ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΦΕΤΟΣ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΓΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΧΑΜΗΛΩΝ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΩΝ –ΠΟΛΛΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ ΟΜΩΣ ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΝ…
Δύσκολες καταστάσεις φαίνεται πως επικρατούν σε πολλά νοικοκυριά της Αιγιάλειας καθώς είναι εμφανής η οικονομική αδυναμία μεγάλου αριθμού καταναλωτών να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες φετινές ανάγκες θέρμανσης που προκύπτουν από τις ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες. Την ώρα που η αλλαγή των κριτηρίων μείωσε τους δικαιούχους επιδόματος θέρμανσης, κάποιοι επισκέπτονται τα πρατήρια για να προμηθευτούν πετρέλαιο… με το μπιτόνι, με τα σπίτια να είναι φέτος πιο παγωμένα από ποτέ…
Η ζήτηση του πετρελαίου θέρμανσης είναι μεν αυξημένη τους δύο μήνες του 2025 ωστόσο δεν συμβαίνει το ίδιο με τις ποσότητες που προμηθεύονται οι Αιγιαλείς.
Ερωτηθείς από τo Protionline.gr ο γραμματέας της Ένωσης Βενζινοπωλών Αιγιάλειας Βασίλης Σίδερης για το αν υπάρχει αύξηση της ζήτησης στο πετρέλαιο θέρμανσης αυτό το διάστημα, τόνισε: ΄΄Ναι, υπάρχει μία αύξηση στη ζήτηση λόγω των συνεχούς ψύχους και των χαμηλών θερμοκρασιών του φετινού χειμώνα, όχι όμως με μεγάλες ποσότητες. Δυστυχώς, το «πορτοφόλι» των καταναλωτών δεν υποστηρίζει άλλη οικονομική τακτική από αυτή που ήδη ακολουθείται, καθώς η ακρίβεια κυριαρχεί και πιέζει σαφώς την καθημερινότητα, ενώ η φορολογία παραμένει υψηλή΄΄.
Σημειωτέον ότι το πετρέλαιο θέρμανσης κατά μέσο όρο στην περιοχή πωλείται στο 1,27 ευρώ το λίτρο, με τον κ. Σίδερη να επισημαίνει πως ΄΄η τιμή είναι ίδια περίπου με την περσινή, δεν υπάρχει μεγάλη απόκλιση, είναι στα ίδια επίπεδα. Ωστόσο οι παραγγελίες φέτος έχουν αυξηθεί και είναι επαναλαμβανόμενες για τον λόγο του πραγματικά κρύου καιρού που επικρατεί, σε αντίθεση με την περσινή πιο ήπια χειμερινή περίοδο΄΄.
Το προμηθεύονται με το μπιτόνι…
Ο κ. Σίδερης ανέφερε επίσης ότι έχει επιστρέψει στα πρατήρια η πολιτική με το μπιτόνι, δηλαδή υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στο βενζινάδικο και παίρνει σε μικρά μπιτόνια ολίγων κιλών το πετρέλαιο που θέλει να καταναλώσει. ΄΄Δεν υπάρχει δυνατότητα από όλους να βάλουν μαζικά πετρέλαιο, κάποιοι το κάνουν τμηματικά με μπιτονάκια. Αυτό το σύστημα παρατηρείται για πρώτη φορά και είναι σαφές δείγμα της πραγματικής οικονομικής πίεσης που δέχεται ο καταναλωτής΄΄, επισήμανε, παρατηρώντας πως υπάρχουν πολλοί καταναλωτές που ακολουθούν αυτή την τακτική του «μέρα παρά μέρα», ακόμα και για μία τέτοια βασική ανάγκη όπως είναι η θέρμανση.
Η ελάχιστη παραγγελία συνήθως για τα πρατήρια της περιοχής είναι για 200 λίτρα και πάνω. Βέβαια αυτό, έγκειται στην πολιτική της εκάστοτε επιχείρησης και το ποιος είναι ο τρόπος διανομής του πετρελαίου που διαχειρίζεται.
Υψηλή η φορολογία, μειώθηκαν τα επιδόματα θέρμανσης
Παρά τις συνεχείς πιέσεις, ο γραμματέας της Ένωσης, σημειώνει πως ΄΄η φορολογία του προϊόντος παραμένει υψηλή και σίγουρα το τοπίο είναι θολό και δεν ξέρουμε το τι μέλει γενέσθαι΄΄.
Επίσης, κάνει γνωστό πως οι επιδοτήσεις θέρμανσης φέτος μειώθηκαν. ΄΄Τα κριτήρια του επιδόματος πλέον είναι πολύ πιο αυστηρά από άλλες χρονιές, το όριο του εισοδήματος ανέβηκε κλίμακα, μπήκαν νέοι ειδικοί όροι όπως παραδείγματος χάριν αν κάποιος είναι ωφελούμενος και από άλλους πόρους ταυτόχρονα, ενώ έχει μπει πλαφόν και σε κυβισμό αυτοκινήτων αλλά και σε αριθμό. Είναι πολλοί οι παράγοντες που ισχύουν πια και καθορίζουν το αν κάποιος μπορεί να λάβει επίδομα ή όχι, αν το δικαιούται΄΄, κατέληξε ο κ. Σίδερης.
Βεβαίως, υπάρχουν κι άλλες μορφές θέρμανσης εκτός του πετρελαίου, οι οποίες πάντως κυμαίνονται οικονομικά στα ίδια επίπεδα, από τη στιγμή μάλιστα που η τιμή του ρεύματος παραμένει τόσο υψηλή.



