από 900 επιχειρήσεις και 10.000 εργαζόμενοι θα πρέπει να έχουν οργανωθεί στο σύστημα Ψηφιακής Οργάνωσης του Χρόνου Εργασίας έως την 1η Μαρτίου. Το μέτρο έχει τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή από τον Σεπτέμβριο παρέχοντας στις επιχειρήσεις ένα εύλογο χρονικό διάστημα προκειμένου να προσαρμοστούν.

Οργανώνουν ενημέρωση

Με πρωτοβουλία που αναλαμβάνουν από κοινού το Επιμελητήριο Αχαΐας και το 10ο Περιφερειακό Τμήμα, Βορειοδυτικής Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας, του Οικονομικού Επιμελητηρίου ενόψει της επικείμενης πλήρους, υποχρεωτικής και καθολικής εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας σε εστίαση και τουρισμό, αυτή τη Δευτέρα 17 του μηνός διεξάγεται το ενημερωτικό σεμινάριο στην αίθουσα του Εμπορικού Συλλόγου Πατρών με θέμα: «Σύγχρονο Πλαίσιο Αμοιβής & Εργασίας σε Εστίαση, Τουρισμό & Εμπόριο: Ψηφιακή Κάρτα & Προκλήσεις».

«Η Ψηφιακή Οργάνωση του Χρόνου Εργασίας εισάγει μια νέα κουλτούρα -οργάνωση στον ιδιωτικό τομέα στην οποία πρέπει να προσαρμοστούν τόσο οι εργαζόμενοι όσο και οι επιχειρήσεις. Αρκετά προ της λήξης της καθορισμένης ημερομηνίας προσαρμογής, οι επιχειρήσεις, θα πρέπει να είναι ήδη σε θέση να αντιμετωπίσουν τα όποια προβλήματα γνωρίζοντας ότι, μακροπρόθεσμα, η νέα αυτή κουλτούρα θα αποβεί προς όφελος όλων!» αναφέρει στo Protionline.gr ο Παναγιώτης Παναγόπουλος οικονομολόγος και υπεύθυνος της εταιρείας “Οικονομικοί Ορίζοντες» η οποία έχει αναλάβει την οργάνωση του Σεμιναρίου.

«Οδεύουμε προς το τέλος της ημερομηνίας υποχρεωτικής εφαρμογής, είναι πιθανό να μην υπάρχουν διαθέσιμα άμεσα τα απαραίτητα ψηφιακά εργαλεία. Και οι τεχνικοί που ασχολούνται με το θέμα, αντιμετωπίζουν ήδη πρόβλημα έλλειψης χρόνου αλλά και διαθεσιμότητας. Απαιτείται έγκαιρα η προσαρμογή και για όσους δεν έχουν φροντίσει ήδη να προμηθευτούν το κατάλληλο software» σύμφωνα με τον κ. Παναγόπουλο.

«Να υπάρξει εκλογίκευση»

Σύμφωνα με τον Αιγιώτη Αντιπρόεδρο του Επιμελητηρίου Αχαΐας Τάκη Βασιλείου «πλήθος επιχειρήσεις στην Αχαΐα και ιδιαιτέρα στην εστίαση, θα πρέπει να προσαρμοστούν υποχρεωτικά σ ένα νέο καθεστώς καθώς, μέχρι σήμερα, η ένταξη ήταν προαιρετική. Γι αυτό και εκτιμά ότι σωστά το Επιμελητήριο Αχαΐας δίνει προτεραιότητα στην εκπαίδευση αλλά και την ενημέρωση των συναδέλφων στον κλάδο της εστίασης και του τουρισμού».

«Στο χώρο των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, λόγω των προβλημάτων με την καθημερινότητα που είναι πλέον έντονα, δεν είναι εύκολη πάντα η προσαρμογή σε αλλαγές, ακόμη και αν αυτές είναι αναγκαίες. Θα πρέπει να υπάρξει μια εκλογίκευση της διαδικασίας καθώς η υποχρεωτική και καθολική εφαρμογή της Ψηφιακής Οργάνωσης του Χρόνου Εργασίας, σε φιλοξενία και παροχή υπηρεσιών εστίασης, συμπίπτει με το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας περίοδο κατά την οποία οι περισσότερες επιχειρήσεις θα εστιάζουν στη εξυπηρέτηση των χιλιάδων επισκεπτών που θα βρίσκονται στην ευρύτερη παραλιακή αλλά και ορεινή ζώνη» συμπληρώνει.

Προσαρμογές και διευκολύνσεις

Το σύστημα με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας ξεκίνησε την 1η Ιουνίου 2022 μέσω απογραφικής διαδικασίας για εργαζόμενους σε τράπεζες, σούπερ-μάρκετ, ασφαλιστικές, security, ΔΕΚΟ, βιομηχανία και λιανεμπόριο.

Τελευταία μετά την πρόσφατη απόφαση του Υπ. Εργασίας, πάμε πλέον σε αυτοματοποιημένη προσυμπλήρωση της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) με στοιχεία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας μια δυνατότητα που επιτυγχάνεται μέσω της προσαρμογής και της διαλειτουργικότητας που έχει επιτευχθεί μεταξύ του ΕΡΓΑΝΗ και του πληροφοριακού συστήματος του ΕΦΚΑ.

Στο ΕΡΓΑΝΗ δημιουργείται η Μηνιαία Εργασιακή Κατάσταση που προκύπτει από επεξεργασία στοιχείων που έχουν υποβληθεί από τους εργοδότες. Στοιχεία της ΑΠΔ, μετά την καταχώρισή τους και πριν την υποβολή της, δύναται μάλιστα πλέον να διασταυρώνονται αυτόματα με τα στοιχεία της Μηνιαίας Εργασιακής Κατάστασης του e-ΕΦΚΑ. Σε περίπτωση που προκύψει ασυμφωνία, ενημερώνεται ηλεκτρονικά ο εργοδότης για την ανάγκη διόρθωσης των λανθασμένων εγγραφών πριν από την οριστική υποβολή της.

Εφόσον μετά την οριστική υποβολή των ΑΠΔ στον ΕΦΚΑ εντοπισθούν λάθη ή παραλείψεις, οι αρμόδιες υπηρεσίες του προβαίνουν σε ελέγχους επιτόπιους, σε διασταυρώσεις με στοιχεία άλλων υπηρεσιών καθώς και ειδικούς ελέγχους και επιβάλουν πρόστιμο της τάξης των 10.500 ευρώ έκαστο!


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr