ΨΗΦΙΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΕΣ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΘΕΡΙΝΗΣ ΣΕΖΟΝ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Σε φάση προγραμματισμού καθαριότητας και κοπής χόρτων σε κοινόχρηστους χώρους για το καλοκαίρι προχωρά ο δήμος Αιγιαλείας. Στη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής ελήφθησαν ομόφωνες αποφάσεις για την ανάθεση καθαρισμού κοινοχρήστων χώρων και παραλιών, την αποκομιδή απορριμμάτων από τις παραλίες και την κοπή χόρτων, ενώ και φέτος θα τοποθετηθεί το περσινό επιτυχημένο σύστημα των φορητών press –conteiners.
Διαδικασίες για την πρόσληψη εποχικού προσωπικού
Επίσης, στη συνεδρίαση έγινε έγκριση αναγκαιότητας πρόσληψης προσωπικού 24 ατόμων με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, διάρκειας πέντε μηνών, για την κάλυψη πρόσκαιρων/εποχικών αναγκών του Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας Δήμου Αιγιαλείας», καθώς επίσης και προγραμματισμός προσλήψεων έκτακτου προσωπικού έτους 2025 στον Δήμο Αιγιαλείας. Όπως εξήγησε στo Protionline.gr ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Πρασίνου Νίκος Καραΐσκος, ΄΄πρόκειται για τις προσλήψεις που πραγματοποιούνται μέσω ΑΣΕΠ κάθε χρόνο. Αφορούν συμβάσεις διάρκειας οκτώ μηνών για την Καθαριότητα και έξι μηνών για τις ανάγκες της Πολιτικής Προστασίας΄΄.
Καθαριότητα παραλιών και κοπή χόρτων
Ως προς τον προγραμματισμό και την ετοιμότητα για την καθαριότητα και την κοπή χόρτων, ο αντιδήμαρχος ανέφερε: ΄΄Πρόκειται για τις αναγκαιότητες εν όψει του καλοκαιριού. Τα χρήματα γι’ αυτές τις υπηρεσίες έχουν προβλεφθεί στον προϋπολογισμό σε συγκεκριμένους κωδικούς και με συγκεκριμένους τίτλους και τώρα υλοποιείται. Βεβαίως, όχι στο ακέραιο καθώς εξαρτάται από τις ανάγκες που προκύπτουν. Στην παρούσα φάση ομαδοποιούμε τις ανάγκες να είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε΄΄. Ερωτηθείς για τις υπηρεσίες καθαρισμού πεζοδρομίων, κοινοχρήστων χώρων και παραλιών, ο κ. Καραΐσκος είπε πως αφορούν τον καθαρισμό των καλαθιών στις ακτές, τις έκτακτες ανάγκες καθαριότητας που μπορεί να προκύψουν από μία υπαίθρια πολιτιστική εκδήλωση κ.ο.κ. Όπως τόνισε, κάτι ανάλογο είχε γίνει και πέρυσι με πολύ καλά αποτελέσματα έτσι και φέτος οι αναθέσεις αυτές εντάσσονται στο γενικό πλαίσιο. Ως προς το ποσό, αφορά 37.200 ευρώ για κάθε Δημοτική Ενότητα, πλην όμως, ο αντιδήμαρχος ανέφερε πως και πέρυσι ο δήμος είχε δαπανήσει 18.000 με 19.000 ευρώ γι’ αυτούς τους σκοπούς.
Να σημειωθεί πως η Δημοτική Επιτροπή ενέκρινε και την ανάθεση της υπηρεσίας διαχείρισης στρωμάτων όπως επίσης και την παροχή υπηρεσιών κοπής χόρτων σε κοινόχρηστους χώρους για κάθε Δ.Ε. ξεχωριστά, με απευθείας αναθέσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3463/2006 ΔΚΚ, του Ν.4412/2016 όπως τροποποιήθηκε από τον 4782/2021 (ΦΕΚ 36Α/09-03-2021) και του Ν. 4795/2021, λόγω αδυναμίας εκτέλεσης της ανωτέρω υπηρεσίας με ίδια μέσα.
Θα τοποθετηθούν και φέτος τα φορητά press –conteiners σε παραλίες
Τέλος, εγκρίθηκε η παροχή υπηρεσίας φορητών press –conteiners, τα οποία, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο θα τοποθετηθούν πάλι περίπου στις 20 Ιουνίου.
Ήδη ο δήμος έχει εγκρίνει τη δαπάνη, ύψους 12.397,52 € από τον προϋπολογισμό γι’ αυτό τον σκοπό. Ο σκοπός δεν είναι άλλος από τη μείωση των παραγόμενων αποβλήτων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος ώστε να μην υπάρχουν άσχημες μυρωδιές από δημοφιλή παραλιακά σημεία.
Οι συμπιεστές απορριμμάτων είχαν επιτύχει πέρυσι αυτό το αποτέλεσμα σε τέσσερις παραλίες της Αιγιάλειας. Αυτές ήταν οι παραλίες Συλιβαινιωτίκων, Ελαιώνα, Άκολης και Σελιανιτίκων. Έχουν να κάνουν με νέας τεχνολογίας συμπιεστές απορριμμάτων, τις λεγόμενες πρέσες που αποτελούν νέα πατέντα συμπίεσης και τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούνται όλο και πιο πολύ σε Ελλάδα και Ευρώπη, καθώς είναι ένας αποτελεσματικός και διαδεδομένος τρόπος συρρίκνωσης των σκουπιδιών αφού τα πρεσάρει στο ένα πέμπτο τουλάχιστον, με αποτέλεσμα ο τελικός όγκος να μειώνεται πάρα πολύ. Πρόκειται για μία πολύ στεγανή κατασκευή η οποία για να γεμίσει, μπορεί να χρειαστεί από 3 έως 8 ημέρες, ανάλογα τον όγκο των σκουπιδιών που έχει η κάθε περιοχή και βεβαίως την ποσότητα που βγαίνει από κάθε σημείο.
Υπενθυμίζεται ότι οι ειδικοί αυτοί κάδοι μπορούν να δεχτούν όλων των ειδών τα απορρίμματα εκτός από αυτά της ανακύκλωσης.